Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dennis, hoe ver staan je verhuisplannen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dennis schreef:...(wat is in godesnaam het nut van PIP?...
Weet je zeker dat je door alle drukte niet je autoverzekering en de handleiding van je net gekochte kleuren TV door elkaar haalt...
PIP is toch Picture In Picture. :lol:

Geintje, PIP bij een verzekering betekend dat jij verzekerd bent tegen persoonlijk letsel als je bij een ongeluk gewond raakt en het ongeluk was niet jou schuld. Vaak dekt je eigen verzekering dat niet meteen, en moet je dan (grote) bedragen ophoesten, en dat kan wel eens lastig zijn 8), maar nu je die PIP verzekering hebt ben je meteen gedekt, en krijg jij niet de rekening om je oren.

Geloof me, de eerste tijden zul je je nog wel vaker achter je oren krabben waar al die verzekeringen voor nodig zijn in dit land, maar na een tijdje raak je erin thuis en weet je niet anders meer.

Good Luck.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Is het dus een goed idee om PIP af te wijzen (en daarmee schijnbaar No-Fault)? Ik heb mijn ziektekostenverzekering toch in NL afgesloten bij Oom Verzekeringen, dus ik ga er vanuit dat ik dan betere dekking heb dan bij zo'n dure Amerikaanse verzekering.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik kan je hier geen advies geven Dennis, maar overleg het met je verzekerings agent. Amerikaanse verzekeraars zetten je in den beginne op de meest dekkende verzekeringen, maar zijn best open voor discussie en aanpassingen van de verzekering. Leg je geval uit en vertel hen dat je het echt te duur vindt en dat je overweegt om bij een andere verzekeraar te informeren, dan worden ze razend snel want ze willen jou niet kwijt. (Dit is mijn ervaring in de VS)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Een klein stukje nieuwe informatie:

(1) Ik heb eindelijk mijn eigen auto: een blauw-metallic Ford Focus SE, bouwjaar 2000, automaat met airco en cruise control en natuurlijk alle poweropties. Een geweldige kar, ik ben er erg blij mee!

(2) Afgelopen zaterdag heb ik mijn greencard per post binnengekregen! Het is nu dus officieel. :D Wel ben ik gaan twijfelen aan de effectiviteit (en nauwkeurigheid) van het Department of Homeland Security, want hun welkomstbrief, die je een paar weken voor je greencard toegestuurd krijgt, kwam bij mij in viervoud (!) binnen.

Best wel eng, want als ze dit soort dingen al niet goed kunnen afwerken, hoe goed zijn ze dan in hun anti-terrorismewerk?
Dennis

Sjeft
Amerika-ontdekker

Bericht door Sjeft »

Mooie bak hoor, zo'n focus :)
American brand, European design :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Dennis,

Gefeliciteerd met je nieuwe kar en (waarschijnlijk nog belangrijker) het officieel hebben van je Greencard.
Zo komt dus alles langzamerhand op zijn pootjes terecht.
Wij schelden altijd op de bureaucratie hier in Nederland, maar als ik het goed begrijp, kunnen ze er in Amerika dus ook wel wat van! :roll:
Veel succes met de volgende stap(pen).

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dennis schreef: Wel ben ik gaan twijfelen aan de effectiviteit (en nauwkeurigheid) van het Department of Homeland Security, want hun welkomstbrief, die je een paar weken voor je greencard toegestuurd krijgt, kwam bij mij in viervoud (!) binnen.

Best wel eng, want als ze dit soort dingen al niet goed kunnen afwerken, hoe goed zijn ze dan in hun anti-terrorismewerk?
Hoi Dennis,

Je moet maar denken dat ze je wel heel graag ontvangen als je de brief in viervoud krijgt, als je nu ook de greencard in viervoud krijgt hou ik me aanbevolen.
Gr.
Rob
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Goed weer iets te lezen over je!

Maaruh, moest je rijexamen doen of kon je je rijbewijs verkrijgen op vertoon van je Nederlandse exemplaar? Als je een test moest doen, was dat alleen theorie of ook praktijk?

Ten tweede, toen je je auto kocht, moest je toen nog ergens anders heen om het papierwerk van de registratie te regelen? En kon je telefonisch een verzekering afsluiten zoals dat in Nederland kan? Daar ben ik wel benieuwd naar gezien het feit dat geen enkele Amerikaanse instantie of verzekeraar jou daar nog kent.

Ik ga dezelfde stappen over twee weken dagen herhalen, dan zit ik ook in de VS met mijn visum :) *Hi5 Dennis*
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Het antwoord van dennis komt wel!

Maar een rijbewijs overschrijven doen ze niet in alle staten hier, en ik denk dat dennis ook het boekje gelezen heeft en gewoon een blokje om gereden heeft, het stelt allemaal niet zoveel voor als je je NL rijbewijs al hebt!

