Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
911
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kippevel krijg je er van...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kan er nog steeds vrij emotioneel van worden, als ik die beelden zie .. Ik weet ook nog precies waar ik was en wat ik deed, toen ik hoorde wat er gebeurd was. Maar niet allen de beelden van de aanslag grijpt me aan. Ook de verbondenheid en de saamhorigheid onder de Amerikanen wat je in het filmpje ziet terugkomen grijpt me aan.
Ik probeerde mijn dochtertje net uit te leggen waarom de Islamitische kinderen juichen en lachen in het filmpje. Daar was ze zeer verbolgen over en zei tot mijn grote schrik, dat ze maar hetzelfde moesten terugdoen. Ik heb haar uitgelegd dat zij daar niets aan kunnen doen, maar worden opgevoed in de veronderstelling dat het een goede zaak is. Hoe leg je een kind zoiets uit :/
Ik probeerde mijn dochtertje net uit te leggen waarom de Islamitische kinderen juichen en lachen in het filmpje. Daar was ze zeer verbolgen over en zei tot mijn grote schrik, dat ze maar hetzelfde moesten terugdoen. Ik heb haar uitgelegd dat zij daar niets aan kunnen doen, maar worden opgevoed in de veronderstelling dat het een goede zaak is. Hoe leg je een kind zoiets uit :/
Sandy
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
(op een ander forum zag ik dit voorbij komen)
Vanavond op SBS 6 de docu 9/11 (om 20.30 uur)
Het gaat over de terroristische aanslagen op 11 september 2001 in New York waarbij twee vliegtuigen in de twee torens van het World Trade Center crashen. De bedoeling van de film was eigenlijk het volgen van een 'groentje' bij de New Yorkse brandweer. De brandweer wordt opgeroepen voor een gaslek, en de journalisten gaan mee. Aangekomen op de locatie, vliegt het eerste vliegtuig over. De cameraman maakt hier opnames van en heeft hierdoor uniek beeldmateriaal van het vliegtuig dat in de eerste toren van het WTC vliegt. (Het tweede vliegtuig werd door veel meer camera's gevolgd, de tweede explosie was ook live te zien op CNN). Later gaan de reportagemakers samen met de brandweer naar de lobby van de noordelijke toren, waar de brandweer zich probeert te organiseren. Ze zijn nog steeds binnen wanneer de tweede toren instort.
Vanavond op SBS 6 de docu 9/11 (om 20.30 uur)
Het gaat over de terroristische aanslagen op 11 september 2001 in New York waarbij twee vliegtuigen in de twee torens van het World Trade Center crashen. De bedoeling van de film was eigenlijk het volgen van een 'groentje' bij de New Yorkse brandweer. De brandweer wordt opgeroepen voor een gaslek, en de journalisten gaan mee. Aangekomen op de locatie, vliegt het eerste vliegtuig over. De cameraman maakt hier opnames van en heeft hierdoor uniek beeldmateriaal van het vliegtuig dat in de eerste toren van het WTC vliegt. (Het tweede vliegtuig werd door veel meer camera's gevolgd, de tweede explosie was ook live te zien op CNN). Later gaan de reportagemakers samen met de brandweer naar de lobby van de noordelijke toren, waar de brandweer zich probeert te organiseren. Ze zijn nog steeds binnen wanneer de tweede toren instort.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overigens toen ik deze tekeningen zag (zie foto's) afgelopen vakantie, kreeg ik toch echt een behoorlijke brok in m'n keel...

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Voor mij is dat liedje zo verbonden met 9/11 dat ik nog altijd tranen in de ogen krijg als ik het hoor.
Die tekeningen van de kinderen heb ik in april ook gezien, daar kreeg ik ook kippevel van.
Die tekeningen van de kinderen heb ik in april ook gezien, daar kreeg ik ook kippevel van.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ook bij mij blijven de tranen in mijn ogen schieten als ik dit zie..... Ik heb vandaag ook een stukje geschreven op onze weblog en heb deze link eraan toegevoegd.
onze blog - Bouwmanfamily
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
Vreselijk, deze gebeurtenis. Dit filmpje heb ik destijds vlak na de aanslagen ook gezien, en elke keer als ik at liedje hoor, springen de tranen in mijn ogen. Op één van de foto's zie je ook dat er een man wordt gedragen door een aantal brandweerlieden en nog een paar mannen, en dat is dezelfde man uit de documentaire die vanavond op sbs6 te zien was om half 9, die man was een pastoor.
-
- Amerika-expert
Ik ga er niet naar kijken, want net zoals met de films is dit gewoon te zwaar voor me. Ik ben gisteren wel begonnen met de docudrama "The Path to 9/11", wat op zich best interessant was. Hoewel ook conroversieel, omdat er blijkbaar verder in het programma erg met de vinger gewezen wordt. Een van de dingen die nu al naar voren kwam was de challenges die de FBI en Amerikaanse instanties hebben om aan bepaalde info te komen, omdat ze met het Amerikaanse rechtssysteem rekening moeten houden. Voorbeeld een laptop gevonden in de Fillipijnen met allerlei informatie was hier nooit gebruikt kunnen worden in een rechtszaak vanwege de manier waarop de informatie gevonden was. Hoewel ik het nut ervan wel inzie was dit bijna een soort rechtvaardiging en voorbereiding voor de noodzaak om burgerrechten in te dammen en law enforcement meer rechten te geven.
Anyway, ga hier niet al te lang over door, maar wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat dat echt als een film opgenomen is en hoewel het gedeeltelijk op feiten berust (oa uit de 9/11 Commission report) is het feit dat Harvey Keitel erin rondloopt voor mij erg prettig om het als film tye zien. Deze beelden, die ik dus niet eens durf te bekijken vanwege de reacties, zijn echt. Kan ik nog steeds niet tegen.
Anyway, ga hier niet al te lang over door, maar wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat dat echt als een film opgenomen is en hoewel het gedeeltelijk op feiten berust (oa uit de 9/11 Commission report) is het feit dat Harvey Keitel erin rondloopt voor mij erg prettig om het als film tye zien. Deze beelden, die ik dus niet eens durf te bekijken vanwege de reacties, zijn echt. Kan ik nog steeds niet tegen.
SEEING IS BELIEVING
Gisteren heb ik bewust het onderwerp 9-11 gemeden. Geen documentaires, geen archiefbeelden op het nieuws. Ik had 's ochtends al Live's nummer "We will overcome" gehoord met daarin allerlei quotes van mensen, en dat maakte bij mij alweer genoeg los...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- totonka
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
911
Nog steeds erg moeilijk om naar te kijken heel heel triest.
Ria
Ria
Wij mijn man en dochter zijn al veschillende keren in de usa geweest en het blijf trekken we zijn aan het sparen om over 3jaar voor zeker 5 weken te gaan.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Same here, ik had per ongeluk de tv aan bij het moment stilte voor de Pentagon slachtoffers en daarna speelden ze The Battle Hymn of the Republic en dat was weer genoeg om heel hard te moeten slikken. De rest van de dag heb ik de tv en radio niet meer aan gehad.Mack schreef:Gisteren heb ik bewust het onderwerp 9-11 gemeden. Geen documentaires, geen archiefbeelden op het nieuws. Ik had 's ochtends al Live's nummer "We will overcome" gehoord met daarin allerlei quotes van mensen, en dat maakte bij mij alweer genoeg los...
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tsja, ik heb toch het tegenovergestelde. Ik wil het liefst alle documentaires die er over zijn uitgebracht zien, alles lezen en alle discussies volgen.
..en ook ik zit meestal met een brok in m'n keel.
Toch heb ik de drang om meer te weten te komen, maar ....naar blijkt steeds minder te weten, naarmate je meer informatie krijgt.
Het deed me overigens goed om in NOVA van afgelopen zondag te zien dat een aantal conspiracy theories door onderzoek onderuit werd gehaald.
Het voorbeeld dat mij ook aan het twijfelen heeft gebracht was de bekende crach in het Pentagon.
Het gat kon nooit door een 757 gemaakt zijn.
De aanvliegroute was onmogelijk en zeker door een onervaren vlieger.
De bocht van 330º is met een dergelijk toestel niet te maken.
Vervolgens is er een vlieger met een vergelijkbare ervaring in een simulator gaan zitten en heeft de crach geprobeerd te simuleren. 3 Keer uitgevoerd en... jawel hoor, 3 keer zonder problemen raak.
Het gedeelte van het Pentagon waar de Boeing ingeslagen is, was recent verstevigd, waardoor het logisch zou zijn dat het gat dat geslagen zou zijn, minder groot was dan in het WTC, die de energie veel minder goed kon opvangen.
Kortom, waarom meld ik dit:
Ook ik was na het zien van onder andere Loose Change aan het wankelen gebracht. Maar wat blijkt, dit soort makers verdraaien de werkelijkheid net zolang tot ze een grijs gebied hebben, waar ze vervolgens met grof geschut ongefundamenteerde (naar blijkt) "bewijzen" op af vuren om mensen aan het wankelen te krijgen.
Door relatief simpel onderzoek door een van de medewerkers van NOVA, blijkt er geen spaan heel te blijven van een complottheorie.
Ik blijf voldoende vragen houden, maar heb inmiddels wel mijn buik vol van complotten in dit specifieke geval.
..en ook ik zit meestal met een brok in m'n keel.
Toch heb ik de drang om meer te weten te komen, maar ....naar blijkt steeds minder te weten, naarmate je meer informatie krijgt.

Het deed me overigens goed om in NOVA van afgelopen zondag te zien dat een aantal conspiracy theories door onderzoek onderuit werd gehaald.
Het voorbeeld dat mij ook aan het twijfelen heeft gebracht was de bekende crach in het Pentagon.
Het gat kon nooit door een 757 gemaakt zijn.
De aanvliegroute was onmogelijk en zeker door een onervaren vlieger.
De bocht van 330º is met een dergelijk toestel niet te maken.
Vervolgens is er een vlieger met een vergelijkbare ervaring in een simulator gaan zitten en heeft de crach geprobeerd te simuleren. 3 Keer uitgevoerd en... jawel hoor, 3 keer zonder problemen raak.
Het gedeelte van het Pentagon waar de Boeing ingeslagen is, was recent verstevigd, waardoor het logisch zou zijn dat het gat dat geslagen zou zijn, minder groot was dan in het WTC, die de energie veel minder goed kon opvangen.
Kortom, waarom meld ik dit:
Ook ik was na het zien van onder andere Loose Change aan het wankelen gebracht. Maar wat blijkt, dit soort makers verdraaien de werkelijkheid net zolang tot ze een grijs gebied hebben, waar ze vervolgens met grof geschut ongefundamenteerde (naar blijkt) "bewijzen" op af vuren om mensen aan het wankelen te krijgen.
Door relatief simpel onderzoek door een van de medewerkers van NOVA, blijkt er geen spaan heel te blijven van een complottheorie.
Ik blijf voldoende vragen houden, maar heb inmiddels wel mijn buik vol van complotten in dit specifieke geval.

Ik heb ook niet gekeken naar documentaires om de genoemde redenen. Wel gisteravond laat een stukje gezien van Max Westerman bij RTL Boulevard. Daar kwamen ook de complot theorieen aan de orde. Vond het zelf een beetje een muts die in beeld kwam met haar theorieen. Max zei dat bij iedere ramp of schandaal er wel een aantal complot theorieen uit de lucht komen vallen. Van 9/11 zijn ze volgens hem allemaal te weerleggen (ik mag hem erg graag, Max is zo'n bekend gezicht door zijn verslaggeving in de VS, en leuke accent).
