Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Houston texas/brief
Houston texas/brief
Hoi! Ik ben nieuw hier en heb 2 vragen.
Mijn eerste vraag is hoe stel ik een envelop op naar amerika? Waar moet het adres de woonplaats en postal code enz. Mijn tweede vraag is, kan iemand me vertellen hoe het er een beetje aantoe gaat in houston texas? Ik ben er heel erg nieuwschierig naar en zou heel graag ervaringen horen van mensen die er wonen of zijn geweest. Is het gevaarlijk? Hoe is de mentaliteit? Gewoon de levensstijl etc. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Noor
Mijn eerste vraag is hoe stel ik een envelop op naar amerika? Waar moet het adres de woonplaats en postal code enz. Mijn tweede vraag is, kan iemand me vertellen hoe het er een beetje aantoe gaat in houston texas? Ik ben er heel erg nieuwschierig naar en zou heel graag ervaringen horen van mensen die er wonen of zijn geweest. Is het gevaarlijk? Hoe is de mentaliteit? Gewoon de levensstijl etc. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Noor
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Houston texas/brief
Adres: http://bitboost.com/ref/international-a ... ed_states/
Of het gevaarlijk is: dat kan afhangen van veel factoren (Waar ga je precies naartoe? Wat ga je daar doen? Hoe gedraag jij je?)
Kan jij antwoord geven op die vragen als mensen je dat zouden vragen over Amsterdam of Rotterdam? Houston is een stuk groter dan Amsterdam, dus dat valt niet echt zo 1-2-3 te zeggen.
Of het gevaarlijk is: dat kan afhangen van veel factoren (Waar ga je precies naartoe? Wat ga je daar doen? Hoe gedraag jij je?)
Kan jij antwoord geven op die vragen als mensen je dat zouden vragen over Amsterdam of Rotterdam? Houston is een stuk groter dan Amsterdam, dus dat valt niet echt zo 1-2-3 te zeggen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik ben nu nog niet van plan er naar toe te gaan, later misschien wel. Ik vroeg me af of er misschien iets typisch houston is en hoe de meeste mensen daar leven arm rijk gemiddeld etc
Laatst gewijzigd door Aricon op 19 aug 2014, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
-
- Amerika-expert
Ik zou gewoon eens gaan kijken hoe het er in Houston toegaat. Zoals Kastelke al zei: Houston is een grote stad waar iedereen wel wat van zijn/haar gading kan vinden.
Envelop naar de VS is eigenlijk heel eenvoudig, net zoals een envelop in Nederland (hoewel, schrijft iemand tegenwoordig nog wel eens een brief die in een envelop moet?): naam, daaronder regel met huisnummer straat, daaronder stad, staat, postcode, laatste regel: land.
Envelop naar de VS is eigenlijk heel eenvoudig, net zoals een envelop in Nederland (hoewel, schrijft iemand tegenwoordig nog wel eens een brief die in een envelop moet?): naam, daaronder regel met huisnummer straat, daaronder stad, staat, postcode, laatste regel: land.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Noorrr31, wat is de reden dat je naar Houston wil? Ga je er wonen, studeren, werken of gewoon als toerist?
Er wonen 2 forumleden in Houston: TwentseGijs en Goudlokje. Wellicht kun je ze een p.b. sturen met vragen.
Er wonen 2 forumleden in Houston: TwentseGijs en Goudlokje. Wellicht kun je ze een p.b. sturen met vragen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En misschien kan de topicstarter ook even doen wat in je aanmelding gevraagd wordt:
http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17
Je voortellen is altijd beleefd als je ergens binnen wilt komen vallen met vragen.
http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17
Je voortellen is altijd beleefd als je ergens binnen wilt komen vallen met vragen.
Elke
-
- Amerika-expert
In Houston heb je arme wijken waar mensen onder het minimum inkomen leven en waar het erg gevaarlijk kan zijn. Er zijn andere wijken die middenklasse zijn, waar mensen een gemiddeld inkomen hebben. Dan heb je ook nog wijken waar je een flink inkomen moet hebben en waar de rijkere mensen wonen. Je kan dus mensen vinden van homeless tot miljonair. Dat is in elke grote stad in Amerika zo.Noorrr31 schreef:Ik vroeg me af of er misschien iets typisch houston is en hoe de meeste mensen daar leven arm rijk gemiddeld etc
Op city-data kan je veel info vinden over elke stad in Amerika. Info over gemiddelde huizenprijzen en inkomens, misdaad, scholen, natuurrampen enz enz enz. Het bijbehorende forum geeft veel info over hoe het is om in een bepaalde stad te wonen.
Maar de algemene vraag over hoe het is om in Houston te wonen is niet makkelijk te beantwoorden. Het ligt er heel erg aan in welke wijk je woont. Mijn man is in een van de slechtste wijken van de stad opgegroeid en als je zijn verhalen hoort is het een levensgevaarlijke stad. Een van m'n beste vriendinnen heeft er jaren gewoon in een mooie buitenwijk en volgens haar verhalen is het een heel fijne stad en heel geschikt voor gezinnen.
Zelfde met Amsterdam. Wij hebben 2 jaar in Geuzenveld gewoond en dat is een goede plek voor een gezin, openbaar vervoer is erg goed, en zelfs met een laag inkomen is er heel veel leuks te doen. Een kennis heeft in zo'n prachtig appartement bij Vondelpark gewoond en als je haar verhalen hoort geeft iedereen minstens 1000 euro uit tijdens een middagje shoppen, gaat iedereen elke dag uit eten, en is een taxi de beste manier om je door de stad te verplaatsen. Dus hoe is Amsterdam? Is het een plek waar je op de fiets overal kan komen en waar je met een deken het park intrekt voor een picknick of is het een luxe stad waar je toch op zo'n 5000 euro moet rekenen als je een weekendje uit wilt?
-
- Amerika-expert
Geuzenveld was altijd aardig, maar is de laatste paar jaar fors afgetakeld (en voor een groot deel gesloopt en weer nieuw opgebouwd).
Net zoals buurten in Amerikaanse steden veranderen. Toen ik in New York ging wonen werd ik gewaarschuwd dat ik in de East Village niet voorbij 1st Avenue moest gaan, naar 'Alphabet City, (Avenues A t/m D). Nu is dit een van de meest gewilde buurten in de stad.
't Kan verkeren dus. Ga daarom zelf kijken. Of stel jezelf voor en stel gerichte vragen. Anders blijft het antwoord: ja, maar niet nu.
Of dan blijft de vraag: als de ene trein om 11:00 vertrekt uit een stad en een tweede trein om 12:00 vertrekt uit een andere stad, hoe oud is dan de conducteur?
Net zoals buurten in Amerikaanse steden veranderen. Toen ik in New York ging wonen werd ik gewaarschuwd dat ik in de East Village niet voorbij 1st Avenue moest gaan, naar 'Alphabet City, (Avenues A t/m D). Nu is dit een van de meest gewilde buurten in de stad.
't Kan verkeren dus. Ga daarom zelf kijken. Of stel jezelf voor en stel gerichte vragen. Anders blijft het antwoord: ja, maar niet nu.
Of dan blijft de vraag: als de ene trein om 11:00 vertrekt uit een stad en een tweede trein om 12:00 vertrekt uit een andere stad, hoe oud is dan de conducteur?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat niet de manier waarop je met gevangenen correspondeert?Bennogr schreef: schrijft iemand tegenwoordig nog wel eens een brief die in een envelop moet?
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
mtl schreef:Noorrr31, wat is de reden dat je naar Houston wil? Ga je er wonen, studeren, werken of gewoon als toerist?
Wat dacht je van Houstonwehaveaproblem?

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Is dat zo? We zijn er al 6 jaar weg, dus geen idee hoe het er nu uitziet. Toen wij verhuisden waren ze wel al bezig met stadsvernieuwings plannen en er waren heel veel mensen in de buurt die teleurgesteld waren omdat ze geen nieuwe woning zouden krijgen.Bennogr schreef:Geuzenveld was altijd aardig, maar is de laatste paar jaar fors afgetakeld (en voor een groot deel gesloopt en weer nieuw opgebouwd).
Behalve dat onze buren een beetje heel erg vreemd waren vond ik het een leuke plek om te wonen, veel winkels in de buurt, leuke parken, een goede school.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hey Noor...
Ik heb een leuke tijd gehad in Houston. Ben er natuurlijk ook maar 10 dagen geweest. Lees het topic maar eens "wonen in houston".
Vertel ons eens een paar dingen over jezelf.. (of doe dat in het speciale topic daarvoor, nog beter).
Hoe oud ben je?
Wat voor werk/studie/school doe je?
Hoe vaak ben je al in Amerika geweest?
Waarom Texas?
De mensen hier op het Forum willen je graag helpen, des te meer info des te beter de hulp
.
Groeten,
Ik heb een leuke tijd gehad in Houston. Ben er natuurlijk ook maar 10 dagen geweest. Lees het topic maar eens "wonen in houston".
Vertel ons eens een paar dingen over jezelf.. (of doe dat in het speciale topic daarvoor, nog beter).
Hoe oud ben je?
Wat voor werk/studie/school doe je?
Hoe vaak ben je al in Amerika geweest?
Waarom Texas?
De mensen hier op het Forum willen je graag helpen, des te meer info des te beter de hulp

Groeten,
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik ben recent 3 dagen in Houston geweest, en bij het NASA Space center voelde ik me best veilig, evenals in de macdonalds en het vietnamese restaurant vlakbij ons hotel 
Echter, op de snelwegen voelde ik me allesbehalve veilig, ze reden er als gekken

Echter, op de snelwegen voelde ik me allesbehalve veilig, ze reden er als gekken

Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In LA zijn ze achter het stuur meer met bellen en make-up bezig dan op de weg aan het letten en in Miami heeft volgens mij de ene helft peper in de kont,want die rijden allemaal te hard en de andere helft is bejaard en slechtziend, want die rijden 30 waar je 45 mag. En het mooie is dat ze dan vinden dat wij toeristen niet kunnen rijdenEchter, op de snelwegen voelde ik me allesbehalve veilig, ze reden er als gekken

Over de brief:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 68 Reacties
- 17112 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-