Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DixieChick
Amerika-expert

Re: Fietsen in Amerika

Bericht door DixieChick »

Wat een ontzettend gaaf idee, Gijs! Wow! En wat een afstanden!

Wat betreft zichtbaarheid - dat is helemaal waar. Ik heb een helgeel fietsjersey, en zorg er altijd voor dat ik oogcontact met de bestuurder heb. Wel grappig, het weer is nu hier zo lekker dat mensen veel met hun ramen open rijden. Als ik dan op fiets, en ik zie iemand vanaf een zijweg met stopbord die linksaf wil slaan (maar niet mijn kant op kijk), dan hoef ik alleen maar, "Don't forget about me!" te roepen, en ze horen me meteen. Dat leidt altijd tot hele grappige reacties :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Gijs heeft een heel leuk boek geschreven over die fietstocht van Miami naar SF. Ik heb het met veel plezier gelezen, een aanrader: Amerikanen Fietsen Niet

(Als Gijs nog meer over zijn boek wil vertellen, verwijs ik hem naar het Reklameforum)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een heel leuk boek inderdaad!

Marianne
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dutchess schreef:"(...) Ik draag ook (bijna) altijd een helm, en gebruik ook een klein achteruitkijkspiegeltje op mijn fietsbril. (...)
Dit schoot me nog te binnen: ik vind fietsen met die spiegeltjes eigenlijk gevaarlijker dan zonder. Ik gebruik ze zelf niet, maar die dingen hebben nogal wat dode hoeken (en de mensen die ik ermee zie rijden kijken alleen in het spiegeltje om achter zich te kijken en verder niet). Een vriend heeft er een poosje eentje gebruikt en daar hebben we dat idee een beetje uitgetest (als in: zie je mij als ik hier rijd? en hier? en hier?), en er waren heel wat dingen die hij in zijn spiegeltje niet kon zien.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In nederland rijd bijna niemand ermee. Je ziet ze eigenlijk alleen bij bejaarden en gehandicapten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Njit schreef:In nederland rijd bijna niemand ermee. Je ziet ze eigenlijk alleen bij bejaarden en gehandicapten.
Nee, maar in Nederland rijdt ook bijna niemand met een helm, dus om dat nou de norm te laten wezen....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb hier overwogen om zo'n spiegeltje aan mijn stuur te doen - niet zo'n uitstekend geval die je in NL ook wel bij oudere mensen ziet - maar een klein spiegeltje dan aan het uiteinde van de "krul" van je wielrenstuur zit. Het is in feite onderdeel van je stuur zo. Een vriendin heeft het, en vindt het ideaal, omdat je niet zo vaak om hoeft te kijken.

En wat betreft een helm - ik wielren altijd met helm op, en vind het echt onverantwoord als ik mensen in Nederland zonder zie. Kijk, als je gewoon even op de fiets naar de supermarkt gaat, of een "eindje" gaat fietsen, dan vind ik het zelf niet echt nodig. Maar als je echt gaat wielrennen, dan fiets je toch wel even wat sneller, en dan moet ik er niet aan denken om zonder helm op straat te gaan.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik verbeeld me echt niet dat ik 360 graden zicht hebt, en je moet er mee leren omgaan, maar ik zie mèt spiegeltje beslist meer dan zonder. Vooral (zoals DixieChick omschreef) zonder om te hoeven kijken, waar toch ook gevaar in zit. Als ik linksaf moet slaan of zo, dan kijk ik toch echt wel even om, en niet alleen in m'n spiegeltje. Dat doe je toch ook als je auto rijdt, even je blinde hoek checken (of is het dode hoek)? Maar soms zie ik in m'n spiegeltje al dat er verkeer aankomt, en dan hoef ik pas om te kijken als het al vrij lijkt te zijn. Dus dat het met zo'n spiegeltje gevaarlijker is dan zonder, daar ben ik het niet mee eens, want het ligt er helemaal aan hoe je zoiets gebruikt.

Ook vind ik het fijn om de anderen in mijn groep in de gaten te houden. Dit weekend b.v., we zijn naar Dead Horse Point gereden, en daar zit flink wat klimmen bij. Met m'n spiegeltje was het veel makkelijker in de gaten te houden hoe ver m'n dochter achter me fietste, zodat ik me beter aan haar snelheid kon aanpassen. Allemaal zonder me om te hoeven draaien.

In onze fietsclub zijn er velen die zo'n helm- of brilspiegeltje gebruiken, maar er zijn idd genoeg mensen die er niet van houden. Mijn man kon er maar niet aan wennen, hij vond het een onding!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

DixieChick schreef:En wat betreft een helm - ik wielren altijd met helm op, en vind het echt onverantwoord als ik mensen in Nederland zonder zie. Kijk, als je gewoon even op de fiets naar de supermarkt gaat, of een "eindje" gaat fietsen, dan vind ik het zelf niet echt nodig. Maar als je echt gaat wielrennen, dan fiets je toch wel even wat sneller, en dan moet ik er niet aan denken om zonder helm op straat te gaan.
Je ziet hier dat veel wielrenners wel een helm dragen. Maar alle andere fietsers inderdaad niet.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dutchess schreef:(...) Dus dat het met zo'n spiegeltje gevaarlijker is dan zonder, daar ben ik het niet mee eens, want het ligt er helemaal aan hoe je zoiets gebruikt.(...)
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om je het gevoel te geven dat ik je maar een gevaarlijke fietser vind! Het is alleen mijn ervaring met mensen-met-spiegeltjes (en daar bedoelde ik echt niet direct jullie mee!) dat zij nogal veel dingen over het hoofd zien omdat ze veel teveel op het spiegeltje vertrouwen. In de categorie: goed als hulpmiddel, maar niet als vervanging van achter en naast je kijken.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Amikix schreef:goed als hulpmiddel, maar niet als vervanging van achter en naast je kijken.
Helemaal mee eens! :thumbup:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Zo fietsen wij dus soms in Amerika - heerlijk toch? Dit was vorig weekend, bij Moab.

Afbeelding
Skinny Tire 2012 (c) Action Shots, posted by DutchRosie, on Flickr
MissAmerica
Amerika-newbie

Bericht door MissAmerica »

Dit is geen antwoord op je vraag, maar dit leek me wel leuk om met jullie te delen.
Ik zag onlangs op de site van Wallmart dat je daar letterlijk Nederlandse oma fietsen kunt kopen! :D
'oma bikes' :thumbright:

http://www.walmart.com/search/search-ng ... nstraint=0
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heel erg veilig, in fluo oranje of groen. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Wij willen gaan fietsen van Santa Monica pier naar Venice Beach. Van Santa Monica naar Venice lijkt me toch goed te doen? Er is toch een brede strook voor fietsers en skaters dacht ik hé. Moeten we hier ergens speciaal op letten? (geen voetgangers overrijden ... :mrgreen: ) Wat zijn zo de goede fietsverhuurders aan Santa Monica Pier? Iemand tips?
En op Oahu willen we fietsen huren om naar Diamond Head te rijden. Heeft iemand hier ervaring mee? We willen lekker sportief doen :lol: want het gaat wel wat bergop als ik het goed bekeken heb. Maar we willen ook zelf niet van onze sokken gereden worden hé. Mag je daar met twee naast elkaar rijden?
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Gisteren was het weer eindelijk goed genoeg (geen bakken met regen meer) om eens te gaan fietsen! Ik ben naar Lowe's gefietst (dan kan ik binnendoor en hoef ik de highway niet op!), iedereen was heel galant en ging met een grote boog om mij heen! :thumbup:
Ik kreeg ook wel rare blikken hoor, zo'n "rare fiets" met tassen achterop is toch wel apart hier haha. Een employee bij Lowes vond mijn fiets heel speciaal en vond vooral ons type fietslot een fantastisch ding! (zo eentje onder je zadel) :clap:
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Ik heb dit weekend in 1 keer het boek van Gijs van Middelkoop over zijn fietsreis uitgelezen. Erg leuk geschreven ! Aanrader dus.... Het heet Amerikanen fietsen niet.
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Ik heb het voor mijn verjaardag gekregen en ben er nu ook in bezig. Erg leuk geschreven inderdaad!
Gijs M
Amerika-newbie

Bericht door Gijs M »

Aanstaand weekend, 9 en 10 feb. staan Aimée en ik met ons kraampje op de Fiets en Wandelbeurs in de RAI.

Voor adviezen en tips en natuurlijk leuke verhalen over fietsen in de USA...

Stand 11.E.80.

Wie weet tot ziens,
Gijs van Middelkoop
Billy_Bob
Amerika-newbie

Bericht door Billy_Bob »

Ik fiets zo vaak mogelijk van Foster City naar kantoor in downtown San Mateo en ik moet toch regelmatig in de remmen om niet onder een auto te liggen die er niet aan dacht dat fietsers ook bestaan.

Ik heb flitsende lichtjes van stevige sterkte, draag een oranje jasje en een mooie 8-ball helm :wink:

Het mooiste deel is natuurlijk de Bay Trail, geen auto`s en bij open weer een prachtig zicht op SF!

Fietspaden? Ja, maar als er een kruispunt aankomt, stopt het fietspad...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer