Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eten in Amerika

Bericht door Dento »

druppel schreef:1 komkommer ( maat flink mes ) 2,49 dollar
Je hebt dan waarschijnlijk niet de Amerikaanse komkommer gekocht, maar de 'English cucumber'; deze laatste is de komkommer zoals we hem in Nederland kennen. De Amerikaanse komkommer is kleiner, en de schil voelt vaak wasachtig aan. De English cucumber is (veel) duurder dan de Amerikaanse, soms wel drie tot vier keer zo duur (waar je de Amerikaanse soms al voor $0.69 kunt krijgen, of zoals laatst bij de farmer's market, 6 voor $1).

Afbeelding
Amerikaanse komkommer

Afbeelding
English cucumber
druppel schreef:kropje sla 2,79 dollar
Hier heb je waarschijnlijk de 'butter lettuce' gekocht, dat is de sla zoals wij hem in Nederland voornamelijk eten. Hier is dit een dure slasoort. Soms wordt deze per krop verkocht, nog met wortel en al eraan, in een eigen plastic doosje. En ja, dat is redelijk aan de prijs vergeleken met andere slasoorten (zeker vergeleken met 'iceberg lettuce').
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Hoe smaakt dan zo'n Amerikaanse komkommer ?? Anders als de engelse ?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nee hoor, er is qua smaak eigenlijk geen verschil. Ik vind persoonlijk dat de Amerikaanse ietsje zachter is, maar voor de rest is er niet echt een merkbaar smaakverschil.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind de schil van de Amerikaanse komkommers dikker, of inderdaad is "wasachtig" ook goed omschreven. Ik schil komkommers normaliter eigenlijk nooit, maar doe dat met Amerikaanse soms wel. Maar de smaak is inderdaad hetzelfde volgens mij.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

We schillen de Amerikaanse komkommers eigenlijk vrijwel altijd, juist vanwege de dikkere, wasachtige schil, terwijl we dat bij de "gewone" (lees: English) komkommer nooit doen. Het smaakt voor de rest hetzelfde, de schil, maar hij inderdaad een stuk dikker, en dan vind ik de Amerikaanse toch lekkerder zonder schil. (En ik vind komkommer heerlijk)

Onze website | Mijn blog
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik heb de Amerikaanse eigenlijk nog nooit gekocht, leek me niet lekker... Maar ga ze binnenkort toch maar kopen aangezien ze zoveel goedkoper zijn. We hebben bij de Costco ook al eens Nederlandse komkommers gekocht (zag het pas toen we thuis kwamen), smaakte extra lekker :P
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In salades en dergelijke proef je echt geen enkel verschil tussen de 'gewone' en de Amerikaanse komkommer. We hebben een recept voor een "Cucumber Gazpacho", en als je ergens verschil zou proeven dan is het wel in dat recept, maar je proeft het echt niet. Die paar dollar kun je je weer sparen... :wink:

Onze website | Mijn blog
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Mooi, er staat een komkommercurry op de lijst voor het eten van het weekend, weet ik wat ik moet halen!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het enige met de Amerikaanse komkommers is, dat ze weleens bitter zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

English cucumbers zijn momenteel in de aanbieding bij mijn lokale King Soopers: 10 voor $10 met je Soopers card. Dat betekent hier niet dat je er 10 moet kopen; als je er een koopt is ie $1.

Afbeelding

Twee pond aardbeien bij deze winkel is $2.97
Beafsteak Tomaten $1.29/pond
Crop sla (Iceberg) $1
Zak van 5 pond Russet aardappelen $1.79
Twee bundels verse bietjes $3
Een boerenkool $1 (vreemde tijd van het jaar voor boerenkool...)
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Loek schreef: Een boerenkool $1 (vreemde tijd van het jaar voor boerenkool...)
Zou ik best lusten nu eigenlijk... (jammer dat we geen rookworst hebben!)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:Het enige met de Amerikaanse komkommers is, dat ze weleens bitter zijn.
Ik ben - gelukkig - nog geen bittere komkommer tegengekomen, maar het kan in theorie ook met de English cucumbers gebeuren; het is iets dat alle komkommersoorten eigen is, alleen zijn sommige soorten meer vatbaar ervoor dan andere.
Wild cucumbers contain a number of compounds in them which make them extremely bitter. These materials are called cucurbitacins which occur in the leaves, stems and roots in varying amounts. These materials may or may not occur in the fruit. If they do, they are more likely concentrated at the stem end of the fruit than at the blossom end. If bitterness is present in a cucumber, it is found in the skin or directly beneath the skin, and not deep in the fleshy portion around the seeds.
Het kan ook diverse oorzaken hebben (een plant die is aangevallen door insecten, die te weinig water heeft gekregen, die te langzaam is gegroeid, die te koud heeft gestaan, enz.).

Hier is een tip om een bittere komkommer minder bitter te krijgen:
Here's how to remove the bitterness from cucumbers: cut the end off (about 1/2 inch or less) take the cut-off end and rub it briskly across the area you cut it from (some people say to add a little salt before rubbing to enhance the effect). Brisk circular motions should produce a white, grainy, sticky residue from the cuke. I've heard it said that prolonged rubbing produces a lot of this undesirable substance.If you do this, then peel the cucumber, it will be much less bitter. If you have a very bitter cucumber, you can do this on each end.
Of het werkt? Geen idee, maar je komt het vaak genoeg tegen om erin te gaan geloven.

Onze website | Mijn blog
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

SanneN schreef:
Loek schreef: Een boerenkool $1 (vreemde tijd van het jaar voor boerenkool...)
Zou ik best lusten nu eigenlijk... (jammer dat we geen rookworst hebben!)
Maar er is wel kielbasa! Het is een Poolse worstsoort die je prima in plaats van rookworst kunt gebruiken.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

1 van de dingen die ik hier zo apart vind is tonijn. Ik ben echt gek op tonijn maar het lijkt wel alsof alles hier alleen maar "Tune Light" is. Ik snap dat echt niet, ik wil gewone tonijn en geen light versie maar die is niet te krijgen hier.

De komkommers vind ik overigens erg lekker. De aardbeiden ook maar die zijn hier na 2 dagen al niet meer te eten (organic? heb geen idee).
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ja, dat van die aardbeien vind ik ook. Ze worden na een dag ofzo een beetje zwart en na een paar dagen zijn ze of zacht of beschimmeld. Dat had ik in NL nooit. En stiekem vind ik de nederlandse aardbeien (vers van het land...) toch lekkerder en zoeter. Vooral de kleintjes.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ziva schreef:1 van de dingen die ik hier zo apart vind is tonijn. Ik ben echt gek op tonijn maar het lijkt wel alsof alles hier alleen maar "Tune Light" is. Ik snap dat echt niet, ik wil gewone tonijn en geen light versie maar die is niet te krijgen hier.
Hier hebben ze volop gewone 'niet light' tonijn in de schrappen. Het is wel een andere soort tonijn dan in Nederland.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben nog druk bezig om uit te zoeken waar ik wat kan kopen. Helaas heb ik alleen een Kroger en een Walmart (en nog een paar andere niet ketens) en omdat de winkels zo groot zijn heb ik nog lang niet alles gezien.

Ik heb alleen af en toe van die momenten dat ik zin heb in iets (zoals zo'n broodje tonijn van V&D) en dan wil ik het maken en loop ik aan tegen "light tonijn, geen zoetzure augurken, uien waarvan ik niet weet welke ik moet hebben want zoete uien zijn niet juist" en dan denk ik "laat maar" haha. Ik schaam me wel een beetje dat ik momenteel nog slecht integreer qua eten maar ik moet gewoon erg wennen aan de hoeveelheden en het vele vlees wat je vaak krijgt. En ja, je kunt hier genoeg gezond eten maar gezond eten is vaak in kleine porties of heel duur als je het niet zelf maakt.

Gelukkig veel goede tips op dit forum te vinden :)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik gebruik trouwens wel vaak die light tonijn, zie ik nu en ik vind het prima smaken. Het merk 'Chicken of the Sea' heeft ook niet light tonijn in blik :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Is relish geen goed alternatief voor zoet/zure augurken?
Ook 't feit dat 't al fijn gehakt is en dus extra doordrenkt van de smaak, vind ik zelfs lekkerder dan echte augurk.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dill Pickles, dat zijn volgens mij de augurken die je zoekt! Wel even experimenteren met de diverse merken, want de eerste die ik hier kocht waren lekker, nadien een ander merk gekocht en die waren niet te vreten. (zijn van een Canadese keten, dus niet verkrijgbaar in de US)
In de Whole Foods verkopen ze ze hier ook, maar die probeerde ik nog niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer