Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropical storms

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Dat is ook onze zorg, Petra! Zoals het er nu uitziet, zitten wij midden in het pad dat Frances zou kunnen volgen. Orkaankracht winden zijn niet onze grootste zorg, redelijk ver in het binnenland, maar wel de hoeveelheden te verwachten neerslag. Zeker gezien de trage verplaatsingssnelheid van Frances.

Ik heb echt medelijden met de mensen in midden-Florida, nog aan het opruimen van de vorige keer...

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hier is een URL naar een mooie foto van Frances genomen uit de ruimte: High resolution satellite image: 9:45 a.m. EDT on Sept. 3

Tip: Gebruik de F11 toets in je browser om zoveel mogelijk van de afbeelding in één keer te kunnen zien.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

:lol: Zo, Ook deze Orkaan is weer achter de rug. Gelukkig hield Frances wel de geplande koers en is hij ons relatief rustig voorbij gegaan. Wij hebben aardig wat wind en regen gehad, maar zaten ver genoeg van het oog vandaan zodat we niet met de echt hevige orkaanwinden te maken kregen.

Het was inderdaad goed dat de Orkaan in kracht was afgezwakt, maar het tempo waarmee de Orkaan zich verplaatste was weer vervelend langzaam. Je bereidt je er op voor en het wachten en thuis zitten zonder iets te kunnen doen is heel vervelend. Zeker als je op een gegeven moment ook nog zonder stroom komt te zitten. Uiteindelijk hebben we 24 uur zonder stroom gezeten. De orkaan had de lucht wel afgekoeld dus met de ramen open kwam er wel wat frisse lucht naar binnen. Maar de lucht was ook heel vochtig, dus evengoed niet echt prettig.

Wij zijn er dus ongeschonden uit gekomen. Totaal geen schade aan huis, auto of iets anders. De max windsterkte die wij hier hebben gekregen is volgens mij rond de 60-70 mph geweest. Toch zijn er aardig wat bomen en takken kapot en ook enkele verkeersborden en lichten hebben het moeten ontgelden.

Hieronder enkele foto's bij ons uit de buurt, een dag na de storm!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Trouwens....Nu moeten we beginnen met Orkaan Ivan in de gaten te gaan houden... :?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

goed te horen dat alles in orde is daaro, en ja Ivan gaat hopenlijk gewoon in de zee zwemmen, die is nog groter dan Frances zag ik!

Wij krijgen het hier als het goed is maandag avond tot dinsdag over ons heen. Ben de batterijen in de zaklampen al aan het nakijken!!!

We houden iedereen op de hoogte, en mensen die er in zitten, STERKTE!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Gisteren en vandaag hebben we het regelmatig over jullie gehad en dus zijn we heel blij dat het meegevallen is! Helaas kan dat niet van andere delen van Florida gezegd worden. :(

De afgelopen 24 uur is baan die Frances verwacht werd te gaan volgen, diverse malen gewijzigd. Eerst zou de storm meer naar het Westen afdraaien, maar sinds vanmiddag neemt men aan dat Frances sneller een Noordwestelijke koers zal gaan volgen. Dat houdt in dat wij, en ook Richard, weer middenin de baan zitten. De windkracht zal hier wel meevallen, het is vooral de neerslag waar men bang voor is. Er zijn al "flood advisories" afgeven voor morgenavond en nacht en natuurlijk is er de kans op tornado's in de buitenarmen van het systeem. We zullen het gewoon moeten afwachten.

Laten we hopen dat de volgende hurricane Ivan geen Verschrikkelijke zal worden!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:goed te horen dat alles in orde is daaro, en ja Ivan gaat hopenlijk gewoon in de zee zwemmen, die is nog groter dan Frances zag ik!

Wij krijgen het hier als het goed is maandag avond tot dinsdag over ons heen. Ben de batterijen in de zaklampen al aan het nakijken!!!

We houden iedereen op de hoogte, en mensen die er in zitten, STERKTE!!

Richard
Sterkte morgen voor jullie, Richard. Jullie zijn wat eerder aan de beurt dan wij. :?

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

De voorspelling van de koers van hurricane Ivan:

BULLETIN
HURRICANE IVAN ADVISORY NUMBER 15
NWS TPC/NATIONAL HURRICANE CENTER MIAMI FL
11 PM AST SUN SEP 05 2004

... CATEGORY 4 HURRICANE IVAN CONTINUES TO STRENGTHEN... AT 11 PM AST... 0300Z...

Afbeelding

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

nou het is hier in bama met een sisser afgelopen, iedereen ongedeert gebleven?

next is IVAN, kijken wat die gaat doen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Flink wat wind en langdurig regen, dat was het zo'n beetje. De regen was minder dan verwacht: van 4-5" liggen wij niet wakker. ;) We hebben gisterenavond wel enkele uren zonder stroom gezeten. maar daar is het bij gebleven.

Ivan zullen we met argusogen blijven volgen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Wat leven wij toch in een rustig landje, wij mopperen al bij een paar weken flinke regen, maar we hebben eigenlijk niets te klagen vergeleken bij jullie.
Waar ik nou benieuwd naar ben, hoe zit het nu met die namen ik dacht dat het ABC enz was en dan om de beurt een vrouwen en mannen naam. maar we gaan van Frances naar Ivan.

Kan iemand mij vertellen doe dit werkt?
Alvast bedankt en sterkte Antoinette
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Antoinette,

The namen ertussen waren orkaan Gaston (die weinig nieuws haalde, maar Richmond, Virginia, hier 2 uur vandaan compleet onder water zette en verscheidene doden op zijn geweten heeft) en tropische storm Hermine, die ergens ten oosten van ons begon en verder helemaal niet aan land is gegaan. Dus, ja, het is alfabetisch, en gaat in volgorde van ontstaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hallo Antoinette,

Hier is een site met de gekozen namen voor het seizoen 2004: http://hurricane.accuweather.com/adcbin ... ccuweather Als je op de naam van een storm klikt, krijg je meer info over de baan.

In Nederland haalt een storm meestal pas het nieuws als het een hele zware is. Vandaar dat jullie wel eens een naam missen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Er zijn vele sites die berichten over Frances en de komende Ivan. Deze site vind ik zelf wel 'makkelijk' om de route te kunnen volgen:

http://images.ibsys.com/sh/idi/weather/ ... er_IA.html

En eenmaal in de buurt van de US heeft http://www.weather.com op de hoofdpagina altijd veel 'plaatjes'. Ook met de geprognotiseerde route.

Bye,
Isis&Dave
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jee, ik dacht, dat Frances hier in Virginia wel niets zou voorstellen. Wrong!!! Ik heb vanmiddag werkelijk de zwaarste regen ooit hier meegemaakt! En een tornado warning, Frances heeft hier in Virginia al 9 tornado's veroorzaakt en we hebben nog een tornado watch tot middernacht.
Ik heb een heilig ontzag voor tornado's, dus hoop, dat die van vanmiddag alles was wat we hier zien :? :blink: . Ik heb nog nooit zoveel tornado warnings op een middag gehoord, in alle 20 jaar dat ik hier gewoond heb.
En net hoorde ik, dat Frances nummer 2 staat van de orkanen ooit wat betreft het aantal tornado's (tot nu toe 90).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

nou ik hoop dat het allemaal rustig blijft voor je, maar je ziet maar dat het overal kan gebeuren!

Wij zijn op de uitkijk naar Ivan ondertussen!

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ja, het gaat er ruig aan toe bij jullie, dat heb ik ook gezien. Net als Richard hoop ik dat jullie er goed doorheen komen. Sterkte, Petra!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Vanuit het veilige NL wens ik je ook veel sterkte, Petra!

Jacqueline
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is gelukkig allemaal weer voorbij, maar er is weer flink wat schade toegebracht. Helaas hebben de delen van Virginia, die veel te lijden hadden van Frances, pas nog de volle laag van Gaston over zich heen gehad, dus het is allemaal een grote rotzooi. Ik ben altijd maar blij, dat wij op een heuvel wonen!
http://www.wtopnews.com/?sid=264811&nid=25
Dirkje
Amerika-ontdekker

Bericht door Dirkje »

We lopen hier in Miami de brokstukken nog op te ruimen en de volgende huricane is alweer in aantocht. Vanochtend kregen we hier door op de radio dat de keys geevacueerd moesten worden. En dit is een zware jongen, op dit moment een #5 met windstoten van 220 mile per uur. Als Ivan over het vlakke land van Cuba gaat komen neemt ie waarschijnlijk alleen maar in kracht toe en kan het er hier wel eens heel erg slecht uit gaan zien. Vorige week viel het hier gelukkig mee maar ik geloof dat ik voor deze aanval de staat maar uit ga. Volgens de planning zit ik dinsdag in het vliegtuig naar NY maar ik vrees dat het vliegveld gesloten is. Ook in ons bedrijf is het noodprogramma gestart. Het gekke is dat juist de "echte Miami crew" heel erg paniekerig is en al het import personeel vrij nuchter. Maar juist de locals zeggen dat ze weten waar ze bang voor zijn. Vandaag ging ik naar de supermarkt en het hamsteren is weer begonnen. Op de parkeer plaats van Walmart stond een oud truckie met een laadbak vol batterijen en zaklampen. Het water in de supermarkt was op en er was verdacht veel interesse voor ingeblikte groenten. Spannende tijden!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer