Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
checking account cleaned out
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: checking account cleaned out
Precies. Je komt er dan als het ware achter terwijl men er mee bezig is zodat je het stop kunt zetten, in plaats van dat je drie weken later tot de onplezierige conclusie komt dat je rekening leeg is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik zat vorige week in San Francisco voor een training/conferentie toen ik midden tijdens de training een emailtje kreeg van AMEX dat iemand met mijn kaart 5 minuten geleden iets besteld had bij Just Eat. Sjah..dat was ik duidelijk niet, dus ik heb meteen even ingelogd en ik zag allerlei transacties staan die ze in de afgelopen 3 dagen hadden gemaakt. Veel online services en blijkbaar 2x eten besteld bij Just Eat in Denemarken. Hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen weet ik niet, maar ze hadden alle gegevens, inclusief adres want ik had ook een voicemail van een online secretaresse dienst dat ze erg blij waren dat ik voor hun service had gekozen...
Ik heb direct AMEX gebeld, zij hebben alle frauduleuze transacties geflagged en mijn kaart geblokkeerd. Nieuwe kaart werd naar het hotel gestuurd en was er de volgende dag in de middag. Was zeker even schrikken! Maar wel goede en adequate service van AMEX moet ik zeggen!
Ik heb direct AMEX gebeld, zij hebben alle frauduleuze transacties geflagged en mijn kaart geblokkeerd. Nieuwe kaart werd naar het hotel gestuurd en was er de volgende dag in de middag. Was zeker even schrikken! Maar wel goede en adequate service van AMEX moet ik zeggen!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Als je MINT installeert krijg je meteen na een transaktie een alert, hierbij is er niet een minimum ofzo bij mijn weten.
Inderdaad is het zaak zsm. te weten of er iets frauduleus gedaan wordt op een rekening, met een kaart.
Je gegevens kunnen ook gestolen worden in restaurants ed., als je je bank of krediet kaart meegeeft aan de server om door de machine te halen. In feite moet je altijd meelopen en de kaart niet uit het oog verliezen.
Maar wie denkt daar altijd om, doet dat voortdurend ?
Inderdaad is het zaak zsm. te weten of er iets frauduleus gedaan wordt op een rekening, met een kaart.
Je gegevens kunnen ook gestolen worden in restaurants ed., als je je bank of krediet kaart meegeeft aan de server om door de machine te halen. In feite moet je altijd meelopen en de kaart niet uit het oog verliezen.
Maar wie denkt daar altijd om, doet dat voortdurend ?
Dat ze je kaartgegevens hebben is al erg genoeg, maar dat ze blijkbaar ook beschikken over adres- en telefoongegevens is ronduit eng. Begint op identity theft te lijken. Wat zeiden ze daar over bij AMEX?
Ik vind het eigenlijk toch wel typisch dat er van die triviale dingen worden gedaan met die gestolen credit card gegevens. In plaats van 5 giga flatscreen tv's te kopen à 2000 dollar per stuk, wordt er een lullige 45 euro afgeboekt bij Easyjet. Wat is daar nou de lol van?
-
- Amerika-expert
In dit geval was er meer gedaan dan easyJet, maar in het algemeen kom je met kleine aankopen gemakkelijker weg dan met grote. Benzine tanken of betalen bij de supermarkt wordt misschien niet eens opgemerkt (of gaat de bank niet eens achteraan, omdat de kosten hoger zijn dan het verlies). Als iemand 5x$2000 afschrijft, dan valt dat vrijwel zeker op. Ik heb het een keer horen beschrijven als dat "de marktwaarde van een gestolen creditcardnummer gelijk aan de waarde van een tank benzine" is.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
De marktwaarde is 5 dollar maar sshht heb je niet van mij 

Ik snap de logica nog steeds niet en ik vind het ook niet des diefs om zo berekend te denken. Credit card jatten en eenmalig een zo groot mogelijk bedrag eraf boeken is toch veel rendabeler dat iedere week een paar boodschapjes met steeds weer de kans dat het opgemerkt wordt? Bovendien lijkt het me voor de veelplegers veel te veel gedoe om een hele haffel credit cards zodanig te beheren dat het niet opvalt.
Ze kopen spullen en verkopen die weer op internet voor een lage prijs zodat ze er snel vanaf zijn en dan gooien ze de creditcard weg.
Degene die er boodschappen meedoen zijn amateurs of uitslovers voor vriendjes.
Iemand heeft hier op het forum een link over gepost naar een Amerikaans programma. Iets met undercover in Amerika ofzo, daar heb ik de info gewoon van
Degene die er boodschappen meedoen zijn amateurs of uitslovers voor vriendjes.
Iemand heeft hier op het forum een link over gepost naar een Amerikaans programma. Iets met undercover in Amerika ofzo, daar heb ik de info gewoon van

[youtube]kv72936OWck[/youtube]
Ik heb begrepen dat dit soort diefstal steeds meer het werk is van bendes en van georganiseerde misdaad. Dat zou ook voor winkeldiefstal gelden. En voor de toenemende diefstal van telefoons, I-pads enz. Veel artikelen worden geexporteerd.
-
- Amerika-expert
Je denkt te beperkt: volgens mij heb je het idee dat de dief van de gegevens en de dief die de credit card gebruikt dezelfde zijn. Pak het groter aan: breek in bij een online retailer, haal 50K credit cards gegevens op, maak de valse kaarten, verkoop ze op straat voor een tank benzine het stuk. Als de kopers het dan in hun hoofd halen om dingen te doen waarmee ze gepakt worden, of anderszins aandacht trekken, dan zijn ze vanaf dan geen kopers meer.dimona schreef:Ik snap de logica nog steeds niet en ik vind het ook niet des diefs om zo berekend te denken. Credit card jatten en eenmalig een zo groot mogelijk bedrag eraf boeken is toch veel rendabeler dat iedere week een paar boodschapjes met steeds weer de kans dat het opgemerkt wordt?
En de DejaVu disclaimer hier.
Gr., Flipje