Ik lig ook dubbel van alle reacties. Blijkbaar ben ik niet de enige die denkt "daar heb je die stomme koekjes/postzgels/andere onzin" weer hahaha.
Ik voel me ergens ook wel schuldig omdat ik toch "word geacht" mee te doen aan al die onzin maar ik ben er echt te nuchter voor. Ik krijg het ook niet zelf van huis uit mee natuurlijk al die fundraisers enzo. Ik zou ook liever doen wat dimona doet en gewoon een x bedrag geven om er het hele jaar vanaf te zijn. Ik realiseer me dat dit me een slechte opvoeder maakt maar ja... ik baal gewoon van de hoeveelheid en dat gezeur om geld elke keer. En dan gebruik ik mijn werk als excuus en denk ik "ja, daaaaag als ik geen baan zou hebben" maar dan realiseer ik me weer dat die kids daar niets aan hebben haha
Maar weet je wat ik ook zo idioot vind, hier moet je aan het begin van het jaar een hele waslijst aan spullen kopen voor school. En dan niet 1 potlood, 1 agenda en schrift... nee, je krijg een waslijst mee in de trant van "10 potloden, 1 college ruled schrift, 5 boxes tissues, 5 clorox, 3 hand sanitizers". Ja echt... je leest het goed, zakdoekjes en schoonmaakdoekjes en hand ontsmetters. Dus ik dacht de eerste keer nog.. wow... zijn die kinderen zo vies op school??? Maar wat blijkt, dat is voor algemeen gebruik. En dan blijken er dus ook heel veel ouders te zijn die nooit bijdragen en hun kinderen dus niets van dat al meegeven. Mjah.. alles leuk en aardig maar ik vind het dus wel vreemd dat ik moet bijdragen aan de schoonmaakspullen voor de school. En dan denk ik weer, ik leg liever een x bedrag neer en dan ben ik er klaar mee.
En dan als je kind jarig is... moet je proberen iets leuks en lekkers mee te geven (snoep ofzo) en dan krijg je weer met allerlei regels te maken, pinda allergie, te ongezond, teveel suiker etc...... Het hele jaar staat in het teken van koekjes/popcorn, geld ophalen door vreetfestijnen (laatst mocht ik 's ochtends een muffin (Muffins for Moms) komen happen tegen betaling), sponsoren door bij een x restaurant te gaan eten etc. maar een traktatie.... nee, dat blijkt lastig want die moet aan allerlei regels voldoen. Dus gaan we maar weer voor de cupcakes.
Maar ja... wie weet verandert het ooit nog eens. Soms denk ik echt te simpel geloof ik