Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar waren jullie op 11 September 2001?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Waar waren jullie op 11 September 2001?
Lijkt me inderdaad vreselijk om zulke verhalen te lezen als je dichtbij betrokken bent.
Volgens mij krijg je bij dingen die zo groot zijn als dit waardoor mensen het bijna niet kunnen bevatten snel allerlei theorieën.
Volgens mij krijg je bij dingen die zo groot zijn als dit waardoor mensen het bijna niet kunnen bevatten snel allerlei theorieën.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Jeetje wat heftig zo'n tour. Ik weet niet zeker of ik dat zou kunnen, maar ik ga zeker naar het museum en de herdenkingsplaats. Ik denk dat ik daar al heel emotioneel van word.1250 schreef:Voor de mensen die binnenkort naar New York gaan een tip: Bij Ground Zero (links van de grote borden) is een museum/herdenkingsplaats ingericht met allemaal gegevens over 9/11, je kan je daar ook aanmelden voor een tour, doe dat! De tour wordt gegeven door mensen die persoonlijk betrokken waren bij 9/11... wij hadden twee tour guides, eentje die had geholpen bij het puinruimen omdat hij bij de gemeentelijke dienst werkte en een meisje (+/- 25 jaar) wat haar vader (!) verloren had omdat hij vastzat op de bovenste verdieping... vreselijk indrukwekkende verhalen waar zij zelf nog moeite mee hadden om het te vertellen!
Krijg er nu weer een brok van in mijn keel...
Grandu, bedankt voor de tip van de documentaire vanavond! Ik zie het nu echt net op tijd. Ik ga 'm opnemen en zaterdag in alle rust kijken.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zit weer met grote ogen naar de documentaire ''102 minutes that changed America'' te kijken. Ik vind deze en ''My 9/11'' enorm de moeite waard!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
@ Grandu Ik heb maar een klein stukje gekeken, maar mijn hart brak bij het stukje dat die cameraman op een gegeven moment een man aanspreekt die met twee tassen en wat spullen helemaal onder het puin/as/troep op straat loopt.. Deze man geeft aan dat hij geen vragen wil beantwoorden, hij heeft het al zwaar genoeg! Hij wil doorlopen, kijkt de cameraman aan en vraagt, heb je enig idee waar iedereen heen gaat, waar ik heen moet?
Voor mij zo tekenend voor de mensen die op dat moment in de stad aanwezig waren! Ik heb respect voor de New Yorkers en iedereen die dit (op zijn of haar manier) heeft meegemaakt!
Voor mij zo tekenend voor de mensen die op dat moment in de stad aanwezig waren! Ik heb respect voor de New Yorkers en iedereen die dit (op zijn of haar manier) heeft meegemaakt!
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was inderdaad een indrukwekkend beeld, het zag eruit als een einde van de documentaire. De grote stofwolken die door de straten razen zagen er enorm gevaarlijk, overweldigend en indrukwekkend uit. Iedere keer dat ik de beelden zie ben ik weer even verbijsterd, hoe vaak je de film ook ziet. Respect voor New York en hoe de bewoners met 9/11 zijn omgegaan!
---Mark Twain
---Mark Twain
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vond het een hele indringende en heftige film en zat af en toe met dik kippenvel op mijn armen.
Marjon
Marjon
Gek he ..ik ben geen Amerikaan, maar tot op de dag van vandaag kan ik geen documentaire zien over 9/11.
Sandy
Naar dit soort docu's kijk ik nooit.
Maar het was wel de tweede keer, dat ik deze gezien heb.
Op de één of andere manier kan ik niet weglopen of wegzappen.
En nu is er alleen maar stilte...
Maar het was wel de tweede keer, dat ik deze gezien heb.
Op de één of andere manier kan ik niet weglopen of wegzappen.
En nu is er alleen maar stilte...
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Op de bewuste dag stond ik in mijn winkel toen de buurman (collega winkelier en grapjas 1e klas) binnen kwam lopen met de opmerking; "heb je het al gehoord van dat vliegtuig dat in New York het gebouw van de Twin Towers is binnen gevlogen?" .... ik had geen radio aanstaan en wist nog van niets en dacht eigenlijk direkt aan weer een grap. Op mijn ontkennend antwoord en grijns "vol verwachting naar de clou van de joke" reageerde hij van; "dit is echt geen grap! Zet de radio maar aan!" Direkt de radio aangezet en na enkele minuten hoorde ik al de eerste berichten en begon de gruwelijke werkelijkheid enigzins tot me door te dringen..... Echter pas s'avonds, na het zien van de TV beelden begon ik de omvang van de gebeurtenissen pas echt te beseffen. Ik kan me nog glashelder herinneren hoe ik de volgende uren en dagen voor de TV heb gezeten....totaal verbijsterd, letterlijk "met stomheid geslagen". Nu ik dit zit te typen staat het kippenvel me weer op de armen.
Zit op dit moment weer in de states en ben benieuwd wat we hier van 9/11 gaan meekrijgen ....(morgen zijn we in Rapid City voor een bezoek aan Mount Rushmore)
Twee jaar geleden zaten we op 9/11 in Reno voor de National Air Race Championships. De veiligheidsmaatregelen waren toen zeer streng en de herdenking indrukwekkend en emotioneel (was toen te gast bij een race team die enkele bekenden hadden verloren bij de aanslagen).
Zit op dit moment weer in de states en ben benieuwd wat we hier van 9/11 gaan meekrijgen ....(morgen zijn we in Rapid City voor een bezoek aan Mount Rushmore)
Twee jaar geleden zaten we op 9/11 in Reno voor de National Air Race Championships. De veiligheidsmaatregelen waren toen zeer streng en de herdenking indrukwekkend en emotioneel (was toen te gast bij een race team die enkele bekenden hadden verloren bij de aanslagen).
No guts, no glory!
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ook, ik zat aan mijn stoel gekluisterd! Maar goed dat er af en toe reclame was zodat we even stoom af konden blazen.Grandu schreef:Ik zit weer met grote ogen naar de documentaire ''102 minutes that changed America'' te kijken.
- Animar
- Amerikakenner
Gisteren hebben we gekeken naar "102 minutes...". In de afgelopen 9 jaar hebben we de beelden al zo vaak gezien, dat ik dacht dat het nu wel minder heftig zou zijn om naar te kijken. Maar nee dus... het blijft telkens weer vreselijk om te zien, kippenvel, slikken... Vreselijk.
Maar waar ik me nu eigenlijk pas over zat te verbazen; op zo'n vreselijk moment zou je denken dat je alleen maar zo snel mogelijk weg zou willen uit dat gebied, maar als je dan eens nagaat hoeveel mensen dan gewoon lopen te filmen... heel raar eigenlijk. Er liepen filmploegen van actualiteitenrubrieken, daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen. Maar gewoon de burgers, mensen die uit het WTC gekomen zijn enzo, dat snap ik dus niet.
Er zit ook een fragment in van iemand die in zijn huis (appartement) staat te filmen, eerst de beelden van de torens, daarna de beelden van vluchtende mensen. Ik weet dat je je nooit kunt voorstellen wat je zelf zou doen in bepaalde situaties, maar ik kan me toch écht voorstellen dat ik zoveel mogelijk mensen van straat af zou halen en in m'n appartement zou opvangen. Op z'n minst om wat te drinken te geven en te schuilen voor alle rotzooi die de straten inkwam na het instorten van de torens.
Ik veroordeel hier niemand hoor, maar het is meer mijn verbazing eigenlijk.
Maar waar ik me nu eigenlijk pas over zat te verbazen; op zo'n vreselijk moment zou je denken dat je alleen maar zo snel mogelijk weg zou willen uit dat gebied, maar als je dan eens nagaat hoeveel mensen dan gewoon lopen te filmen... heel raar eigenlijk. Er liepen filmploegen van actualiteitenrubrieken, daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen. Maar gewoon de burgers, mensen die uit het WTC gekomen zijn enzo, dat snap ik dus niet.
Er zit ook een fragment in van iemand die in zijn huis (appartement) staat te filmen, eerst de beelden van de torens, daarna de beelden van vluchtende mensen. Ik weet dat je je nooit kunt voorstellen wat je zelf zou doen in bepaalde situaties, maar ik kan me toch écht voorstellen dat ik zoveel mogelijk mensen van straat af zou halen en in m'n appartement zou opvangen. Op z'n minst om wat te drinken te geven en te schuilen voor alle rotzooi die de straten inkwam na het instorten van de torens.
Ik veroordeel hier niemand hoor, maar het is meer mijn verbazing eigenlijk.
Anita
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Anita,
ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat op dat moment nog niemand wist hoe groot ramp eigenlijk was... Ik denk dat de meeste filmers er gewoon niet aan dachten dat de torens wel eens in zouden kunnen storten.
ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat op dat moment nog niemand wist hoe groot ramp eigenlijk was... Ik denk dat de meeste filmers er gewoon niet aan dachten dat de torens wel eens in zouden kunnen storten.
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zat gewoon op het werk, waar op een gegeven moment iemand een telefoontje kreeg dat er allemaal vliegtuigen in de VS neergestort waren. Niet alleen die op het WTC en Pentagon en die bij Pittsburgh, maar ook tegen zo ongeveer elk hoog bouwwerk in het land. Het Vrijheidsbeeld, het ESB, Sears Tower, het Capitool, allemaal moesten ze eraan geloven. Radio of TV hadden we niet, en internet was totaal overbelast, dus bleef de ware situatie nog een tijdje onbekend. Ook wisten we niet om wat voor vliegtuigen het ging, dus we dachten toch aan iets kleiners, Cessna's of zo. Ik bedoel, iets groters zou toch alleen in films kunnen? Een paar jaar eerder toonde The Siege nog een ondenkbare situatie van terreur in NYC, en nu was de werkelijkheid ineens zoveel absurder.
De echte ernst van de situatie drong pas tot me door toen m'n broertje me belde met de mededeling dat beide WTC-torens waren ingestort. Direct mijn tegenvraag hoever dan. Antwoord: tot de grond. Aangezien ik een goede maand eerder (2 augustus) samen met twee collega's daar nog op het dak had gestaan en dus de kolossale omvang van die torens nog goed voor ogen had besefte ik toen pas echt de omvang van de ramp.
Het aantal slachtoffers op zich is wel altijd een tamelijk nietszeggend getal gebleven. Wat me echter wel altijd is bijgebleven is de liftjongen, die eerst 50 etages nors voor zich uit stond te kijken, om vervolgens alsnog een heel verhaal over de torens af te ratelen en precies op tijd daarmee klaar te zijn. Geen idee hoe het met hem is afgelopen, maar de kans is uiteraard groot dat hij tot de slachtoffers behoort. Daarmee heeft de ramp voor mij een gezicht gekregen wat ik nooit meer zal vergeten.
De echte ernst van de situatie drong pas tot me door toen m'n broertje me belde met de mededeling dat beide WTC-torens waren ingestort. Direct mijn tegenvraag hoever dan. Antwoord: tot de grond. Aangezien ik een goede maand eerder (2 augustus) samen met twee collega's daar nog op het dak had gestaan en dus de kolossale omvang van die torens nog goed voor ogen had besefte ik toen pas echt de omvang van de ramp.
Het aantal slachtoffers op zich is wel altijd een tamelijk nietszeggend getal gebleven. Wat me echter wel altijd is bijgebleven is de liftjongen, die eerst 50 etages nors voor zich uit stond te kijken, om vervolgens alsnog een heel verhaal over de torens af te ratelen en precies op tijd daarmee klaar te zijn. Geen idee hoe het met hem is afgelopen, maar de kans is uiteraard groot dat hij tot de slachtoffers behoort. Daarmee heeft de ramp voor mij een gezicht gekregen wat ik nooit meer zal vergeten.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
-
- Amerika-ontdekker
ik zat op mijn werk en dacht dat het een geintje was toen ik het hoorde van een collega
ik ben meteen de radio gaan aanzetten en kwam tot de conclusie dat het menens was
over de documentaire gisteravond ,ik had het nog nooit gezien,maar wat een respect krijgen die mensen van mij daar
ergste moment was dat je daadwerkelijk mensen zag vallen verschrikkelijk was dat
ik ben meteen de radio gaan aanzetten en kwam tot de conclusie dat het menens was
over de documentaire gisteravond ,ik had het nog nooit gezien,maar wat een respect krijgen die mensen van mij daar
ergste moment was dat je daadwerkelijk mensen zag vallen verschrikkelijk was dat

- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik heb ooit een andere docu gezien waarbij ze vanuit het WTC filmen, en je op de achtergrond allemaal doffe klappen hoort. Dat blijken dus mensen te zijn die op de grond neerkomen. Heel akelig...boston-dude schreef:over de documentaire gisteravond ,ik had het nog nooit gezien,maar wat een respect krijgen die mensen van mij daar
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet welke je bedoelt, WizardofOss. Je zag in die film de lobby instorten.
---Mark Twain
---Mark Twain
- john ny
- Amerikakenner
Volgens mij komt deze docu vanavond, deze is gemaakt door 2 franse broers die een paar dagen meelopen met de brandweer van NY.
Heftig, vooral inderdaad dat geluid wat je hoor in de lobby van de vallende mensen... verschrikkelijk.
Heftig, vooral inderdaad dat geluid wat je hoor in de lobby van de vallende mensen... verschrikkelijk.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Qua docu's heb ik alleen deze gezien. Wel erg indrukwekkend: http://www.imdb.com/title/tt0312318/
On September 11, 2001, filmmaker James Hanlon and Jules and Gedeon Naudet were filming a documentary on a rookie New York City firefighter when they noticed a plane overhead. That plane would hit the World Trade Center. They rushed immediately to the scene. James Hanlon and the Naudets filmed throughout Sept. 11 and the days afterward from the firemen's perspective, as it became clear to them that this was the only known footage from inside the Twin Towers that day
On September 11, 2001, filmmaker James Hanlon and Jules and Gedeon Naudet were filming a documentary on a rookie New York City firefighter when they noticed a plane overhead. That plane would hit the World Trade Center. They rushed immediately to the scene. James Hanlon and the Naudets filmed throughout Sept. 11 and the days afterward from the firemen's perspective, as it became clear to them that this was the only known footage from inside the Twin Towers that day
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- john ny
- Amerikakenner
Dat is die ik bedoelde... volgens mij 

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat denk ik ook ja 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1503 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa