Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezond eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door LittlePhoenix »

Sorry, weet niet preceis wat zilvervliesrijst is maar je kan hier in Utah en in Texas bruine rijst bij de meeste supermarkten kopen. Volkoren (whole wheat) pasta koop ik ook gewoon bij de plaatselijke supermarkt. Helaas heeft onze Walmart hun keuze nog verder beperkt dus ik kan uit 3 vormpjes kiezen, penne, elbow of spaghetti maar in de grotere steden is er meestal meer keus.

Volkorenproducten zijn hier ook heel populair voor dieeten. Is soms erg grappig, zo stond ik naast een vrouw die een volkoren broodje bestelde maar dan wel met dubbel mayo, tripple cheese en een heel vette soort worst en daarbovenop baconbits. Maar wel gezond bezig want volkoren brood :lol:
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Ja, dat is wel komisch! Dank voor je reactie, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Claudia
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

LittlePhoenix schreef:Volkorenproducten zijn hier ook heel populair voor dieeten. Is soms erg grappig, zo stond ik naast een vrouw die een volkoren broodje bestelde maar dan wel met dubbel mayo, tripple cheese en een heel vette soort worst en daarbovenop baconbits. Maar wel gezond bezig want volkoren brood :lol:
Of het gevalletje 3 kingsize burger menus met extra French fries, maar dan wel een diet soda.. Want tja, ze zijn wel op "dieet". :D
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Je kunt ook overwegen om zaken op internet te bestellen en dan te laten afleveren. Sommige supermarkten bieden die dienst aan. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan maar zie wel regelmatig leveringen van die diensten bij mensen bij ons in de straat.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Safeway doet dat! :)
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Alannah
Amerika-ontdekker

Bericht door Alannah »

Machteld schreef:
LittlePhoenix schreef:Volkorenproducten zijn hier ook heel populair voor dieeten. Is soms erg grappig, zo stond ik naast een vrouw die een volkoren broodje bestelde maar dan wel met dubbel mayo, tripple cheese en een heel vette soort worst en daarbovenop baconbits. Maar wel gezond bezig want volkoren brood :lol:
Of het gevalletje 3 kingsize burger menus met extra French fries, maar dan wel een diet soda.. Want tja, ze zijn wel op "dieet". :D
Dat soort dingen doe ik ook en mensen kijken me dan ook soms vreemd aan maar ik vind diet coke gewoon veel lekkerder dan gewonen cola en goed volkoren brood vind ik ook erg lekker. Ik bestel inderdaad bij de Mac dan een kingsize menu met diet coke. Ik snap dat de combinatie raar klinkt maar voor mij is het echt een kwestie van smaak.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik doe dat ook hoor. Ik hoef geen calorieën in m'n drinken. Die bewaar ik liever voor eetbare dingen. Scheelt toch weer.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik vind zelf de smaak van Cola Light ook lekkerder!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik drink ook liever diet coke dan gewone cola en niet omdat ik op dieet ben, gewoon omdat het me beter smaakt :-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, gewone Coke laat zo'n vieze zure smaak achter in mijn mond.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik dronk jaren gewone cola tot ik ergens een keer geen gewone cola had en dus cola light probeerde en sindsdien ben ik eigenlijk om. En ja, als ik nu gewone cola drink heb ik zo'n hele zurige, romige nasmaak nadien.

Verder vind ik het lastig om zo gezond te eten in Amerika als ik in Nederland gewend was alhoewel ik wel ben afgevallen sinds ik in Amerika woon. Ik vermoed dat dit komt omdat ik in Nederland erg veel brood at en hier een stuk minder of amper zelfs. Maar dingen die ik erg mis zijn kant-en klare groentepakketten, maaltijdsalades en dat soort dingen. Heeft ook te maken met het gebrek aan de supermarkten die dat verkopen ter plaatse.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ziva schreef:alhoewel ik wel ben afgevallen sinds ik in Amerika woon. Ik vermoed dat dit komt omdat ik in Nederland erg veel brood at en hier een stuk minder of amper zelfs.
Even off topic, maar ik ben er echt van overtuigd dat al dat brood inderdaad helemaal niet goed voor je is. En zeker niet in de hoeveelheden die veel NLers gewend zijn te eten (ontbijt + lunch). Je valt behoorlijk en snel af als je daarmee ophoudt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou inderdaad zeg, ik sta er nog versteld van haha. Ik vind Nederlands brood heerlijk maar ik weet nu voor mezelf dat het inderdaad een enorme dikmaker is. Ik moet wel bekennen dat ik graag wit brood at en bruin zal dus al stukken gezonder zijn maar toch.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Heeft UC Irvine niet een Zipcar.com achtig initiatief? Op mijn oude campus hadden ze naast de dorms standaard een paar Zipcars klaar staan, kan je even richting andere supermarkten rijden die voordeliger/ander assortiment hebben.

Wat betreft brood, zelf ben ik verknocht aan het brood van Safeway. Heerlijk en vaak hebben ze leuke aanbiedingen. Probeer daar eens te kijken!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor Elke: is die Hollandse winkel dan opgeheven die een stukje verderop zat bij jou vandaan in Rosemont ? Die winkel kreeg een paar keer per jaar een container van AH met Hollandse producten en als ik me goed herinner ook prima kaas (diverse soorten).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer