Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gevaarlijke steden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
job2301
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Gevaarlijke steden

Bericht door job2301 »

Hoi,

Aangezien ik zelf maar één keer in de VS ben geweest (en ook alleen maar in NYC), kan ik zelf niet over de veiligheid in de steden van de VS oordelen, maar ik ben wel geïnteresseerd. Ik heb op internet kunnen vinden dat de wijk Compton in Los Angeles (vooral 's nachts) erg gevaarlijk is. Verder zijn op internet de meningen erg verdeeld, de één vindt bijv. The Bronx in NY heel gevaarlijk, maar de ander spreekt dit weer tegen.
Steden uit Michigan worden ook wel eens genoemd als het om de veiligheid gaat. Detroit is volgens veel artikelen zeer gevaarlijk (al zeggen mensen die daar werken dat dat allemaal wel meevalt) en Flint zou behoorlijk gevaarlijk zijn. Nu zullen weinig mensen naar Flint op vakantie gaan, dus kan hier ook moeilijk over geoordeeld worden.
In een artikel op internet van 26 augustus 2014 worden de volgende steden genoemd (nr. 1 is het gevaarlijkst):
1. Little Rock (AR)
2. Philadelphia (PA) -> zal wel komen door de noordelijke wijken in de stad
3. Newark (NJ)
4. Jackson (MS)
5. Milwaukee (WI)
6. Atlanta (GA)
7. Cleveland (OH)
8. Baltimore (MD)
9. Birmingham (AL)
10. Stockton (CA)
Bron: http://usa365.nl/10-gevaarlijke-steden-amerika/
Iemand enige ervaring met één van deze steden?

Ikzelf was dus alleen maar naar NY geweest en dan ook alleen maar in het toeristische gedeelte, en NY schijnt één van de veiligste steden van de VS te zijn, dus geen wonder dat ik me hier zo op mijn gemak voelde...
In welke steden zijn jullie geweest en zijn er momenten geweest dat jullie je echt onveilig voelden?
Alvast bedankt voor de moeite om te lezen :)

Groeten,
job2301
2014 New York
Leuke info over de VS: http://plazilla.com/verenigde-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;
mtl
Amerika-expert

Re: Gevaarlijke steden

Bericht door mtl »

Philadelphia vond ik veilig en relaxt, maar ik ben dan ook niet in het noorden geweest. Newark in New Jersey vond ik geen fijne plek. Het gebied tussen het station en de Prudential Center is wel heel veilig rond evenementen in datzelfde Prudential Center. Van mijn ene bezoek aan Atlanta weet ik nog de vele waarschuwingen om niet hier en hier te komen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Voor alle 'gevaarlijke' steden geldt dat het vooral gevaarlijk is voor inwoners van bepaalde wijken. Voor toeristen blijft het gevaar veelal beperkt tot diefstal. De delen van de stad die toeristisch zijn, zijn eigenlijk altijd veilig. Soms zijn de toeristische gebieden wel vlak bij een slechtere wijk, zoals Tenderloin in SF, of net buiten Jack London Square in Oakland. Als je daar je auto in een achterafstraatje parkeert en je laat je laptop in het zicht in de auto liggen dan heb je redelijke kans dat je die kwijt bent. Maar dat geldt bij ons in de straat ook ('s nachts), terwijl wij in een behoorlijk veilige wijk wonen, volgens de statistieken.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Milwaukee????? Ben daar met regelmaat en voel me nooit echt onveilig. Noord Milwaukee is een beetje pauper inderdaad maar daar blijft het ook wel bij. Zou Milwaukee eerder vervangen voor delen van Chicago, Melrose park bijvoorbeeld of Cicero, maar dit zijn delen van de stad waar de gemiddelde tourist niet komt.
Memphis Tennessee - nadat ik hoorde dat de KKK daar een demonstratie ging houden voelde ik me beetje vreemd (en deze was de volgende dag)

Vind het artikel beetje vreemd ook er is geen bron vermelding waar de informatie vandaan komt. Elke grote stad heeft wel zijn perken. Net als de bijlmer vroeger een naam aan Amsterdam had.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het zal wel uit dit soort statistieken zijn afgeleid: http://www.huffingtonpost.com/2014/11/1 ... 45404.html

Maar zoals gezegd: als toerist heb je niets te zoeken in wijken met veel overvallen/schietpartijen/moorden/inbraken. In de toeristische buurten zullen - net als in Europa - de cijfers voor autoinbraak, zakkenrollen en misschien zwendel hoger liggen, maar verder is het er gewoon minstens zo veilig als 'thuis'.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Ik voelde me in Detroit niet zo veilig. Lege straten, veel dingen gesloten. We hadden het als overnachtingsplekje. Naar het hard rock cafe geweest en dat was wel genoeg.
manu47
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door manu47 »

Toen wij in Windsor woonden (net over de brug met Detroit) , gingen we regelmatig naar Detroit voor hockey of baseball, om in de Mexicaanse wijk te gaan eten of gewoon om de toerist te gaan uithangen in de stad. Hebben zelfs eens de gewone lijnbus genomen naar de luchthaven door ruigere wijken. Nooit geen problemen gehad. Je moet het niet gaan zoeken natuurlijk maar ik vind Detroit een heerlijke stad!
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Hoi

Ik denk dat zo'n lijstje bij wijze van spreken per maand kan veranderen. Luister goed naar de locals, als zij je waarschuwen voor een bepaalde wijk of gebied. En laat vooral je onderbuik gevoel spreken. Wij zijn ook een aantal malen rechtsomkeer gegaan omdat het bij ons beiden begon te kriebelen. Nooit ook maar één probleem gehad. Maar het kan ook zijn bij een achteraf camping die je op rijdt, ook daareens omgedraaid omdat we het niet vertrouwden. Als je twijfelt gewoon weggaan zou ik zeggen. Jaren geleden... :wink: stond Miami ook heel slecht bekend, de camper zou zo onder je weggestolen worden....ook dat viel mee...maar in die tijd ( zonder TOm Tom) reed je nog wel eens verkeerd en kwam je wel eens door hele foute wijken....
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

mtl schreef:Van mijn ene bezoek aan Atlanta weet ik nog de vele waarschuwingen om niet hier en hier te komen.
Ik woon er nu al zeven jaar, en er is geen enkele plek in de stad waar ik beslist niet zou komen. Natuurlijk zijn er wijken waar de criminaliteit relatief hoog is, maar dat betekent niet dat je je leven er als toerist niet zeker zou zijn. Ook is Atlanta een metropool met inmiddels tegen de zes miljoen inwoners, dus natuurlijk is het niet overal pais en vree. En juist de toeristische gebieden zijn zeker veilig, al moet je natuurlijk overal opletten: denk om zakkenrollers, maar ook zou ik niet overal in je eentje 's nachts gaan rondlopen, net zo goed als je dat in Amsterdam of Brussel ook niet overal zou doen.
"Keep Georgia On Your Mind"
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De meest verbazende vind ik de nrs 1 en 10.

Het oersaaie Little Rock.
Een ambtenaren stad waar in het week-end alleen de wind voor beweging zorgt.
Okay Little Rock North...

En dan het kleine Stockton in California.
Kan me er niets bij voorstellen !
Als er nou Oakland of Salinas had gestaan zou ik het wel serieus nemen.
Maar ja; je moet als je er niets te zoeken hebt ook niet in amsterdam terecht komen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb de link verder niet bekeken, maar Stockton staat mij ergens bij in een soort reality tv politie programma. Schijnt een flink aantal bendes te hebben.
Maar goed, als ik de volgende link moet geloven en wat inzoom ben je denk ik bijna nergens veilig in de steden van Californië :lol:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... DeR3PbATPw
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:Ik heb de link verder niet bekeken, maar Stockton staat mij ergens bij in een soort reality tv politie programma.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... DeR3PbATPw
mooi overzichtje Paul !!

Nog niet eerder gezien.
De omgeving van ons aller USInsider komt er dreigend uit tevoorschijn.
En Stockton ook ; de zuidkant is gang territory.
Precies de plek waar ik vorig jaar verdwaalde op zoek naar Highway 4.

En over Salinas
Dat is maar een stad van 150.000 inwoners.
Als je dan ziet hoeveel mexicaanse gangs daar zitten.
Op het ogenblik waaiert dat uit naar het westen : Monterey
En naar het noorden: Watsonville en Santa Cruz.
Pajaro County is veel extra politie aan het inhuren.
Die verdienen daar met een start van $ 70.000 en na 2 jaar $ 80.000 wel redelijk.
Maar toch....
Stuur mij een PB !
job2301
Amerika-ontdekker

Bericht door job2301 »

Ik heb nog wat verder rondgekeken op internet, wat me opviel is dat SF als redelijk onveilig gezien wordt omdat de "slechte straten" bij wijze van spreke naast de "goede straten" liggen. Mij leek LA met de wijk Compton aardig onveilig (sommigen zeggen dat ook Downtown LA na zonsondergang oveilig kan zijn), maar wat ik op internet allemaal lees over SF... (toevallig ook op het AllesAmerika forum). Heeft iemand hier ervaring mee?
Overigens was Washington DC volgens mij vroeger zo onveilig dat er een avondklok werd ingesteld, maar wat ik begrijp is dat het nu vooral is beperkt tot het (noord)oosten, en Harlem in NYC was vroeger een beruchte getto, maar eigenlijk lees ik daar nu vrijwel alleen positieve berichten over. Daarentegen schijnt The Bronx wel op sommige plaatsen een hoog misdaadcijfer te hebben.
Wat ik me afvraag... zijn er in Amerika nog echte getto's, zoals je dat in veel landen in Zuid-Amerika en Afrika ziet? Er zijn namelijk nog veel "gebieden die je beter kunt mijden", maar ik hoor nooit meer over een echte getto.
2014 New York
Leuke info over de VS: http://plazilla.com/verenigde-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Gary Indiana. Moest er een keer een vriend van mij afzetten na middernacht om zijn auto op te halen na een road trip. Zeker een van de plekken ook waar de gemiddelde toerist niet komt. Huizen die met triplex over de ramen zitten terwijl er mensen nog steeds wonen. Zelf ben ik hier door de politie met een aantal andere van het strand af gereden. Het bestaat zeker nog wel helaas
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je met wat je leest over San Francisco voornamelijk Tenderloin bedoelt. Bij ons werd in de hoponoff bus vermeld dat je behalve op het stuk vlakbij Union Square, want daar loopt 's avonds bij de restaurants beveiliging, weinig tot niets te zoeken hebt. Veel armoede, drugsgebruik en daardoor ook veel andersoortige criminaliteit. Nu ben ik ook goed gelovig en zal het waarschijnlijk toch allemaal wel meevallen en zal echt niet elke toerist aangevallen of overvallen worden, maar ik zoek als er dat soort dingen gezegd worden die wijk gewoon s avonds niet op. Ik heb hier wel op het forum ook verhalen gelezen van mensen die zich er gewoon door de aanwezigheid van vele daklozen en andere 'vreemde types' ook niet veilig voelde, maar dat hun hotel in die wijk lag en ze er dus wel doorheen moesten. Ik heb me laten vertellen dat South of Market ook niet het beste buurtje is.
Wat mij opviel in Tenderloin was dat het allemaal van kleurrijk naar erg grauw overging toen de bus die wijk binnenreed.

De enige wijk waar ik echt mijn autodeur op slot heb gedaan toen ik er doorheen reed was de wijk Opa Locka in Miami. Elke keer als ik daar aan terug denk denk ik ook bij mezelf dat een afslag naar Ali Baba Avenue al niet goed klinkt en ik had kunnen weten dat ik een foute afslag had genomen.

Verder is de term 'gevaarlijk' een beetje een breed begrip. Een stad als LA is ook enorm groot natuurlijk. Als je de oppervlakte van heel de greater LA area neemt (LA combined area, dus met bv Riverside en st bernadino) dan kom je op een oppervlakte van meer dan 2x Nederland uit.
Veel mensen zullen zich onveilig voelen als er veel zwervers aanwezig zijn. Het zal dan grote kans inderdaad niet het beste wijkje zijn, maar het betekent niet gelijk dat je dan ook wat overkomt. In LA heb ik me tot nu toe nooit onveilig gevoeld. Maar ik zoek dan bv (vooral 's avonds) niet de steden als Compton, Inglewood, Florence, Boyle Heights ed. op. Het bekende 'gang' gebied in LA ligt voornamelijk tussen de 110 en de 710 vanaf Boyle Heights tot aan Long Beach. En dan is echt niet alles onveilig. Als je wel eens dat 'bait car' programma op volgens mij RTL7 bekijkt, waar ze dan autodieven pakken met lokauto's dan zie je ook dat ze vaak in Cerritos en rond van Nuys, Panorama City en Reseda zitten.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef: Verder is de term 'gevaarlijk' een beetje een breed begrip. .
Helemaal mee eens.
Het is perceptie.
In Inglewood ben ik vorig jaar bij een benzinestation net ontkomen aan een beroving.
National Car wil ook niet dat je daar na inlevering van je auto lopend naar een dichtbijgelegen hotel gaat.
Ze hebben daarvoor aparte, kleine busjes rijden.
Mijn opmerking "het is maar 10 minuten lopen... werd zeer kort en krachtig de kop ingedrukt.
Daar is het busje en daarmee wordt je bij je hotel afgezet .
Punt uit !
Stuur mij een PB !
job2301
Amerika-ontdekker

Bericht door job2301 »

Ik denk dat je met wat je leest over San Francisco voornamelijk Tenderloin bedoelt.
Ja klopt, die wijk werd wel erg vaak genoemd...
Wat mij opviel in Tenderloin was dat het allemaal van kleurrijk naar erg grauw overging toen de bus die wijk binnenreed.
Ik heb dit ook elders gelezen. Het lijkt me best apart om dat in werkelijkheid te zien. Sowieso lijkt me San Fransisco in dit opzicht een beetje een vreemde stad, want de slechtere gedeeltes liggen pal naast de duurste winkels van de stad. De kans dat je per ongeluk een verkeerde straat in loopt wordt dan aardig groot. Maar in LA bijvoorbeeld ligt Compton wat verder naar het zuiden, het lijkt me dat je daar veel minder snel de slechte wijk inloopt, want het ligt een behoorlijk eind van Hollywood vandaan. In NY ligt de Bronx ook een behoorlijk eind van het meest toeristische gedeelte vandaan.
2014 New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer