Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Daylight saving time dit weekend
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daylight saving time dit weekend
Aanstaande weekend begint daylight saving time in de V.S. (met uitzondering van een paar gebieden, waaronder een deel van Arizona). Aangezien zomertijd in Europa pas op 31 maart begint, betekent dat dus dat de komende drie weken het tijdsverschil met Europa één uur minder is, dus bijvoorbeeld maar acht uur tussen Nederland/België en de Amerikaanse westkust in plaats van de gebruikelijke negen uur. Vanaf 31 maart is het verschil weer als vanouds.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Re: Daylight saving time dit weekend
Erg irritant dat dit niet wereldwijd kan worden gestandaardiseerd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bush heeft dit in de usa veranderd. Het begint een week vroeger en eindigt een week later dan in Europa. Een van de weinige dingen die ik wel prettig vond.(van Bush)
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Drie weken vroeger.ned in MO schreef:Het begint een week vroeger ... dan in Europa.
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
Ik vraag me al een tijdje af hoe ze dat verschil oplossen in het internationale luchtverkeer.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
De vliegtuigen komen gewoon een uur later aan en vertrekken ook een uur later, bv. de KL 605 komt normaal aan in SFO om 12:35 en nu tijdelijk om 13:35, de terugvlucht vertrekt normaal om 14:40 en nu tijdelijk om 15:40, om vervolgens weer op de normale tijd hier aan te komen. Voor de Amerikaanse maatschappijen werkt het net andersom.
Ok, ja, dat is duidelijk, bedankt 

Inderdaad, mijn man vloog vorige week naar Rio, een maand eerder ook al een keer. In Brazilie was de zomertijd inmiddels afgelopen, dus het tijdsverschil was nu 1 uur minder. De vluchttijden hier in de VS waren gelijk, maar hij landde een uur eerder in Rio en vertrok ook weer een uur eerder. En vanaf zondag is het tijdsverschil dan weer een uur minder, om het vooral maar leuk te houden 

Terug in Texas!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al die moeilijke tijdzones, wintertijd, zomertijd gewoon afschaffen. Allemaal over op UTC; wat maakt het nu uit of je in NL om 8:00 uur opstaat en in de US om 1:00 uur? Gewoon een kwestie van wennen, het is maar welk referentie punt je aanhoudt, en als we allemaal hetzelfde referentiepunt hebben dan hoeven we ook geen moelijke omrekenfactoren te doen of onnodig afspraken te missen omdat we niet doorhadden dat we in een andere tijd zone zaten.
Een als we dan toch bezig zijn ... kunnen we dan ook een envoudigere indeling van dagen, uren etc. maken? Wat dacht je van een dag van 10 uur, 10 deciuur in een uur, 10 centiuur in een deciuur, 10 milliuur in een centiuur etc. Kunnen we daar ook gewoon decimale stelsel invoeren. Ik zie je morgen om 3.7425 uur bijvoorbeeld

Een als we dan toch bezig zijn ... kunnen we dan ook een envoudigere indeling van dagen, uren etc. maken? Wat dacht je van een dag van 10 uur, 10 deciuur in een uur, 10 centiuur in een deciuur, 10 milliuur in een centiuur etc. Kunnen we daar ook gewoon decimale stelsel invoeren. Ik zie je morgen om 3.7425 uur bijvoorbeeld

Ik snap je punt, maar volgens mij is dit wel extreem verwarrend als je veel reist. Het is soms al lastig te wennen aan een nieuw dagritme, maar als je dan ook nog op hele ongewone tijden naar bed moet gaan, dan wordt het wel heel lastigLoek schreef:Al die moeilijke tijdzones, wintertijd, zomertijd gewoon afschaffen. Allemaal over op UTC; wat maakt het nu uit of je in NL om 8:00 uur opstaat en in de US om 1:00 uur? Gewoon een kwestie van wennen, het is maar welk referentie punt je aanhoudt, en als we allemaal hetzelfde referentiepunt hebben dan hoeven we ook geen moelijke omrekenfactoren te doen of onnodig afspraken te missen omdat we niet doorhadden dat we in een andere tijd zone zaten.

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat je niet meer in de war zult zijn bij één tijdzone met andere tijden, dan bij dezelfde tijd in verschillende tijdzones als je reist. Daarbij zij mensen die veel reizen maar een klein percentage van de totale bevolking dus om daarom dan het hele systeem maar het raam uit te gooien is de baby wegspoelen met het badwater.
Overigens is het idee niet zo extreem, het wordt al jaren in China toegepast waar men in het hele land slechts een tijdzone kent, die van Beijing. Maar het verzet tegen een ander systeem is altijd extreem, kijk maar hoezeer de US zich verzet tegen de invoer van het metrische stelsel. Iedereen die het metrische stelsel kent en gebruikt kan daar met zijn verstand niet bij, maar het enige wat het volk over inzit is hoe ze het "om moeten rekenen" en "we doen het al jaren zo". Dat je na verloop van tijd niet meer omrekent, maar denkt in de nieuwe eenheden, kun je mensen hier niet aan hun verstand brengen. Ik denk dat dat hetzelfde is met een nieuwe "tijdstelsel"; het is een kwestie van wennen en daarna begrijpen we niet waarom we het vroeger zo moeilijk deden.
Overigens is het idee niet zo extreem, het wordt al jaren in China toegepast waar men in het hele land slechts een tijdzone kent, die van Beijing. Maar het verzet tegen een ander systeem is altijd extreem, kijk maar hoezeer de US zich verzet tegen de invoer van het metrische stelsel. Iedereen die het metrische stelsel kent en gebruikt kan daar met zijn verstand niet bij, maar het enige wat het volk over inzit is hoe ze het "om moeten rekenen" en "we doen het al jaren zo". Dat je na verloop van tijd niet meer omrekent, maar denkt in de nieuwe eenheden, kun je mensen hier niet aan hun verstand brengen. Ik denk dat dat hetzelfde is met een nieuwe "tijdstelsel"; het is een kwestie van wennen en daarna begrijpen we niet waarom we het vroeger zo moeilijk deden.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ze moesten dat uur gewoon met rust laten, laat het op het zomeruur staan en zet het niet meer terug in het najaar. Daar zou ik niets om geven. Maar goed, ik heb er niet echt moeite mee dat het uur wordt omgezet.Loek schreef:Ik vermoed dat je niet meer in de war zult zijn bij één tijdzone met andere tijden, dan bij dezelfde tijd in verschillende tijdzones als je reist. Daarbij zij mensen die veel reizen maar een klein percentage van de totale bevolking dus om daarom dan het hele systeem maar het raam uit te gooien is de baby wegspoelen met het badwater.
Over het metrische systeem gesproken...het is wel

VK verzet zich ook behoorlijk tegen metrisch stelsel maar dan weer niet tegen celsius...ook zoiets
-
- Amerika-expert
Ik herinner me Canadese verhalen te hebben gezien van bouwvakkers die het hadden over een betonplaat van 4 vierkante meter, 3 inches dik. Lekker verwarrend dus.
Overigens is het Amerikaanse leger al vele jaren metriek.
Overigens is het Amerikaanse leger al vele jaren metriek.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Was er niet iets bij de Nasa dat in de specificaties stond 5 cm en werd opgevat als 5 inch...zoiets staat me bij....
Kijk leuk documentje: http://spacemath.gsfc.nasa.gov/weekly/6Page53.pdf
Kijk leuk documentje: http://spacemath.gsfc.nasa.gov/weekly/6Page53.pdf
Rustig maar, ik geef alleen maar een tegenargument, that's all. Als er iemand open staat voor vernieuwende ideeën, dan ben ik het wel. Sterker nog, ik heb dit zelf ook al ooit bedacht, maar het lijkt me dus gewoon erg lastig voor mensen die reizen (en dat zijn er best veel).Loek schreef:dus om daarom dan het hele systeem maar het raam uit te gooien is de baby wegspoelen met het badwater.
De luchtvaart en de pharma-industrie ook. Uiteindelijk gaan de VS er ook wel aan geloven, daar ben ik van overtuigd. Het heeft alleen wat tijd nodig.Bennogr schreef:Overigens is het Amerikaanse leger al vele jaren metriek.
Geldt dat ook niet voor Canada?DejaVu schreef:VK verzet zich ook behoorlijk tegen metrisch stelsel maar dan weer niet tegen celsius...ook zoiets
Uiteindelijk is Celsius trouwens bijna net zo raar als Fahrenheit. Iedereen over op Kelvin, veel logischer.
Toen in Nederland het pond en de ons werden afgeschaft, zag je dat ook. In de winkels kwam je de termen nog heel lang tegen, maar officieel bestonden ze niet meer. Ik denk dat veel oudere mensen ze overigens nog steeds gebruiken.AnnInBC schreef:Ben je wel eens in Canada geweest? Ik weet nu niet of dit in het hele land zo is, maar hier staan vele prijzen in de supermarkten aangegeven aan zoveel dollar per pound, maar op je rekening staat het wel aangerekend per kg!Ik denk dat ze dat met opzet doen om iedereen een beetje in de war te brengen.
Het metrische systeem is hier anders toch al wel beginnen in de jaren 70 als ik me niet vergis, maar in vele winkels en in de reclame blaadjes staat veel geprijst per pond of andere oudere gebruiken van gewicht.
Ik was vorig jaar met mijn kids bij een kinderarts die net nieuw had ingevoerd dat er werd gewogen in kilo's en gemeten in cm's. De inval-assistente ging druk in de weer met weegschaal en meetlat en schreef alles op in de dossiers die vervolgens bij de kinderarts op het bureau terecht kwamen. Die las hardop voor wat er stond, en ik had meteen zoiets van "Huh, dat kán niet kloppen." Bleek dat ze iets verkeerd had gedaan met de meetlat. Als ik niet net toevallig uit Europa was geweest, dan was dat dus mooi allemaal verkeerd in de dossiers terecht gekomen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3247 Weergaves
-
Laatste bericht door WeernaardeVS
-
- 2 Reacties