Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar en waarom de eerste keer?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar en waarom de eerste keer?

Bericht door gera_r »

Ik had eigenlijk niets met Amerika. We gingen altijd op vakantie naar andere landen. In 2003 begon ik met het schrijven naar Amerikaanse (levens)langgestraften en terdoodveroordeelden (wat dan weer een ander verhaal is). Langzaamaan begon mijn wens om ze eens te bezoeken te groeien. In 2008 grepen mijn man en ik mijn 50e verjaardag aan als mooie gelegenheid. We boekten een reis van twee weken naar Georgia en Florida en bezochten in de weekenden mijn aldaar zittende penvrienden. In de overige dagen hingen we de toerist uit...
Wat ik nooit gedacht had gebeurde, we raakten helemaal verslaafd aan het land. Vonden het helemaal geweldig, kortom het Amerika-virus had toegeslagen...! We zijn in de jaren daarna nog drie keer geweest en de vakanties werden steeds langer. We nemen steeds een andere mooie route en gaan over vier weken voor de vijfde keer. Steeds koppelen we daaraan ook een aantal bezoeken aan een of twee penvrienden vast. Ga deze zomer dan ook de vijfde bezoeken.
Dat we nog steeds geen rondje zuidwest hebben gedaan, komt simpelweg door het feit, dat ik daar niemand heb zitten. Maar het zal er vast en zeker een keer van gaan komen. Moet je niet het beste bewaren voor het laatst? :D
Ijsbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Ijsbeer »

Ik heb eigenlijk al sinds ik heel klein was al eens naar Amerika toe willen gaan. Toen ik in 2011 een relatie kreeg met mijn vriend, kwam hij al gauw met het idee om naar Orlando te gaan. En daar zijn we met veel plezier geweest in oktober.
En sinds die tijd hebben we het ook constant gehad over een roadtrip in Amerika, en nu hebben we de knoop door gehakt en gaan we naar het westen.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

11 September.... Dat is mijn verjaardag. Nooit iets met Amerika gehad maar sinds de aanslagen toch wat nieuwsgieriger geworden.
Uiteindelijk tickets geboekt naar Amerika, het zuid westen wel te verstaan. Op slag verliefd ( na vertrek uit LA) geworden op het land. Inmiddels ook de oostkust verkend en nu alvast dromen over ons volgende bezoek. Hopelijk komend jaar.
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

De eerste keer was bij mij in 2010 richting Tennessee en Georgia.
Mijn moeder had vroeger via AFS een jaar in TN gestudeerd , en wou graag haar toenmalig pleeggezin nog eens bezoeken.
Zo gezegd zo gedaan , ik was al een Amerikafan voordien , maar na de reis had de microbe me helemaal gebeten.

In 2011 met een vriend naar Miami gegaan , daar wat mensen leren kennen.
Dan door de vorige job een tijdje niet op vakantie kunnen gaan , nieuwe job gevonden en in 2013 toch richting New York op bezoek bij vrienden.
Voorjaar 2014 een reis gemaakt door het Zuidwesten en najaar 2014 een fam trip voor de job naar Orlando.
In Maart dit jaar een rondje Florida gemaakt en volgende maand zijn we weer weg naar het Zuidwesten.

Verder ga ik ondertussen wel nog vaak en graag 'vreemd' naar andere bestemmingen. Maar die USA blijft toch #1 !
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

In 2002 kreeg ik verkering met Martijn (Njit). De eerste vakantie werd gepland: Dominicaanse Republiek in februari 2003. Altijd al een droom van me geweest: de caribbean! Bij terugkomst zeiden we ook tegen elkaar: 'waar zullen we volgend jaar heen gaan?' Ik kwam meteen met weer een caribbisch eiland, maar Martijn kwam met 'Florida'. Ik heb letterlijk tegen hem gezegd: Florida? Wat moet je in godsnaam daar doen dan? Vervolgens komt hij met Disneyworld. Echt serieus, nooit bij stil gestaan dat dit daar was en dat je daar een vakantie om heen kunt plannen. Hoe naïef ook :lol: Hoezo een vakantie vol met pretparken? Vakantie is toch iets met zon, strand en cocktails?

Vakantie werd gepland, voor januari 2004 (want onze voornemens waren om altijd lekker in de winter naar de zon te gaan) en tijdens het plannen werd ik zó enthousiast. Wat is daar veel te doen joh! Vakantie was geweldig en tot aan oktober 2004 heb ik vaak letterlijk tranen gelaten van heimwee. Amerika, wauw! Om meteen weer terug te gaan naar Florida vonden we 'van hetzelfde', dus werd er een tripje gepland in het westen. Niet voor de Nationale Parken, maar voor de pretparken. Inmiddels waren we er beide wel achter dat achtbanen onze hobby was :mrgreen: Alleen, veel pretparken waren nog niet open in januari, dus de vakantie werd verplaatst naar april 2005.

Vervolgens werd de planning voor 2006 nóg meer pretparken, maar ditmaal in het oosten. Bleek dat de meeste pretparken niet eerder open waren dan Memorial Day (dankzij de oplettendheid van Jasmino - op het Alles Amerika Forum Meeting). De vakantie werd dus wederom wat verder opgeschoven. En sindsdien blijven we hangen in mei/juni en zijn we afgelopen juni voor de 9e keer naar Amerika geweest. De planning voor volgend jaar (juni) is ook al vrij klaar. Nu alleen nog wachten op leuke vliegtickets ;)

Tussendoor wel eens 'vreemd' geweest: Japan, Australië en Venezuela (en tussendoor - want die luxe hebben we tegenwoordig - ook nog naar de caribbean). Maar Amerika blijft gewoon de favoriet. Nu we al in zoveel staten zijn geweest (37) wil ik uiteraard alle staten compleet hebben ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cellavie »

Mijn 1e keer Amerika was in 1999, ik was toen net een paar dagen 22. Mijn beste vriendin en ik hadden al jaren de droom om samen naar Amerika te gaan. Na lang sparen was het in 1999 eindelijk zo ver. We hebben toen een combinatiereis New York & Boston gedaan. In alle opzichten een nooit te vergeten reis, mijn 1e keer vliegen, mijn 1e keer Amerika... dat gevoel toen ik de eerste keer boven de grond kwam vanaf Penn Station.. onbeschrijfelijk! We hebben toen een helikoptervlucht gemaakt boven Manhattan, op het World Trade Center gestaan, in de kroon van Lady Liberty geweest, humback whales gezien in Boston, de Freedom Trail gelopen en veel gefantaseerd over onze toekomstige reizen. Mijn beste vriendin is 2 jaar na deze reis verhuisd naar New Jersey. In totaal heeft ze hier 8 jaar gewoond, gewerkt en gestudeerd en in deze tijd heb ik haar meerdere keren mogen bezoeken. Nadat zij terugkeerde uit de States hebben we snel de volgende rondreis gepland en hebben we in 2010 een prachtige roadtrip gemaakt. Nog steeds zijn we beste vriendinnen en delen we onze liefde voor dit prachtige land!
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

In 1998 ging ik voor de eerste keer naar Amerika, samen met mijn ouders en broer en zus. Eerst naar Houston omdat mijn vader daar vroeger had gewerkt. We gingen bij vrienden op bezoek en ik geloof dat ik wel kan zeggen dat mijn eerste 'Ik vind Amerika echt gaaf' moment daar was. Ik had nog nooit zelf zulke grote pizza's gemaakt en zoveel frisdrank uit blikjes gezien tijdens één diner. Vanaf Houston naar het westen en daar een geweldige reis gemaakt, met veel parken en natuurlijk ook super gave steden, en niet te vergeten de grote stukken citroentaart van een tante. Toen al maakte het indruk op me. Het leuke was dat ik het 14 jaar later overdeed en me er nog veel van kon herinneren.

In 2000 ging ik opnieuw met mijn familie, dit keer eerst Washington en daarna richting Florida. De alligators en de 'enge beesten' op het strand en natuurlijk Key West, alles maakte indruk. Overigens ook de 1800 koeien van de oom van mijn vader die onder een ventilator stonden.

Daarna een tijdje niet geweest tot we in 2008 (eindelijk) weer gingen, dit keer een stedentrip New York. Dit was wel heel anders dan alle natuur die ik daarvoor had gezien. Maar weer zo genoten. En eigenlijk was toen duidelijk dat wanneer ik klaar was met studeren een vakantie Amerika gepland moest worden. Dit keer eerst 3 weken met mijn vriend het westen en daarna met mijn ouders en mijn vriend het oosten. Heerlijk! In 2014 deden we een klein uitstapje richting het westen van Canada wat ook zeer goed bevallen is.

Maar nu begint Amerika toch weer te kriebelen en druk bezig met het plannen van een reis voor in 2016... Ook dan hoop ik weer een studie af te ronden en dan is dit wel de ultieme ontspanning na flink wat werk. Heerlijk inlezen, plannen, routes checken... Ik heb nog wel wat te doen. Maar zo fijn, na een drukke werkdag genieten van verhalen en ideeën.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
NatasjaB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door NatasjaB »

In september 2013 hadden ik en mijn partner een 'to do list' opgesteld wat we allemaal nog wilden doen voor we aan kinderen zouden beginnen. Bij beide stond een Amerika reis in de top 3. Zo gezegd, zo gedaan. Aan de hand van blogs en dit fantastische forum een reis samengesteld. September 2014 gingen we voor bijna 4 weken naar Amerika!!
Het was een droomreis. Het klassieke rondje zuid west met oa Yellowstone, SF, LA, LV, Grand Canyon, Moab, Yosemite,... We keken onze ogen uit en genoten van al het moois dat Amerika te bieden heeft. We hielden een 'live blog' bij en genieten nog steeds na bij het nalezen van onze blog.
Met name ik ben serieus verslaafd aan Amerika. Volgend jaar (2016) zouden we graag van New York naar Miami rijden in 4 weken... Het voorbereidend werk is al begonnen, want dat is toch een deel van de vakantie pret ;-)
Blog: http://michaelnatasjawestusa.blogspot.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alwayshappy
Amerika-ontdekker

Bericht door Alwayshappy »

Ik heb altijd veel interesse gehad in Amerika en toen ik begon met het volgen van veel Amerikaanse series werd dat alleen maar meer. Het leek soms een hele andere wereld en er waren zoveel plaatsen waar ik alleen maar van kon dromen...steden, maar ook natuur.

Vorig jaar is die droom eindelijk uitgekomen. Gestart met 9 dagen New York (daarbij dagtripjes naar Washington & Boston voor Harvard) en daarna nog 2,5 week aan de westkust in LA/San Francisco en tripjes naar Yosemite, The Grand Canyon en Las Vegas. We vonden het geweldig. Ook veel TV-sets gezien van veel series die we kijken, dus dat was een geweldige bonus. Dat was ook altijd een droom..dus win win!

We zijn helemaal dol geworden op de States en dan voornamelijk de westkust. Prachtige natuur met erg aangename steden (met uitzondering van Vegas, wat voor ons VEEL te warm was, al was het het meer dan waard..je moet er toch een keer geweest zijn, helemaal voor de Grand Canyon), dus daarom gaan we over 6 weken precies weer terug. Een week in Los Angeles (die stad vonden we geweldig!) en dan door naar Hawaii. Die natuur...en stranden trekt ons heel erg aan!
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Mijn eerste keer was toen ik 26 was. Ik was net als uitzendkracht aan de slag gegaan bij de Europese poot van een Amerikaanse firma in testapparatuur. Ze wilden me graag kennis laten maken met het bedrijf in Lansing (Michigan) en Monterey (California). Twee weken rondgereisd en binnen die twee weken redelijk veel gezien. Niet alleen het bedrijf, maar ook de omgeving, klanten kennis gemaakt, de universiteit in Lansing. Ging veels te snel voorbij.

Daarna een keertje voor de lol naar New York en een paar keer voor werk naar Boston.

Ondertussen ben ik tegen de 50 en ben ik een jaar geleden verhuisd naar Los Angeles om te werken bij een game company. Geen spijt van!!
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer