nr 1 Page Arizona
nr 2 Green Valley Arizona
nr 3 Moab

Ik zou niet in Amerika willen wonen, maar als het dan toch moet vind ik Moab wel een leuke plaats om te wonen.
Marjon
Bandido schreef:Ja, omdat het hier subtropisch is. Het kan hier een paar dagen per week een half uur lang met bakken uit de hemel komen en dan kom je dus snel aan 15''. En daar zijn we overigens ook heel blij mee, want er verdampt hier ook nogal veel. Het is namelijk de rest van de tijd gewoon zonnig. In Oregon kan het zo een week regenen, weet ik uit ervaring. Maar dan van dat druilerige, zoals in Nederland.marcuscj schreef:Duuh, Atlanta krijgt 15 inches regen in de zomer, Portland Or alleen 3.5 inches.
De winter ? dat is een ander verhaal.![]()
Ja, dat is iets wat ik ook belangrijk vind, en dat mis ik ook wel in het Zuiden. Al valt het in de Midtown-Atlanta "bubble" waar ik woon dan wel weer mee en dat is vrij open en werelds. Maar de rest van het Zuiden is dat niet en zo vind ik het nogal altijd erg dat religie hier zo'n prominente plaats inneemt en vooral de "Southern Baptists" zijn erg aanwezig. Maar ook dat de doodstraf hier nog wordt uitgevoerd, dat blijf ik iets ontzettend ongeciviliseerds vinden. Maar goed, tegelijkertijd besef ik ook wel dat ik degene die anders is en die hier is komen wonen.Tink schreef:Wat ik belangrijk vind van wonen aan de westkust is de liberale woonklimaat. Men is naar mijn mening opener, lopen altijd voorop kwa milieu veranderingen en gezondheid
Dat is weer een andere discussie, maar toch op zijn minst twijfelachtig. Zo zijn staten als Georgia en Virginia qua grootte van de economie (in GDP) vergelijkbaar met landen als Zweden en Zwitserland. Een staat als Ohio is ongeveer zo groot als Nederland, en een staat als Californie zou als onafhankelijk land zelfs in de top 10 staan van grootste economieen ter wereld. Nou zegt GDP natuurlijk niet alles, maar wel veel. Er zijn genoeg landen denkbaar met minder middelen en mogelijkheden en die ook onafhankelijk zijn.Tink schreef:net zoals ik trots was op het feit toen we nog in California dat California als land zichzelf zeer goed staande zou kunnen houden mocht het zich af willen scheiden van de United States. Geen van de andere staten zou als zelfstandig land kunnen functioneren, omdat er niet voldoende inkomsten/industrie en infrastructuur is.
Amen brother!Bandido schreef:Ja, dat is iets wat ik ook belangrijk vind, en dat mis ik ook wel in het Zuiden. Al valt het in de Midtown-Atlanta "bubble" waar ik woon dan wel weer mee en dat is vrij open en werelds. Maar de rest van het Zuiden is dat niet en zo vind ik het nogal altijd erg dat religie hier zo'n prominente plaats inneemt en vooral de "Southern Baptists" zijn erg aanwezig.Tink schreef:Wat ik belangrijk vind van wonen aan de westkust is de liberale woonklimaat. Men is naar mijn mening opener, lopen altijd voorop kwa milieu veranderingen en gezondheid
De Zuidelijke Staten, en dan met name North Carolina, Georgia en Virginia behoren niet voor niets al jaren tot de snelst groeiende staten. Maar als je ergens wilt wonen moet het er wat mij betreft niet alleen maar "mooi" zijn, je moet er ook werk kunnen vinden en een huis kunnen kopen. En dan vind ik het weer ook nog belangrijk. En die mix vind ik in het Zuiden van de VS.Georgie schreef:North & South Carolina heb ik al eens bezocht en ik was verrast door het zuiden. Ik vond het er prachtig! Ik denk dat ik serieus dus VA of NC zou overwegen, alsmede omgeving Washington D.C.