Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brief >20gr versturen naar NL
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Brief >20gr versturen naar NL
Hoi,
Ik zit op het moment in Vancouver, WA voor een stage bij de Washington State University. Binnenkort is mijn vriend jarig en ik wil hem wat sturen vanuit hier. Geen pakketje, maar een enveloppe met wat dingetjes erin. Qua afmetingen niks geks. Ik heb een velletje internationale postzegels van het postkantoor. Nou vroeg ik me af, kun je hier ook gewoon 2 postzegels plakken als je brief zwaarder is dan 20 gram?
Ik zit op het moment in Vancouver, WA voor een stage bij de Washington State University. Binnenkort is mijn vriend jarig en ik wil hem wat sturen vanuit hier. Geen pakketje, maar een enveloppe met wat dingetjes erin. Qua afmetingen niks geks. Ik heb een velletje internationale postzegels van het postkantoor. Nou vroeg ik me af, kun je hier ook gewoon 2 postzegels plakken als je brief zwaarder is dan 20 gram?
Voor 5 maanden op stage in Vancouver, WA. Daarna een maand reizen!
Re: Brief >20g versturen naar NL
Het gaat hier per ounce, dus per 28 gram. Voor een gewone brief naar Nederland of België is 1 ounce $1.15 en 2 ounces $2.13. Met 2 postzegels betaal je dus iets te veel, maar het kan wel. Maar als de enveloppe een afwijkende maat heeft, of als ie dik is, of als er iets in zit, kan het meer zijn. Je kunt het hier even precies opzoeken: http://postcalc.usps.com.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Brief >20gr versturen naar NL
Ik heb ook een vraag over het versturen van dingen uit Amerika.
Ik ga 29 september naar de west kust en wil misschien daar wat dingen kopen, bijvoorbeeld misschien een nieuwe iphone.
is dit vanuit Amerika verzekerd te versturen via bijvoorbeeld UPS ofzo?
Ik heb wel eens spelletjes voor de PS3 gekocht via het web in Canada. Deze werden dan vanaf een huis adres als verjaardagskado naar mn huis adres gestuurd.
Dit ivm douane etc.
Heeft iemand ervaring hiermee? Dingen versturen vanuit Amerika naar NL?
Ik ga 29 september naar de west kust en wil misschien daar wat dingen kopen, bijvoorbeeld misschien een nieuwe iphone.
is dit vanuit Amerika verzekerd te versturen via bijvoorbeeld UPS ofzo?
Ik heb wel eens spelletjes voor de PS3 gekocht via het web in Canada. Deze werden dan vanaf een huis adres als verjaardagskado naar mn huis adres gestuurd.
Dit ivm douane etc.
Heeft iemand ervaring hiermee? Dingen versturen vanuit Amerika naar NL?
Wat betreft het versturen van een iPhone naar Nederland..... Eerste vraag waarom? ALs je toch al in Amerika bent waarom niet gewoon in je bagage mee nemen naar huis? Ten tweede zijn de kosten van de iPhone zo veel voordeliger hier in de VS, inclusief verzendkosten en verzekering, om dit risico te nemen?
Je zegt dat je wat dingetjes in een enveloppe wilt doen en opsturen.
Ik heb afgelopen December aan de (schoon)moeders een wens kaart gestuurd met ook enkele (stuk of zes, zeven) fotootjes erbij in. Dat maakte de enveloppe iets dikker maar niet veel. Toch moesten de enveloppen als pakketjes verzonden worden met alle gedoe vandien zoals douane verklaringen enz. Het werd er ook duurder door.
Ik heb afgelopen December aan de (schoon)moeders een wens kaart gestuurd met ook enkele (stuk of zes, zeven) fotootjes erbij in. Dat maakte de enveloppe iets dikker maar niet veel. Toch moesten de enveloppen als pakketjes verzonden worden met alle gedoe vandien zoals douane verklaringen enz. Het werd er ook duurder door.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zodra je de iPad met de post gaat versturen en (ongeveer) eerlijk aangeeft wat er in het pakketje zit, weet je zeker dat je aan de postbode nog inklaringskosten en invoerheffing mag betalen. Daar gaat (een groot deel van) je voordeel.
Ik zou de iPad gewoon in de bagage meenemen (en met een stalen gezicht door het groene poortje lopen op Schiphol).
Ik zou de iPad gewoon in de bagage meenemen (en met een stalen gezicht door het groene poortje lopen op Schiphol).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties. Dutchess, ik had die calculator van USPS al gevonden inderdaad. Maar die geeft al snel enorm hoge prijzen als je poststuk iets afwijkt van standaard. Maar goed om te weten dat ik dus in principe gewoon 2 postzegels kan plakken. Sowieso heb ik me verbaasd over de hoge kosten van het verzenden van een klein pakketje!
USInsider, de man van het postkantoor vertelde me dat als ik foto's wilde versturen ik inderdaad weer bij hen langs moest komen. Niet omdat het dan duurder werd, maar wel omdat zij het dan moesten labellen om te bewijzen dat er geen 'geheime' informatie inzat of diplomatieke informatie o.i.d. Dus ze zijn inderdaad wel streng hier. Maar gek dat het bij jou dan meteen een pakketje moest worden en dus wel duurder werd.
USInsider, de man van het postkantoor vertelde me dat als ik foto's wilde versturen ik inderdaad weer bij hen langs moest komen. Niet omdat het dan duurder werd, maar wel omdat zij het dan moesten labellen om te bewijzen dat er geen 'geheime' informatie inzat of diplomatieke informatie o.i.d. Dus ze zijn inderdaad wel streng hier. Maar gek dat het bij jou dan meteen een pakketje moest worden en dus wel duurder werd.
Voor 5 maanden op stage in Vancouver, WA. Daarna een maand reizen!
Juist daarom werden het pakjes. Omdat er een douane verklaring bij moest omtrent de inhoud. De enveloppes waren door de fotos nets iets dikker dan een stevige brief of een kaart. En dan moet aangegeven worden wat de inhoud is.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Ik weet dat Apple producten in Amerika goedkoper zijn dan hier in NL.
Vandaar dat ik ze ook gedurende mijn trip ook wil kopen.
Ik zat alleen te denken dat wij bij de NL douane misschien er snel uitgepikt zullen worden om bagage te controleren.
Dit aangezien wij met zn tweëen reizen en allebei mid 30 zijn. Voor de douane misschien stereotype reizigers uit Amerika die met nieuwe apple producten terug komen.
Of zal dit niet zo vaart lopen met de NL douane?
Om deze reden zat ik te denken om deze vanuit Amerika naar NL te sturen en misschien dit te kunnen verklaren als verjaardagskado.
Ik weet dat Apple producten in Amerika goedkoper zijn dan hier in NL.
Vandaar dat ik ze ook gedurende mijn trip ook wil kopen.
Ik zat alleen te denken dat wij bij de NL douane misschien er snel uitgepikt zullen worden om bagage te controleren.
Dit aangezien wij met zn tweëen reizen en allebei mid 30 zijn. Voor de douane misschien stereotype reizigers uit Amerika die met nieuwe apple producten terug komen.
Of zal dit niet zo vaart lopen met de NL douane?
Om deze reden zat ik te denken om deze vanuit Amerika naar NL te sturen en misschien dit te kunnen verklaren als verjaardagskado.
Maakt volgens mij niet uit dat je het als kado aangeeft. Ik heb ook wel eens iets als kado aangegeven en daar moesten de ontvangers gewoon invoerrechten/belasting voor betalen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1899 Weergaves
-
Laatste bericht door explorer87
-
- 4 Reacties