Toch kan ik me voorstellen dat een aantal theorieeen mensen aan het wankelen brengen, zoals René zegt. Ik heb mezelf ook weleens afgevraagd hoe beide torens als een kaartenhuis rechtomlaag in elkaar kon zakken ... Zocht daar nooit een complot achter.. dat vind ik wel ver gezocht. Maar vind het wel heel bijzonder ..
Ik heb gisteravond in de herhaling van RTL Boulevard, wel nog het interview gezien van 2 ouders waarvan de dochter bovenin de twintowers werkten. Ze konden er nu pas over praten. Toen het eerste vliegtuig de ene toren doorboorde, belde hun dochter vanuit de andere toren om te zeggen dat ze OK was. Vervolgens zagen haar ouders live op TV hoe het 2e vliegtuig de tweede toren doorboorde. En vervolgens niets meer van hun dochter vernamen. Het ergste was dat beide ouders nog iedere dag 9/11 beleven. Ze hadden het er echt zwaar mee.. Moeilijk vonden ze dat er geen lichaam was, geen graf ... en niet eens een memorial op ground zero. Ze kunnen nergens heen om haar te herdenken .. Ik kan me daar zelf niet veel bij voorstellen, maar voor sommige mensen is dat heel belangrijk blijkbaar ..
Toch kan ik me voorstellen dat een aantal theorieeen mensen aan het wankelen brengen, zoals René zegt. Ik heb mezelf ook weleens afgevraagd hoe beide torens als een kaartenhuis rechtomlaag in elkaar kon zakken ... Zocht daar nooit een complot achter.. dat vind ik wel ver gezocht. Maar vind het wel heel bijzonder ..
Ik heb gisteravond in de herhaling van RTL Boulevard, wel nog het interview gezien van 2 ouders waarvan de dochter bovenin de twintowers werkten. Ze konden er nu pas over praten. Toen het eerste vliegtuig de ene toren doorboorde, belde hun dochter vanuit de andere toren om te zeggen dat ze OK was. Vervolgens zagen haar ouders live op TV hoe het 2e vliegtuig de tweede toren doorboorde. En vervolgens niets meer van hun dochter vernamen. Het ergste was dat beide ouders nog iedere dag 9/11 beleven. Ze hadden het er echt zwaar mee.. Moeilijk vonden ze dat er geen lichaam was, geen graf ... en niet eens een memorial op ground zero. Ze kunnen nergens heen om haar te herdenken .. Ik kan me daar zelf niet veel bij voorstellen, maar voor sommige mensen is dat heel belangrijk blijkbaar ..
Sandy
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het vliegtuig vloog iets onder de bovenste verdiepingen in het gebouw. Uiteindelijk zijn dus die paar etages helemaal afgebrand en gaven de muren of iets dergelijks geen ondersteuning meer. Het bovenste deel stortte dus in en omdat dit zo zwaar was, drukte dat door en door en door en floep.. de toren viel als een kaartenhuis in elkaar...Sandy schreef:Ik heb mezelf ook weleens afgevraagd hoe beide torens als een kaartenhuis rechtomlaag in elkaar kon zakken ... Zocht daar nooit een complot achter.. dat vind ik wel ver gezocht. Maar vind het wel heel bijzonder ..
Denk ik...
Ik heb overigens gisteren dus ook de herhaling van RTL Boulevard gezien (en dus ook dat interview). Ik werd er erg stil van

Zo is het me ook uitgelegd .. Ik vraag me af of de kapers dit ook exact betrachtten te beogen. Of dat zij ook zeer verrast waren dat deze aanval (hoe wrang het ook klinkt) enorm geslaagd was!SpaceAce schreef: Het vliegtuig vloog iets onder de bovenste verdiepingen in het gebouw. Uiteindelijk zijn dus die paar etages helemaal afgebrand en gaven de muren of iets dergelijks geen ondersteuning meer. Het bovenste deel stortte dus in en omdat dit zo zwaar was, drukte dat door en door en door en floep.. de toren viel als een kaartenhuis in elkaar...
Sandy