Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help, MEER INFO OVER AMERIKA NODIG!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Leentje1997
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Help, MEER INFO OVER AMERIKA NODIG!

Bericht door Leentje1997 »

Heey iedereen,

Ik ben Marleen (16 jaar) en woon in Nederland. :?
Ik wil super graag als ik ouder ben naar de USA, ik wil daar gaan werken en wonen in de stad Los Angeles.
Ik weet dat het lastig is om daar te komen. Maar dat is nu nog niet aan de orde.
Mijn familie weet dat ik in de USA wil gaan wonen alleen ze blijven steeds zeggen ''de USA is een geen leuk land met geen leuke mensen!''.
Ik wil dit graag van iemand horen die er woont of er echt vaak is geweest.
Want hoe zijn de mensen in Amerika? En hoe is het daar om daar te wonen? (regering en alles)
Als ik het op het internet zoek kan het niet betrouwbare informatie zijn, dus daarom wil ik het echt van iemand zelf horen!
Ik hoop dat iemand mij wilt helpen want het is echt mijn droom om in de USA te gaan wonen.

Groetjes Marleen ♥
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Help, MEER INFO OVER AMERIKA NODIG!

Bericht door Njit »

Waarom wil je naar Los Angeles? Wat trekt je daar?

Het beste advies wat ik je denk ik kan geven is: ga er een keer op vakantie. Want wij kunnen wel zeggen dat het er fantastisch is en dat de mensen vriendelijk zijn etc etc. Maar eigen ervaringen zijn altijd beter.

Ik persoonlijk vind Amerika een fijn vakantieland maar ik hoef er niet perse te wonen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Er wonen ruim 300 miljoen mensen in de USA. Een deel daarvan is aardig en een deel niet, net als in Nederland.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Amerika is fantastisch, alleen trekt LA me nu niet zo.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Zoals al gezegd; ga eens naar de VS op vakantie als je wat ouder bent.

Bij veel vakantiegangers is Los Angeles niet direct favoriet en ook de meeste zijn blij als ze na 3 à 4 weken weer naar huis in Nederland gaan (om vervolgens direct de volgende vakantie te plannen :wink: ).

Probeer eens te achterhalen wat je zo trekt in LA? Zijn het de beelden van TV series? Dan valt de werkelijkheid toch wat tegen....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

LA is hier bijna net zo ver vandaan als Nederland, dus al zou ik schrijven hoe ik het wonen in Amerika vind dan is dat nog iets heel anders dan wonen in LA. Het advies is al gegeven, probeer je familie zover te krijgen er op vakantie te gaan. En dat het geen leuk land is met geen leuke mensen is natuurlijk onzin, er zijn, zoals Vana al schreef, meer dan 300 miljoen Amerikanen en het land is het derde grootste land ter wereld waar van alles te vinden is, zowel leuk als niet leuk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
statecruisers
Amerika-newbie

Bericht door statecruisers »

Hoi Marleen,

Je caps-lock is niet per ongeluk blijven hangen? :P

Wat je hier ook zult horen, je moet het echt zelf uit gaan vinden!
LA is weer compleet anders dan NY bijvoorbeeld.
Spaar een paar centen bijelkaar en bezoek Amerika. Probeer op die ervaring een beetje je eigen oordeel te ervaren.
Zoals alles in Nederland geregeld (qua sociale zorg, etc...) is in Amerika compleet anders.
De pieken zijn hoger, de dalen dieper!

Cheers ;) Go where your heart is!

Grtz Statecruisers
Amelia
Amerika-ontdekker

Bericht door Amelia »

Hallo Marleen,

Ik ben zo'n 1 maand geleden verhuist naar Los Angeles en ik kan je nog niet echt een goede indruk geven van de stad.
Wat ik je wel kan vertellen dat het zijn leuke en minder leuke kanten heeft. In LA zijn mensen veel onder weg in de auto en dus kan het lastig zijn zeker in het begin om nieuwe mensen te leren kennen. Daarnaast is het een hele diverse stad dus zoals andere mensen al aangaven van wat trekt je naar de stad?
Ik zou zeker eerst een keer op vakantie naar Amerika gaan om je eigen ervaringen op te doen. De eerste keer dat ik hier kwam was het heel anders dan ik had verwacht, niet dat het perse slecht was maar gewoon anders. Als je specifiek vragen over LA hebt zal ik mijn best doen om die te beantwoorden, maar zelfs in LA zijn er heel veel verschillende culturen en mensen net zoveel variatie als er in Nederland is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer