Ik denk dat je inderdaad anders uit eten gaat als je op vakantie bent (wij betalen overigens 6% tax). Maar neem nou alleen al de drankjes: die free refills scheelt echt enorm veel.DejaVu schreef:
Nou...of ik kom in de verkeerde restaurants...maar de prijzen op de kaart komen behoorlijk overeen met eu prijzen en dan komt er in de usa nog 10% tax + 20% fooi bij. Dan zitten ze in de usa boven het eu niveau. Maar ik ben er op vakantie dus misschien kom ik in de duurdere restaurants...ik vind het allemaal niet zo heel goedkoop dat buiten de deur eten als je alles erbij optelt. Ik ben trouwens altijd wel degene die de fooien zit aan te vullen want bij sommige mensen in een groep gaat het amerikaanse fooiensysteem er nooit in.
Wij gingen laatst uit eten bij zo'n Japans restaurant waar de kok aan je tafel komt. We zaten daar met 4 volwassenen, 3 tieners en 3 kinderen en we waren voor 80 dollar klaar. En toen had de meerderheid niet eens free refill drankjes. Dat vind ik echt ontzettend goedkoop; ik geloof niet dat je dat in Nederland voor elkaar krijgt.