Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yardsale or Garagesale

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Ziva
Amerika-expert

Yardsale or Garagesale

Bericht door Ziva »

Ik was verbaasd dat er nog geen onderwerp over te vinden was dus bij deze start ik er weer eentje. Nog zo'n typisch Amerikaans fenomeen, yardsales of garagesales :D

Superspannend, over 3 weken ga ik mijn (onze) allereerste yardsale houden :D Elk jaar blijkt er een grote in de buurt gehouden te worden dus daar gaan we maar gebruik van maken.

Nu is mijn vraag, hebben jullie tips/adviezen en do/dont's voor het houden van een yardsale? Ik heb wel wat ervaring met Koninginnedag verkopen (goede herinneringen aan de Beethovenstraat in Amsterdam toen je nog gewoon vanaf 0:00 mocht verkopen en het gezellig was) maar dit is volgens mij toch anders. Het schijnt allemaal echt niet teveel te mogen kosten bijvoorbeeld en mensen moeten geloof ik snel alles kunnen zien en weer doorrijden? Moet je alles prijzen, bordjes ophangen, sorteren? Willen mensen "schatzoeken" (graaien in dozen of hopen kleding) of moet alles juist keurig uitgestald worden?

Ik weet niet of mijn Koninginnedag ervaringen me juist gaan helpen of juist tegen me gaan werken haha.

Ook ben ik benieuwd wat jullie zelf vinden van dit fenomeen. Ik blijf het bizar vinden dat je zomaar op iemands terrein rijdt en dan ongeneneerd in iemands spullen gaat snuffelen. Helemaal bij estate sales voel ik me zwaar ongemakkelijk omdat je vaak familieleden tegenkomt die nog in de rouwperiode zitten en als je dan vraagt naar iets krijg je een heel verhaal over hun geliefde. Heel begrijpelijk natuurlijk maar tegelijkertijd denk ik.. "Wat doe ik hier???" Daarbij komt dat ik niet echt een liefhebber ben van het meeste antiek zoals ze daar hier zo gek op zijn.

(Ik hoop dat jullie het weer een gezellig onderwerp vinden haha)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yardsale or Garagesale

Bericht door ned in MO »

Alles wat waarde heeft netjes uitstallen en er prijsstickertjes op doen.
Die kun je in kleuren krijgen dus je kunt er ook die stickertjes opplakken.
Geel is 0.25, rood $1.00 etc en op de wat duurdere items een echte prijs. Reken erop dat mensen minder willen betalen dan op de sticker staat.

Vraag jezelf ook hoe graag wil ik er vanaf? Gaat de rest naar goodwill voor een tax deduction? Dat doe ik meestal omdat ik geen zin in een yardsale heb.

Tip zorg voor voldoende wisselgeld
bergmeid
Amerika-ontdekker

Re: Yardsale or Garagesale

Bericht door bergmeid »

Plaats kleurrijke borden met "Yardsale" en bijbehorende pijlen in de wijk zodat men je makkelijk kan vinden. Zet een paar dagen voor het evenement een (vaak gratis) aankondiging in het buurtblad. Reken erop dat "professionele" yardsale bezoekers al heel vroeg of liefst een dag van tevoren al langskomen om alles door te snuffelen. Die weten vaak precies waar ze naar op zoek zijn.

Good luck!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer