Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Amerikaanse mentaliteit
De Amerikaanse mentaliteit
Hallo,
Misschien heeft zo een soort topic als deze er al 1000 keer opgestaan, maar ik ben even nieuwsgierig.
Mijn mommy is toevallig Amerikaanse en ik zou eens graag van jullie willen weten wat vinden jullie van onze Amerikaanse mentaliteit? Ik weet heus wel, dat ligt aan ieder individu op zich, maar wij hebben in Amerika immers ander gewoonten van leven dan hier. Dat heb zelfs ik gemerkt in die paar jaren dat ik nu hier woon.
Je mag ook negatieve eigenschappen posten!
Misschien heeft zo een soort topic als deze er al 1000 keer opgestaan, maar ik ben even nieuwsgierig.
Mijn mommy is toevallig Amerikaanse en ik zou eens graag van jullie willen weten wat vinden jullie van onze Amerikaanse mentaliteit? Ik weet heus wel, dat ligt aan ieder individu op zich, maar wij hebben in Amerika immers ander gewoonten van leven dan hier. Dat heb zelfs ik gemerkt in die paar jaren dat ik nu hier woon.
Je mag ook negatieve eigenschappen posten!
I am proud to be an American!
-
- Amerikakenner
Mijn ervaring met Amerikanen is dat ze veel gastvrijer zijn, veel opener, veel minder chaotisch (in het verkeer bijvoorbeeld). Nederlanders zijn altijd zo gestresst en hebben altijd haast, bij Amerikanen zie ik dat veel minder.
Ik moet wel zeggen dat Nederlanders over het algemeen gezonder eten dan Amerikanen
Ik moet wel zeggen dat Nederlanders over het algemeen gezonder eten dan Amerikanen

- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vind Amerikanen ook gastvrijer en vriendelijker (al is dat soms erg "gemaakt") overkomen.
Ook viel het me erg op dat Amerikanen blij zijn dat wij Engels spreken en moedigen dit ook erg aan. Ze geven weinig tot geen commentaar omdat zij maar één (of soms 2) talen spreken. Nederlanders hebben soms als snel commentaar op "hoe" een buitenlander Nederlands spreekt of lachen diegene uit. (Dit verschilt natuurlijk wel per persoon....kwestie van respect)
Ik ben het helemaal met Magnolia eens......Amerikanen willen veel en ongezond eten......Nederlanders letten meer op gezonde voeding en Kcal.
Groetjes, Jolanda
Ook viel het me erg op dat Amerikanen blij zijn dat wij Engels spreken en moedigen dit ook erg aan. Ze geven weinig tot geen commentaar omdat zij maar één (of soms 2) talen spreken. Nederlanders hebben soms als snel commentaar op "hoe" een buitenlander Nederlands spreekt of lachen diegene uit. (Dit verschilt natuurlijk wel per persoon....kwestie van respect)
Ik ben het helemaal met Magnolia eens......Amerikanen willen veel en ongezond eten......Nederlanders letten meer op gezonde voeding en Kcal.
Groetjes, Jolanda
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk al sowieso een hekel aan vergelijkingen tussen "Nederlanders" (ruwweg 17 miljoen mensen) en "Amerikanen" (ruwweg 300 miljoen mensen), maar bovenstaand is zo'n vooroordeel, dat niet op feiten berust. Ja, er zijn Amerikanen, die veel en ongezond eten en dat valt op. Er wordt ook veel en vaak in de media over uitgewijd. Er zijn echter net zoveel Amerikanen, die juist supergezond eten, alleen zie je dat niet als je op reis bent en dus valt het niet op.phillybilly schreef: Ik ben het helemaal met Magnolia eens......Amerikanen willen veel en ongezond eten......Nederlanders letten meer op gezonde voeding en Kcal.
Groetjes, Jolanda
Als je in Nederland reist en alle snackbars en friettenten ziet krijg je ook niet meteen de indruk, dat het volk er een gezond dieet op nahoudt.
Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden, de mentaliteit van "de Amerikanen" verschilt per staat, per regio, per cultuur (want er zijn Amerikanen van alle rassen).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hier heb je helemaal gelijk in!Petra/VS schreef:Ik heb eigenlijk al sowieso een hekel aan vergelijkingen tussen "Nederlanders" (ruwweg 17 miljoen mensen) en "Amerikanen" (ruwweg 300 miljoen mensen), maar bovenstaand is zo'n vooroordeel, dat niet op feiten berust. Ja, er zijn Amerikanen, die veel en ongezond eten en dat valt op. Er wordt ook veel en vaak in de media over uitgewijd. Er zijn echter net zoveel Amerikanen, die juist supergezond eten, alleen zie je dat niet als je op reis bent en dus valt het niet op.phillybilly schreef: Ik ben het helemaal met Magnolia eens......Amerikanen willen veel en ongezond eten......Nederlanders letten meer op gezonde voeding en Kcal.
Groetjes, Jolanda
Als je in Nederland reist en alle snackbars en friettenten ziet krijg je ook niet meteen de indruk, dat het volk er een gezond dieet op nahoudt.
Sorry, ik wilde niemand beledigen of be-vooroordelen.

Misschien had ik het anders moeten formuleren.
Dit is mijn persoonlijke ervaring met de Amerikanen die ik ken. Ook ken ik een aantal Amerikaanse health-freaks, dus procentueel zal het allemaal wel meevallen. Al is het wel zo dat USA nog steeds "ongezonder" leeft dan NL(maar USA heeft ook wel meer inwoners), al is NL wel hard op weg om dezelfde levensstijl aan te gaan.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Was mij ook al opgevallen je ziet in Amerika dat de Organic (Biologische) markt veel aandacht krijgt, in NYC zijn wij op 2 van die markten geweest en en die draaien echt heel goed terwijl er in Nederland aan het biologische voedsel toch nog een flink geitewollensokken idee wordt toegedacht.Petra/VS schreef:
Er zijn echter net zoveel Amerikanen, die juist supergezond eten, alleen zie je dat niet als je op reis bent en dus valt het niet op.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar dat is ook afhankelijk van het gebied. Zo wordt er in ons gebied ontzettend veel buiten gerecreeerd, gefietst, hardgelopen, gezwommen enz. Iedereen, die ik ken, doet aan sport. Je ziet hier ook nauwelijks mensen met zwaar overgewicht. Terwijl dat in andere delen van het land heel anders is (en er zijn delen van het land, waar er gezonder wordt geleefd, dan hier).phillybilly schreef: Al is het wel zo dat USA nog steeds "ongezonder" leeft dan NL(maar USA heeft ook wel meer inwoners), al is NL wel hard op weg om dezelfde levensstijl aan te gaan.
Het is zo'n immens land, het blijft een muis met een olifant vergelijken.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, er zijn hele ketens met alleen maar "gezond" voedsel, Whole Foods is daar een van.Rob schreef:Was mij ook al opgevallen je ziet in Amerika dat de Organic (Biologische) markt veel aandacht krijgt, in NYC zijn wij op 2 van die markten geweest en en die draaien echt heel goed terwijl er in Nederland aan het biologische voedsel toch nog een flink geitewollensokken idee wordt toegedacht.Petra/VS schreef:
Er zijn echter net zoveel Amerikanen, die juist supergezond eten, alleen zie je dat niet als je op reis bent en dus valt het niet op.
-
- Amerika-expert
"De" Amerikaanse mentaliteit bestaat niet, en "Amerika" bestaat helemaal niet.
D'r zijn hier 300 miljoen mensen op een enorm oppervlak (van New York tot Los Angeles, van Amsterdam en Rotterdam in New York tot Harlingen in Texas).
D'r zijn hier veel ongelooflijk slechte mensen (van de gangs in verschillende steden en staten tot een groep die graag demonstreert bij begrafenissen van gesneuvelde soldaten -- hun kreet: verdiende loon, moet Amerika maar niet zo vriendelijk zijn tegen homo's en lesbiennes -- kun je nagaan!)
Aan de andere kant ook mensen als voormalig president Jimmy Carter en vele, vele vrijwilligers die werk doen waar in Nederland meteen geroepen wordt: "Waarom doet de regering daar niets aan!"
Als ik regelmatig de Nederlandse kranten lees, krijg ik de indruk dat Nederland voornamelijk bestaat uit elkaar doodschietende boeven, corrupte ambtenaren, liegende vluchtelingen en mensen die elkaar overhoop steken en/of op andere manieren doodmaken. Als ze al niet in een file van 100 km staan.
Vergelijkingen gaan vaak mank en deze vergelijking heeft niet eens benen om mank te lopen.
D'r zijn hier 300 miljoen mensen op een enorm oppervlak (van New York tot Los Angeles, van Amsterdam en Rotterdam in New York tot Harlingen in Texas).
D'r zijn hier veel ongelooflijk slechte mensen (van de gangs in verschillende steden en staten tot een groep die graag demonstreert bij begrafenissen van gesneuvelde soldaten -- hun kreet: verdiende loon, moet Amerika maar niet zo vriendelijk zijn tegen homo's en lesbiennes -- kun je nagaan!)
Aan de andere kant ook mensen als voormalig president Jimmy Carter en vele, vele vrijwilligers die werk doen waar in Nederland meteen geroepen wordt: "Waarom doet de regering daar niets aan!"
Als ik regelmatig de Nederlandse kranten lees, krijg ik de indruk dat Nederland voornamelijk bestaat uit elkaar doodschietende boeven, corrupte ambtenaren, liegende vluchtelingen en mensen die elkaar overhoop steken en/of op andere manieren doodmaken. Als ze al niet in een file van 100 km staan.
Vergelijkingen gaan vaak mank en deze vergelijking heeft niet eens benen om mank te lopen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
Dat ik zei dat Amerikanen over het algemeen minder gezond eten dan Nederlanders zei ik uit mijn ervaring zeg maar.
Toen ik bij mijn tante was, 2 keer in 2000, ben ik ook een keer meegeweest met mijn nichtje naar school. Ze eten daar tussen de middag op school, en je kont kiezen tussen een hamburger of chickennuckets. Als klap op de vuurpijl kregen ze voordat ze naar buiten mochten ook nog eens popcorn!!
Verder, werd er bij mijn tante 's avonds wel gezond gegeten (mijn tante is een Nederlandse Amerikaan) maar 's ochtends werd er vaak een soort cake gegeten, en tussen de middag corn of hotdogs met naturel chips! Ik keek mijn ogen uit, ik was overigens wel een aantal kilo aangekomen toen, haha. Het gekke is, dat mijn tante zelf hartstikke dun in, héél gezond eet enzo, ik snap dan niet dat ze haar kinderen wel ongezond eten geeft, maja. Natuurlijk is dit niet bij elk Amerikaans gezin zo, maar ik snap wel waarom mijn neefje aan de nogal dikke kant was!
Verder heb ik afgelopen zomervakantie dus een rondreis gemaakt door de Westerlijke Staten, en het stikt er van de restaurantjes waar je kunt ontbijten, en wat daar het meest gegeten wordt zijn dus worstjes, toast, eieren met spek en pannenkoeken met stroop. Het kwam op een gegeven moment m'n strot uit; wat verlangde ik naar een gezonde bruine boterham met kaas zeg!
Ik heb me ook rotgezocht in supermarken naar brood wat een beetje op dat van Nederland lijkt. Na een tijd lang zoeken was het gelukt, ik had een verpakt brood gevonden. Echter was dit zo zoet als een suikerspin! Ik heb echt geenéén normaal volkoren brood kunnen vinden, tot mijn grote teleurstelling. En geloof me, zodra ik de kans kreeg hield ik weer een zoektocht in zo'n huge supermarkt!
Maar zoals Petra al zegt, het ligt erook een beetje aan wáár in Amerika je zit. Bij haar zie je weinig dikke mensen, maar waar ik geweest ben, California en de staten rondom, stíkt het van de dikke mensen!
Toen ik bij mijn tante was, 2 keer in 2000, ben ik ook een keer meegeweest met mijn nichtje naar school. Ze eten daar tussen de middag op school, en je kont kiezen tussen een hamburger of chickennuckets. Als klap op de vuurpijl kregen ze voordat ze naar buiten mochten ook nog eens popcorn!!
Verder, werd er bij mijn tante 's avonds wel gezond gegeten (mijn tante is een Nederlandse Amerikaan) maar 's ochtends werd er vaak een soort cake gegeten, en tussen de middag corn of hotdogs met naturel chips! Ik keek mijn ogen uit, ik was overigens wel een aantal kilo aangekomen toen, haha. Het gekke is, dat mijn tante zelf hartstikke dun in, héél gezond eet enzo, ik snap dan niet dat ze haar kinderen wel ongezond eten geeft, maja. Natuurlijk is dit niet bij elk Amerikaans gezin zo, maar ik snap wel waarom mijn neefje aan de nogal dikke kant was!
Verder heb ik afgelopen zomervakantie dus een rondreis gemaakt door de Westerlijke Staten, en het stikt er van de restaurantjes waar je kunt ontbijten, en wat daar het meest gegeten wordt zijn dus worstjes, toast, eieren met spek en pannenkoeken met stroop. Het kwam op een gegeven moment m'n strot uit; wat verlangde ik naar een gezonde bruine boterham met kaas zeg!
Ik heb me ook rotgezocht in supermarken naar brood wat een beetje op dat van Nederland lijkt. Na een tijd lang zoeken was het gelukt, ik had een verpakt brood gevonden. Echter was dit zo zoet als een suikerspin! Ik heb echt geenéén normaal volkoren brood kunnen vinden, tot mijn grote teleurstelling. En geloof me, zodra ik de kans kreeg hield ik weer een zoektocht in zo'n huge supermarkt!
Maar zoals Petra al zegt, het ligt erook een beetje aan wáár in Amerika je zit. Bij haar zie je weinig dikke mensen, maar waar ik geweest ben, California en de staten rondom, stíkt het van de dikke mensen!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toch kun je op je eigen ervaringen niet je oordeel over "de Amerikanen" baseren. Een boterham met hagelslag, wat veel Nederlandse kinderen als ontbijt eten, heeft ook maar weinig voedingswaarde. Mijn nichtje in Canada mocht dat zelfs niet als lunch naar school hebben, want dat was "candy".
Gelukkig wordt er hier op school wel een gezonde lunch voorgeschoteld en mijn oudste neemt die van haar meestal mee, gewoon (bruin) broodje, kalkoenfilet, worteltjes en een stuk fruit.
Wat buitenshuis ontbijten betreft, ook dat is niet representatief voor het gros van de mensen hier. Nogmaals, wat je op vakantie meemaakt is niet meteen hoe "iedere" inwoner van een land leeft.
En nu ga ik deelnemen aan de potluck blockparty buiten. Ik heb al hele schalen met groente en fruit zien staan en er zal kip gegrild worden, heel erg on-Amerikaans gezond, dus
.
Gelukkig wordt er hier op school wel een gezonde lunch voorgeschoteld en mijn oudste neemt die van haar meestal mee, gewoon (bruin) broodje, kalkoenfilet, worteltjes en een stuk fruit.
Wat buitenshuis ontbijten betreft, ook dat is niet representatief voor het gros van de mensen hier. Nogmaals, wat je op vakantie meemaakt is niet meteen hoe "iedere" inwoner van een land leeft.
En nu ga ik deelnemen aan de potluck blockparty buiten. Ik heb al hele schalen met groente en fruit zien staan en er zal kip gegrild worden, heel erg on-Amerikaans gezond, dus

O.T. - Wat is dat Petra .. een potluck blockparty? Vindt dat toevallig bij jullie overburen plaats? Ik zie iets groots en gekleurd staan bij het huis tegenover jullie op de webcam. Ik zie alleen niet wat het is. Lijkt op een enorm springkussen of iets voor de kinderen ...Petra/VS schreef:En nu ga ik deelnemen aan de potluck blockparty buiten. Ik heb al hele schalen met groente en fruit zien staan en er zal kip gegrild worden, heel erg on-Amerikaans gezond, dus.
Sandy
-
- Amerikakenner
Ik zeg ook niet dat de Amerikanen zo zijn, ik heb alleen even mijn ervaringen gedeeld. Het ging dus ook meer om hoe er op school bij mijn nichtje werd gegeten (in Indiana) Dat was wel écht heel erg ongezond.Petra/VS schreef:Toch kun je op je eigen ervaringen niet je oordeel over "de Amerikanen" baseren. Een boterham met hagelslag, wat veel Nederlandse kinderen als ontbijt eten, heeft ook maar weinig voedingswaarde. Mijn nichtje in Canada mocht dat zelfs niet als lunch naar school hebben, want dat was "candy".
En nu ga ik deelnemen aan de potluck blockparty buiten. Ik heb al hele schalen met groente en fruit zien staan en er zal kip gegrild worden, heel erg on-Amerikaans gezond, dus.
-
- Amerikakenner
Maar evengoed, Amerika staat er wel om bekend dat het een land is met veel mensen en kinderen met overgewicht. En als dat een vooroordeel zou zijn, dan zou Oprah niet dát als subject van haar talkshow nemen, wel? Want als het niet waar zou zijn, dan zou Oprah juist daarmee dat vooroordeel de wereld nog verder in helpen, snap je? (Oprah maakte het duidelijk als een groot probleem, overgewicht bij de jongeren)
-
- Amerikakenner
Haha nou waar ik woon is geeneens een MacDonalds in de buurt, haha. De dichtsbijzijne is toch minstens 45 minuten fietsen vanaf mijn huisRob schreef:Heb je de laatste tijd wel eens op de jongeren in Nederland geletMagnolia87 schreef:(Oprah maakte het duidelijk als een groot probleem, overgewicht bij de jongeren)![]()
Die krijgen een gezonde lunch mee van thuis kippen die in de kliko en gaan naar de Mc D voor de lunch
Rob

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, overgewicht bij jongeren is een probleem, net als anorexia en bulimia problemen zijn bij jongeren. Maar dat is het dus precies, Oprah neemt die problemen als het onderwerp van haar talkshow en dus denkt de hele wereld, dat Amerikaanse kinderen allemaal slecht eten en dik zijn of zichzelf verhongeren (afhankelijk van welke kant het opgaat). Oprah denkt helemaal niet aan vooroordelen of niet, of wat anderen denken van "de Amerikanen", die denkt aan kijkcijfers.Magnolia87 schreef:Maar evengoed, Amerika staat er wel om bekend dat het een land is met veel mensen en kinderen met overgewicht. En als dat een vooroordeel zou zijn, dan zou Oprah niet dát als subject van haar talkshow nemen, wel? Want als het niet waar zou zijn, dan zou Oprah juist daarmee dat vooroordeel de wereld nog verder in helpen, snap je? (Oprah maakte het duidelijk als een groot probleem, overgewicht bij de jongeren)
Het is net zoiets als het "alleen in Amerika" of "Amerikaanse toestanden" vooroordeel, dat veel mensen hebben, omdat er vreemde gebeurtenissen worden bericht in de pers. Dit land heeft een hele open pers, al het vreemde komt naar buiten. Rusland en China, twee andere wereldmogendheden, bijvoorbeeld, hebben dat niet. Wat men zich niet realiseert is, dat die dingen nieuws zijn, omdat ze zo vreemd zijn, ook hier.
Alleen de problemen en rariteiten zijn over het algemeen interessant nieuws, de miljoenen "gewone" mensen, zoals jij en ik, zijn dat niet. Vele miljoenen Amerikanen leven een heel gewoon leven, zijn van gewoon gewicht en eten een gezond dieet.
Als Oprah een show ging maken over alle jongeren, die wel gezond eten, aan sport doen (want dat zijn er ook miljoenen) en gewoon van gewicht zijn, zou er niemand kijken. Dus gaat haar show of over jongeren met overgewicht, of over jongeren met een eetstoornis, zoals anorexia of bulimia, want dan kijken mensen wel. Veelal omdat ze dan om zich heen kunnen kijken naar hun kinderen en kunnen zeggen "Nou, dan doen wij het toch maar goed"

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Potluck is, dat iedereen een gerecht (voorgerecht, salade, groente, vlees, dessert) meeneemt. Van tevoren wordt bepaald, wie wat meenemen, zodat je niet bijvoorbeeld alleen maar salades krijgt.Sandy schreef:O.T. - Wat is dat Petra .. een potluck blockparty? Vindt dat toevallig bij jullie overburen plaats? Ik zie iets groots en gekleurd staan bij het huis tegenover jullie op de webcam. Ik zie alleen niet wat het is. Lijkt op een enorm springkussen of iets voor de kinderen ...Petra/VS schreef:En nu ga ik deelnemen aan de potluck blockparty buiten. Ik heb al hele schalen met groente en fruit zien staan en er zal kip gegrild worden, heel erg on-Amerikaans gezond, dus.
Een blockparty is een feest met de hele straat en inderdaad is dat grote gekleurde ding een enorm springkussen met een glijbaan erin. Erg gezellig, allemaal! Hier een foto van het springkussen:

Hier in Brevard County mag op de openbare scholen geen frisdrank meer verkocht worden, wel de light versies.Magnolia87 schreef:Dat ik zei dat Amerikanen over het algemeen minder gezond eten dan Nederlanders zei ik uit mijn ervaring zeg maar.
Ook probeert men de lunches zo gezond en gevarieerd mogelijk te maken.
Verder valt mij op tijdens mijn lunchpauzes op mijn werk bij een groot warenhuis dat men of ontzettend gezonde dingen meeneemt van huis of naar de foodcourt gaat en dan veel vette dingen eet.
In de familie van mijn man wordt ontzettend veel vlees, en dan met name gefrituurde kip en spare-ribs gegeten. Zelfs de vis wordt in een meeljasje verpakt en dan gefrituurd.
Als men uit eten gaat , dan is het altijd bij de buffet restaurants, en wat je daar ziet aan dikke mensen, afschuwelijk en onnodig, ik heb dan gegeten en gedronken

Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te koken, gezond met veel verse groenten ,volwaardige produkten en minder vlees.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1366 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties