Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Driving Age
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Driving Age
Ik had een vraagje ik was nog een beetje aan het lezen en kosten te berekenen voor als ik volgend jaar naar mn oom ga, maar toen las ik dat je in Michigan al mag autorijden als je 14 en 9 maanden ben, ik persoonlijk vind het erg jong ik ben ook pas net 14 geworden klopt dit, zo ja wat voor regeltjes zijn er aan verbonden ik had al iets gevonden over dat je alleen naar en van werk en school mag rijden en dat je ouders dan wat zouden moeten ondertekenen .
Groet David
Groet David
-
- Amerika-expert
Leeftijden en wat je mag hangt van de staat af.
Hier in Minnesota mocht mijn zoon een 'learner's permit" halen toen hij 15 was. Je mag dan alleen overdag rijden en met een volwassene in de auto. Met 16 jaar mag je alleen rijden, maar dan zijn er nog beperkingen met het aantal passagiers en zo.
Die beperkingen verdwijnen langzaamaan.
Ook een tegenvaller: de verzkeringspremie van een auto schieten omhoog als je een rijdende teenager in het gezin hebt.
Kijk bij het DMV (department of motor vehicles) van iedere staat, die hebben de regels. (een goed punt om een zoektocht te beginnen: governor of..., op die plaats brengen ze veel informatie samen)
Hier in Minnesota mocht mijn zoon een 'learner's permit" halen toen hij 15 was. Je mag dan alleen overdag rijden en met een volwassene in de auto. Met 16 jaar mag je alleen rijden, maar dan zijn er nog beperkingen met het aantal passagiers en zo.
Die beperkingen verdwijnen langzaamaan.
Ook een tegenvaller: de verzkeringspremie van een auto schieten omhoog als je een rijdende teenager in het gezin hebt.
Kijk bij het DMV (department of motor vehicles) van iedere staat, die hebben de regels. (een goed punt om een zoektocht te beginnen: governor of..., op die plaats brengen ze veel informatie samen)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Driving Age
Je mag misschien in Michigan wel autorijden als je nog geen 15 bent, maar volgens mij betekent dat nog niet dat je als Nederlandse 15-jarige daar ook mag autorijden. Wil je als toerist uit het buitenland autorijden in de V.S., dan moet je een geldig Nederlands rijbewijs kunnen overleggen en dat kun je niet als 15-jarige uit Nederland.David_Fly schreef:Ik had een vraagje ik was nog een beetje aan het lezen en kosten te berekenen voor als ik volgend jaar naar mn oom ga, maar toen las ik dat je in Michigan al mag autorijden als je 14 en 9 maanden ben, ik persoonlijk vind het erg jong ik ben ook pas net 14 geworden klopt dit, zo ja wat voor regeltjes zijn er aan verbonden ik had al iets gevonden over dat je alleen naar en van werk en school mag rijden en dat je ouders dan wat zouden moeten ondertekenen .
Groet David
Correct me if I'm wrong, anyone...
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan heb je toch iets niet helemaal begrepen. Of ik heb onvolledige informatie van je. Maar ik neem toch aan dat je een soort van studentenvisum hebt.David_Fly schreef:Nee dat snap ik wel maar ik ga er vanaf juni 2007 wonen (geen toeris dus)
Dat geeft je nog geen Social Security nummer, dat is al je eerste probleem met betrekking tot het behalen van een rijbewijs.
Ten tweede is er nog de verzekering. Maar daar ben ik zelf ook nog niet uit dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Maar ga er maar vanuit dat ook dat een probleem is.
Overigens, dit is alleen in Michigan. Ik dacht dat jij naar een andere staat ging? Dan gelden er zowieso al andere regels dus. Kijk eens goed op de DMV sites.
14 jaar en 9 maanden geld enkel en alleen wanneer je Driving Lessons neemt in High School en ook nog een x aantal uren "oefent" met je ouders of andere personen van 21 jaar of ouder.
- Mike
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ook met een studentenvisum kun je je rijbewijs halen. Sterker nog, hier in Texas mòest ik mijn rijbewijs halen, omdat mijn Nederlandse rijbewijs hier maar 30 dagen geldig is als ik op een studentenvisum hier ben. Voor een touristenvisum geldt die termijn niet hoor. Dan kun je wel op je Nederlandse rijbewijs blijven rijden. Dus het niet hebben van een social security betekent niet standaard dat je geen rijbewijs kunt halen.Michigan schreef:Dan heb je toch iets niet helemaal begrepen. Of ik heb onvolledige informatie van je. Maar ik neem toch aan dat je een soort van studentenvisum hebt.David_Fly schreef:Nee dat snap ik wel maar ik ga er vanaf juni 2007 wonen (geen toeris dus)
Dat geeft je nog geen Social Security nummer, dat is al je eerste probleem met betrekking tot het behalen van een rijbewijs.
Dat wilde ik even recht zetten

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik kon met mijn studentenvisum wel de theorie doen, maar niet het eigenlijke rijbewijs halen in Michigan. Ik had ook nog geen NL rijbewijs toen, dus dat zal er misschien mee te maken hebben.houstonwehaveaproblem schreef:Ook met een studentenvisum kun je je rijbewijs halen. Sterker nog, hier in Texas mòest ik mijn rijbewijs halen, omdat mijn Nederlandse rijbewijs hier maar 30 dagen geldig is als ik op een studentenvisum hier ben. Voor een touristenvisum geldt die termijn niet hoor. Dan kun je wel op je Nederlandse rijbewijs blijven rijden. Dus het niet hebben van een social security betekent niet standaard dat je geen rijbewijs kunt halen.Michigan schreef: Dan heb je toch iets niet helemaal begrepen. Of ik heb onvolledige informatie van je. Maar ik neem toch aan dat je een soort van studentenvisum hebt.
Dat wilde ik even recht zetten
Maar al had ik dat wel gehad dan had ik nog geen verzekering om mij te dekken.
- Mike