De verzekering kun je over de telefoon doen en op het internet is natuurlijk ook veel te vinden, maar ik raad je aan om eens goed rond te "shoppen" want de tarieven zijn echt enorm verschillend per maatschappij, neem ook een afschrift van je NL maatschappij mee waarin staat dat je x jaar schade vrij hebt gereden en wat je voordeel percentage op dit moment is!

Lokaal zou ik bv State Farm proberen of een ander meer regionaal bedrijf (als die beschikbaar is voor je)
Nationaal zou ik zeker Geico en Progressive proberen te bellen!
Op het internet kun je een hele hoop shoppen, ook daar is progressive een goede!

Succes en ook jij binnenkort Welkom to the VS

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

In New York moet je zelfs je Nederlandse rijbewijs inleveren als je een NY rijbewijs wil. Op verzoek kunnen ze het wel voor je bewaren, anders wordt het vernietigd.
Bij aankoop van een auto regelt de dealer de registratie en kentekenplaten hier, je moet wel bewijs hebben dat je een verzekering hebt. We hebben Allstate, ook een goed bedrijf.
Annemiek
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik moest hier in KY alleen een schriftelijke test doen (makkelijk, 0 fouten, hoewel ze hier in de VS soms andere regels aanhouden dan ik aangeleerd had) en een oogtest. Uiteraard werkt dat alleen als je al een Nederlands rijbewijs hebt... zorg ook dat je een internationaal rijbewijs van de ANWB koopt, want zonder het internationale rijbewijs moet je allerlei extra formulieren invullen.

Bij het kopen van de auto werd al het papierwerk bij de dealer gedaan, inclusief de nummerplaat en de registratie van de auto. Zorg dat je je auto koopt bij een "echte" dealer, je hebt hier in de VS veel autoverkopers die op een grasveldje langs de kant van een drukke weg hun auto's slijten, maar dat zijn echt k**-auto's. Ik heb ervoor gekozen bij een echte Ford-dealer mijn Focus te kopen. Kost misschien ietsje meer, maar ik had er veel meer vertrouwen in dat alles in orde zou komen. Bovendien kon ik allerlei kleine mankementen aan de auto in de deal verwerken, zodat ze gratis gerepareerd werden.

Reken er wel op dat je er - afhankelijk van hoe perfectionistisch je bent - best wel eens twee tot drie weken over kan doen tot je een echt goede auto voor een goede prijs hebt gevonden. Waarin ik me vergiste, was dat ik de prijs die genoemd werd als totaalprijs zag, terwijl de dealers hun prijzen altijd adverteren exclusief de belasting en andere bijkomende kosten. Auto's onder de $4000 excl. belasting zijn bijna per definitie rotauto's, koop ze niet.

Vergelijk ook prijzen en opties, en zorg dat je altijd de Carfax checkt van alle auto's waarin je geïnteresseerd bent. Ik heb een aardig deel van de initiële prijs van de auto af kunnen onderhandelen, simpelweg door met een waarheidsgetrouw bod van eenzelfde model bij een andere dealer aan te komen. Zorg dat je het bij het onderhandelen altijd over de "bottom line" prijs hebt, want anders krijg je er dus nog allerlei belastingen en andere kosten bijgerekend. Bezoek Edmunds.com voor meer tips over het kopen van een auto, dit is een ERG goede site!

Autoverzekering: krijg je pas als je een Amerikaans rijbewijs hebt. Zorg dat je een Engelstalige verklaring van je verzekeraar in NL hebt waarin staat dat je de laatste x jaar schadevrij hebt gereden. Zorg dat de einddatum van je autoverzekering zo dicht mogelijk bij je vertrekdatum ligt, want als je meer dan 30 dagen geen verzekering hebt gehad, wordt dat gezien als een "lapse" en betaal je zeker 30% meer.

Aangezien je geen driving record hebt in de VS, kun je erop rekenen dat je autoverzekering erg heftig is. Je wordt nl. ingeschaald bij de 16-jarigen die pas net hun eerste auto hebben. Ik heb begrepen dat pas na 6 maanden enige verlaging van de kosten in zicht is, natuurlijk alleen als je geen brokken hebt gemaakt.

Zorg dat je een quote opvraagt bij zoveel mogelijk verschillende bedrijven, dit kan tot $400 per 6 maanden schelen. Ikzelf ben bij Safeco terecht gekomen; Geico en Progressive zijn voor ons beginners te duur. Check ook Allstate, Nationwide en State Farm.

Pffff, ik heb een lamme arm nu. Hopelijk heb ik je hiermee wat op weg kunnen helpen! Laat me maar weten of je nog meer vragen hebt. :D
Dennis

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Nog wat dingen:

- Mijn ervaring is dat niemand er iets om geeft dat je in Nederland al zoveel jaar schadevrij rijdt. Je verklaring dient er uitsluitend toe om te laten zien dat je geen lapse in policy hebt (meer dan 30 dagen zonder verzekering hebt gezeten).

- Er zijn hier in de VS erg opdringerige autoverkopers. Laat je nooit verleiden tot een deal waarbij je je niet 100% in orde voelt. Ga nooit in op deals die je "onmiddellijk" moet aannemen. Als ze willen dat je de auto meteen koopt, is er iets mee mis. Bottom line: koop geen auto bij pushy verkopers.

- Iedere autoverkoper zal proberen je naam en tel. nr. te bemachtigen. Geef ze nooit tijdens je eerste bezoek af. Geef ze alleen af aan autoverkopers waar je je mee op je gemak voelt, anders krijg je straks 20 telefoontjes per dag over "interessante" auto's.

- Geef nooit een bedrag op als men je vraagt hoeveel je wilt besteden. Of lieg: dat deed ik ook... ik gaf altijd een bedrag op dat duizenden lager lag dan mijn daadwerkelijke limiet. Je zult zien dat je automatisch toch naar die limiet geleid wordt. Zorg wel dat het lage bedrag dat je noemt realistisch is, want anders verliest men interesse in je. Auto's voor minder dan $3500 excl. belasting zul je bij een echte dealer niet of nauwelijks vinden; reken op minimaal $5000.

- Sommige dealers weten zelfs een slechte deal aantrekkelijk te maken. Ga er nooit op in voordat je online bij Edmunds.com en kbb.com de daadwerkelijke waarde van je auto hebt gecheckt. Je zult zien dat die "geweldige" deal vaak niks voorstelt. Bij mij liet men eens de waarde van een auto zakken van $9000 naar $5500; althans dat werd me verteld. Het leek een goede deal en ik was er bijna voor gegaan. Maar, bij een online check bleek dat diezelfde dealer dezelfde auto adverteerde voor $7000 en dat de marktwaarde van die auto $5700 was! In plaats van een voordeel van $3500 was mijn werkelijke voordeel dus $200.

- Gebruik de sites Autotrader.com en Automart.com om prijzen van auto's te vergelijken.

- Als de dealer niet bij elke auto een blad in de ruit geplakt heeft waarop staat of de auto wel of niet met "warranty" komt, raad ik je aan zo snel mogelijk om te keren en weg te rennen. Hetzelfde geldt voor dealers waarbij nergens een sticker te vinden is waarop staat dat men verplicht is om je op verzoek het telefoonnummer van de vorige eigenaar van de auto te geven (dit laatste geldt in ieder geval in KY).
Dennis

StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Wauw, dat zijn nog eens tips. Werkelijk fantastisch, daar heb ik heel veel aan. Ik heb volgende week vrij en dan ga ik zo veel mogelijk op internet opzoeken. Helaas heb ik mijn auto al meer dan 7 weken geleden verkocht, die 30 dagen haal ik dus niet...

Dennis en Richard: thanks!!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dennis toch, zo hypocriet zijn ze hier nou ook weer niet, een auto kopen hier is niets anders dan een auto kopen in Nederland, in mijn opzicht dan!
maar je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn!

Over alle extra kosten ben ik het met je eens, probeer de deal te maken INCLUSIEF alle kosten (klaarmaken, belastingen, etc...) en check de waarde van de auto op de gegeven sites!
Geef nooit je gehele naam of telefoonnummer totdat je iets koopt!!!!!!!!!!
Ze hoeven niets meer te weten dan, hoi ik ben Richard en ik ben op zoek naar......................... en ik wil ongeveer $$$$ besteden (lager dan je wilt)

Je kunt hier in de VS ELKE auto testrijden en sommige dealers hoeven niet eens een "garantie" achter te houden. Als ze om je rijbewijs vragen, DOE DAT DAN NIET, want daarmee kunnen ze vrij snel je Credit opvragen wat dan weer je "CREDIT" schaad i.p.v. opbouwt!

Als je testrijd en je vind de auto goed of leuk of mooi, rij dan naar een onafhankelijke garage ergens in de buurt en laat iemand er naar kijken als je zelf geen mechanisch inzicht hebt!

Ik heb al vele auto's gekocht, ook van de "stukje gras" dealers, en nog nooit problemen ondervonden, ook heb ik van prive mensen gekocht en daar moet je iets meer mee uitkijken! Je hebt hier ook altijd nog de Lemon law die vooral voor dealers geld!

de verzekering kon voorheen wel met een internationaal rijbewijs, maar is ontzettend duur, en inderdaad ze kijken niet naar je jaren schadevrij rijden.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer