Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beltarieven

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
esvedea
Amerika-newbie

beltarieven

Bericht door esvedea »

Ik zit in Amerika en heb net naar huis gebeld met een vaste telefoon. Mijn moeder vond dat ik veel te lang belde en dat ik mijn vrienden op deze manier veel geld kost. Dus wilde ik eens weten hoeveel het kost om van Amerika naar Nederland te bellen zonder allemaal van die voordeelnummers. Alvast heel erg bedankt! Weet ik tenminste ook hoeveel ik mijn vrienden moet terugbetalen! Groetjes van Steffie
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Misschien handig om aan je vrienden te vragen via welke maatschappij ze bellen en dan op internet de tarieven op te zoeken? Er zijn hier in de US werkelijk zoveel verschillende maatschappijen en abonnementen dat wij echt niet met zijn allen kunnen bedenken wat jij moet betalen hoor!
Sommige dingen moet je gewoon zelf uitzoeken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik snap het niet helemaal geloof ik.....

Als JIJ ze vanuit de VS belt, dan betaal jij toch alleen?

Tenminste ik dacht dat binnenkomende gesprekken in NL nog steeds gratis waren!

of bel je Collect???

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

@ richard : ze bedoelt denk ik dat ze de kostprijs van het gesprek wil terugbetalen aan haar vrienden, omdat het volgens haar ouders veel te veel kost om te bellen naar europa vanuit de VS. :wink:
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
esvedea
Amerika-newbie

Bericht door esvedea »

dat laatste bedoel ik inderdaad. Ik kon het niet vinden op internet dus ik dacht laat ik hier vragen naar wat de normale prijzen daarvoor zijn. Sorry hoor.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als je een vaste telefoon hebt, kun je een "long distance" maatschappij inschakelen voor de belletjes naar NL.

Ik betaal vanuit Dothan, via de vaste lijn en een internationaal calling plan "maar" $.05/minuut. Je moet echt even rondzoeken in jouw gebied, want de prijzen lopen echt enorm uiteen.

Normaal bij b.v. Bellsouth is het basistarief piek $2.51 en off piek $1.95. Maar als je een Plan hebt ligt het tussen de $.13 en $.23 /minuut

Het is overigens volgens mij goedkoper (en ik denk eigenlijk dat je dit bedoeld) dat de mensen JOUW bellen vanuit NL naar een vaste telefoon.
Dit kun je bij de kpn nazoeken en ze kunnen je zelfs de rekening laten zien, als je terug bent.

Richard

P.S. ik volg de vraag volgens mij nog steeds niet, maar hoop dat ik het beantwoord heb.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dang :oops: ik voel me dom. Maar ik heb de vraag nogmaals gelezen en ik zie nu pas dat ze dus "hier" in de VS bij vrienden op bezoek is, die ze wil terugbetalen :oops: :oops: :oops: :wink:

Wat een betere oplossing is voor je, is een Calling card aan te schaffen. Je belt dan een gratis 1-800 nummer vanuit hun telefoon en belt daarmee naar NL, de rekening komt dan naar jouw en hoef je je niet schuldig te voelen.
LET OP, naar een mobieltje bellen in NL kost vele malen meer dan naar een vaste lijn bellen.

Ik belde voorheen altijd met Telegroup maar die zijn nu vrij duur, er zijn vele maatschappijen die dit aanbieden, en ook vele losse kaarten die verkocht worden. Klik hier voor wat voorbeelden.....

sorry dat ik de vraag niet meteen zag....

Richard
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

bel collect (1-800-4320031) dan kun je je ouders later terugbetalen.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik gebruik zelf altijd OneSuite.com. Je belt een 1-800-nummer (of een plaatselijk nummer als je wil, waar ook in de V.S.) en je belt voor een paar dollarcenten per minuut naar normale telefoontoestellen in Nederland.

Werkt als een speer!

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchavenue.com
Sketch
Amerika-newbie

Bericht door Sketch »

Je zou ook kunnen bellen met Skype. Dit is wereldwijd 0.017 euro (Of dollar? Veel zal het niet schelen in ieder geval) per minuut. SkypeOut bestellen, en je kan met jouw computer heel goedkoop naar je moeders telefoon bellen (zij hoeft dus geen computer te hebben). Van computer naar computer is overigens gratis.

http://www.skype.com/
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Sketch schreef:Je zou ook kunnen bellen met Skype. Dit is wereldwijd 0.017 euro (Of dollar? Veel zal het niet schelen in ieder geval) per minuut. SkypeOut bestellen, en je kan met jouw computer heel goedkoop naar je moeders telefoon bellen (zij hoeft dus geen computer te hebben). Van computer naar computer is overigens gratis.
Skype werkt prima, maar je moet wel vanaf je computer bellen en vaak wil ik gewoon de telefoon kunnen pakken en bellen.

Ron (in Seattle, WA)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik gebruik Skype al een tijdje. Via mijn desktop en via de schootcomputer. Is inderdaad iets meer werk, maar met de schootcomputer en ons draadloos netwerk kan ik overal in ons huis bellen. En de besparing is zo groot dat die de extra moeite best waard is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als ik naar Nederland bel vanaf de gewone telefoon (niet Skype) dan bel ik via 10-10-228. Dat kost naar West-Europa 39 cent per gesprek en vervolgens 3 cent per minuut. Op die manier hoef ik geen plan subscription kosten te betalen, want er gaan soms maanden voorbij dat ik er verder geen gebruik van maak.

Die 10-10 regelingen en tarieven wijzigen nogal vaak, dus ik kijk altijd voor het belleven even op http://www.1010phonerates.com om te zien welke op dit moment het voordeligst is
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Loek schreef:Als ik naar Nederland bel vanaf de gewone telefoon (niet Skype) dan bel ik via 10-10-228. Dat kost naar West-Europa 39 cent per gesprek en vervolgens 3 cent per minuut. Op die manier hoef ik geen plan subscription kosten te betalen, want er gaan soms maanden voorbij dat ik er verder geen gebruik van maak.

Die 10-10 regelingen en tarieven wijzigen nogal vaak, dus ik kijk altijd voor het belleven even op http://www.1010phonerates.com om te zien welke op dit moment het voordeligst is
Met OneSuite.com heb je helemaal geen starttarief en je betaalt maar 2.6 cent per minuut voor telefoongesprekken met Nederland (als je een lokaal toegangsnummer belt i.p.v. het 1-800-nummer; anders 4 cent).

Ron (in Seattle, WA)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ziet er redelijk uit, maar hun mobile tarieven zijn wel een beetje aan de hoge kant. Ik betaal 16 cent per minuut voor mobiel tegen 30 cent by OneSuite, dus daarvoor blijf ik het 10-10 nummer denk ik maar gebruiken. Voor andere gesprekken lijkt het wel een goeie optie.
Bedankt voor de tip!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer