Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fietsen in Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Gijs M schreef:Aanstaand weekend, 9 en 10 feb. staan Aimée en ik met ons kraampje op de Fiets en Wandelbeurs in de RAI.

Voor adviezen en tips en natuurlijk leuke verhalen over fietsen in de USA...

Stand 11.E.80.

Wie weet tot ziens,
Gijs van Middelkoop
Ik ben bezig Martin over te halen om te gaan. Klopt die 11.E.80 wel? Ik zie het niet op de plattegrond.

Marianne
Gijs M
Amerika-newbie

Bericht door Gijs M »

Hoi Marianne,

Ik had dat nummer gekregen van de beursorganisatie. Maar op de plattegrond (en in het echt ook trouwens), is het :

Stand 11.D.80

En daar kun je me echt vinden, morgen ook weer de hele dag.
Gijs
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij gaan morgen waarschijnlijk ook naar de beurs. Zin in :D
San-Francisco
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door San-Francisco »

Ik heb vroeger ooit 2 keer een week door Yellowstone National Park gereden op een in West Yellowstone gehuurde fiets.
Bij Madison Junction was er een eenvoudige camping waar ik mijn tentje had opgezet, en vanaf deze plek trok ik er dagelijks op uit.
De eerste keer was in 1976, de tweede keer in 1978.
In totaal heb ik er zo`n 1100 km gefietst en het was er fantastisch.
Destijds was fietsen daar blijkbaar zeldzaam, want ik ben er slechts één keer een andere fietser tegengekomen.
Ik kan geen enkele onprettige ervaring met auto`s en motorhomes melden!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik woon dan vast in een enorme anti-fietser staat, want ik heb elke keer als ik op de fiets stap vervelende ervaringen. Afgelopen zondag waren het slechts twee trucks die me niet gezien hadden, en op twee cm ofzo langs mijn elleboog scheurde, maar je hart staat dan toch elke keer stil. Ik raad werkelijk niemand aan om in Georgia te gaan fietsen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Bericht door ninchursanga »

Ik fiets hier ook regelmatig en het eerste wat ik in de V.S. heb gekocht was een fiets. Dit met name omdat ik geen rijbewijs kon krijgen vanwege mijn visum status en ik toch enigszins een heel klein beetje mobiel wilde zijn. Eerst woonde ik in Reno, NV en de afstanden waren wel erg groot; ik fietste een heel uur om naar de universiteit te kunnen; een afstand waar mijn man met de auto 8 minuten over deed (via de Interstate).
Dus al meteen mijn eerste ervaring, de afstanden zijn met de fiets vaak langer omdat ik toch liever voor de veiligere weg kies.
Desondanks vond ik fietsen in Reno vaak ronduit gevaarlijk en heb vaak - uit het raam vanuit de voorbij rijdende pick-up - vervelende opmerkingen gehad. Plus, in de zomer was het echt veel te heet en in de winter lagen er pakken met sneeuw. Dus het halve jaar kon ik al vanwege het weer niet fietsen.

Nu in een kleine 'college town' in Virginia vindt ik het ietsjes beter, met name omdat de afstanden op de fiets te doen zijn. Buiten de stad fiets ik niet zo graag, vanwege de lokale hillbillies die graag met maar 2cm afstand langs je heen scheuren en jou bestaan als fietser alleen al een affront vinden.
Oh ja, en helm op, ook in het stadje.
Ben wel blij dat ik nu gewoon op de fiets naar college kan. Hoewel het natuurlijk wel anders fietsen is dan in Nederland want ik ga hier voor de veiligheid vaak over de parkeerterreinen van de lokale supermarkten ipv de weg met drie rijbanen en de stoplichten en voetganger overgangen zijn ook niet echt logisch opgezet. Knop ziet helemaal aan de verkeerde kant, dus iedere keer afstappen, heeeeeelemaal voorover buigen en wachten maar.
Maar nog steeds beter dan op menige andere plek!
Gijs M
Amerika-newbie

Bericht door Gijs M »

Fietsers zijn nog steeds vrij zeldzaam in Yellowstone, maar ze zijn er wel.
Aimée en ik fietsten afgelopen zomer van Jasper in Canada naar Yellowstone. Yellowstone is erg druk, maar wel te befietsen. Op mijn site staan een paar foto's.

Maar gek is dat, wij zijn nu van Miami naar San Francisco gefietst, en van Jasper naar Yellowstone, en ik heb echt maar heel erg weinig onprettige ervaringen en honderden leuke. Misschien komt het doordat we veel over rustige wegen fietsen met de kaartjes van de Adventure Cycling Association.

Gijs
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Aangezien mijn fiets geen airco heeft en het hier heuvelachtig is zit ik maar weinig op de fiets. Als ik het doe is het met de kinderen voor het plezier. Daar zijn hier in de omgeving wel veilige fietsroutes voor. Komt bij dat ik geen fijne fiets heb. Ik wil namelijk niet zo voorover leunen. Dat fietst niet lekker
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Mijn baas/editor/publisher/vriend heeft geen auto. Ooit een "lemon" gehad. Hij heeft toen een fiets gekocht, mid 1980, en nooit geen auto meer gehad. Nou is dat op zich niet zo erg, maar wij wonen in East Tennessee, vele heuvels en bergen. Daarnaast heeft hij een fiets zonder remmen en versnelling, een doortrapper dus. En zo fietst hij overal naartoe (tenzij hij met mij meerijdt). Hij rijdt zo van Maryville naar Oak RIdge als we daar voor werk naar toe moeten.
rijocaer
Gijs M
Amerika-newbie

Bericht door Gijs M »

Dit jaar verschijnen er 7 columns in het blad FietsActief van mij over fietsen in Canada en de USA.

Iedereen dit geen abonnement heeft op dat blad (onbegrijpelijk! :wink: ) en toch wil lezen over onze fietstocht van afgelopen zomer, (van Jasper naar Yellowstone) kan ook gewoon op mijn site kijken, daar publiceer ik ze ook.

Nr 1: http://www.reismetgijs.nl/index.php?opt ... Itemid=101

Veel leesplezier,

Gijs
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Van de week een stelletje aso fietsers laten weten dat de weg niet van hun is :twisted:
Dat zijn van die zgn recreatieve race fietsers die menen met 3 a 4 man naast elkaar te moeten fietsen hier en dat doen ongeacht of er een auto achterop komt.
Die "2cm" was ook hier van toepassing, maar dan vanuit een ander oogpunt. Deze achterlijken vroegen er gewoon om.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik fiets sinds twee weken naar werk. Zeven mijl enkele reis door heuvelachtig gebied. Ik heb nog geen negatieve ervaringen meegemaakt. Ik rijd echter wel op een mountainbike en langs een drukke weg rijd ik in de berm (een van de redenen dat ik een mountainbike gekocht heb). Ook heb ik een helm op een fel vest aan en rijd ook overdag met felle knipperende verlichting aan. Ik heb een afneembare spiegel gemonteerd, om achterop komend verkeer in de gaten te houden. Als ik de bossen in ga kan ik de spiegel er makkelijk af halen.
Ik word overigens wel voor gek verklaard dat ik op de fiets kom zelfs als het sneeuwt.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

ned in MO schreef:Van de week een stelletje aso fietsers laten weten dat de weg niet van hun is :twisted:
Dat zijn van die zgn recreatieve race fietsers die menen met 3 a 4 man naast elkaar te moeten fietsen hier en dat doen ongeacht of er een auto achterop komt.
Die "2cm" was ook hier van toepassing, maar dan vanuit een ander oogpunt. Deze achterlijken vroegen er gewoon om.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de "2cm" regel, maar als je er op doelt dat je heel dicht langs de fietsers bent gereden, dan wil ik je als fietser toch echt vragen of je dat niet anders op kan lossen. Die fietsers waren natuurlijk ontzettend fout, maar wat als je het net verkeerd had ingeschat, en een van de fietsers geschampt had? Dan was niet alleen die ene omgegaan, maar die twee/drie naast hem of haar ook. En alles wat er achter zat ook. En wat als een van hen met zijn of haar hoofd op de stoeprand was geknald, zoals hier laatst is gebeurd? Of ongelukkig in de berm terecht was gekomen met alle gevolgen van dien? Dan was dat het directe resultaat van jouw actie geweest, en dat vind ik echt een ontzettend groot risico wat je neemt om mensen te laten zien dat ze fout zijn. Je kan ook toeteren. Of beter nog, de politie bellen, want hier kunnen ze een bekeuring voor krijgen.

Dat gezegd hebben, dit is wel een van de redenen waarom alleen met bepaalde mensen op group rides ga. De meesten wanen zich in de Tour de France, en gedragen zich als een peleton, compleet met het negeren van stopborden en stoplichten. En dat vind ik echt niet kunnen, helemaal niet als je verwacht dat automobilisten je met respect behandelen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer