Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het mooie van Amerika (Ik moet huilen)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Color01 schreef:[...Chrysler 300c vind een heel mooi model ...
Die vind ik ook zooooo gaaf. Vooral de stationwagon. Gelukkig heeft de overbuurman eentje, die zie ik dagelijks :lol: . In nederland zie je ze al regelmatig :D (joepie). Ook Hummers zie je steeds meer. Ook dodge probeerd hier de Caliber aan de man te brengen.... ik heb hem bekeken veel te veel plastic... (bleh). Nee, dan de Magnum alleen die heb ik hier (in het noorden van nederland) nog niet gezien.
Het zal wel bij dromen blijven... een auto is voor mij een ding die me van A naar B brengt. Ik geef mijn geld liever uit aan tripjes naar noord-amerika :lol:.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ford & GM hebben de laatste paar jaar niet de meest stylish modellen op de markt gebracht. Nu sta ik niet echt te popelen om maandelijkse car payments te hebben en hoop dus dat mijn oude Ford Taurus met 197,000 mijl op de teller het nog even volhoudt.

Maar de gooseneck horsetrailers zijn inderdaad heel erg indrukwekkend.. Zou wel graag paarden willen houden..maar ja houd niet zo van stallen uitmesten en met hooi lopen zeulen..:oops:
Was that for us?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet in Ned. best wel wat 'buurten' met leuke optrekjes, hoor. Villa-wijken heten ze.
Wat je ziet is op net filmpje een wijk uit de jaren '50/'60. Toen waren grote lots nog betaalbaar. Als je nu in zo'n wijk een huis wilt kopen moet je stevige zak duiten meenemen. Al verschillen de prijzen natuurlijk per staat en per streek. Wat nu gebouwd wordt zijn de zg. tracts, zo groot mogelijk huis op zo klein mogelijk lot.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Loek en w8in, de Pontiac Solstice als de Saturn Sky zijn door één en dezelfde persoon ontworpen. (Ik heb een keer een gratis nummer van Success Magazine ontvangen met dat artikel.) Ik vond dat de moeite van het vermelden wel even waard...

Afbeelding

Een stukje uit het artikel:

http://successmagazine.com/article.php?article_id=11
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Dennis schreef:Loek en w8in, de Pontiac Solstice als de Saturn Sky zijn door één en dezelfde persoon ontworpen.
Dat dacht ik inderdaad al. Ik had de Solstice eerder dit jaar gezien op een auto-show hier in Flint (was een beetje misplaatst, want de rest waren allemaal klassieke auto's) en daar stond iemand te vertellen dat op wat cosmetische verschilletjes na beide auto's hetzelfde zijn.

Bedankt voor de informatie.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Dutchstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchstar »

yarrah schreef:Ik heb vaak gehuild :D . Iedere keer als ik (in canada) weer een pick-up truck zie met een luxe gooseneck paardentrailer erachter. (tja, ik ben een paardenbezitter) zooo moooi en zo waanzinnig goedkoop daar. Ik heb eens in een ford F350 turbodiesel gereden. 325 pk's wat een beest van een wagen. Thuis moet ik het weer met mijn mazda'tje doen met 115 pktjes... zo zielig.. snif..kan wel een trailer trekken,... maar...tja... ach.. jullie snappen het vast wel.
Ik ben ook een trotse paardenbezitter. Ik zie ook vaak die prachtige combinaties van pick-ups en goosenecks. Om te kwijlen zo mooi!!
Maar vergeet niet dat de meeste eigenaren van dit soort combinaties jaren krom liggen om dit te kunnen af betalen. Veel mensen kopen zoiets alleen voor de status die het hen geeft en gaan er zelfs hoge langrekkende leningen voor aan met super hoge rente percentages of een tweede hypotheek.
Wat dat betreft ben ik nog steeds de nuchtere Nederlander en zoek rustig verder naar een betaalbare (zonder lening) twee of drie-paards trailer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Maar vergeet niet dat de meeste eigenaren van dit soort combinaties jaren krom liggen om dit te kunnen af betalen. Veel mensen kopen zoiets alleen voor de status die het hen geeft en gaan er zelfs hoge langrekkende leningen voor aan met super hoge rente percentages of een tweede hypotheek.
Eh, is dit niet een beetje generaliserend? Niet iedereen die mooi materiaal heeft, hoeft daarvoor krom te liggen of jarenlang aflossingen te betalen. Wij hebben hier ook een mooie trailer, die heel erg praktisch is voor ons als menners (ja, die hebben wat meer mee te slepen), maar als ik er krom voor moest liggen of voor moest lenen, werd het ook geen nieuwe.

Je schrijft 'de meeste eigenaren', maar ik weet uit de paardenwereld dat er genoeg mensen zijn die echt zichzelf niet uit de naad hoeven lenen om mee te doen.
Dutchstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchstar »

nieuwenoord schreef:
Eh, is dit niet een beetje generaliserend? Niet iedereen die mooi materiaal heeft, hoeft daarvoor krom te liggen of jarenlang aflossingen te betalen. Wij hebben hier ook een mooie trailer, die heel erg praktisch is voor ons als menners (ja, die hebben wat meer mee te slepen), maar als ik er krom voor moest liggen of voor moest lenen, werd het ook geen nieuwe.

Je schrijft 'de meeste eigenaren', maar ik weet uit de paardenwereld dat er genoeg mensen zijn die echt zichzelf niet uit de naad hoeven lenen om mee te doen.
Ik heb het hier over de paarden eigenaren in Amerika en niet die in Nederland. Natuurlijk zijn er ook mensen die zo'n trailer uit eigen zak kunnen betalen maar de meesten gaan hiervoor echt een flinke lening aan hoor. Ik heb het hier over de middenklasse en niet het soort paardeneigenaren met een paarden bedrijf of die de topsport beoefenen. Ik heb het hier al regelmatig gezien; mensen waarvan ik weet dat ze echt niet rijk zijn toch een dikke vette trailer bezitten met zadelkamer en woonruimte (tis meer een huis) die meer dan 60.000 $ waard is. Het gaat hier echt vaak om de status! Dat vind ik ook met auto's. Hoe groter, hoe nieuwer, hoe mooier, hoe beter!
Een college van mijn man had een behoorlijke bak, gloednieuw. Na een jaar was hij erop uitgekeken, gaf deze aan zijn vrouw (nog niet afbetaald) en kocht een andere op afbetaling. Dit vertellen ze dan ook doodleuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer