Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

leven in minneapolis

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
mar75
Amerika-ontdekker

leven in minneapolis

Bericht door mar75 »

ik zou graag willen weten, voor diegene die in MN , minneapolis,.....wonen, hoe het leven is daar. Hoe is jullie emmigratie-proces verlopen? Ben je snel gewend geraakt, hoe zit het met het schoolsysteem in us. Hoe zit het met discriminatie, :oops: is een misschien ietswat vreemde vraag, maar ben zelf gekleurd en vroeg me af of die spooky verhalen over rassendiscrimintatie echt zo erg zijn of gewoon iets wat overdreven. Hoe zit het met werkgelegenheid? etc.

Kortom: alle informatie is welkom :) ...
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

:shock: Jij bent echt van het snelle......hahahha
Snap je vragen wel, maar ik zou zeggen ga eerst eens genieten van die eerste ontmoeting met je vriend in januari. En voor emigratievragen is er een hele mooie site, te weten http://www.usadutch.com.
Laatst gewijzigd door Roos* op 10 aug 2006, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vanuit St. Paul (het 'onechte deel van de tweeling die de Twin Cities is -- maar WIJ hebben het staatskapitool!), een paar losse opmerkingen:

Minnesota is best aardig, al moet je niet verwachten dat de mensen hier echt vrienden van je willen worden. De meesten kennen elkaar al van de lagere school, of eerder, en hebben geen behoefte aan 'buitenlanders' (iedereen die niet uit hun kringetje komt).

Maar aan de andere kant: men is wel erg behulpzaam.

Veel muziek, theater en gezellige cafe's, vooral in de buurt van de University of Minnesota (Dinkytown, heet de buurt).

Veel niet-blanken: de Twin Cities hebben en van de grootste concentraties Somaliers in de VS, en mensen uit Somalie zijn zwart.

Ook veel Hmong (Laos), Aziaten. Men is dus wel aan kleurtjes en andere gelaatstrekken gewend.

Als je verdere vragen hebt, dan hoor ik het wel. En bel eens op als je in de buurt bent. Er staat maar 1 groeneveld in het telefoonboek van St. Paul.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Bennogr schreef:Vanuit St. Paul (het 'onechte deel van de tweeling die de Twin Cities is -- maar WIJ hebben het staatskapitool!)
Lol, St. Paul is idd een beetje ondergewaardeerd. Ik vergeet ook nog weleens dat er meer is dan alleen Minneapolis :oops:
- Mike
Mariska
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mariska »

Mocht je nog sneller van stapel willen lopen en daar in het huwelijksbootje willen stappen...ikzelf ben in het stadhuis van Minneapolis getrouwd (in 10 minuten via een judge), dus kan je daarover ook alles vertellen. :wink:
Studeren in de VS? http://www.ustudy.nl
mar75
Amerika-ontdekker

Bericht door mar75 »

Roos* schreef::shock: Jij bent echt van het snelle......hahahha
Snap je vragen wel, maar ik zou zeggen ga eerst eens genieten van die eerste ontmoeting met je vriend in januari. En voor emigratievragen is er een hele mooie site, te weten http://www.usadutch.com.
:blink:
Je hebt gelijk het kan wel erug snel overkomen..maar ik ben gewoon benieuwd hoe het daar is. Ik dacht laat mij eens horen van anderen die daar wonen hoe het hun is bevallen...GELOOF ME....ik kijk er ook écht naar uit om mijn vriendje te ontmoeten!! :lol:
mar75
Amerika-ontdekker

Bericht door mar75 »

Bennogr schreef:Vanuit St. Paul (het 'onechte deel van de tweeling die de Twin Cities is -- maar WIJ hebben het staatskapitool!), een paar losse opmerkingen:

Minnesota is best aardig, al moet je niet verwachten dat de mensen hier echt vrienden van je willen worden. De meesten kennen elkaar al van de lagere school, of eerder, en hebben geen behoefte aan 'buitenlanders' (iedereen die niet uit hun kringetje komt).

Maar aan de andere kant: men is wel erg behulpzaam.

Veel muziek, theater en gezellige cafe's, vooral in de buurt van de University of Minnesota (Dinkytown, heet de buurt).

Veel niet-blanken: de Twin Cities hebben en van de grootste concentraties Somaliers in de VS, en mensen uit Somalie zijn zwart.

Ook veel Hmong (Laos), Aziaten. Men is dus wel aan kleurtjes en andere gelaatstrekken gewend.

Als je verdere vragen hebt, dan hoor ik het wel. En bel eens op als je in de buurt bent. Er staat maar 1 groeneveld in het telefoonboek van St. Paul.
Bedankt voor je info, Benno..Heb alweer een wat beter idee van minneapolis. ....ik zal je zeker een belletje te geven als ik in de buurt ben.... :doublethumb: cool, trouwens dat er maar 1 groeneveld is...haha
mar75
Amerika-ontdekker

Bericht door mar75 »

Mariska schreef:Mocht je nog sneller van stapel willen lopen en daar in het huwelijksbootje willen stappen...ikzelf ben in het stadhuis van Minneapolis getrouwd (in 10 minuten via een judge), dus kan je daarover ook alles vertellen. :wink:
Nou..wie weet is dat wel een idee ja als ik er ben.... :lol: ..ik kan in ieder geval bij jou terecht over het wel en wee en dat is toch wel een hele opluchting..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer