Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

CHARMED!!!!! whahaha dit is echt té grappig, want ik ben er ook geweest, in 2005! Ik zou en MOEST er persee heen! In Nederland had ik het adres opgezocht, en in Amerika hebben we het in de GPS ingevoerd, en we reden er zo heen! :D Zie hier ook mijn charmed-huis foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Het is straat met prachtige Victoriaanse huizen. Hier nog een aantal van die huizen, al vind ik niet alle kleuren even mooi :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het huis in de clip 'Thriller' van Michael Jackson staat ook in deze straat, alleen die waren ze opnieuw aan het schilderen. Een man die in één van die huizen woont, sprak ons aan en hij dacht dat hij voor het Thriller huis kwamen, haha.

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Hier is een foto van ons huis , die tegenwoordig te koop staat.

Afbeelding

Afbeelding
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Karinita schreef:Ik heb ook nog een foto van een mooi huis.
Herkent iemand dit huis? Het is bekend van...

Afbeelding
Gaaf joh! Hier een echte charmed fan hoor!! :wink: Ik zou dit huis ook wel eens in het echt willen bekijken. De bewoners zullen wel vaker mensen op de stoep hebben staan die foto's willen maken.
onze blog - Bouwmanfamily
Magnolia87
Amerikakenner

Becs08 schreef:
Karinita schreef:Ik heb ook nog een foto van een mooi huis.
Herkent iemand dit huis? Het is bekend van...

Afbeelding
Gaaf joh! Hier een echte charmed fan hoor!! :wink: Ik zou dit huis ook wel eens in het echt willen bekijken. De bewoners zullen wel vaker mensen op de stoep hebben staan die foto's willen maken.
Heb je mijn foto's ook al gezien dan? :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Magnolia87 schreef:
Afbeelding

.
Niet ver hier vandaan hebben we ook een buurt met dit soort huizen. En bij mijn schoonvader in Michigan staan deze:
Afbeelding

Afbeelding

Queen Anne style heet die bouwstijl.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magnolia87
Amerikakenner

Leuk die foto's Petra! Ik zou wel eens de binnenkant van zo'n huis willen zien! Alleen op een bordje in die straat stond dat het een Victoriaanse bouwstijl is..... Hoe zit dat? Welke van de twee is het nou?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 09 dec 2006, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Daar vond ik net een interessant artikelover, want dat heb ik me ook al afgevraagd.

Het blijkt, dat "Victorian" de tijdsperiode is en "Queen Anne" de bouwstijl.

''A lot of people label old buildings as either 'Colonial' or 'Victorian,' when in fact these are historical periods rather than architectural styles,'' said Diane Maddex, editor of the Preservation Press.

''The book is helpful in letting people know that there were a number of styles represented in those two historical periods - for example, Second Empire, Queen Anne, Stick-Style and Richardsonian Romanesque buildings are all generally labeled Victorian, but they each have their very own distinct characteristics.''
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magnolia87
Amerikakenner

Oke, nu snap ik het! Bedankt voor het opzoeken! Ik vind het echt apart, met al die torentjes enzo, lijkt mij echt leuk om een keer zo'n huis van binnen te zien! Volgens mij heeft zo'n huis heel veel van die hoekjes en kleine kamertjes enzo, echt zo'n 'spannend' huis zeg maar, om verstoppertje in te spelen, haha.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hadden jullie gezien dat ik ook op de AllesAmerika.com homepage een foto van een Amerikaans huis had geplaatst?

Het is mijn bedoeling om dat plaatje tot de kerst een paar keer te wisselen met andere mooie huizen hier in de omgeving waar ik foto's van gemaakt heb, dus blijf af en toe op de homepage kijken. :wink:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dennis schreef:Hadden jullie gezien dat ik ook op de AllesAmerika.com homepage een foto van een Amerikaans huis had geplaatst?

Het is mijn bedoeling om dat plaatje tot de kerst een paar keer te wisselen met andere mooie huizen hier in de omgeving waar ik foto's van gemaakt heb, dus blijf af en toe op de homepage kijken. :wink:
Tot hoe lang blijft die kerstverlichting in en om de huizen er? Is er kans dat we half januari er nog een glimp van opvangen? Of wordt het net als hier begin januari al weggehaald?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik mij afvraag bij die Victorian/Queen Anne huizen: die zijn van hout én dus geschilderd.
Is dat geen ontzettend (duur en tijdrovend) werk om die om de x-aantal jaren te moeten schilderen? :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dennis schreef:Hadden jullie gezien dat ik ook op de AllesAmerika.com homepage een foto van een Amerikaans huis had geplaatst?
Had het gisteren gezien.
Vind het nogal kitcherig overkomen, zoveel van die plastick figuren (maar kleine kinderen zouden er weg van zijn, vermoed ik).
Dennis, als je toevallig in een mall komt: ik hou ook wel van plaatjes van die enorm grote kerstbomen die je daar wel eens aantreft! (hint)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hier wat foto's van Victoriaanse huizen die ik onderweg in Californië heb gemaakt. Ik vind die Queen Ann bouwstyle prachtig en zou ook graag een kijkje binnen willen nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

hekkie schreef: Afbeelding
Dit lijkt net zo'n speelhuisje! :lol:
Elke
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Larissa, is dit
Magnolia87 schreef:
Afbeelding
ook de straat waar het Charmed huis staat? Want dat ga ik het zeker de volgende keer opzoeken.....

Chantal
Magnolia87
Amerikakenner

@ Chantal: Ja, dat is de straat waar het Charmed-huis staat! Al die foto's die ik liet zien staan in die straat. Ik kan je het volledige adres wel geven?
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Oh ja, graag!
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Magnolia87 schreef:CHARMED!!!!! whahaha dit is echt té grappig, want ik ben er ook geweest, in 2005! Ik zou en MOEST er persee heen! In Nederland had ik het adres opgezocht, en in Amerika hebben we het in de GPS ingevoerd, en we reden er zo heen! :D Zie hier ook mijn charmed-huis foto's!
Lachen :D Wij waren er begin augustus en jij? Op een ander moment aan de rozen te zien.
Karin
Magnolia87
Amerikakenner

Karinita schreef:
Magnolia87 schreef:CHARMED!!!!! whahaha dit is echt té grappig, want ik ben er ook geweest, in 2005! Ik zou en MOEST er persee heen! In Nederland had ik het adres opgezocht, en in Amerika hebben we het in de GPS ingevoerd, en we reden er zo heen! :D Zie hier ook mijn charmed-huis foto's!
Lachen :D Wij waren er begin augustus en jij? Op een ander moment aan de rozen te zien.
Karin
Um...wat slecht, ik weet niet eens meer zeker op welke datum we naar LA vlogen! Maar volgens mij gingen we rond 24 juli weg, dus 25 juli was deze foto genomen, want we gingen gelijk de eerste dag hier heen!
Magnolia87
Amerikakenner

dolphin schreef:Oh ja, graag!

Adres Charmed huis
1329 Carroll Avenue
Echo Park Area
Los Angeles, CA 90026

A mile northwest of downtown Los Angeles

Dit is nog een site met meer van die huizen:

http://www.historicechopark.org/id6.html
Plaats reactie