Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lunchen in Amerika
Re: Lunchen in Amerika
De aardbeien die we hier aan de weg kopen zijn inderdaad vrij zacht, afhankelijk van de variëteit komt het kroontje er gemakkelijk af of trek je die hele 'punt' mee uit de aardbei. De harde aardbeien zijn variëteiten speciaal gekweekt voor uiterlijk (dieprood), vervoer naar winkels over langere afstanden, en extended shelf live.
In mijn ervaring: kleinere aardbeien smaken vaak beter dan de hele grote, en aardbeien smaken beter als er een zoete geur af komt. Als je de aardbei niet kunt ruiken zal hij meestal ook niet smaken. Sommige soorten aardbeien in de winkels hebben witte boven/'achter'kanten, vlgs. mij betekent dat te vroeg geplukt/ te weinig zon gehad.
Echt lekkere aardbeien worden nog lekkerder met een beetje suiker en een dot geklopte slagroom maar dat wist je denk ik al....
In mijn ervaring: kleinere aardbeien smaken vaak beter dan de hele grote, en aardbeien smaken beter als er een zoete geur af komt. Als je de aardbei niet kunt ruiken zal hij meestal ook niet smaken. Sommige soorten aardbeien in de winkels hebben witte boven/'achter'kanten, vlgs. mij betekent dat te vroeg geplukt/ te weinig zon gehad.
Echt lekkere aardbeien worden nog lekkerder met een beetje suiker en een dot geklopte slagroom maar dat wist je denk ik al....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beetje
, maar ik ben er zo gelukkig mee: dat fruit hier zoveel lekkerder smaakt dan in Belgie. Veel dieper van smaak. Hier ben ik een echt fruiteter geworden. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nou, dat geldt hier dus in elk geval niet voor de aardbeien, die vind ik inderdaad hard en vrij smakeloos. Ik koop ze wel, de kinderen zijn er nog steeds dol op, maar ik vind ze altijd tegenvallen.
Terug in Texas!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het verschil zit hem denk ik in het plaatselijk telen. Eind volgende maand is het hier volop aardbeienseizoen en dan kun je niet lekkerder vinden, zo vers. We hebben hier, net als Oortjes, het geluk dat veel gewassen heel goed gedijen. Vna ongeveer maart tot en met oktober zijn er allerlei heel verse groentes en fruit te krijgen, ook langs de weg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ja, ik vind de aardbeien hier ook erg lekker. De appels daarentegen dan wel weer keihard. Ik heb al twee apple dividers kapot gejast op die knoerdharde appels hier.
Wij wonen hier ook in een streek waar veel via kraampjes aan de weg wordt gekocht. De streek staat vooral bekend om zijn heerlijke mais, hmmm, het duurt nog even voor die geoogst wordt, maar dan wordt het weer genieten
Wij wonen hier ook in een streek waar veel via kraampjes aan de weg wordt gekocht. De streek staat vooral bekend om zijn heerlijke mais, hmmm, het duurt nog even voor die geoogst wordt, maar dan wordt het weer genieten

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Over appels, de ergste vind ik de "red apple! Wij hebben nu pink lady, die is nog wel lekker. De lekkerste appel vinden wij honeycrisp, maar die is alleen in de herfst te krijgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Wij hebben appelbomen in de tuin (verschillende soorten) maar de oogst van vorig jaar is geheel in de hongerige magen van herten verdwenen nadat de orkaan hier flink huis had gehouden en er geen appel meer aanhing nadien. Dit jaar nog maar eens proberen 

Wat betreft appels, als je ze ooit ziet - maar je zult ze zelden zien - meteen kopen: Arkansas Black - dat is de beste appel die ik hier ooit geproefd heb. Lijkt een beetje op een goudrenet, maar net iets zachter vruchtvlees en ietsepietsie(sorry weet geen beter woord) zoeter van smaak.
-
- Amerika-expert
oooh, oortjes, ik ben zo jaloers! Hier is het groeiseizoen zo kort dus echt-vers is er maar een paar maanden. En zelfs dan is het vaak een paar dagen oud, tenzij ik het in Maine haal - aan de kant van de weg, van een tafeltje waar een koffieblik op staat voor het geld
. Dan smaakt het bijna net als toen ik kind was.
Arkansas Black appels ken ik niet. Es kijken of ik ze kan krijgen want mijn man is appel connaisseur van sinds hij heeel jong was (één van z'n vele bijnamen is Johnny Appleseed, naar het kinderboek en de beroemde man van Massachusetts
), en onze favorieten zijn braeburn, honeycrisp, en pink lady - ook omdat die hier goed te verkrijgen zijn.

Arkansas Black appels ken ik niet. Es kijken of ik ze kan krijgen want mijn man is appel connaisseur van sinds hij heeel jong was (één van z'n vele bijnamen is Johnny Appleseed, naar het kinderboek en de beroemde man van Massachusetts

Inderdaad braeburn, pink lady, honeycrisp en ik zou daar Jonagold nog aan toevoegen.
Dwe Arkansas Black zijn een organic heirloom appelsoort, gekweekt door Cuyama Orchards. Ze hadden een eigen website, cuyama-orchards met www ervoor en com erachter, maar ik krijg foutmelding, misschien zijn ze daarmee opgehouden. De info heb ik van zo'n plakkertje dat op fruit zit, maar de appel heeft geen code zoals de meeste anderen in de winkel. Ik heb de AB in al de jaren dat ik in Fresno woon ook maar twee keer in de winkel gezien en als ik terugging voor meer was het al voorbij.
C.Frams kweken meer speciale soorten zoals de Pippin vond ik via Google.
Het voordeel van hier wonen is dat veel fruit rijper geoogst wordt, omdat het niet zo ver vervoerd hoeft te worden.
De Cuyama farms zijn 30 mijl t.o. van Santa Barbara, bij Los Padres Nat. Forest. Ze hebben in S.B. ook lekkere wijn bytheway.
Volgend jaar hebben we daar een forumlid wonen als alles goed gaat, DV winnaar Inge67, dus ik stel voor dat we bij haar een bijeenkomst voor AAAA AllesAmerikaAppelAfficionados gaan houden ! LOL.
C.Frams kweken meer speciale soorten zoals de Pippin vond ik via Google.
Het voordeel van hier wonen is dat veel fruit rijper geoogst wordt, omdat het niet zo ver vervoerd hoeft te worden.
De Cuyama farms zijn 30 mijl t.o. van Santa Barbara, bij Los Padres Nat. Forest. Ze hebben in S.B. ook lekkere wijn bytheway.
Volgend jaar hebben we daar een forumlid wonen als alles goed gaat, DV winnaar Inge67, dus ik stel voor dat we bij haar een bijeenkomst voor AAAA AllesAmerikaAppelAfficionados gaan houden ! LOL.
Laatst gewijzigd door USInsider op 12 apr 2012, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanmiddag in het voorbijgaan snel even één pink lady meegegraaid bij Safeway (pfff, 95 cent, best prijzig voor een appel zeg!), maar ik vond de schil vervelend hard. De appel zelf smaakte prima, dat wel 

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel de mensen in bijv. California betalen voor een losse avocado. Die we hier kopen komen vaak uit California (of Mexico) en ik vraag me af hoe groot het prijs verschil is. Hier betalen we bij de goedkoopste winkel (Aldi) 89cent, en bij de betere winkels (Wegmans) rond de $2. Het probleem is dat ze altijd keihard zijn, en we ze toch echt eerst een dag of 5 moeten laten liggen voordat ze eetbaar zijn.
avocado's groeien hier in MO niet, maar: bij de AH betaal je 2 euro voor twee hele kleine maaiskolfjes. Hier krijg je ze per stuk (groter dan de twee van de AH samen), voor 20 cent.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hoewel ik over het algemeen de nederlandse appels veel lekkerder vind, ben ik hier in de herfst wel verslaafd aan honeycrisp, lekker hard en sappig. Pinklady idd een ontzettende taaie schil.
Ik vind vooral het steenfruit hier echt stukken beter dan in NL. Wat een lullige perziken liggen daar toch in de winkels. Hier zijn ze idd verukkelijk!
Ik betaal hier bij Wegmans eigenlijk altijd 3 avocado's voor $5 en ze zijn eigenlijk 9 van de 10 x rijp de dag na aankoop.
De maisgekte hier deel ik overigens niet. Mijn man is er ook gek van! 1 kolfje van de grill gaat nog wel maar 4/5 stuks achter elkaar en dan zoveel boter erop...no thanks
Ik vind vooral het steenfruit hier echt stukken beter dan in NL. Wat een lullige perziken liggen daar toch in de winkels. Hier zijn ze idd verukkelijk!
Ik betaal hier bij Wegmans eigenlijk altijd 3 avocado's voor $5 en ze zijn eigenlijk 9 van de 10 x rijp de dag na aankoop.
De maisgekte hier deel ik overigens niet. Mijn man is er ook gek van! 1 kolfje van de grill gaat nog wel maar 4/5 stuks achter elkaar en dan zoveel boter erop...no thanks

Ik heb niet de indruk dat groenten/fruit hier in CA goedkoper zijn dan elders in de US, maar ik kan alleen vergelijken met middenwesten.
Het zou kunnen zijn dat men in andere delen zeker moet zijn dat de producten verkocht zijn voor ze te rijp/rot zijn.
Als ik erom denk zal ik volgende keer dat ik in een winkel ben eens wat prijzen noteren.
Ik kan inderdaad avocado's hier rijp en zacht kopen desgewenst.
Voor het rijpen van fruit: met een appel samen in een bruine zak doen en laten liggen. Wel alle dagen controleren want het kan sneller gaan dan je denkt.
Om het te snel rijpen van fruit tegen te gaan: speciale 'langer houdbaar' zakjes, die zijn meestal groen van kleur en bevatten iets dat ethyleen neutraliseert.
Het zou kunnen zijn dat men in andere delen zeker moet zijn dat de producten verkocht zijn voor ze te rijp/rot zijn.
Als ik erom denk zal ik volgende keer dat ik in een winkel ben eens wat prijzen noteren.
Ik kan inderdaad avocado's hier rijp en zacht kopen desgewenst.
Voor het rijpen van fruit: met een appel samen in een bruine zak doen en laten liggen. Wel alle dagen controleren want het kan sneller gaan dan je denkt.
Om het te snel rijpen van fruit tegen te gaan: speciale 'langer houdbaar' zakjes, die zijn meestal groen van kleur en bevatten iets dat ethyleen neutraliseert.
Avocados hier vandaag in de aanbieding bij de supermarkt 3 voor $1.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Maar, Joke, waar is hier ?
Arizona geloof ik? Mooie prijs zeg.
In California zijn producten vaak een slag duurder dan in de rest van het land, en vraag me daarom ook af of je verschil in prijs zou merken met producten die er lokaal verbouwd worden. De bruine papieren zak gebruik ik ook voor de avocados. Anders duurt het me echt te lang, werkt inderdaad prima!
De mais is hier ook erg goedkoop, vooral vergeleken met Nederland.
In California zijn producten vaak een slag duurder dan in de rest van het land, en vraag me daarom ook af of je verschil in prijs zou merken met producten die er lokaal verbouwd worden. De bruine papieren zak gebruik ik ook voor de avocados. Anders duurt het me echt te lang, werkt inderdaad prima!
De mais is hier ook erg goedkoop, vooral vergeleken met Nederland.
andere tip die werkt om dingen rijp te maken: stop het in een zak met een banaan.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts