Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Credit Card blokkade

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Credit Card blokkade

Bericht door Petra/VS »

Loek schreef:Ik dacht dat onze ervaring uniek was, maar nu ik dit allemaal lees dus niet; dit is dus een heads up voor nederamerikanen.
In 2003 werd onze Visa card uit de US geblokkeerd na de eerst betaling die we in Nederland ermee deden. Meteen gebeld, uitgelegd dat we in NL op vakantie waren en het werd weer rechtgetrokken. Zij gaven ons het advies om vakanties even van te voren aan hun door te geven om dit soort blokkeringen te voorkomen.
Inderdaad wij bellen de credit card companies ook altijd voor we op reis gaan. Laatst vergat Rick het toen we naar Canada gingen en werd zijn debit card meteen geblokkeerd. We hebben het ook een keer in Seattle gehad, omdat dat opeens aan de andere kant van het land was. Dus je hoeft niet eens heel ver weg of zelfs naar het buitenland te gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

1250 schreef:
Dento schreef:Het is de Platinum van de ING...
Het nummer wat achterop op de kaart staat kan je bellen. Krijg je een computer, optie 1 is voor als de kaart gestolen is, optie 2 is voor als de kaart geblokkeerd is.
Dat hadden we inderdaad geprobeerd, maar kregen te horen dat die helpdesk gesloten was... Ach ja, het werkt inmiddels alweer...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik heb een Mastercard via de Rabobank; aan wie moet ik het dan laten weten voordat ik op reis ga? De Rabo of Mastercard zelf?

Limiet verhogen heb ik ook eens overwogen, maar toen bleek dat ze nog nét niet de kleur van je onderbroek hoeven te weten om de limiet met 1.500 euro te verhogen (terwijl we op diezelfde Rabobank meer dan ruim voldoende geld hadden staan om garant te staan voor dat bedrag) heb ik het verder maar zo gelaten. Had écht geen zin om voor die ene maand limietverhoging mijn vaste contract, loonstrook etc. uit de kast te gaan opgraven, terwijl ze zo kunnen zien dat er al tien jaar lang maandelijks een vast salaris wordt gestort op de rekening.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat raar GJ. Als ik voor de vakantie mijn limiet wil verhogen dan is een telefoontje genoeg.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ja, ik vond 't ook nogal apart. Het was ook meer voor noodgevallen dan dat we die hogere limiet echt nodig hadden, maar toch. Ik denk dat we misschien voor een volgende reis een ANWB-visakaart gaan aanvragen als reserve.
He-Ro.
Amerika-ontdekker

Bericht door He-Ro. »

Whow.. hier heb ik echt wat aan. Ga meteen maandag mijn bank inlichten over onze reisplannen vlgd maand. :thumbup: Dank!
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kaas »

Je kan via de Rabobank ook tijdelijk je limiet verhogen / oprekken door een storting op je creditcard te doen. Ik heb dat rekeningnummer zo niet bij de hand, maar als je ze belt, geven ze je dat rekeningnummer. En het bedrag maak je dan over ovv je creditcard nummer.
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Wij hebben beide een mastercard van ING.
Afgelopen week dus maar eens naar de ING gebeld om onze vakantie aan te kondigen omdat de laatste tijd dus blijkbaar vaak kaarten geblokkeerd worden.
Kreeg ik te horen dat dat helemaal niet nodig was.
ING blokkeert niet meteen een kaart, maar neemt eerst contact op werd mij verteld.
Op mijn vraag hoe ze dan contact opnemen werd gemeld dat dit telefonisch gebeurd.
Tja, aangezien we dan in Amerika zitten kunnen wij thuis de telefoon dus niet opnemen. :blink:
Kunnen we dan via email bericht krijgen? Nee, helaas niet. :roll:
We konden wel altijd zelf bellen indien er problemen met een kaart waren.
Het telefoonnummer van ING voor problemen met de mastercard is: 0031-205611619.

We zullen het straks wel weer zien en hopen dat er deze keer niks mis gaat.

Marjan, hoe is het eigenlijk afgelopen met jullie CC die geblokkeerd was?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

GJ schreef:Ik heb een Mastercard via de Rabobank; aan wie moet ik het dan laten weten voordat ik op reis ga? De Rabo of Mastercard zelf?

Limiet verhogen heb ik ook eens overwogen, maar toen bleek dat ze nog nét niet de kleur van je onderbroek hoeven te weten om de limiet met 1.500 euro te verhogen (terwijl we op diezelfde Rabobank meer dan ruim voldoende geld hadden staan om garant te staan voor dat bedrag) heb ik het verder maar zo gelaten. Had écht geen zin om voor die ene maand limietverhoging mijn vaste contract, loonstrook etc. uit de kast te gaan opgraven, terwijl ze zo kunnen zien dat er al tien jaar lang maandelijks een vast salaris wordt gestort op de rekening.
Dat hoefde ik allemaal echt niet bij de Rabobank en ik heb mijn limiet met 2500 euro verhoogd. Moest er wel persoonlijk voor langskomen want via mail of telefoon wilden ze het niet aannemen.
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Zit het hier even af te kloppen (gelukkig hebben we een houten tafel), maar mijn Card is nog nooit geblokkeerd.
Niet in Europa en niet in Amerika.
Misschien komt dat wel omdat ik 'm in Nederland eigenlijk nooit gebruik, alleen op vakanties in het buitenland.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Voorheen gaf ik nooit door aan de ABNAMRO Bank Creditcard Services (in mijn geval) dat ik op vakantie ging naar Amerika. Is vanaf 1999 ook altijd goed gegaan.

Dit jaar voor het eerst gemeld dat ik op vakantie ging naar Amerika en daar werd gelijk een aantekening van gemaakt, compleet met datum vertrek en terugkomst.

Dus ja, of het noodzakelijk was geweest? Kennelijk heb ik in al die tijd al een heel profiel opgebouwd dat transacties altijd goedgekeurd werden. :wink: Wel ben ik uiterst voorzichtig met de CC en betaal daarom nooit bij een restaurant waarbij ze je CC uit het zicht nemen, tenzij je afrekent bij het weggaan aan de kassa bij de ingang waar je altijd zicht hebt op de handelingen die ze doen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

elninjoo schreef: Dat hoefde ik allemaal echt niet bij de Rabobank en ik heb mijn limiet met 2500 euro verhoogd. Moest er wel persoonlijk voor langskomen want via mail of telefoon wilden ze het niet aannemen.
Wat apart! Ik ben er speciaal voor naar binnen gelopen, maar bij mij wilden ze het dus niet doen. Misschien ligt 't er maar net aan wie je treft?
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Toevallig had ik net contact met de Rabobank over mijn nieuwe creditcard en ik heb meteen gevraagd waar je kan doorgeven dat je op vakantie gaat, zodat zij weten dat de transacties niet verdacht zijn. Ze blijken daar een Creditcardlijn te hebben die je kan bellen om te checken wat er allemaal van je creditcard is afgehouden en hoeveel limiet er nog op zit voor deze maand én waar je ook kan melden dat je op vakantie gaat. Dat nummer is 088-7226777. Ik dacht, ik post het hier even. Handig voor iedere Rabo-klant!
He-Ro.
Amerika-ontdekker

Bericht door He-Ro. »

@ GJ. :clap: Bedankt. Heb net thuis in 3 min. dat geregeld, nadat ik eerst een kwartier met een balimedewerker had staan bakkeleien.
(Goh... nooit van gehoord mevrouw, nee dat doen wij nooit ....)
Laatst gewijzigd door Rob op 22 aug 2011, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
He-Ro.
Amerika-ontdekker

Bericht door He-Ro. »

Nog een aanvulling voor wie een BIJ Card heeft, ook mastercard trouwens. Bel 020-6-600-611 en je wordt vriendelijk geholpen en maken ook een aantekening van je vakantie. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer