Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage in amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Rianne
Amerika-ontdekker

Stage in amerika

Bericht door Rianne »

Hallo,

Over 10 maanden ben ik klaar met het theoretische stuk van mijn HBO opleiding Media & Entertainment Management en ik zou dolgraag stage gaan lopen in amerika dan. Ik moet in totaal 8 maanden stage lopen en zou dit graag bij een media bedrijf doen. Het liefst bij een tijdschrift/krant, televisiestation of nieuwe media bedrijf. Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor mij. Ook zijn alle tips welkom als je in andere branches stage hebt gelopen. Ik heb geen idee waar ik mee moet beginnen.

Groetjes Rianne
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Misschien kan je Max Westerman en Charles Groenhuijzen (ik hoop dat ik z'n achternaam goed schrijf) benaderen? Zij weten vast wel wie je verder kan helpen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Waarom niet meteen CNN benaderd? Atlanta is een mooie stad om te wonen en CNN op je resume doet het ook niet slecht, dacht ik zo. ;)

Ik heb twee URL's voor je. Of de eerste ook voor stage-aanvragen door buitenlanders gebruikt kan worden, durf ik niet te zeggen:

http://www.turner.com/jobs/internships.html

http://www.jou.ufl.edu/people/faculty/c ... intern.htm

Succes en hou ons op de hoogte!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Aïda schreef:Misschien kan je Max Westerman en Charles Groenhuijzen (ik hoop dat ik z'n achternaam goed schrijf) benaderen? Zij weten vast wel wie je verder kan helpen.
Ik weet dat Charles Groenhuijzen veel met stagaires werkt. Er zijn altijd meerdere stagaires. (Ik meen zelfs dat hij de enige vaste man is, maar dat zal ik wel fout hebben.)

Een tijd geleden stond dit in de krant. Marleen is student American Studies te Groningen.

Marleen regelt vooral de technische aspecten rond de uitzendingen, maar houdt zich ook bezig met research en het bedenken van reportages. Ze is regelmatig met de NOS-verslaggevers op stap. Haar stage zit er inmiddels op, maar de NOS heeft haar gevraagd langer te blijven. ‘Het is keihard werken, soms zeventien uur per dag en twintig live-uitzendingen, maar ik geniet geweldig.‘

(bron: http://www.destentor.nl)
maximum
Amerika-newbie

Bericht door maximum »

Hoi Hoi

Ik heb ook stage gelopen in amerika. Echt super is het. Ik heb stage gelopen bij een film festival verder kun je het ook proberen bij het tv station the wb en een meisje uit nl had ook bij hapro productions van oprah stage gelopen. Als een film festival je wat lijkt die zijn door geheel amerika.

Succes met zoeken. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Jamal
Amerika-newbie

stage 2006

Bericht door Jamal »

Hello everybody! Ik heb een vraagje; Ik ben master-student neurowetenschappen aan de Vrije universiteit in Amsterdam en k wil volgend jaar rond deze tijd in new york stage gaan lopen op Columbia university of NYU. K weet alleen niet hoe het zit met of je voor stages in het algemeen betaald wordt in de wetenschaoppelijke/medische wereld in de VS. Verdr hoe zit het met visum? Ik ga ongeveer 6 maanden daar (voor stage) naartoe. Ook nog een optie misschien is dat k op redelijk hoog niveau in nederland voetba(de) dus s er voor voetbal (soccer :)) ook een beurs mogelijk?

Alvast bedankt,

Greetz, Jamal
ppil

Bericht door ppil »

Zoals ik ook al zei in het topic van High School:
heb je al geprobeert om antwoord op je vraag bij je universiteit te krijgen?
Meestal zouden hun kunnen regelen, om stage te lopen in een ander land moet je geloof ik ook toestemming van je school hebben.
maximum
Amerika-newbie

Bericht door maximum »

Beste Jamal,

Ik ken iemand die op MIT heeft stage gelopen. Hij studeerde technische natuurkunde. Hij kreeg niks betaald voor zijn stage en hij heeft zijn stage via de TU in eindhove geregeld. Meestal wordt intern bij universiteiten stagelopen niet betaald.

Verder over je visa kan ik je wat meer vertellen heb ik zelf ook gehad. Je visum gaat ook via school. Je moet dan bij de nuffic de formulieren downloaden en ook door school en docent engels laten invullen. Vervolgens worden deze formulieren opgestuurt naar de CIEE en als die goedgekeurt zijn krijg je een formulier. Hiermee en alle andere informatie die je nodig hebt moet je dan in de rij gaan staan bij de Amerikaanse ambassade in Amsterdam (jij en nog mer dan honderd andere dus wees op tijd anders kan je een andere dag weer in de rij staan) er zijn trouwens altijd 2 tijdstippen in de week dat studenten geen afspraak hoeven te maken zie hiervoor de website van de ambassade. Hier ga je dus van loket naar loket bij het laatste loket wordt je geinterviewd en worden je vingerafdrukken genomen en dan vragen ze je paspoort en wordt dit thuis gestuurt.

Trek voor de gehele aanvraag ongeveer 2 maanden uit. Aan je visum zit ook een behoorlijk prijskaartje, maar er zit wel een verzekering bij die hele goede dekking heeft. En dan opweg naar Amerika. Voor behuizing in newyork kan je kijken op newyork.craigslist.org maar ook voor stages.

succes en laat maar weten als ik je nog ergens bij kan helpen.
Jamal
Amerika-newbie

Bericht door Jamal »

ppil schreef:Zoals ik ook al zei in het topic van High School:
heb je al geprobeert om antwoord op je vraag bij je universiteit te krijgen?
Meestal zouden hun kunnen regelen, om stage te lopen in een ander land moet je geloof ik ook toestemming van je school hebben.
Het is een internationale wetenschasppelijke opleiding en het wordt aangemoedigd om in het buitenland stage te lopen dus toestemming heb k zekr. Echter aankloppen bij mn faculteit das nie handig, op de meeste universiteiten moet je dit soort dingen maar zelf uitzoeken schnappie? dus daar ben k nu druk mee bezig kheb nog ff kga pas januari 2006 heen maar dr moet nog veel gebeuren dus vandaar

Thanks btw, Jamal
Jamal
Amerika-newbie

Bericht door Jamal »

[quote="maximum"]Beste Jamal,

bedankt voor je info betreffende visa etc.
Maar het is toch wel mogelijk om een beurs of iets dergelijks te krijgen voor je stage. Toen k op internet aan het zioeken was kreeg k ook van die summer-traineeships te zien die behoorlijk betaalde, K ga alleen wat langer (6maanden ipv zomer 2/3 maanden) vandaar.

Greetz, Jamal
Mariska
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mariska »

Jamal schreef:
maximum schreef:Maar het is toch wel mogelijk om een beurs of iets dergelijks te krijgen voor je stage. Toen k op internet aan het zioeken was kreeg k ook van die summer-traineeships te zien die behoorlijk betaalde, K ga alleen wat langer (6maanden ipv zomer 2/3 maanden) vandaar.
Jamal,

Ja, hoor er bestaan zeker Nederlandse fondsen die kunnen bijdragen aan een stage in de VS, als gift of renteloze lening. Voor jouw vakgebied zijn in ieder geval de fellowships van de Saal van Swanenberg Stichting (gerelateerd aan Organon) interessant. Als je meer hulp nodig hebt, hoor ik het wel.

Groet, Mariska
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer