Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar in de VS zou je het liefst wonen?
Re: Waar in de VS zou je het liefst wonen?
Ik in Texas of een van de andere Zuidelijke Staten, Honey I am home 

Leuke link!
Ik zeg al tijden, dat als ik ooit in de VS zou willen wonen, dan het liefst in New England of NorCal.
De meeste van mijn top spots liggen in New England
, vooral Connecticut, Massachusetts. Misschien moet ik er toch maar eens over nadenken om daar na mijn VWO te gaan studeren
.
Voor de rest vinden ze mij wel geschikt voor Oregon en Chicago. Leuke test!
Ik zeg al tijden, dat als ik ooit in de VS zou willen wonen, dan het liefst in New England of NorCal.
De meeste van mijn top spots liggen in New England

Voor de rest vinden ze mij wel geschikt voor Oregon en Chicago. Leuke test!
Op onze camping komen de snowbirds weer, dit zijn Amerikanen met grote campers waarachter nog een personen auto hangt en deze mensen ontvluchten de kou in de noordelijke staten. Lijkt me wel gaaf om in elke Staat een maandje te wonen en dan het mooie weer volgen 

Inderdaad Texas Boy! Afgelopen Juli op vakantie deden wij altijd wel heel grappig over die oudjes in die grote campers, maar eigenlijk is het gewoon een heel mooie manier om je oude dag te vieren
!

- Bandido
- Amerika-expert
Het lijkt mij heerlijk om de zomer door te brengen in Massachusetts en dan in de loop van de herfst weer naar Georgia af te zakken. De zomers in New England zijn prachtig, maar de winters veel te lang en koud naar mijn smaak.Texas Boy schreef: Lijkt me wel gaaf om in elke Staat een maandje te wonen en dan het mooie weer volgen

"Keep Georgia On Your Mind"
- Ruud993
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik snap jullie niet hoor. Er is toch niks mooier dan Naples NY in het Finger Lakes gebied? Heaven on earth. ECHT !! :dance:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Goh... Er zijn wel enkele plaatsen in de USA waar ik zou willen wonen:
1) California
Locaties: Morro Bay, Monterey, Santa Barbara, Malibu
Prachtige regio met knappe natuur en zalige zichten op de oceaan... Santa Barbara & Malibu is net wel iets minder interessant in de zomer wegens de drukte maar hebben als voordeel dichtbij een grootstad (LA) te liggen.
2) Colorado
Locaties: Regio rond Denver
Prachtige regio op een (weliswaar zeer grote) "boogscheut" van Las Vegas, Salt Lake City
3) Florida
Locaties: Regio Miami & de keys
Practlocatie om te overwinteren... Iets te druk tijdens de zomer maar dan trekken we wel richting Denver
Maar liefst van al zou ik eigenlijk liever net buiten de USA wonen... In Canada en meer bepaald in de streek rond Montréal... Daar ben ik m'n hart aan verloren :toocool:
1) California
Locaties: Morro Bay, Monterey, Santa Barbara, Malibu
Prachtige regio met knappe natuur en zalige zichten op de oceaan... Santa Barbara & Malibu is net wel iets minder interessant in de zomer wegens de drukte maar hebben als voordeel dichtbij een grootstad (LA) te liggen.
2) Colorado
Locaties: Regio rond Denver
Prachtige regio op een (weliswaar zeer grote) "boogscheut" van Las Vegas, Salt Lake City
3) Florida
Locaties: Regio Miami & de keys
Practlocatie om te overwinteren... Iets te druk tijdens de zomer maar dan trekken we wel richting Denver

Maar liefst van al zou ik eigenlijk liever net buiten de USA wonen... In Canada en meer bepaald in de streek rond Montréal... Daar ben ik m'n hart aan verloren :toocool:
Ook voor mij meerdere locaties.. Volgens die test van de vorige pagina zou ik het goed doen in Texas.. zou zo uit mijn hoofd niet mijn eerste keus zijn geweest, maar ik ben eerlijk gezegd ook maar een uurtje of 3 in TX geweest (op DFW to be precise
)
Mijn eigen keuzes, waarvan een hoop niet gebaseerd op dat ik er ooit ben geweest, haha:
California: ik ben een strand mens, niet zozeer dagen liggen te bakken, maar ik hou ervan om naar het strand te kunnen. San Francisco trekt me enorm, maar ook de omgeving van LA (vanwege bepaalde baan gerelateerde aspiraties).
De omgeving van Denver lijkt me heel mooi om te wonen, twee kennissen zijn onlangs naar CO verhuisd en als ik de foto's van Dennis zie trekt dat me toch behoorlijk.
Dan is er mijn eerste kennismaking met de VS: Michigan.
Ik zou zeker rondom Lake Michigan kunnen wonen: Grand Haven, Holland, Saugatuck of een iets grotere stad: Grand Rapids.
Het ziet er naar uit dat wanneer ik de spong waag, ik in eerste instantie rondom Kansas City, MO terecht zal komen, waar ik me op zich ook prima thuis voel

Mijn eigen keuzes, waarvan een hoop niet gebaseerd op dat ik er ooit ben geweest, haha:
California: ik ben een strand mens, niet zozeer dagen liggen te bakken, maar ik hou ervan om naar het strand te kunnen. San Francisco trekt me enorm, maar ook de omgeving van LA (vanwege bepaalde baan gerelateerde aspiraties).
De omgeving van Denver lijkt me heel mooi om te wonen, twee kennissen zijn onlangs naar CO verhuisd en als ik de foto's van Dennis zie trekt dat me toch behoorlijk.
Dan is er mijn eerste kennismaking met de VS: Michigan.
Ik zou zeker rondom Lake Michigan kunnen wonen: Grand Haven, Holland, Saugatuck of een iets grotere stad: Grand Rapids.
Het ziet er naar uit dat wanneer ik de spong waag, ik in eerste instantie rondom Kansas City, MO terecht zal komen, waar ik me op zich ook prima thuis voel

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Atlanta FloodingBandido schreef:Ja, omdat het hier subtropisch is. Het kan hier een paar dagen per week een half uur lang met bakken uit de hemel komen en dan kom je dus snel aan 15''. En daar zijn we overigens ook heel blij mee, want er verdampt hier ook nogal veel. Het is namelijk de rest van de tijd gewoon zonnig. In Oregon kan het zo een week regenen, weet ik uit ervaring. Maar dan van dat druilerige, zoals in Nederland.marcuscj schreef:Duuh, Atlanta krijgt 15 inches regen in de zomer, Portland Or alleen 3.5 inches.
De winter ? dat is een ander verhaal.![]()
Torrential rains prompted flooding in and around metro Atlanta, Georgia, on September 21, 2009. Authorities said at least six flood-related fatalities were reported in Gwinnett ...
Hmm,ik geloof dat ik liever in Oregon woon.
Allereerst zou ik het liefst toch in NL wonen, maar mijn man gaat vast niet mee dus ik blijf gezellig bij hem in de states.
New York, Upper West Side, liever vandaag dan morgen!!!
Die test is erg leuk. Bij mij kwam New England duidelijk naar voren, maar dat is ook wel een inkopper omdat ik als enige voorkeurregio Noord-Oosten had gekozen. Boston stond 1 (nooit geweest overigens maar daar gaat over een maand verandering in komen) en vele plaatsen in Connecticut werden genoemd. Klopt wel, ik vind het er geweldig en zie ons daar zeker wonen. 24 TopSpots en opvallend genoeg werd er niets in PA genoemd.
Ik heb een haat liefde verhouding met waar wij wonen. De natuur, seizoenen, zijn echt prachtig maar het is hier zo vreselijk stil. Ik mis de dynamiek van een stad(je). Als ik uit het raam kijk zie ik alleen maar bossen, op straat kan ik een half uur wandelen en maar 1 auto tegen komen. Het feit dat je hier echt alles met de auto moet doen is nu eenmaal zo maar vind ik niet prettig. Ook de mensen spreken me niet aan. Het is allemaal zo vreselijk conservatief en overal religious signs, waar ik me niet aan probeer te irriteren maar toch doe.
Ik ben nu eenmaal bij mijn man ingetrokken, dat was de situatie, maar we hebben verhuisplannen, Philadelphia staat op de lijst, leuke stad maar ik weet ook nog niet of ik er wil wonen. Bovendien wil mijn man een appartement in de stad hebben voor doordeweeks en een huis in de suburbs voor de weekends. Ik wil echter geen 2 thuizen. Dat wordt dus nog een grote uitdaging voor ons
Maar we komen er wel uit.
New York, Upper West Side, liever vandaag dan morgen!!!
Die test is erg leuk. Bij mij kwam New England duidelijk naar voren, maar dat is ook wel een inkopper omdat ik als enige voorkeurregio Noord-Oosten had gekozen. Boston stond 1 (nooit geweest overigens maar daar gaat over een maand verandering in komen) en vele plaatsen in Connecticut werden genoemd. Klopt wel, ik vind het er geweldig en zie ons daar zeker wonen. 24 TopSpots en opvallend genoeg werd er niets in PA genoemd.
Ik heb een haat liefde verhouding met waar wij wonen. De natuur, seizoenen, zijn echt prachtig maar het is hier zo vreselijk stil. Ik mis de dynamiek van een stad(je). Als ik uit het raam kijk zie ik alleen maar bossen, op straat kan ik een half uur wandelen en maar 1 auto tegen komen. Het feit dat je hier echt alles met de auto moet doen is nu eenmaal zo maar vind ik niet prettig. Ook de mensen spreken me niet aan. Het is allemaal zo vreselijk conservatief en overal religious signs, waar ik me niet aan probeer te irriteren maar toch doe.
Ik ben nu eenmaal bij mijn man ingetrokken, dat was de situatie, maar we hebben verhuisplannen, Philadelphia staat op de lijst, leuke stad maar ik weet ook nog niet of ik er wil wonen. Bovendien wil mijn man een appartement in de stad hebben voor doordeweeks en een huis in de suburbs voor de weekends. Ik wil echter geen 2 thuizen. Dat wordt dus nog een grote uitdaging voor ons

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook maar eens gekeken waar ik zou moeten wonen (benieuwd hoeveel spam dat gaat opleveren!) en de eerste keuze zou Payston,AZ zijn, direct gevolgd door Sedona.
Sedona dan maar.
3de plek Lake Tahoe, en vierde,Ketchikan in Alaska.
Volgens mij heb ik rare voorkeuren.
Sedona dan maar.

3de plek Lake Tahoe, en vierde,Ketchikan in Alaska.
Volgens mij heb ik rare voorkeuren.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij mij stond op 1 Portland Oregon...toch gek aangezien ik had aangegeven niet van koude winters en sneeuw te houden. Ook in de top 5 stond Little Rock, Arkansas. Geen idee waarom. Maar wel opvallend; beide steden liggen aan een grote rivier. Yep, net als Rotterdam
Er waren wel meer typische dingen in die lijst. Ik had aangegeven in een metropool te willen wonen en het heel belangrijk vind dat er veel cultuur aanwezig is. Een sportliefhebber ben ik niet echt. Baltimor stond ook in de lijst omdat de stad sport ademt. Ohja: Las Vegas stond ook in de lijst
En ik gaf nog wel aan niet graag in woestijnachtige omgevingen te wonen.
Rare test....maar wel leuk!

Er waren wel meer typische dingen in die lijst. Ik had aangegeven in een metropool te willen wonen en het heel belangrijk vind dat er veel cultuur aanwezig is. Een sportliefhebber ben ik niet echt. Baltimor stond ook in de lijst omdat de stad sport ademt. Ohja: Las Vegas stond ook in de lijst

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het al jaren helemaal gehad met steden, inclusief Rotterdam.
Smerige drukke bende, met veel te veel mensen om me heen, dat is het.
Als we financieel niet aan de stad gebonden waren zaten we allang ergens op de Veluwe.
Smerige drukke bende, met veel te veel mensen om me heen, dat is het.
Als we financieel niet aan de stad gebonden waren zaten we allang ergens op de Veluwe.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wie wil er nu niet in de bible-belt wonenPete.Z schreef: Als we financieel niet aan de stad gebonden waren zaten we allang ergens op de Veluwe.

'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan zit je in Portland toch wel goed, hoor. Volgens mij zijn de winters daar niet zo koud en sneeuwerig.RiverCola schreef:Bij mij stond op 1 Portland Oregon...toch gek aangezien ik had aangegeven niet van koude winters en sneeuw te houden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het woord belt zou het al moeten weggeven, maar de Veluwe en omstreken zijn groter dan alleen dat deel.Matrox schreef:Wie wil er nu niet in de bible-belt wonenPete.Z schreef: Als we financieel niet aan de stad gebonden waren zaten we allang ergens op de Veluwe..

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb er weleens aan gedacht, hoe het zou zijn om de stad te verruilen voor een buitenwijk of een dorp. Nu ben ik natuurlijk een stuk jonger dan jij en dan wil je waarschijnlijk nog andere zaken van het dagelijks leven dan wanneer je wat ouder bent, maar ik blijf uitkomen op de gedachte dat ik niet makkelijk zou kunnen aarden in een omgeving waar mensen zo anders leven dan ik zelf. Er zijn natuurlijk veel aantrekkelijke dorpen in NL maar de gedachte dat ik dan niet meer even op mijn fietsje naar het museum kan, kopje thee op een terras in de witte de with drinken, onderweg naar huis een Turkse Pizza halen, 's avonds op de fiets nog even bij vrienden langs.....dat soort dingen zou ik heel erg missen. Mijn moeder woont in een buitenwijk en soms verzucht ik; Wat is het hier rustig en je tuin is zo mooi groen, geen herrie van rijdende auto's voor de deur. Maar het volgende moment denk ik aan haar buren (alhoewel, meestal brengt ze die dan zelf ter sprake), zo bekrompen zijn die lui. Elk beetje gekkigheid wordt gezien als overlast, 'buitenlanders' zijn eng, niets kan en ze zeuren overal over. Klinkt misschien overdreven als ik het zo opsom maar ik heb er zelf jaren gewoond en was maar wat blij toen ik naar 'de stad' verhuisde.
In de VS heb je natuurlijk veel meer ruimte om je heen, in de suburbs maar ook in de rural area's wonen de mensen veel minder dicht op elkaar. Dat idee trekt me dan weer wel.....dat je na een aantal jaren stad buitenaf gaat wonen op rij-afstand van de stad. Heerlijk, met een grote tuin en veel groen!
In de VS heb je natuurlijk veel meer ruimte om je heen, in de suburbs maar ook in de rural area's wonen de mensen veel minder dicht op elkaar. Dat idee trekt me dan weer wel.....dat je na een aantal jaren stad buitenaf gaat wonen op rij-afstand van de stad. Heerlijk, met een grote tuin en veel groen!
- Bandido
- Amerika-expert
Het woord "torrential" zegt het al: het gebeurt nooit. Het was overigens wel heel erg, helemaal omdat men hier niet zoveel water als in bv Oregon gewend is. Maar goed, het is voorbij en de zon schijnt alweer de hele week volop. Maar tijdens die paar dagen regen besefte ik wel weer hoezeer ik dat soort weer niet mis. Fijn dat je het kennelijk naar je zin hebt in Oregon, maar ik ga liever zonder paraplu en regenjas door het leven, ik vind het maar deprimerend. Het is ook niet voor niks dat Oregon traditiegetrouw hoog "scoort" in de zelfmoordpercentages per staat. Ik ben geen psycholoog, maar ik denk dat het weer toch wel invloed heeft op iemands gemoedstoestand. In ieder geval wel op dat van mij.marcuscj schreef:Atlanta Flooding
Torrential rains prompted flooding in and around metro Atlanta, Georgia, on September 21, 2009. Authorities said at least six flood-related fatalities were reported in Gwinnett ...
Hmm,ik geloof dat ik liever in Oregon woon.
"Keep Georgia On Your Mind"
Eerlijk gezegd,ik vind de regen ook deprimerend maar ik heb geen regenjas of een paraplu.
Als je hier een regenjas draag, denken ze dat je een Californian ben.
Maar de zomers hier zijn echt droog,maar het regent veel in de herfst,winter en lente.
In november ga ik voor 3 maanden naar Spanje,mijn vrienden hebben een villa aan het strand(Marbella)
Als je hier een regenjas draag, denken ze dat je een Californian ben.
Maar de zomers hier zijn echt droog,maar het regent veel in de herfst,winter en lente.
In november ga ik voor 3 maanden naar Spanje,mijn vrienden hebben een villa aan het strand(Marbella)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik ben een echt stadsmens. Uit de quiz van de vorige pagina kreeg ik als resultaten Portland, Providence, Washington DC, Seattle, Chicago, New York en nog wat kleinere steden. Ik denk echter dat ik alleen in New York of Los Angeles zou willen wonen. The bigger, the better! Ik vond Portland en Seattle ook leuke steden, maar dan meer voor vakantie. En moet er niet aan denken om daar in de winter te wonen eigenlijk. Winters wil ik OF warm OF met sneeuw, niet zo'n druilerige boel als in Nederland 

Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6551 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 3 Reacties