Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Sandy schreef:
wiepster schreef: Deze combie snap ik niet helemaal, Christelijke CD'S, dan beleid je toch een bepaalde levenswijze en dan belastingontduiking?
Beetje flauw .. dus omdat ze christelijke CD's koopt, zou ze een chistelijke levenswijze moeten leiden ..
En houdt dat dan ook in dat ze niet meer door rood mag rijden, harder dan 50 ... of een CD'tje mag branden?
Maar je was vast de knipoog vergeten ;)
eigenlijk wel...lol

PS heb mijn berichtje aangepast
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

Haha.. nou ik beleid geen enkel geloof.
Ik belijd inderdaad een christelijke levenswijze.. maar is belasting christelijk dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

En ik neem mijn videocamera niet mee en m'n ipod ziet er al zo verrot uit dat ze daar waarschijnlijk niets van denken.
En ontduiken.. sja.. ik heb altijd het gevoel dat het een beetje gedoogd wordt. Zoals gezegd zal ik als ik aangehouden wordt ook gewoon netjes betalen hoor.. no problem ;)
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Vorıg jaar in november reısde ik terug met 1 van onze hondjes naar NL. De jongste bllef nog iets langer en zou later met mijn man meekomen. Zıj was nog net iets te jong voor haar rabies shot toen ik wegging, vandaar deze construcie. Bij mijn aankomst op Schiphol geen probleem, dus -als nieuwe reiziıgers met dieren- had ik mijn man daarvan verteld, zodat hij goed voorbereid met ons Olijfje Nederland in zou kunnen.

Toen hij bepakt en bezakt aankwam en opviel wegens de vele koffers en bovendien een crate met ons jongste hondje daarin, werd hij meteen uit de rij geplukt. Eerst dacht hij nog dat ze hem welwillend een helpende hand kwamen toesteken, maar nee... Wat zat er allemaal in de koffers, vanwaar al die schilderijen en waarom stond hij in de rij niets aan te geven terwijl hij toch een puppy bij zich had...???

Ondanks dat hij papieren kon overleggen dat Olijfje ons hondje was, ondanks het feit dat wij hier echt niet mee bekend waren, moest hij aangifte betalen voor ons hondje (meen me te herinneren dat dat rond de 350 euro lag!!!) en bovendien kreeg hij een boete van 300 euro voor het niet vrijwıllig aangeven van ons huısdier!!! Er wordt bıj jonge dieren vanuit gegaan dat die weleens gebruikt zouden kunnen worden voor de fok, dus dan verandert een puppy ineens in handelswaar. Dat was een domper, zeker als je je bedenkt dat alles wat ik normaal mee smokkel (rookworsten, kazen, verse asperges die overigens gewoon mee Amerika in mogen), salami's, etc) nooit onderschept wordt. Zo werd ons toch al niet zo goedkope hondje echt een prijzig hondje, al moet ik er wel bij zeggen dat ze al haar dollars en euro's dubbel en dwars waard is gebleken. Ze is namelijk echt het allerliefste hondje van de hele wereld!
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

en ik krijg dus de spullen niet in mijn koffers... :lol:

ga straks maar een doos opscharrelen en de rest per langzame post opsturen...

wat zit er in mijn koffers????

veel kruidensoorten/mixes,
apple cider mixes
(kerst) sokken
veel kleding (o.a. jas gekocht)
boeken, kalenders, een paar borden
veel tijdschriften
kerstnachthemden/pyama's
kersttrui, t-shirts
kerstkaarten, kersthandoeken/doekjes
veeeeeel scrapbookspul

gr Ineke
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

:mrgreen: Héél herkenbaar!
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Waar ik vaak mn koffer mee volstop voor mij en mn zoontje zijn model autotjes
van "Dubcity" deze zijn in Santtee Alley (downtown L.A.) de helft van de prijs wat ze in nederland zijn.

http://www.jadatoys.com/products.php?ca ... Dub%20City
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Mike schreef:Waar ik vaak mn koffer mee volstop voor mij en mn zoontje zijn model autotjes
van "Dubcity" deze zijn in Santtee Alley (downtown L.A.) minder dan de helft van de prijs wat ze in nederland zijn.

http://www.jadatoys.com/products.php?ca ... Dub%20City
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

ga straks maar een doos opscharrelen en de rest per langzame post opsturen...
dat heb ik dus gedaan, kosten, surface mail = goedkoopste tarief, $ 51 :oops:
(niet bij het echte postkantoor, maar bij zo'n agentschapje)

tot mijn grote verbazing, afgelopen donderdag.... post met een pak, mijn eigen doos..... binnen 10 dagen! Maar, met een zegel erop van $ 28.50!
Hier snap ik dus echt niets van. Nichtje adviseerde mij om naar dat agentschapje te gaan, vlakbij en nooit druk (dit in tegenstelling tot het echte postkantoor waar om deze tijd lange rijen staan), alleen er zou daar iets meer aan portokosten berekend worden.
Zoveel meer? Maar wel in 10 dagen tijd?

Nou ja, ik heb mijn spullen binnen!

gr, Ineke
Afbeelding
en dit zat er o.a. in die doos
Skuye
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Skuye »

is er iemand die voor mij een dvd-set mee terug naar Nederland kan/wil nemen ?????
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Skuye schreef:is er iemand die voor mij een dvd-set mee terug naar Nederland kan/wil nemen ?????
Ik ga in januari naar de States en wil evt. wel even voor je kijken. Stuur maar een pbtje welke dvd van Garth Brooks je precies wilt hebben en ook graag je (adres)gegevens a.u.b.

Het is overigens niet de bedoeling dat je in meerdere topics dezelfde vraag stelt....

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
WestSide
Amerika-newbie

Bericht door WestSide »

Dat is echt wel aardig van je hekkie! :)

Wanneer ik dit topic doorlees dan wil je toch direct die kant op....
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wat ik meeneem uit de VS:

boeken, boeken en nog eens boeken (Barnes&Noble en Borders, rol de rode loper maar vast uit)
Clinique cosmeticaprodukten
melatoninetabeltjes
hydrocortisone-zalf
maplesyrup
honing-mosterddressing, maar die is tegenwoordig ook in NL te koop
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Als wij naar Amerika zijn geweest nemen we meestal wat flessen Heinz 57 mee. Mijn man is daar echt aan verslaafd. En verder meestal wat Cool aid. Als er nog iets is wat wij ons bedenken wat wij graag willen, nemen we gewoon contact op met mijn schoonmoeder :wink:
onze blog - Bouwmanfamily
Skuye
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Skuye »

hekkie schreef: Het is overigens niet de bedoeling dat je in meerdere topics dezelfde vraag stelt....

Groetjes Marjan
Sorry, dat snap ik wel, maar hier reageert iemand ( jij dus ) in het andere topic is ( denk ik ) iedereen al uitgekeken en daar krijg ik dus ook geen reactie meer en ik ben echt een wanhopige fan, dus nog maals sorry ...........[/quote]
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Ow ow ow, de laatste keer dat we zijn gegaan kwamen we met zooooooooveeeel extra tassen terug en een overgewicht waar je U tegen zegt.

Heeel veel, maar dan ook heel veel kleding.

Hmm... nu ik er over nadenk was het eignelijk alleen maar kleding wat we mee terug namen...

Hihi
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Skuye
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Skuye »

WestSide schreef:Dat is echt wel aardig van je hekkie! :)

Wanneer ik dit topic doorlees dan wil je toch direct die kant op....
Zekers weten !!!
mikerouw
Amerika-ontdekker

Bericht door mikerouw »

MrAmerica schreef:Hmm... mijn koffer zal dit jaar weer rijkelijk gevuld worden met:

* Maple Syrup
* Country cd's
* Hard Rock Cafe T-shirts
* Outlaw sigaren (voor een collega van me)
* kalenders als souvenirs
* puzzelboekjes (woordzoekers)

euhm... dat is het wel zo'n beetje geloof ik :D
cool i hou ook wel van country zoals rhet atkins lynard skinnard etc
heb je nog mooie songs laat het me dan ff weten ik zoek nog mooi country
als ik naar amerika ging zou ik wel zo'n ding als je schud waar dan sneeuw heen en weer gaat van de world trade centers meenemen. :D 8)

groetjes mike
real countryboy;)
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

dit is weliswaar de andere kant uit, maar ik ben heel gelukkig dat alles wat ik heb meegenomen erdoorheen is gekomen including baras en rotiplaten en een aantal vlees en groente producten die eigenlijk niet mogen. ik had vrijwel een hele koffer met eetwaren. mijn zusje heeft vanuit SUR een doosje opgestiuurd en daar zaten allerlei lekkere pinda's ne chipsjes in.

maar toen in nog in NL woonde bracht ik vergelijkbare dingen mee, vooral films en muziek die je in NL niet zo makkelijk kan vinden, maar inderdaad allerlei eetwaar en kleding.

grappig hoe bepaalde dingen voor mensenbelnagrijk zijn. een koffer op de heenweg was een grappige verzameling van spulletjes voor de forummers op de meeting.
SEEING IS BELIEVING
brugk000
Amerika-ontdekker

Re: Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Bericht door brugk000 »

Om het draadje te vervolgen, na de leuke discussie van afgelopen dagen.

Wij nemen nog wel eens levensmiddelen mee, maple syrup, cookies enz.
De laatste keer ook elektronicaspullen.
Ook heb ik de laatste keer een spjkerbroek gekocht bij Wal-Mart en chineese croks. Die waren toen erg in in Nederland.
In 2001 hebben we een schaal meengenomen bij de Amisch vandaan in Sarasota, Florida.
Bij thuiskomst lazen we op de achterzijde Made in China.

Kees
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Bericht door Georgie »

Grappig dat je het vandaag weer omhoog haalt, het is precies vijf jaar geleden geopend, ook op 14 maart!

Ik ben van plan deze zomer Ugg ballerina's mee te nemen uit Amerika. En verder gewoon kleren van Abercrombie en American Eagle en Gap en andere leuke dingen. Bij de supermarkt ga ik de gebruikelijke cornmeal muffin mix of cornbread mix mee nemen en biscuit mix.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer