Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom hebben mensen een verkeerd beeld van de USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Haha, de UP. Daar heb ik dus wel de beste hamburger gegeten die ik ooit heb gehad, maar dat terzijde.

Als je eens bedenkt hoe groot de verschillen alleen al binnen Michigan zijn, kun je natuurlijk op je vingers natellen dat deze nog groter zijn in de rest van Amerika.

Ik zat als "liberale Europeaan" ook lekker in het conservatieve gedeelte van Michigan. Ik kan mij dus ook best vinden in sommige berichten van w8in. Hoewel ik er nooit echt last van heb gehad, heb ik ook zeker ondervonden dat je af en toe gewoon beter ja en amen kunt zeggen. Anders heb je toch wel een lichtelijk conflict met sommige mensen en als foreigner win je het toch niet.
Toch zou ik als ik terug zou gaan als eerste naar Michigan gaan. Zeker om te wonen. Ik vond het een prachtige staat.
- Mike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Omdat in Nederland, naar mijn mening, nogal wat ongefundeerde en ondeskundige kritiek op Amerika en Amerikanen wordt geuit ben ik, als USA-fan, nog wel eens geneigd om de wellicht aanwezige mindere eigenschappen van Amerikanen te verdoezelen en de andere kant op door te slaan. Verder ben ik het met de vorige posters eens dat een geboren
Mississippier heel anders is dan een Nerw Yorker of iemand uit Idaho., net zoals Spanjaarden anders kunnen zijn dan Zweden of Polen. It's not a big deal maar als ik een mindere eigenschap van sommige Amerikanen mag noemen: Dat patriottisme mag soms wel iets minder en het gebruik van een mes aan tafel wat meer-lol- (Let eens op de lege hand)
Yeehaw
sweetheard80
Amerika-ontdekker

Overhalen Ouders

Bericht door sweetheard80 »

Over discussie gesproken,

Ik heb de keuze gemaakt om in april mijn studie af te maken in Amerika, voor mij is dit een goede basis denk ik. Alleen kan ik het mijn ouders niet duidelijk maken, volgens mij pa is amerika niets meer en wordt europa alles. Wat kan ik hierop zeggen? Ik weet het echt niet meer,

Bedankt,
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Overhalen Ouders

Bericht door Coyote »

sweetheard80 schreef:Alleen kan ik het mijn ouders niet duidelijk maken, volgens mij pa is amerika niets meer en wordt europa alles. Wat kan ik hierop zeggen? Ik weet het echt niet meer,
Laat hem eens dit topic bekijken, of nog beter, laat hem eens een tijdje op het forum rondkijken! :D

Succes met het overhalen van je ouders.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Toevallig van de week een gesprek gehad met een collega over hoe velen in Nederland Amerikanen zien...
Heb het een beetje overdreven, dus val me aub niet aan..lol...

Heb verteld over dat veel Nederlanders de Jerry Springer show kennen en daardoor denken dat de meeste Amerikanen ook zo zijn, of zoals in de soap-series, zoals the Bold en Desperate Houswifes and so on.
Verder dat Bush vooral getoond wordt als hij gekke bekken trekt, of een misstap maakt op het podium.
Dat velen denken dat alle Amerikanen dik zijn en alleen Mc Donalds eten....
Veel Gangster Rap op de muziekzenders....

Dus dat de gem.Nederlander een heel vertekend beeld heeft van de gemiddelde Amerikaan, hij lag helemaal in een deuk....

Dat ik door bovenstaande mij behoorlijk heb moeten verdedigen voor mijn stap om naar Florida te verhuizen en op een gegeven moment alleen maar Ja en Amen heb gezegd...

Wel vroeg iemand mij laatst in een email of ik niet aangekomen was, van al dat fastfood wat alleen in de States te verkrijgen is.....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef: Wel vroeg iemand mij laatst in een email of ik niet aangekomen was, van al dat fastfood wat alleen in de States te verkrijgen is.....
:hilarious: Wat ik me bij zulke mensen altijd afvraag is wat zij de snackbar op de hoek of de automatiek dan noemen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joanna
Amerika-ontdekker

Waarom hebben mensen een verkeerd beeld van de USA

Bericht door Joanna »

W8in ja, ik had mijn reactie wel een beetje op jouw gemund. Natuurlijk snap ik ook wel dat je niet van de ene dag op de andere naar de VS emigreerd en dat je je eigen waarden wilt houden dat snap ik ook wel. Maar het leek net alsof hier in de US niks goed is. En het is echt wel waar je woont want jij woont in Michigan (waar ikzelf 1 jaar gewoond heb) en de verschillen zijn enorm. Je kunt Traverse City niet vergelijken met Flint of Detroit.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik was gisteravond in een bar naar een amerikaanse gitarist aan het kijken die ik sinds een paar weken ken omdat hij een paar weken terug met zijn vrouw was langsgeweest in onze winkel.Ik heb de hele avond met haar gepraat en het was erg gezellig. Ik heb het gevoel dat ze meer open zijn en geinteresseerd in je zijn en na afloop natuurlijk een goede hug en niet die domme 3 kussen :D lol..

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Re: Waarom hebben mensen een verkeerd beeld van de USA

Bericht door w8in »

Joanna schreef:Maar het leek net alsof hier in de US niks goed is.
Hah..dan was ik allang vertrokken :-)
Er zijn (buiten mijn echtgenote) genoeg redenen die me hier in de VS houden.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Joanna
Amerika-ontdekker

Waarom hebben mensen een verkeerd beeld van de USA

Bericht door Joanna »

W8in, soms is het gewoon hoe mensen hun iedeen op papier zetten. Vandaar mijn reactie. Zoals ik al eerder vermelde ik ben het ook niet overal mee eens, maar ik leg me er bij neer. Het is soms wel moeilijk als je in 2 landen woond/ hebt gewoond.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Petra/VS schreef:
wiepster schreef: Wel vroeg iemand mij laatst in een email of ik niet aangekomen was, van al dat fastfood wat alleen in de States te verkrijgen is.....
:hilarious: Wat ik me bij zulke mensen altijd afvraag is wat zij de snackbar op de hoek of de automatiek dan noemen ;).
Haha, tja, alsof dat geen fastfood is....

Maar toch vraag ik mij iets af: what about the "Freshman 15"? Waarmee men doelt op het aankomen van eerste jaars studenten? Ik weet niet of dit echt waar is, maar heb toen ik naar UCLA ging, de Amerikaanse studenten daar wel over horen praten. Was daar trouwens wel verbaasd over, want er was toch ook echt wel wat anders te eten dan alleen maar hamburgers en pizza.

Maar ja, het ligt gewoon allemaal aan je patroon van eten en sowieso is Nederland ook hard op weg de 'verkeerde' kant op te gaan...
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Die "freshman 15" komt niet alleen van de hamburgers en pizza volgens mij. Op veel universiteiten zijn de freshmen verplicht een maaltijdenplan te nemen. Ze betalen een vast bedrag om (ik geloof) 2 maaltijden per dag te krijgen. Als je ze niet gebruikt, krijg je het geld ook niet terug. Het eten wat je kunt krijgen is erg gevarieerd, en er zijn ook buffetten, waar je toch al de neiging hebt om meer te nemen dan nodig is. Ik denk dat het eetpatroon sterk veranderd van thuis, en dat ze daardoor in het eerste jaar zo veel aankomen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer