Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NBA schrapt trainingskampen en 43 oefenduels

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

NBA schrapt trainingskampen en 43 oefenduels

Bericht door DVDGuy »

Het bestuur van de Noord-Amerikaanse basketbalcompetitie (NBA) heeft de traditionele trainingskampen van de teams uitgesteld en al 43 oefenduels geschrapt.

Deze maatregelen zijn het gevolg van het voortdurende conflict tussen de vereniging van clubeigenaren en de spelersvakbond over nieuwe arbeidsvoorwaarden.

Het geschil gaat voornamelijk over financiële voorwaarden.
Door het uitblijven van een akkoord is de start van de competitie op 1 november 2011 serieus in gevaar.
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker

Re: NBA schrapt trainingskampen en 43 oefenduels

Bericht door NCDutchie1975 »

Het zier er inderdaad slecht uit. Ik volg de NBA via TV en Internet en hoor veel vergelijkingen met de NFL lockout. Deze vergelijking gaat helemaal niet op, want i.v.m. de NFL hebben veel NBA teams wel zware verliezen geleden waar het bij de NFL lockout er alleen maar omging welke partij nog rijker zou worden. Sommige NBA contracten zijn echt waanzin.
Het zou mij niet verbazen als het gehele seizoen wordt geannuleerd of ten minste tot januari zoals in 1999.

Wordt vervolgd
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik ben ook benieuwd! Hopelijk kunnen ze nog een beetje op tijd starten!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

halverwege de jaren '90 had de NHL (ijshockey) ook een lockout, ze hebben toen een half seizoen gespeeld i.p.v. een heel. dus als er in de loop van dit jaar toch een overeenkomst bereikt wordt, zou het zo maar kunnen dat ze het seizoen gewoon wat inkorten. beter iets dan niets denk ik...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer