Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jukebox importeren

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Jukebox importeren

Bericht door VinMor »

Weet iemand wat er bij komt kijken als ik een Jukebox uit Amerika wil laten overkomen?

Wat zijn de transportkosten ongeveer en moet ik hier ook nog belastingen over gaan betalen?
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
USInsider
Amerika-expert

Re: Jukebox importeren

Bericht door USInsider »

Jaren geleden was er in de buurt van A'dam een bedrijfje dat jukeboxen importeerde uit de US. Is dat niet makkelijker ?

Of: Ik zou deze vraag aan NedinMO - een forummer hier - stellen, die heeft een bedrijfje in versturen vanuit de US naar Ned.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hoi, De kosten zijn afhankelijk van waar de jukebox zich bevindt en hoe groot en zwaar dat ding is.
Ik wil je best een quote geven als je me even die info stuurt. Doe dat even naar mark@weship-it.com
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

oortjes schreef:Jaren geleden was er in de buurt van A'dam een bedrijfje dat jukeboxen importeerde uit de US. Is dat niet makkelijker ?

Of: Ik zou deze vraag aan NedinMO - een forummer hier - stellen, die heeft een bedrijfje in versturen vanuit de US naar Ned.
Dat bedrijf is er nog steeds http://www.jolinajukeboxes.com/
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Even off-topic. Want als er hier forummers zijn die van Jukeboxes enzo weten, heb ik een vraag.
In Frankrijk waren er, al ik het goed heb begrepen, jukeboxes met beeld - daarin werden een soort clipjes vertoond: de Scopitones.
Ik ben zo oud dat ik me patat-tenten met jukeboxes herinner (ja zo oud).
Maar ik heb in Ned. nooit een jukebox met beeld gezien of er over gehoord.
Wie weet daar meer van ?

Overigens wist ik van het genoemde bedrijf (Jolina) omdat ik in de US ooit mensen ben tegen gekomen die de eigenaren kenden.
Laatst gewijzigd door USInsider op 28 aug 2013, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

oortjes schreef:Overigens wist ik van het genoemde bedrijf omdat ik in de US ooit mensen ben tegen gekomen die de eigenaren kenden.
Via Google

http://en.wikipedia.org/wiki/Scopitone

Wel grappig en voor mijn tijd :wink:

Een jukebox verplaatsen is anders dan een bankstel, moet je doen door een bedrijf die ook te plekke kunnen kratten, zeg maar een verhuisbedrijf, anders is de kans op schade erg groot.
Fiftiesfamily
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Fiftiesfamily »

Ga anders binnenkort eens kijken op de grootste jukebox beurs ter wereld. Wordt gehouden in het Autotron in Rosmalen http://www.autotron.nl/evenementen/rock ... he-jukebox Ik heb er al een paar keer een scopitone gezien maar nog maar 1x in werkende staat. Maar je vindt er echt honderden juleboxen van begin vorige eeuw tot aan de de nieuwe modellen met CD's.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ha ! Wikipedia is voor mij de eerste stap als ik iets wil weten. Maar ik kon er geen info over Ned. op vinden betreffende de Scopitones.

Fiftiesfamily, wow ! dat klinkt echt als een event. Helaas ik woon in de San Joaquin Valley in CA, dus even naar Rosmalen toe is geen optie.
Wat leuk dat je Scopitone gezien hebt die nog werkte.
Hebben jullie zelf een Jukebox ?
Fiftiesfamily
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Fiftiesfamily »

Oops, nee vanuit San Joaquin Valley is Rosmalen geen dagtrip :) Maar mocht je nog eens in Nederland zijn in mei of oktober dan zou het een aanrader zijn.

Wij hebben 2 jukeboxen, een Seeburg S148 (trashcan) en een Wurlitzer 2104. Er staan wat foto's van de jukeboxen op onze oude website http://members.chello.nl/rkeij/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer