Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Free Hugs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toen wij (mijn Nederlandse vriendin Petra en ik) in Florida op vakantie waren vorige maand, werden we staande gehouden door een bejaarde visser. Hij vroeg ons welke dag het was. Het was Veteranendag, dus we dachten eerst, dat hij dat bedoelde. Maar nee, het was "Hug a Fisherman Day", hi hi.

Natuurlijk waren wij best bereid de goede man (hoewel hij zonder shirt was en nogal behaard :shock:) een hug te geven en zijn vriend, die erbij stond ook. Maar op de terugweg probeerde hij het weer en toen waren mijn hugs toch echt op!

Wat het zoenen op de mond betreft, ik ben het 100% met je eens. Zelfs de verplichte 3 zoenen (die terugkeren op de Nederlandse damesavond, die we eens per maand hebben) zijn bij mij echt wel luchtzoenen. Vroeger had ik er, net als Larissa, een vreselijke hekel aan al die ooms, tantes (sommigen stonken of zagen er niet uit om te zoenen) te zoenen.

En feliciteren doen we hier inderdaad alleen degene, die de prestatie heeft verricht. Nu ik opeens weer veel meer contact met "real life" Nederlanders heb moet ik er echt weer aan wennen met de verjaardag van de kinderen gefeliciteerd te worden (niet dat ik daar een probleem mee heb, het is gewoon een andere gewoonte).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

hekkie schreef: Knuffels hebben niets met leeftijd of sexe te maken, maar met warmte, liefde, vriendschap, genegenheid etc....
Gr. Marjan
Heb je gelijk in maar vrouwen geven vaker knuffels aan elkaar dan mannen denk ik, maar mijn beste vrienden geef ik wel een knuffel als dat zo uitkomt en de situatie er naar is.
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

GPJ73 schreef: Heb je gelijk in maar vrouwen geven vaker knuffels aan elkaar dan mannen denk ik, maar mijn beste vrienden geef ik wel een knuffel als dat zo uitkomt en de situatie er naar is.
Ja maar echte stoere mannen geven elkaar ook geen knuffel maar een mannelijke hug! ;)
Sandy
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Sandy schreef:Ja maar echte stoere mannen geven elkaar ook geen knuffel maar een mannelijke hug! ;)
:lol: Tja het is wel vaker zo dat het in het engels veel beter klinkt :wink: maar vertaald is het toch echt hetzelfde... :roll:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Zoenen op de mond kan bij mij echt niet, een rare trend die ik echt niet ga volgen. De mondzoen behoud ik voor aan mijn geliefde en daarnaast aan 4 andere belangrijke mensen in mijn leven (mijn zoon, mijn zus, de twee volwassen kinderen van mijn zus).

Huggen of 3 zoenen of 2 zoenen vind ik helemaal goed, het zegt me zo veel meer dan een hand, alhoewel een hand natuurlijk gewoon een prettig gebaar blijft bij nieuwe mensen of oppervlakkige kennissen. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik geen grote ooms en tantes-familie heb, dus ben ik gauw klaar met het groetrondje. In Amerika namen een aantal mensen onze 3 zoenengewoonte over, omdat ze dat zo leuk vonden. Hoe verwarrend als je -aangepast als je bent- een hug wilt geven en de ander staat klaar om te zoenen.

Met mensen die ik lief vind kan ik erg aanrakerig zijn. Als mensen daar geen prijs op stellen, dan moeten ze dat maar kenbaar maken, dan doe ik dat niet meer. Maar ik vind het heerlijk om mijn arm om de schouders van een goeie vriendin te leggen als we aan het shoppen zijn of zo. Hier in Turkije (nog maar 2 dagen en dan vlieg ik hier weg) doet het me ook deugd om te zien dat mannen hier ook vaak gearmd gaan en elkaar met 3 zoenen begroeten. Mijn man doet dat nu ook met bepaalde mannen, leuk. Hoe luidt het gezegde ook alweer? When you're in Rome, act like a Roman!
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

JayDee schreef:Zoenen op de mond kan bij mij echt niet, een rare trend die ik echt niet ga volgen. De mondzoen behoud ik voor aan mijn geliefde en daarnaast aan 4 andere belangrijke mensen in mijn leven (mijn zoon, mijn zus, de twee volwassen kinderen van mijn zus).

Huggen of 3 zoenen of 2 zoenen vind ik helemaal goed, het zegt me zo veel meer dan een hand, alhoewel een hand natuurlijk gewoon een prettig gebaar blijft bij nieuwe mensen of oppervlakkige kennissen. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik geen grote ooms en tantes-familie heb, dus ben ik gauw klaar met het groetrondje. In Amerika namen een aantal mensen onze 3 zoenengewoonte over, omdat ze dat zo leuk vonden. Hoe verwarrend als je -aangepast als je bent- een hug wilt geven en de ander staat klaar om te zoenen.

Met mensen die ik lief vind kan ik erg aanrakerig zijn. Als mensen daar geen prijs op stellen, dan moeten ze dat maar kenbaar maken, dan doe ik dat niet meer. Maar ik vind het heerlijk om mijn arm om de schouders van een goeie vriendin te leggen als we aan het shoppen zijn of zo. Hier in Turkije (nog maar 2 dagen en dan vlieg ik hier weg) doet het me ook deugd om te zien dat mannen hier ook vaak gearmd gaan en elkaar met 3 zoenen begroeten. Mijn man doet dat nu ook met bepaalde mannen, leuk. Hoe luidt het gezegde ook alweer? When you're in Rome, act like a Roman!
Ik dacht dat jij een man was..... :oops:
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Mhhhh :hm: ... schrijf ik :shock: MANNELIJK??? :D :D :D Wat een grappige vergissing!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Mischien komt dat wel door de Naam Jay :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sandy schreef:Wat betreft de "Free hugs campaign", ik vind het wat onzinnig. Ik ben zelf best knuffelig van aard, maar het zou me absoluut niets doen om een hug te krijgen van iemand met een groot bord, die hugs bij de vleet uitdeelt op een plein. Dat heeft toch geen enkele waarde ... Ik zou daar niet warm of koud van worden ...

Ik heb Oprah verder niet gezien hoor, maar ik vind dit een beetje een lachertje ..

-

Mag ik me hier bij aansluiten?
Ik vind het ook geforceerde onzin.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer