Ik heb mijn rijbewijs ooit in Amerika gehaald en heb deze op mijn 18e verjaardag omgewisseld naar een Nederlands rijbewijs. D'r zijn de nodige mensen die dachten dat dat gelijk betekent dat ik niet kon rijden. De grap is dat ik les heb moeten volgen bij een Amerikaanse rijschool van mijn highschool en die leraar was super. Ik hoor hem nog in gedachte als ik aan het rijden ben: stale green (oudbakken groen als het licht al lang op groen staat, zo kun je anticiperen dat het wel es rood kan worden) en hij leerde ons rond kijken, 360 graden. hij zat ook vaak aan de radio te frutsen, als je d'r wat van zei riep hij vrolijk straks heb je drie vrienden in je auto die aan het klooien zijn, wen d'r maar aan dat je het je niet laat afleiden. En ook heel goed een show en tell wat nou je dooie hoek precies is en het meest hilarische, hij deed niet aan bochtje achteruit nee nee, wij moesten een blokje achteruit. Ik heb er wel door geleerd om in een rechte streep achteruit te gaan en niet met dat gezwabber dat je vaak zietAmikix schreef: Vooruitkijken en -denken (wat er in mijn rijlessen ingehamerd werd) ontbreekt soms weleens denk ik dan. Aan de andere kant is de rest van het verkeer dan weer veel hoffelijker in het opvangen van dat soort manoeuvres!

Kortom als we nou eens allemaal goed les hadden en dat ook eens bleven onthouden en doen dan was ut een stuk beter op de weg