Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Girl) Scouts

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dimona
Amerika-expert

Re: (Girl) Scouts

Bericht door dimona »

Dat het geen vetpot is, daar ben ik ook wel van overtuigd hoor. Die fundraisers zijn echt geen luxe. Ik was bijvoorbeeld gewend aan scholen met smartboards, dan sta je toch wel even raar te kijken dat ouderwetse krijtborden hier nog heel gewoon zijn. Ik ben ontzettend tevreden met onze elementary school en diep onder de indruk van wat ze met hun beperkte middelen allemaal voor elkaar krijgen (elk kind heeft in feite een individueel lesprogramma), dus als ik ze financieel of op een andere manier ergens bij kan helpen, dan doe ik dat zonder bedenkingen. (Ik heb mijn Safeway en Giant kaart bijvoorbeeld ook laten registreren, zodat de school een bepaald (miniem) percentage van mijn uitgaven ontvangt.)

Ik was gewoon de eerste keer nogal verbaasd dat ik moest betalen om mee te "mogen" op een field trip, that 's all. Ik zou verwachten dat zo'n kinderboerderij de begeleiders gratis toelaat als je daar met een groep van 80 kinderen aan komt zetten. Laatst waren er voor de verandering trouwens een keer géén kosten verbonden aan een field trip en toen heb ik een halve dag staan schoffelen in een moestuin. "Service learning, inzet van de chaperones is gewenst " :mrgreen:

Onze kids hebben trouwens ook hun hele leven op internationale scholen doorgebracht, tot we hier kwamen wonen. Aangezien mijn jongste nog geen vijf was, is hij een jaar naar die privéschool geweest, maar ik moet zeggen dat ik meer tevreden ben over de public school waar hij nu naar toe gaat. Inderdaad, wat je zegt, het is echt niet overal zo, maar we zijn toevallig in een top-schooldistrict terecht gekomen. Veel mazzel gehad :)
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Bericht door ninchursanga »

Sommige van de reacties hier maakten me wel heel erg aan het lachen! Gooi 't er maar uit, die frustraties over girl scout cookies en andere school gerelateerde dingen, 't is erg vermakelijk om te lezen.
(en voor mij nog interessant ook omdat ik hier in de VS de lerarenopleiding doe)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Oh, wat een heerlijk herkenbaar onderwerp! Wij wonen hier in een kinderrijke buurt, en hebben er zelf ook twee, en soms heb ik echt het gevoel alsof we alle activiteiten van het lokale schoolsysteem sponsoren. De buurmeisjes komen langs met catalogussen voor koekjes-deeg, cakes, en weet ik veel wat voor de FFA, de 4H, en gewoon hun school. Onze jongste zit in de marching band en mensenkinderen, daarvword je dus helemaal GEK van alle fundraisers. Nu is band belachelijk duur (de prijzen van sommige van die instrumenten is echt idioot hoog), en krijgt, zoals Petra al zei, weinig van de county, maar we leuren echt met alles. Coupon booklets, fruit, kortingskaarten...en omdat hier meerdere band kids in de buurt wonen heeft langs de deuren gaan geen zin, en dus yep, mogen manlief en ik de zooi op ons werk verkopen. We hebben laatst besloten dat we daar dus geen zin in hebben, en doneren nu gewoon een bepaald bedrag als er weer een fundraiser is. En nee, de jongste zal nooit een "most fundraised award" krijgen, maar ja, als je benkt dat het meestal de ouders zijn die dingen verkopen, dan is die award meer voor de ouders dan voor het kind.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik lig ook dubbel van alle reacties. Blijkbaar ben ik niet de enige die denkt "daar heb je die stomme koekjes/postzgels/andere onzin" weer hahaha.

Ik voel me ergens ook wel schuldig omdat ik toch "word geacht" mee te doen aan al die onzin maar ik ben er echt te nuchter voor. Ik krijg het ook niet zelf van huis uit mee natuurlijk al die fundraisers enzo. Ik zou ook liever doen wat dimona doet en gewoon een x bedrag geven om er het hele jaar vanaf te zijn. Ik realiseer me dat dit me een slechte opvoeder maakt maar ja... ik baal gewoon van de hoeveelheid en dat gezeur om geld elke keer. En dan gebruik ik mijn werk als excuus en denk ik "ja, daaaaag als ik geen baan zou hebben" maar dan realiseer ik me weer dat die kids daar niets aan hebben haha :)

Maar weet je wat ik ook zo idioot vind, hier moet je aan het begin van het jaar een hele waslijst aan spullen kopen voor school. En dan niet 1 potlood, 1 agenda en schrift... nee, je krijg een waslijst mee in de trant van "10 potloden, 1 college ruled schrift, 5 boxes tissues, 5 clorox, 3 hand sanitizers". Ja echt... je leest het goed, zakdoekjes en schoonmaakdoekjes en hand ontsmetters. Dus ik dacht de eerste keer nog.. wow... zijn die kinderen zo vies op school??? Maar wat blijkt, dat is voor algemeen gebruik. En dan blijken er dus ook heel veel ouders te zijn die nooit bijdragen en hun kinderen dus niets van dat al meegeven. Mjah.. alles leuk en aardig maar ik vind het dus wel vreemd dat ik moet bijdragen aan de schoonmaakspullen voor de school. En dan denk ik weer, ik leg liever een x bedrag neer en dan ben ik er klaar mee.

En dan als je kind jarig is... moet je proberen iets leuks en lekkers mee te geven (snoep ofzo) en dan krijg je weer met allerlei regels te maken, pinda allergie, te ongezond, teveel suiker etc...... Het hele jaar staat in het teken van koekjes/popcorn, geld ophalen door vreetfestijnen (laatst mocht ik 's ochtends een muffin (Muffins for Moms) komen happen tegen betaling), sponsoren door bij een x restaurant te gaan eten etc. maar een traktatie.... nee, dat blijkt lastig want die moet aan allerlei regels voldoen. Dus gaan we maar weer voor de cupcakes.

Maar ja... wie weet verandert het ooit nog eens. Soms denk ik echt te simpel geloof ik ;)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Trakteren mag hier gelukkig niet (nou ja, wel op non-food, en educatief verantwoord, maar er is maar een enkeling die dat doet), en dat pakket aan het begin van het jaar had ik gewoon via de pta besteld, scheelde een hoop gedoe.

Maar ik vind al die geldinzamelingsacties ook maar niks hoor. Dat verkopen doe ik dus echt niet, we hebben hier geen familie, weinig vrienden, ik werk niet en mijn man heeft maar liefst 4 collega's. Dan weet ik dus niet aan wie ik moet verkopen (want je MAG niet langs de deur gaan). Dus helaas pindakaas.
Terug in Texas!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Durf het bijna niet te zeggen maar mijn kinderen trakteren al jaren een zakje chips. Het meest creatieve wat ik ooit heb gemaakt is een chips ketting ;) :D
Met chips kun je niet misslaan (ja ouders of de school vinden het misschien ongezond, maar dit is het enige wat geoorloofd is onder de noemer ongezond. Snoep mag niet). Ik heb een keer prikkertjes met kaas, worst, augurk gemaakt. De ene lustte geen kaas, de ander geen worst :roll: ... Ik had al geen zin meer!
Sandy
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja toch van die grote Lays mixed kleine zakjes :mrgreen: . Voor de leraren zo een Merci doos en klaar.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ja precies! :lol:
Sandy
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha ik zou willen dat ik dat kon doen maar chips wordt hier als een soort eigen voedselgroep gezien geloof ik in plaats van een traktatie. Echt, ze eten hier OVERAAAAAL chips bij dus om nou dan dat als traktatie te doen... nee... gaat em niet worden.

Ik hou het wel bij vieze, mierzoekte en kleffe cupcakes in de meest felle kleuren ooit. Alhoewel, dit jaar heb ik niets gedaan want ik heb keurig gebeld naar de juffrouw om te vragen wat ik mocht geven en die doos moet me nog terugbellen. Dus ik dacht "ok, dan maar niets" :P
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer