Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vergeten inleveren groen formulier???

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Vergeten inleveren groen formulier???

Bericht door sachasenne »

Hoi,

Ik versta eigenlijk niet goed dat je zelf het groene papiertje moet terug geven.
Beide keren is dit gewoon door de douane of immigrations? (hoe dat ook noemt :) ) eruitgehaald. Ik heb juist onze paspoorten eens nagekeken en er zit niets groens meer in :)

Ik zou er zelf niet aan denken , maar wil dat dan zeggen dat die meneer :) dat er bij jullie er niet gewoon uitgehaald heeft bij vertrek?

Wij geven gewoon ons paspoort af en het wordt er uitgehaald.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jerdenberg »

sachasenne schreef:Hoi,

Ik versta eigenlijk niet goed dat je zelf het groene papiertje moet terug geven.
Beide keren is dit gewoon door de douane of immigrations? (hoe dat ook noemt :) ) eruitgehaald. Ik heb juist onze paspoorten eens nagekeken en er zit niets groens meer in :)

Ik zou er zelf niet aan denken , maar wil dat dan zeggen dat die meneer :) dat er bij jullie er niet gewoon uitgehaald heeft bij vertrek?

Wij geven gewoon ons paspoort af en het wordt er uitgehaald.

Groetjes,

Carine
Dat vind ik het vreemde: zowel de dame die Lida's paspoort bekeek als de heer die het mijne inzag hebben alleen een blik geworpen op de fotopagina; zelfs niet even gebladerd of zo, en ook niets gevraagd. Ik geloof zelfs dat ze niet eens iets hebben gezegd, alleen maar gebaard ...

Jeroen
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

jerdenberg schreef:Ook onze paspoorten zijn nog steeds voorzien van het Departure Record nu we terug in Nederland zijn. Nooit meer aan gedacht, en ook niet naar gevraagd door de immigratiebeambte; die keek trouwens alleen even naar de fotopagina toen we ons paspoort geopend overhandigden, en gebaarde toen dat we moesten doorlopen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ergens borden heb gezien met de waarschuwing het Record in te leveren.
Jeroen
Als het goed is haalt de airline medewerker aan de incheckbalie het uit je paspoort en niet het vast aan je boardingpas voor je intercontinentale vlucht, zo is het bij ons altijd gegaan ook vorige week weer. een Immigrationbeambte zie je bij een terugvlucht niet meer hooguit securitybeambte en die kijken alleen je carry-on bagage na en een medewerker van de airline die je boardingpas aanneemt en dan het grootste stuk (met je visawaiver er aan) inneemt.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Even geknipt en geplakt uit een eerdere reactie:

"Alleen al het feit dat je net (weer) bent aangekomen moet al genoeg zeggen. Belachelijk systeem ! Bij de inreiscontrole (prima systeem overigens) kan het allemaal niet op (foto, vingerafdruk) terwijl de uitreiscontrole moet afhangen van een klein groen strookje. Beetje vreemd...niet ?"

Laat je dus niet gek maken, er is nog nooit iemand de toegang tot de VS geweigerd omdat hij bij zijn vorige bezoek, na vertrek heeft nagelaten het restant van het I-94 formulier in te leveren. Bij vertrek (zomer 2007) op O'Hare (Chicago) zie je niet eens een immigration-officer. Dan zou deze zware verantwoordelijkheid ineens bij een luchtvaartmaatschappij worden gelegd ? Nee, zo werkt het natuurlijk niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah »

Ruud2004 schreef: Laat je dus niet gek maken, er is nog nooit iemand de toegang tot de VS geweigerd omdat hij bij zijn vorige bezoek, na vertrek heeft nagelaten het restant van het I-94 formulier in te leveren. Bij vertrek (zomer 2007) op O'Hare (Chicago) zie je niet eens een immigration-officer. Dan zou deze zware verantwoordelijkheid ineens bij een luchtvaartmaatschappij worden gelegd ? Nee, zo werkt het natuurlijk niet.
Ook bij ons is in 2002 het strookje niet uit het paspoort gehaald en wij hebben er nooit aangedacht om daar iets mee te doen. Vervolgens zijn wij in 2003, 2004 en 2005 gewoon methet zelfde paspoort op vakantie geweest in... jawel... Amerika! :wink: Als ik het mij goed herinner, is in 2003 bij aankomst in New York, het strookje van 2002 door de immigrations officer uit de paspoorten gehaald. :D
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jerdenberg »

Rob schreef: Als het goed is haalt de airline medewerker aan de incheckbalie het uit je paspoort en niet het vast aan je boardingpas voor je intercontinentale vlucht, zo is het bij ons altijd gegaan ook vorige week weer. een Immigrationbeambte zie je bij een terugvlucht niet meer hooguit securitybeambte en die kijken alleen je carry-on bagage na en een medewerker van de airline die je boardingpas aanneemt en dan het grootste stuk (met je visawaiver er aan) inneemt.
Het ging bij ons als volgt: on-line ingecheckt, maar geen printer, dus bij de incheckbalie van British Airways boarding passes gekregen; dan naar de heer en dame die onze passen inkeken, dan doorlopen naar de bagage- en poortjes-controle, en tenslotte het vliegtuig in, met complete boardingpassen (alleen kringeltjes erop gezet). Blijkbaar niet echt standaard. Nou ja, zal wel dus.

Jeroen
Afbeelding
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Zat even te zoeken hier op het forum. Wij zijn namelijk vorig jaar ook vergeten het groene formulier in te leveren. Daarnqa wel direct opgestuurd naar het juiste adres met bijbehorende bewijzen. Nu was ik echter nog even verder aan het zoeken en kom ik via een link van de Amerikaanse Ambassade de volgende tekst tegen:

If you returned home with your Form I-94 (white) or Form I-94W (green) Departure Record in your passport, it is possible that your departure was not recorded properly.

If you departed by a commercial air or sea carrier (airlines or cruise ships), your departure from the U.S. can be independently verified, and it is not necessary to take any further action, although holding on to your outbound (from the U.S.) boarding pass - if you still have it - can help expedite your re-entry next time you come back to the United States.

If you departed by land, private vessel or private plane, you will need to take steps to correct the record. If you do not validate your timely departure from the United States, or, if you cannot reasonably prove you departed within the time frame given to you when your entered, the next time you apply for admission to the U.S., CBP may conclude you remained in the U.S. beyond your authorized stay. If this happens, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.

Het is dus altijd verstandig om het groene formulier even op te sturen, maar las ik het goed begrijp niet nodig.

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Rob schreef:Als het goed is haalt de airline medewerker aan de incheckbalie het uit je paspoort en niet het vast aan je boardingpas voor je intercontinentale vlucht, zo is het bij ons altijd gegaan ook vorige week weer. een Immigrationbeambte zie je bij een terugvlucht niet meer hooguit securitybeambte en die kijken alleen je carry-on bagage na en een medewerker van de airline die je boardingpas aanneemt en dan het grootste stuk (met je visawaiver er aan) inneemt.
Ze hebben hem er bij mij destijds ook eens een keer niet uitgehaald, ik check altijd online in en normaal gesproken print ik dan ook gelijk de boardingpassen uit en dan wordt het niet gecontroleerd. Ik stapte eerst in Hawaii in het vliegtuig naar Portland, en daarna in Minneapolis overstappen en gelukkig dacht ik er aan vlak voor ik het vliegtuig naar Nederland inging (in Minneapolis), daar heb ik het toen aan iemand van de airline gegeven die de dingen aannam. Ik ben blij dat ik er op tijd aan dacht, anders had mijn K1 visum heel anders kunnen uitpakken denk ik.
Bertine
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bertine »

Hoi allemaal,

Het is al een oud topic, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar vragen. I-94 was niet uit mijn paspoort gehaald in juni 2011. Ik heb gelijk een brief met bewijs van allerlei zaken naar Kentucky gestuurd. Ik had nog geen bevestigingsbrief gestuurd, maar omdat ik volgend jaar naar Amerika ga, wil ik dat alsnog doen.

Geldt dit adres nog? U.S. Customs and Border Protection
Air Sea Passenger Operation
Room 5, 4D
1300 Pennsylvania Ave.
Washington D.C. 20229

Zou het nog mogelijk zijn om een bevestiging te krijgen, ook al is het al 1,5 geleden dat ik de brief naar Kentucky heb gestuurd?

Moet ik er een envelop + postzegel naar mijn adres bij doen? Of is dit niet nodig?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij is er niks aan de hand en gebeurt er niks met zo'n brief. Bij mijn man wordt de I94 er regelmatig niet uit gehaald, en dan trekt de immigrations officer bij aankomst het ding er gewoon alsnog uit. Zoals iemand hier boven ook al zei: ik heb nog nooit gehoord dat iemand door dit soort dingen in de problemen kwam. Het is niet jouw verantwoordelijkheid als passagier dat de officials hun werk niet goed doen.
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Mijn I-94 zit ook nog in mijn paspoort, is er in augustus dus ook niet uitgehaald. Maar als je met een commerciële airline het land weer uitgaat, wordt dat automatisch geregistreerd en is het niet zo erg. Althans volgens de website van de ambassade. Ik heb wel voor de zekerheid m'n boarding pass bijgehouden, voor het geval ik volgende keer problemen krijg.
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Bij ons heeft het zelfs niet eens in het paspoort gezeten afgelopen zomer. Ik kan me van voorgaande jaren herinneren van wel en dat dit er bij vertrek weer uit werd gehaald. Maar dit jaar bedacht ik me opeens halverwege de reis dat er helemaal niets in het paspoort zat. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit niet meer werd gedaan vanwege ESTA.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Petr@B schreef: Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit niet meer werd gedaan vanwege ESTA.
Als je per vliegtuig arriveert is dat ook zo.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tenzij je geen ESTA (want een visum) hebt.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ook dan geen groen formulier
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nee, dat klopt :mrgreen:

Ik moet mezelf nog even corrigeren trouwens, want ik hoorde vandaag van een immigration officer dat het wel degelijk de verantwoordelijkheid van de passagier is dat de I94 bij vertrek wordt ingeleverd. Dat 'ie er bij wijze van courtesy door douane- of luchtvaartmaatschappij-personeel uit wordt gehaald, betekent niet dat je er zelf niet op hoeft te letten. Het schijnt ook op de achterkant te staan dat de passagier daarvoor verantwoordelijk is (heb het nog niet gecheckt, maar ik ga er maar even van uit dat het klopt als het uit de mond van een immigration officer komt).
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ik snap het niet meer. Bij mij zit er geen groen maar een WIT formulier in mijn paspoort waarop staat "departure record". Dat is nog iets anders dan? (ik had een visum en geen Esta) :o
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dat witte I94 formulier is bestemd voor visumhouders en wordt nog steeds gebruikt. Het is slechts de groene variant die niet meer in omloop is. Dit is een draadje uit 2008 :)
Bertine
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bertine »

Ik kan online niet meer vinden of het adres (waar je de bevestiging van krijgt) nog beschikbaar is. Weet iemand dit?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Welke bevestiging?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer