Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen
-
- Amerika-expert
Re: Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen
Dat ligt er helemaal aan waarvoor.
Gebruik je bijv. bloedruk verlagende pillen kan ik me er iets bij voorstellen, maar er zijn legio medicijnen waarbij dat niet zo nodig is voor mijn gevoel.
Anticonceptie is daar ook 1 van.
Gebruik je bijv. bloedruk verlagende pillen kan ik me er iets bij voorstellen, maar er zijn legio medicijnen waarbij dat niet zo nodig is voor mijn gevoel.
Anticonceptie is daar ook 1 van.
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
In Nederland zijn recepten ook maar een jaar geldig hoor. Dus als een apotheek dat niet controleert klopt dat niet. Maar de huisarts mag bijvoorbeeld wel recepten herhalen van de cardioloog, dus een echte checkup is niet gegarandeerd.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Jostravels
- Amerikakenner
Oh trouwens, gestodeenpillen horen als het goed is in verband met het tromboserisico in NL alleen voorgeschreven te worden aan jonge vrouwen met een laag risico op trombose. Vanuit de gedachte '10 x geen risico is nog steeds geen risico'. Dus (sorry) inderdaad niet aan rooksters boven de 30, want 10x enige risico is ineens wel een hoog risico...
-
- Amerika-expert
Maar bij anticonceptie pillen krijg je dat voorschrift voor een half jaar met daarbij gelijk een herhaal recept.Jostravels schreef:In Nederland zijn recepten ook maar een jaar geldig hoor. Dus als een apotheek dat niet controleert klopt dat niet. Maar de huisarts mag bijvoorbeeld wel recepten herhalen van de cardioloog, dus een echte checkup is niet gegarandeerd.
Die daarop weer voor een jaar geldig zijn. Dit is volgens mij tot 6 keer mogelijk en moet je dus na drie jaar voor een echt helemaal nieuw recept.
Althans zo werkt het bij mij. In de tussentijd ga ik niet naar de arts in ieder geval.
- Jostravels
- Amerikakenner
Anticonceptiepillen vallen inderdaad buiten die regeling. Daarvoor hoef je na het eerste recept helemaal niet meer naar de dokter. Dus ook niet een keer per 6 jaar.
Ik zit even te zoeken maar ik vind op meerdere websites het volgende "Bij gebruikers die al langer een derde-generatie-anticonceptiepil gebruiken is het trombose-risico niet (meer) verhoogd. Zij kunnen deze pil gewoon door blijven gebruiken. " over gestodeen. Ik begrijp heel goed dat de combinatie roken + pil sowieso een slechte is (roken is altijd slecht) maar overgaan op een andere pil als je al jaren tevreden bent over het merk dat je hebt kan ook heel slecht uitpakken dus dat is een afweging.Jostravels schreef:Oh trouwens, gestodeenpillen horen als het goed is in verband met het tromboserisico in NL alleen voorgeschreven te worden aan jonge vrouwen met een laag risico op trombose. Vanuit de gedachte '10 x geen risico is nog steeds geen risico'. Dus (sorry) inderdaad niet aan rooksters boven de 30, want 10x enige risico is ineens wel een hoog risico...
Inmiddels heb ik via een Nederlandse website een bestelling gedaan met een online consult dat is goedgekeurd. Ik hoop binnenkort een grotere bestelling te kunnen plaatsen zodat ik steeds voor 6 maanden uit de brand ben en als ik het op deze manier kan oplossen ben ik weer blij

- Jostravels
- Amerikakenner
Het is waar dat de risico's het grootst zijn als je net begint met de pil (dus het risicovershcil tussen 2e en 3e generatie). Roken + de pil + ouder zijn dan 35 jaar blijft echter altijd wel een verhoogd risico geven. En het risicovershcil tussen 2e en 3e generatie wordt nooit 0. De risico's van switchen zijn van een hele andere aard dan de risico's van doorgebruiken, die afweging kan alleen jijzelf maken. Het kan natuurlijk zo zijn dat jij onvoldoende geholpen bent met een 2e generatie pil en dat je dus weinig keuze hebt (stoppen met roken?
)
Overigens, als je gecontroleerde (wetenschappelijk onderbouwde) objectieve informatie wil over geneesmiddelen, is apotheek.nl een handige website.

Overigens, als je gecontroleerde (wetenschappelijk onderbouwde) objectieve informatie wil over geneesmiddelen, is apotheek.nl een handige website.
Dank je voor de tip Jostravels, ik heb er inderdaad over gelezen.
Nog een andere vraag, heeft iemand ervaring met het opsturen van "medicijnen" naar Amerika? Gewoon in een doosje doen met wat andere Nederlandse spullen, bon erbij met wat het is en klaar of beter apart versturen?
Nog een andere vraag, heeft iemand ervaring met het opsturen van "medicijnen" naar Amerika? Gewoon in een doosje doen met wat andere Nederlandse spullen, bon erbij met wat het is en klaar of beter apart versturen?
Wellicht overbodig, maar zorg dan wel dat die bon in het Engels is.
Even een kleine bump voor mensen die hetzelfde willen doen. Ik heb alles via dokteronline.nl besteld en naar familie in Nederland laten sturen. Die hebben het vervolgens opgestuurd in een doosje tezamen met wat andere Hollandse dingen. Bon erbij (Nederlandse dus) en opsturen maar.
Alles kwam prima aan na 1.5 week. Het was niet opengemaakt of wat dan ook.
Dus wellicht een tip voor mensen die hetzelfde willen doen!
Alles kwam prima aan na 1.5 week. Het was niet opengemaakt of wat dan ook.
Dus wellicht een tip voor mensen die hetzelfde willen doen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1672 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties