Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cheesecake

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
yarrah
Amerika-expert

Re: Cheesecake

Bericht door yarrah »

nadiaU schreef:Vorig jaar heb ik meerdere recepten geprobeerd, maar doordat het altijd een enorme hoeveelheid is, houdt ik altijd gebak over.. en de boodschappen zijn vooral vanwege de kaas toch wel erg prijzig, dus heb het sindsdien niet meer gemaakt..
maar als ik dit dan weer zie, loopt het water me in de mond, haha!
De meeste gebak kun je prima invriezen. Wel geportioneerd invriezen dan kun je zo 2 stukjes uit de vriezer halen.... of 1tje.
En de recepten kun je ook halveren. Dat doe ik altijd.
b.v. Voor de cupcakes had ik maar 1 pakje roomkaas nodig en had ik 6 lekkere cupcakes :thumbup:.

Ik ben er wel achtergekomen dat het recept niet klopt. Zoals de meeste recepten :sadcry: .
De tempratuur is veel te hoog in het recept namelijk 175gr, maar 160 gr is veel beter.

Nog een tip gebruik altijd een oventhermometer (verkrijgbaar bij de hema en blokker voor een paar euro) zodat je precies weet hoe hoog de tempratuur is in de oven. Dat wil nog weleens anders zijn dan wat jij hebt ingesteld.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

ohh echt waar..
Maar blijft het wel goed dan..? (en lekker :P )

ik vries weleens taartbodems in, crackers etc..
maar een volledig al gebakken cake..?

toch maar eens doen dan! Bedankt voor de tip! :thumbup:
Kan niet wachten om alles te proberen, krijg al weer helemaal zin om in de keuken te staan :D
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

@yarrah: Hoe krijg jij die cupcakejes uit de bakvorm?
Ik had van het weekend ook cheesecake cupcakejes gemaakt. Volgens het recept moesten ze bakken totdat ze 'firm but a bit wobbly' waren. Nou dat waren ze, maar vervolgens moest je ze op een rek laten afkoelen. Maar ik kreeg die wobbly dingen echt niet uit de vorm. Ik had ze toen maar helemaal laten afkoelen, maar nou is de kruimeldeeg-bodem (die iets te zompig was - en ik had er al minder boter ingedaan) helemaal afgekoeld en vast gaan plakken aan de bodem. M.a.w. Ik krijg ze er met geen mogelijkheid meer uit. Als ik ze probeer eruit te tillen, dan scheurt het papier :-(. Als schrale troost kan ik wel zeggen dat ze heeeel erg lekker zijn :-)
IrisArizona
Amerika-ontdekker

Bericht door IrisArizona »

Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden!
Ik ben in de VS helemaal verslaafd geraakt aan Cheesecake dankzij het restaurant Cheesecake Factory en vond het moeilijk om een variant met nederlandse producten te maken, maar ik ga er zeker een paar hiervan uitproberen!
Staten bezocht: AZ, CA, UT, ID, HI, NV
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

choco schreef:@yarrah: Hoe krijg jij die cupcakejes uit de bakvorm?
Ik had van het weekend ook cheesecake cupcakejes gemaakt. Volgens het recept moesten ze bakken totdat ze 'firm but a bit wobbly' waren. Nou dat waren ze, maar vervolgens moest je ze op een rek laten afkoelen. Maar ik kreeg die wobbly dingen echt niet uit de vorm. Ik had ze toen maar helemaal laten afkoelen, maar nou is de kruimeldeeg-bodem (die iets te zompig was - en ik had er al minder boter ingedaan) helemaal afgekoeld en vast gaan plakken aan de bodem. M.a.w. Ik krijg ze er met geen mogelijkheid meer uit. Als ik ze probeer eruit te tillen, dan scheurt het papier :-(. Als schrale troost kan ik wel zeggen dat ze heeeel erg lekker zijn :-)
Ik ben bang dat het aan de cupcakepapiertje ligt. Ik heb er namelijk helemaal geen problemen hiermee. Ik weet dat er meer mensen problemen hebben met de papiertjes. Ik weet dat je de papiertjes van dr oetker niet moet gebruiken..... een groot drama.
Ik heb ze van de hema.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer