Aangezien ik zelf maar één keer in de VS ben geweest (en ook alleen maar in NYC), kan ik zelf niet over de veiligheid in de steden van de VS oordelen, maar ik ben wel geïnteresseerd. Ik heb op internet kunnen vinden dat de wijk Compton in Los Angeles (vooral 's nachts) erg gevaarlijk is. Verder zijn op internet de meningen erg verdeeld, de één vindt bijv. The Bronx in NY heel gevaarlijk, maar de ander spreekt dit weer tegen.
Steden uit Michigan worden ook wel eens genoemd als het om de veiligheid gaat. Detroit is volgens veel artikelen zeer gevaarlijk (al zeggen mensen die daar werken dat dat allemaal wel meevalt) en Flint zou behoorlijk gevaarlijk zijn. Nu zullen weinig mensen naar Flint op vakantie gaan, dus kan hier ook moeilijk over geoordeeld worden.
In een artikel op internet van 26 augustus 2014 worden de volgende steden genoemd (nr. 1 is het gevaarlijkst):
1. Little Rock (AR)
2. Philadelphia (PA) -> zal wel komen door de noordelijke wijken in de stad
3. Newark (NJ)
4. Jackson (MS)
5. Milwaukee (WI)
6. Atlanta (GA)
7. Cleveland (OH)
8. Baltimore (MD)
9. Birmingham (AL)
10. Stockton (CA)
Bron: http://usa365.nl/10-gevaarlijke-steden-amerika/
Iemand enige ervaring met één van deze steden?
Ikzelf was dus alleen maar naar NY geweest en dan ook alleen maar in het toeristische gedeelte, en NY schijnt één van de veiligste steden van de VS te zijn, dus geen wonder dat ik me hier zo op mijn gemak voelde...
In welke steden zijn jullie geweest en zijn er momenten geweest dat jullie je echt onveilig voelden?
Alvast bedankt voor de moeite om te lezen

Groeten,
job2301