Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Borderlinx: postbusadres in de VS (om pakjes te verzenden)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Borderlinx: postbusadres in de VS (om pakjes te verzenden)

Bericht door kastelke »

Luc Van Braekel plaatste op zijn blog een interessante review over het gebruik van Borderlinx.

Het idee is eenvoudig: wil je als niet-Amerikaan toch profiteren van aanbiedingen die specifiek voor de Amerikaanse markt bestemd zijn, dan kan je op Borderlinx beroep doen.

Tegen een eenmalige kost van 5 dollar krijg je van Borderlinx je eigen persoonlijk Amerikaans adres: in feite het adres van de Borderlinx-opslagplaats met jouw persoonlijk "suite"-nummer eraan toegevoegd. En dan kan je beginnen winkelen. Je bezoekt Amerikaanse shoppingsites, je bestelt allerlei goederen, en je laat die opsturen naar je eigen persoonlijk het Borderlinx-adres op Long Island vlakbij de JFK-luchthaven van New York. Al je goederen worden verzameld in een "pod", een grote doos. Telkens wanneer de Borderlinx-opslagplaats een aan jou gericht pakje ontvangt, kijkt men de verpakkingsbon na om de waarde te bepalen, wordt het pakje vervolgens in je pod geplaatst, en krijg je een e-mail melding van de aankomst van het pakje. Via de Borderlinx-website kan je met je login een overzicht krijgen van wat er in je pod zit, en een overzicht van de BTW, de invoerrechten en de transportkosten die je zal moeten betalen.

Je krijgt dertig dagen de tijd om je pod op te vullen met koopwaar, daarna moet je betalen voor de opslagruimte. Eens je beslist hebt om de pod af te sluiten, wordt de pod onmiddellijk via DHL naar je adres in Europa (of elders) verstuurd.

Hij heeft het uitgeprobeerd en bestelde drie paar Crocs Santa Cruz schoenen, een pakje Zazzle LinkedIn Profile Cards, een Jimi X Stealth kredietkaarthouder, twee MP3 voice recorders (een RCA RP5032 en een Coby MP-C854), en een boek via Amazon.com.

Hoe het verder ging, en of het nu al dan niet goedkoper is, kan je hier lezen: http://lvb.net/item/6168
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Borderlinx: postbusadres in de VS (om pakjes te verzenden)

Bericht door Marjolijne »

Gister las ik een stukje in de dag, dit ging bijna over het zelfde.
Dit staat te lezen op

http://www.voelspriet.nl

Binnenkort wordt er een uitgebreide site geopend.

Ik denk dat ik mijn buurman maar eens ga pijlen, en er samen eentje openen.

Gr. Marjolijne
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Er zijn nog best wat andere van zulk soort bedrijfjes actief. Of die allemaal met zo'n 'pod' werken weet ik niet. Als ik me niet vergis is een van onze Nederamerikanen op het forum net ook zoiets gestart.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik ben zelf druk bezig met het opzetten van zoiets als je op voelspriet kan zien.
Voor het gemak van jullie komt het er ook allemaal in het nederlands op
Volgende maand ben ik on line. Je krijgt dan ook je eigen adres in de VS etc en we proberen het zo voordelig mogelijk voor je te maken. De website wordt http://www.weship-it.com.
Als je vragen hebt laat maar weten.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

ned in MO schreef:Ik ben zelf druk bezig met het opzetten van zoiets als je op voelspriet kan zien.
O ja, dat was jij die ik in mijn vorige berichtje bedoelde.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

De meeste bedrijven aanvaarden enkel Amerikaanse kredietkaarten, heb ik deze week ondervonden. Je moet nml bij Billingsadress een Amerikaans adres geven dat gekoppeld is aan je CC. Nu heb ik bij billingsadres het adres gegeven dat ik kreeg van Borderlinx, en niet mijn adres dat gekoppeld is aan mijn CC hier in Belgie. Ik hoop maar niet dat daar problemen van komen.

Dan heb je aan een dienst zoals Borderlinx niets aan, als de meeste Amerikaanse bedrijven toch alleen maar US- kredietkaarten aanvaarden?

Bij Amazon.com kan zowel betaald worden met Amerikaanse cc als non-Amerikaanse cc, maar dan kan je beter je item rechtstreeks naar huis laten sturen, en niet via een dienst als Borderlinx.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je billing adres hoeft bij de meeste online winkels niet hetzelfde te zijn als je shipping adress. Mijn schoonmoeder kocht met haar NL credit card een kadootje voor ons op Amazon en liet het shippen naar ons adres in Denver. Dit was 2 jaar geleden, maar ik zie nog steeds bij Amazon de optie om verschillende shipping en billing adressen op te geven. Met name rond de feestdagen wordt daar erg veel gebruik van gemaakt om kerstkadootjes te versturen. Amazon verpakt het dan ook nog in een leuk papiertje voor je.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Wij hebben 3 jaar lang van zo'n service gebruik gemaakt toen we van California naar Frankrijk verhuisden en we toch een US adres wilden aanhouden voor eventuele belasting post maar vooral ook om onze credit score te kunnen blijven updaten.

Het bedrijf dat wij gebruikten zit in Florida zoals de meeste van die bedrijven omdat Florida een andere wetgeving heeft dan de meeste staten. Je moet een speciaal formulier ondertekenen dat het bedrijf het recht geeft jouw post in ontvangst te nemen. Bij ons ging het voornamelijk ook om post en niet alleen pakjes. Je kon kiezen uit verschillende pakketten afhankelijk van hoeveel post je ontving. Je kon aangeven dat wanneer er een bepaald gewicht was bereikt men het opstuurde of op een vaste datum. In ons geval had ik ze toestemming gegeven om de verpakking eraf te halen en het in mijn postzak te doen met de bon erbij. Dat scheelde aanmerkelijk aan verzendkosten. Het was ook heel handig voor de abonnementen van de verschillende magazines die ik had omdat die hier zoveel goedkoper zijn.

Omdat wij al Amerikaanse credit kaarten en store kaarten hadden werden afschriften naar ons Florida adres gestuurd.

We hebben 3 jaar lang heel prettig gebruik gemaakt van deze service, het wordt veel gebruikt voor mensen in de US die uitgezonden worden op een buitenlandse funktie en toch een US adres willen behouden.

Over het betalen met een CC gelinkt aan een NL adres, er zijn tegenwoordig veel meer mogelijkheden opm te betalen bij een bedrijf. Google checkout bijvoorbeeld, PayPal, maar de meeste grote online winkels accepteren wel NL credit cards zolang het maar naar een US adres verstuurd wordt.
--
Tink
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Amazon.com stuurt maar een paar dingen voor je op (boeken geloof ik) het meeste wordt echter niet naar nederland verstuurd, maar amazon accepteert inderdaad wel nederlandse creditcards

Als ze dit niet doen zijn er 3 oplossingen

1. google je produkt. Er is meer online dan alleen amazon bijv. kans is groot dat een ander wel je cc accepteert.
2. je cc maatschappij bellen en je amerikaanse adres laten toevoegen op je credit card als ship to adres
3. personal shopper service. Ik koop het dan voor je op mijn credit kaart (kost een beetje meer)

Ik hoop dat dat helpt
lisavh1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door lisavh1 »

Ronduit 5 jaar later en ik stel me vragen over Borderlinx. Ik sukkelde ongeveer 2 weken geleden per toeval op deze website en vroeg me af of het ook na het doorrekenen van de verzendingskosten nog altijd voordeliger blijft dan het aankopen in een lokale winkel? Ook moet je bij de 'shipping cost calculator' ingeven wat de afmetingen zijn van de doos waarin het bedrijf jouw product zal verzenden maar dit kan je toch onmogelijk van tevoren af weten?
AnnekeD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door AnnekeD »

Zijn hier ondertussen nog ervaringen bijgekomen ivm het bestellen in amerika en dan via een adres daar laten doorsturen naar belgië of nederland? Ik heb namelijk iets dat ik zou willen bestellen in amerika omdat ik het nergens anders vind. Het bedrijf verstuurt naar belgië maar dat kost maar liefst 65 dollar. Dus ga ik nu eens uitzoeken of dat via een adres in amerika goedkoper zou zijn.

Alle tips zijn dus zeker welkom.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer