Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huizen in de VS te koop voor $1 elk

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bennogr
Amerika-expert

Huizen in de VS te koop voor $1 elk

Bericht door Bennogr »

Voor mensen die op zoek zijn naar huizenkoopjes in de VS: NOG goedkoper dan Detroit, een huis voor $1.

Zitten echter een 'paar' haken en ogen aan: je moet het huis opknappen en binnen vier jaar er gaan wonen. En ze staan in Gary, Indiana. Maar het is natuurlijk een geweldig koopje voor iemand die een vakantiehuis wil hebben in de VS.

http://www.nytimes.com/pages/national/index.html
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Huizen in de VS te koop voor $1 elk

Bericht door KW1984 »

Krijg je er dan ook een verblijfsvergunning bij om ook daadwerkelijk aan de bewoningsverplichting te kunnen voldoen...? :geek2:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Denk het niet. Maar is in ieder geval een goedkoop tijdelijk verblijf. :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

klinkt leuk maar de meeste armoedzaaiers daar zullen het geld en credit niet hebben om de huizen up to code te krijgen
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die $1 staan ook in Detroit.
Wat een makelaar me daar wist te zeggen:
"When purchasing a $1 property you will be purchasing the property “AS-IS”. The property will require major work to get the property up to code. You usually have a 90-180 day period to get the property up to code. "
En afgelopen week kreeg ik nog een bericht van hem:
"All purchases require the following:

1.Purchase agreement signed by you with our OFFICE

2. Minimum deposit of $500.00

3. Any and all City inspection requirements paid by you the buyer Usually $295.00 Send this with deposit.

4. PROOF OF FUNDS

5.
ALL PROPERTIES ARE FREE OF BACK TAXES AND BACK LIENS IF YOU ARE LOOKING FOR (QCD) Quick Claim Deed Properties please specify.

SELLER WILL HELP WITH THESE COSTS
6.
All properties require Title company fee ($350-$400) and Proration of taxes in Michigan between $1000-$2500 Based on Prior Value

WE CAN PROVIDE WIRE INSTRUCTIONS TO EXPEDITE YOUR PURCHASE
PUT YOUR DEPOSIT DOWN TODAY
WE HAVE PROPERTY MANAGEMENT COMPANIES TO SERVICE YOU IF YOU ARE OVERSEAS "

Ik voel me niet geroepen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bull dozer er overheen is denk ik nog het beste. Maar ja dat kost de city ook geld en levert niks op. Het is een catch 22. Het probleem is niet de huizen zozeer. Het is de buurt en de crime. Een opgeknapt huis wordt leeg geroofd. Zelf wil je er niet wonen en goede potentiele renters zijn er ook niet.

Sneu maar waar
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dus eigenlijk speculeer je op de grond, niet op de bebouwing.

NedinMO, weet jij hoe het zit met het volgende (en anderen mogen natuurlijk ook antwoorden als ze iets weten):
stel ik heb een lapje grond in Stad A ergens in de US. Slechte buurt, dus ik laat het krot dat er op staat gewoon met de grond gelijk maken, en hoop dat de grond ooit in waarde stijgt.
Maar Mijnheertje X ziet mijn lapje grond dat 'verlaten' is (want ik woon aan de andere kant van de plas), en besluit er zijn stalletje neer te zetten waar hij spullen verkoopt (messen slijpt / hotdogs/ijsjes/pretzels verkoopt). Ik weet van niks, en kom dat bv. 2 jaar later pas te weten als ik toevallig nog eens in de buurt kom.
Heeft die persoon 'verworven rechten' omwille van een soort van 'stilzwijgend akkoord'?
(in Belgie heb je zo'n dingen met 'recht van doorgang' en zo dat verworven kan worden door het jaren te 'mogen' doen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

NedinMO - ik zag het plaatje en dacht ook meteen: buldozer !!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hierbij de directe link naar het artikel.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Was meer ironisch bedoeld. Vooral voor mensen die denken dat huizen en grond in Detroit zo goedkoop zijn, dat je nooit kan missen als je daar wat koopt.

Wilde laten zien dat het NOG goedkoper kan.

Maar de problemen blijven natuurlijk dezelfde: slechte buurt, slechte huizen, geen idee waar je allemaal aan moet voldoen, voordat je je huisje kan gaan gebruiken. Plus: geen verblijfsvergunning. Integendeel zelfs, een immigratie-ambtenaar zal eerder geneigd zijn je terug te sturen. Je gaat immers werken in de VS (of dat nou je eigen huis is of niet maakt niet uit) en je wil misschien ooit in dat huis gaan wonen.

Ter 'leringhe ende vermaeck' dus.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

In Palo Alto (CA) kopen mensen een huis voor $1M of meer (inderdaad, $1,000,000) en buldozeren die om er een nieuw, groter, huis op te zetten...
http://www.paloaltocondoinfo.com/articl ... s-july-19/

De huizen zijn daar nu gemiddeld boven de $1000/sqft. Eigenlijk zou de huizenmarkt hier als een kaartenhuis in elkaar moeten storten, but I'm not holding my breath... Als China implodeert misschien.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, wat is nou een nulletje minder of meer? :wink:
Elke
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

kastelke schreef:Dus eigenlijk speculeer je op de grond, niet op de bebouwing.

NedinMO, weet jij hoe het zit met het volgende (en anderen mogen natuurlijk ook antwoorden als ze iets weten):
stel ik heb een lapje grond in Stad A ergens in de US. Slechte buurt, dus ik laat het krot dat er op staat gewoon met de grond gelijk maken, en hoop dat de grond ooit in waarde stijgt.
Maar Mijnheertje X ziet mijn lapje grond dat 'verlaten' is (want ik woon aan de andere kant van de plas), en besluit er zijn stalletje neer te zetten waar hij spullen verkoopt (messen slijpt / hotdogs/ijsjes/pretzels verkoopt). Ik weet van niks, en kom dat bv. 2 jaar later pas te weten als ik toevallig nog eens in de buurt kom.
Heeft die persoon 'verworven rechten' omwille van een soort van 'stilzwijgend akkoord'?
(in Belgie heb je zo'n dingen met 'recht van doorgang' en zo dat verworven kan worden door het jaren te 'mogen' doen)
In Missouri is dat meen ik 20 jaar. Stel het stuk grond naast mij is niet onderhouden en ik maai het gras er 20 jaar lang elke week en de eigenaar van dit stuk grond spreekt mij er nooit op aan, dan kan ik na 20 jaar dat stuk grond claimen. Als grondeigenaar is dat simpel te voorkomen door degene die jouw stukkie maait een aangetekende bref te sturen dat hij er van op de hoogte is dat ie jouw stukje maait. Dan heeft hij geen recht na 20 jaar.
Dit soort situaties kunnen ontstaan meestal bij een easement/rightaway. Iemand gaat 20 jaar lang over het stukje grond van een ander (short cut) om bij zijn grond te komen. ALs de eigenaar niks zegt dan zou hij na 20 jaar dat weggetje kunnen claimen. Het gebeurt echter maar zelden wat er zitten nogal wat haken en ogen aan.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Benno: Ik vond de door jou gekozen titel van dit topic wel grappig in relatie tot het vergeten-van-NL-woorden-en-uitdrukkingen-topic :wink:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zou mischien 'per stuk' horen te hebben moeten zijn?

Ik weet wel (redelijk, houd ik mezelf maar voor) hoe het eigenlijk zou hebben te moeten horen, het zit alleen wat dieper, verzonken onder het drijfzand (levend zand zeggen ze eigenlijk hier, quick is een oude vorm van levend) van het Amerikaans.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Bennogr schreef:Zou mischien 'per stuk' horen te hebben moeten zijn?
Wat je hier gedaan hebt is een Amerikaanse uitdrukking of manier van zeggen ('only 1 dollar each!') letterlijk vertalen naar het Nederlands. In het NL zou het kunnen zijn: 'Koop nu een huis in Amerika voor maar 1 euro!'. 1 Euro/dollar per stuk is meer van toepassing op een aabieding waarbij je meerdere producten koopt en maar 1 euro per stuk betaald, bijvoorbeeld.

Dat is ook het verradelijke van redelijk goed Engels spreken maar de uitdrukkingen niet kennen, als je dan gaat vertalen kun je rare constructies produceren. Als ik Engels schrijf of spreek gebruik ik dus ook weinig uitdrukkingen, en dat maakt je taalgebruik helaas wat weinig kleurrijk. Ik probeer altijd goed op te letten bij Engelse/Amerikaanse natives zodat ook ook wat van de uitdrukking die in Amerika gemeengoed zijn oppik.
texangator
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door texangator »

Een stuk grond kopen in amerika voor ongeveer 1 dollar en dit op jouw naam laten zetten kost ongeveer 1500 dollar.
Je laat dan het huis dat erop staat afsmijten.
Vergeet niet dat je jaarlijks tax moet betalen aan de hand van de grote van het huis dat erop stond.
Dus de summer en wintertax samen ongeveer 1800 dollar.
Als je dan denkt om, in het beste geval, na 10 jaar het stuk grond te verkopen ben je al ongeveer 18000 + 1500 dollar kwijt.
Alles zelf geleerd op het forum hier :thumbup:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

JE kan natuurlijk vragen of je het op basis van gron d die braak ligt te laten hertaxen.
In je erekening ben nog vergeten dat ook grond die braak ligt waarschijnlijk moet onderhouden en dat is ook niet gratis
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer