Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kerstcadeautjes naar Nederland sturen, wat is het voordeligste?
Kerstcadeautjes naar Nederland sturen, wat is het voordeligste?
Graag zou ik jullie ervaringen horen. Ik wil graag wat cadeautjes naar Nederland sturen, wat is het voordeligste?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Kerstcadeautjes
De dingen in Nederland/Europa bestellen en van daaruit laten versturen. Bijvoorbeeld via amazon.de / amazon.co.uk / amazon.fr (prijzen vergelijken, kan soms serieus verschil op zitten).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Kerstcadeautjes naar Nederland sturen, wat is het voordeligste?
Ja, het verschepen van hieruit kost zoveel dat je veel meer krijgt voor je geld als je in Europa bestelt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik gebruik vaak http://www.bol.com. Was een paar jaar geleden nog een beetje knullig met buitenlandse creditcards maar gaat nu al zo'n twee jaar vlekkeloos.
Behalve bij bol.com heb ik ook al wel bij de Hema, Albert Heijn, Jamin, Topbloemen.nl en the book depository dingen besteld. Alleen de Hema is een beetje typisch. Bestel je -ruim- van tevoren je chocoladeletters, krijg je een dag voor het verzenden de melding dat de bestelling helaas niet uitgevoerd kan worden omdat de voorraad op is
. Blijkbaar werken ze daar niet op volgorde van bestelling maar op volgorde van verstuurdatum, dat was een beetje jammer (en ze waren oostindisch doof, of leesblind in dit geval?, toen ik daar niet blij mee was). Maar voor dingen die direct verstuurd kunnen worden werkt het prima, en ze hebben leuke tegoedbonnen voor allerlei dagjes uit.
Ik zou je inderdaad aanraden om iets in Nederland te bestellen. Dan heb je niet te maken met onder een bepaald gewicht blijven, letten op breekbaarheid/smeltbaarheid en dat soort dingen, en de hoge verzendkosten. Als je echt iets wilt versturen dan moet je even goed kijken wat het goedkoopst is. De USPS heeft flat rate dozen en enveloppen, maar afhankelijk van de omvang en het gewicht van pakjes is het soms goedkoper om het in je eigen enveloppe/doos te versturen. Ik vind het te duur en daarom stuur ik geen cadeautjes meer op.

Ik zou je inderdaad aanraden om iets in Nederland te bestellen. Dan heb je niet te maken met onder een bepaald gewicht blijven, letten op breekbaarheid/smeltbaarheid en dat soort dingen, en de hoge verzendkosten. Als je echt iets wilt versturen dan moet je even goed kijken wat het goedkoopst is. De USPS heeft flat rate dozen en enveloppen, maar afhankelijk van de omvang en het gewicht van pakjes is het soms goedkoper om het in je eigen enveloppe/doos te versturen. Ik vind het te duur en daarom stuur ik geen cadeautjes meer op.
-
- Amerika-expert
ugh, had ik pas nog met een nationale bloemenbon bestellen. Dat gefrummel om mijn buitenlandse betaaladres in nederlands formaat te krijgen. Ik wilde even bellen en het telefonisch regelen maar dan zit je weer met die belachelijke (in mijn mening) per-minuut-betalen klanten 'service'. En nog steeds geen bevestigingsemail.USA2004 schreef:...http://www.bol.com. Was een paar jaar geleden nog een beetje knullig met buitenlandse creditcards...

Ikzelf gebruik USPS maar of dat het voordeligste is?
Dat maakt toch helemaal niet uit wat je met dat factuuradres doet? In Nederland wordt je creditcard daar volgens mij niet aan gekoppeld. Ik doe altijd maar wat en het gaat eigenlijk altijd wel goed (fleurop, wehkamp, Hema). Het lijkt me wel handig om een Nederlandse bankrekening te hebben als je regelmatig spullen in Nederland bestelt, want met iDeal kun je altijd betalen en daar heb je geen creditcard voor nodig. Paypal gebruik ik trouwens ook regelmatig, dat vind ik het handigst, maar die optie bieden lang niet alle winkels.
-
- Amerika-expert
dimona, bij hema of wehkamp heb ik nog nooit iets besteld maar bij fleurop wel, en daar heb ik nooit problemen omdat je daar een internationaal adres kunt invoeren. Ik wilde dit jaar ook iets bestellen van een NLse site, bij mijn zus in NL laten leveren, en via mijn PayPal betalen. Maar die (paypal) liet dat niet toe met een berichtje in de trant van dat een resident of America niet buiten amerika kan bestellen en leveren.
Over dat betaaladres heb ik nog een leuke, in mijn mening. Ik had een paar jaar geleden een lading boeken bij Bol besteld. De boeken arriveerden prima hier in amerika. Maar zo'n 6 weken later kreeg ik een geprinte bestellingsbevestiging, met het volgende handgeschreven buiten op de envelop: Not UK, Try US
.
Over dat betaaladres heb ik nog een leuke, in mijn mening. Ik had een paar jaar geleden een lading boeken bij Bol besteld. De boeken arriveerden prima hier in amerika. Maar zo'n 6 weken later kreeg ik een geprinte bestellingsbevestiging, met het volgende handgeschreven buiten op de envelop: Not UK, Try US

Hmm, maar dat heeft misschien te maken met de aard van het artikel en niet zozeer met Paypal. Sommige winkels hebben filialen in meerdere landen en laten niet toe dat jij spullen op de site van een ander land bestelt. Ik heb met mijn Amerikaanse Paypal account toch wel verschillende keren betalingen in Nederland gedaan.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, ik ook. Trouwens Hema laat nu ook internationale adressen toe, ik heb er net vorige week een fotoagenda besteld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Voor bloemen gebruik ik De Roos, uit Amsterdam. Betere prijs en top kwaliteit en ze bezorgen zelf, dus niet doorgeven aan een lokale bloemist.
Ik koop ook wel eens pluimen voor bv. Een etentje of weekend uit. Vorig jaar heb ik mij rot gezocht voor een leuk cadeau voor 50 jarig huwelijk voor mijn ouders. Er is een site met unieke reis bestemmingen waar leuke dingen bij staan. Maar niet allemaal met credit kaart te betalen. Uiteindelijk heb ik toen een leuk weekend geboekt op Schiermonnikoog in een top hotel en omdat ik vanuit buitenland alles regelde had het hotel de bloemen en champagne ook voor mij geregeld.
Ik koop ook wel eens pluimen voor bv. Een etentje of weekend uit. Vorig jaar heb ik mij rot gezocht voor een leuk cadeau voor 50 jarig huwelijk voor mijn ouders. Er is een site met unieke reis bestemmingen waar leuke dingen bij staan. Maar niet allemaal met credit kaart te betalen. Uiteindelijk heb ik toen een leuk weekend geboekt op Schiermonnikoog in een top hotel en omdat ik vanuit buitenland alles regelde had het hotel de bloemen en champagne ook voor mij geregeld.
rijocaer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2561 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-