Hier is het bericht uit het taalcursus draadje:
Ik woon nu ongeveer een half jaar in de US. Omdat ik thuis nog veel Nederlands hoor (Nederlandse partner) en praat gaan mijn vorderingen misschien net iets langzamer, maar vanwege mijn College opleiding heb ik mijn Engels toch hard nodig. Ik merk wel dat ik vaak in het Engels denk of woorden makkelijker in het Engels zeg dan het Nederlands. Dan krijg je van die gemixte zinnen. Ik weet niet of ik ook in het Engels droom, maar ik heb wel vaak dat als ik 's morgens wakker word ik in het Engels in mijn hoofd zit te bedenken wat ik die dag ga doen. Soms kan ik ook niet op Nederlandse woorden komen. Misschien klinkt het overdreven, maar ik denk dat als je een nieuwe taal aan het leren bent dit veel voorkomt.Coyote schreef:Suzzz,Suzzz schreef:Beetje offtopic, maar wat ik dan ook afvraag: als je al zolang in Amerika woont, ga je dan ook in het engels denken en dromen? Of blijft Nederlands toch je basis?
Toen mijn zus destijds in Amerika woonde, droomde en dacht ze na een half jaar al in het Engels. Vond dat destijds wel apart toen ik dat hoorde. Maar ik kan het me nu wel goed voorstellen. Tijdens mijn vakantie van de afgelopen vier weken waren mijn gedachten en een enkele droom ook in al het engels.
Eigenlijk is dat ook helemaal niet zo verwonderlijk als je de hele dag om je heen engels hoort. Bij mijn zus werd dat denk ik ook versterkt doordat ze uitsluitend engelstalige boeken las.
Ben ook wel benieuwd hoe dat bij de forumleden in Amerika is.
Roland