Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum
Visum
hallo,
ik heb even een kort vraagje:
Als ik in oktober 5 weken naar amerika ga dan heb ik toch geen enkele vorm van visum nodig ofwel? Ik had namelijk gelezen dat dit pas vanaf 90 dagen is...
Maar ik wil gewoon even zeker zijn
Alvast bedank!
Groetjes,
Martijn
ik heb even een kort vraagje:
Als ik in oktober 5 weken naar amerika ga dan heb ik toch geen enkele vorm van visum nodig ofwel? Ik had namelijk gelezen dat dit pas vanaf 90 dagen is...
Alvast bedank!
Groetjes,
Martijn
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Visum
Hallo Martijn,corgore schreef:Als ik in oktober 5 weken naar amerika ga dan heb ik toch geen enkele vorm van visum nodig ofwel? Ik had namelijk gelezen dat dit pas vanaf 90 dagen is...
Helemaal correct. Je hebt geen visum nodig, maar alleen een zgn Visumwaiver (groen formulier). Die krijg je op Schiphol of in het vliegtuig uitgereikt om hem in te vullen. Bij aankomst op Amerikaanse bodem wordt het bovenste gedeelte eraf gescheurd en het onderste deel wordt in je paspoort geniet. Als je Amerika weer verlaat wordt dit gedeelte ingenomen bij het boarden of inchecken. Soms wordt dat vergeten en dus moet je daar zelf ook een beetje op letten.
Zorg ook dat je bij het inchecken hier in Nederland een volledig adres hebt van je eerste overnachtingsplek in Amerika. Hiervoor kun je ook een formulier downloaden bij de betr. luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Onderzoek doen mag wel op VWP, zolang je daarvoor maar geen geld ontvangt.Nonaj schreef:Je zegt niet wat je in Amerika gaat doen. Vakantie vieren mag inderdaad tot 90 dagen op een Visa Waiver, maar je mag NIET werken (en stagelopen, studeren etc.) want daar heb je wel een visum voor nodig.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
ik ga niet werken oid in Amerika. Ik ga in een ruime maand beetje rondtrekken in Califorie.
Maar als ik het goed begrijp heb ik dus in principe alleen een geldig paspoort en ticket nodig? Net zoals bij andere vluchten...
En dan in het vliegtuig oid een groen formulier invullen..
Sorry voor het dubbelop vragen maar wil niet voor verrassingen komen te staan
bedankt alvast!
Maar als ik het goed begrijp heb ik dus in principe alleen een geldig paspoort en ticket nodig? Net zoals bij andere vluchten...
En dan in het vliegtuig oid een groen formulier invullen..
Sorry voor het dubbelop vragen maar wil niet voor verrassingen komen te staan
bedankt alvast!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht