Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

cursus engels

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
L.A.
Amerika-ontdekker

cursus engels

Bericht door L.A. »

Ik had graag wat advies gevraagd over cursussen engels in de VS.
Mijn engels is niet slecht, (ik studeer bv. al 3 jaar volledig in het engels) maar het kan natuurlijk altijd ng wat beter.
Na wat opzoekwerk op het net, heb ik wel al enkele dingen gevonden;
http://www.languageinternational.com/destinations

Deze cursussen kosten vrij veel geld dus vroeg ik mij af of dit echt een meerwaarde kan betekenen als je al vrij goed engels spreekt?

Ik las ook dat je bijvoorbeeld via de university of California zomercursussen kan volgen op verschillende niveaus.
Is dit dan bijvoorbeeld beter dan bij de bovenstaande privé instellingen zoals ELS language centers?

Iemand hier ervaring mee?
States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
Hockey
Amerika-expert

Re: cursus engels

Bericht door Hockey »

De vraag is wat je er precies mee wil. Wat wil je verbeteren, je spreekvaardigheid of schrijfvaardigheid? Spreekvaardigheid klinkt altijd leuk, maar als je vervolgens in Nederland gaat werken en je Engels niet gebruikt verlies je het al weer snel. En je schrijfvaardigheid is waarschijnlijk al dusdanig dat zo'n cursus meer kost dan het oplevert.
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Ik wil mij vooral op de spraakvaardigheid focussen.
States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

En daarna? Je doet de cursus, verbetert je spreekvaardigheid, en dan? Wonen en werken in een Engelstalig land? Of gewoon in Nederland?
Mijn idee is dat als je nu een cursus doet en daarna de lesstof niet meer toepast je het verleert en het eigenlijk weggegooid geld is.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nou, dat valt volgens mij nog wel mee hoor. Al gebruiken ze het alleen op vakantie, dan kan het nog helpen. Plus, het kan toch ook gewoon leuk zijn?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Alles wat je leert voegt iets toe vind ik. Het is altijd goed als je je beter leert uit te drukken in het Engels.
Handig voor je (latere) beroepsleven en voor je vakanties in Amerika of andere Engelssprekende landen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik deel niet de mening van hen die zeggen dat het nut heeft. L.A. zegt dat zijn al Engels al behoorlijk is, dus ik ga er van uit dat dit al dusdanig is dat hij zich voldoende kan uitdrukken. Had hij nauwelijks Engels gesproken, dan had ik onmiddelijk gezegd doen. Het blijft echter een mening en uiteindelijk is de keuze aan L.A.
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Omdat U het zo vriendelijk vraagt Hockey; Ja, ik heb later engels nodig voor mijn werk!
En of het dan al dan niet weggegooid geld is, no offence maar daar zal ik zelf wel over oordelen.
Ik vraag gewoon of mensen ervaring hebben met zo'n cursussen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@L.A., in je eerste post vraag je of de cursus een meerwaarde kan betekenen. Daarover geef ik een mening, net als anderen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou geen cursus doen maar een zomerkamp of zoiets. Gewoon gedwongen zijn engels te moeten spreken, daar leer je het snelst van. Ik had het in no time onder de knie, plus dat een zomerkamp achtig iets een meer natuurlijke manier is om een taal te leren dan in een taalcursus (en ook veel leuker denk ik)
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

@L.A., in je eerste post vraag je of de cursus een meerwaarde kan betekenen. Daarover geef ik een mening, net als anderen.
Ja weet ik wel, waarvoor dank. Dat is ook de reden waarom ik dit op een forum vraag, voor de mening van anderen.
Heb je zelf ervaring met zo'n cursus?

@ned in MO
Heb ik ook al aan gedacht. Maar aan een summercamp deelnemen ouder dan 18 is dat dan niet meestal als begeleider? Of zie ik dat verkeerd?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hoe goed je Engels ook is (of hoe goed dat je denkt dat je bent), een kinderkamp is aan te raden. Ik heb dat zelf vele, vele jaren geleden gedaan en heb daar leren schreeuwen in het Engels, omdat het belangrijker was dat een kind niet in het meer viel, dan dat iedereen je fouten hoorde. Ging als groepsleider, niet als "slachtoffer."

Ook goed voor mijn Engels was twee zomers in een archeologisch kamp werken in Engeland, nog langer geleden (voor de ouderen onder ons: heb daar om 3 uur in de ochtend het eerste maanbezoek gezien). In Winchester poerden een aantal Britten in de grond, geholpen door een heleboel Amerikanen. Behalve dat je vloeiend archeologisch leerde spreken, kwam je ook in je gesprekken wat verder dan "hoe werkt jullie schoolsysteem", en sprak je wat meer over algemene dingen (en het betaalde ook nog! een sixpence = 1 kwartje, per uur, plus een bed, ontbijt en avondeten). Weet nog steeds wat over archeologie, maar kwam in ieder geval met meer Engelse vaardigheden terug in Amsterdam dan collega studenten die honderden ponden (indertijd) hadden betaald voor cursussen in Oxford en Cambridge.

Werken met Engelssprekenden is altijd de beste ervaring en de beste manier om je Engels (nog) verder te verbeteren. Want, geloof me, het is ECHT een andere taal dan wat soms in Nederland Engels genoemd wordt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ja zoals benno zegt als begeleider dus.
Het grappige is dat veel nederlanders denken dat ze goed engels beheersen maar dat dat doen ze vaak helemaal niet.
Ik ben ,voordat ik emigreerde, een jaar in amerika geweest en koos ervoor om met amerikanenn op te trekken en niet zoveel met de andere nederlanders om te gaan.
DAt heb ik gemerkt in mijn taalvaardigheid
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Ik lees, luister en schrijf bijna dagelijks in het engels, maar inderdaad het spreken is vaak nog wat anders.
Ik betrap er mij soms op dat k wat lang naar mijn woorden zoek in een gesprek.

Het beste zou zijn dat je een tijdje enkel tussen amerikanen vertoeft en dat is met zo'n taalcursus misschien niet altijd het geval.?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zal vooral tussen niet-Engelssprekenden vertoeven. En als je basis wel al goed is, wat in jouw geval wel het geval zou zijn, dan zou ik ook voor het 'dagelijks leven' aspect kiezen ipv voor een schoolse (onnatuurlijke) omgeving.
Het spijtige is dat er geen visum bestaat waarmee je zomaar eender welk vrijwilligerswerk in de US kan gaan doen. Maar je kan dat misschien wel in de UK doen (ze spreken daar Engels ;-) ).
In ieder geval leer je er niet alleen het spreken goed mee, het geeft je ook nog voldoening om iets nuttigs te doen!

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn om bv. in Zuid-Amerika vrijwilligerswerk te gaan doen. Want traditioneel zal je daar ook best heel wat Amerikanen tegen komen die het team versterken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Elke heeft gelijk, op zo'n talencursus kom je vooral mensen tegen die geen Engels spreken maar komen om het te leren. Onze jongste zit op dit moment in Londen op St. Giles International en het grootste deel van de mensen daar is Koreaans en Zwitsers. Gelukkig brengt ze haar weekenden vooral door met haar Engelse vriendje, maar op school wordt er onderling erg weinig Engels gesproken. Tenminste, niet buiten de lessen.

Ik ga zelf met een vriendin in januari een weekje Spaans doen in Murcia, maar ik woon in Spanje, dus hoor heel veel Spaans om me heen. Het gaat me vooral om de grammatica, spreekvaardigheid leer je pas tussen de Spanjaarden zelf. En zo zal het ook met Engels in Amerika zijn. Mijn zoon heeft in 2007 als 17-jarige een maandje gewerkt bij vrienden van ons (ok, illegaal, klopt) op een ranch in Californië en woonde toen in een Engelstalig gezin. Onvoorstelbaar hoe snel die vooruit ging. Na een maandje of vier backpacken in Australië was het helemaal super.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb zelf geen ervaring met zo'n cursus. Wel heb ik even gekeken naar jouw link en daar zag ik kosten van ongeveer 500 dollar. Daar komt dan nog bij een ticket, verblijfskosten, eventuele andere kosten. Dan is je cursus ongeveer 20 uur per week aldus de link. En zoals Kastelke al zei, je zal voornamelijk met andere niet Engelstaligen daar zijn.
Je zegt zelf dat je studeert en niet slecht Engels spreekt, wat ik vertaal als jouw vwo niveau Engels. Dat gecombineerd met kosten van toch al wel snel een paar duizend dollar en mede cursisten die ook niet Engelstalig zijn doet mij (opnieuw) zeggen dat het weggegooid geld is. De Return on Investment voor zo'n cursus is te laag. Het zal een onvergetelijke ervaring zijn, en wellicht nog een leuke vakantie ook. Maar puur voor de cursus zou ik het niet doen.

De tip van ned in MO en Bennogr en Kastelke lijkt me veel beter. Dompel jezelf onder in het Engels, dus alleen maar Engelstaligen om je heen, dan moet je wel en zij trekken jouw niveau omhoog.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer