markgoestoamerica schreef:Edit: koop geen vastgoed als belegging, wel als je een huis nodig hebt om in te wonen...
Ik heb ook geinvesteerd in vastgoed. Het meeste verkocht voor de bubble barstte
Heb nu nog een 1 huis, een tweeondereenkapper en een mobile home op bijna een acre
Die laatste is de beste cash cow. Gekocht, gestolenincl het land van de bank voor $10000
Return on investment? $5400 per jaar. Gaat $1000 vanaf aan belastingen, verzekeringen en onderhoud schat ik dus een netto return van 44%
Doe ik het nog veel beter dan vastgoed tycoon, laten we hem E.S. noemen
Echter om dat te bezitten vanuit Nederland? nou neuh
En jij hebt zelf de buurt en het huis bekeken? Over Detroit verschillen de meningen nogal, waardoor het de vraag is welke kant het opgaat met die stad en dus ook met het vastgoed dat je daar bezit.
Ik kan het mis hebben, maar het klinkt me als spam in de oren. Vooral het 'waarom nog langer wachten'.
Plus de $ 25,000 winst. Is dat na aftrek van de kosten van de makelaars ? Zijn daar de in de US verschuldigde belastingen al van afgetrokken ?
En ja FL schijnt in de lift te zitten - op bepaalde plaatsen - oa. door buitenlanders de er nu relatief goedkoop vastgoed kopen mede als vakantie-bestemming.
Detroit ligt in MI en het gaat iets beter met de auto-industrie, maar verder is er weinig/geen ec. opleving.
En wie gaat er op vakantie naar Detroit ? Tenzij je helemaal enthousiast bent van Motown, dan misschien.
Een goed huis in Detroit voor 30 of 40.000 dollar ? In een prima buurt met huurder ?
En dat verhuur je dus voor tegen de $ 900 per maand ? Want al je zegt p/m $ 500 netto over te houden is dat toch het minste dat je zult moeten berekenen om dat te halen na aftrek van beheerskosten, groot en klein onderhoud, OG. bel., inkomstenbel. Fed. en staat (plus bijkomende kosten).
Je gaat me vertellen dat mensen staan te trappelen, in een stad met enorme leegstand, om een krappig oud huisje te huren voor toch een redelijk fors bedrag per maand ?
Ik weet het bijna wel zeker oortjes. Die nummers kloppen van geen kanten.
In een stad als Detroit waar enorme leegstand heerst (goede en slechte buurten) koop je geen huisje van 40k om dat te verhuren voor $900 per maand.
Daarbij als ik een uitstekend huurhuis had dat verhuurde voor $900 per maand? Dan verkocht ik dat echt niet voor 40k. Dat is meer dan 25% return on investment. Dat krijg je nergens
Moet ik je er wel op wijzen dat ik de $ 900 extrapoleerde van de opm. van BocaRaton dat hij 15% rendement haalde - aan huur - op een huis van $ 40,000.
(Het zijn dus geen gegevens die hij gaf.)
Ik berekende 15% van 40.000 dollar: is 6000 dollar. Dat gedeeld door 12 geeft $ 500 per maand.
Misschien zat ik te hoog met $ 900. Maar om uiteindelijk op $ 500 pure winst uit te komen, zal het toch minstens $ 800 of $ 750 moeten zijn.
Maar ik denk niet dat het echt veel uitmaakt voor het punt dat ik wilde maken.
Het is een ding om wonend in FL in dezelfde staat een tweede huis te komen, als een gok, om er aan te verdienen.
Heeft B. die gok gemaakt en er aan verdiend, des te beter voor hem.
Maar ik geloof geen moment dat het scenario zonder meer te herhalen is in andere steden in de US.
Als het zo makkelijk was deed iedereen het - en dan zouden de prijzen van de huizen beduidend hoger liggen.
Plus zo het al mogelijk is op een of andere manier, het kan ook alleen als je de 'ideale' huurder vindt.
Inmiddels staan er genoeg filmpjes op YouTube over huizen prima opgeknapt die in een jaar tijd volledig uitgewoond, tot zelfs voor een groot deel gesloopt, werden.
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 nov 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit topic trekt nu pas mijn aandacht. Ik ben verbaasd hoe roekeloos, ongeïnformeerd en dom (sorry dat ik het zo eerlijk zeg) sommige mensen kunnen zijn. Hoe kan het nou toch zijn dat je op Realtor iets vindt van 11.000 USD wat makkelijk het tienvoudige waard is bij volledige koopsom, en hier helemaal niet van begrijpt wat precies de bedoeling is - dat je het onroerend goed dus niet koopt maar gewoon een korte periode mag gebruiken per jaar. En waarom zou je in godsnaam in Detroit een investering willen doen? De stad heeft het hoogste misdaadpercentage van de hele Verenigde Staten en er is nog veel meer mis daar. Hoe.kan.je.dat.nou.niet.begrijpen. Zou dit zijn waarom voor veel mensen die American Dream mislukt? Zou het te maken hebben met common sense of intelligentie?
Voor mij is de Detroit ervaring positief. Niet 100% maar toch haal ik een winstmarge van 10-12 % naargelang het huis.
Ik heb meerdere huizen in Detroit.
De keuze van de wijk is zeer belangrijk. Daarom moet je ook de goede banden leggen met de plaatselijke contacten.
Een reisje ter plaatse kan ook interessant worden en de investering is de moeite waard: Detroit is NIET zoals je kan zien op de Youtube filmpjes. Ikzelf heb DAGEN doorheen Detroit gereden. Alle kanten op.Er zijn wel sommige buurten die er zeer verlaten uitzien, maar wees er van overtuigd, dat wij met onze Europese gewoontes, zeer graag in de meeste buurten van Detroit zouden willen wonen.
Als je een huis op de kop tikt voor $10.000 is het zeker niet meer waard, maar als je investering naar een wat hogere prijsklasse gaat ( $35.000 -40.000) EN met getrouwenspersonen te werk gaat, val je meestal op zeer goede en gezonde buurten.
Bovendien is het ook interessant een "section 8" huurder te vinden. Voor deze mensen betaalt de Staat rechtstreeks de huurgelden ( gedeeltelijk of een groot percentage). Deze huurders, alhoewel ze er financieel niet zeer goed voor staan, moeten aan vereisten doen om in het "section 8" programma te mogen blijven. Eén van deze is het goede onderhoud en behoud van de woning. Ze zorgen er dan ook voor dat het huis in goede staat blijft. Ze willen niet verhuizen en willen zeker hun begunstigd statuut van "section 8" huurder niet verliezen; als de staat toch je $ 700 huurder betaalt, waarom ga je risiko's lopen om uit het "section 8" programma te worden gezet?
De criminaliteit ligt wel erg hoog in Detroit, inderdaad. Maar deze is ook voornamelijk geconcentreerd in sommige wijken. En wat noemt men "criminaliteit"? Als je de verslagen van, de politie leest worden de snelheidsovertredingen, ruzie met je echtgenote, jointje roken, dronken op de openbare weg, enz. ook als "criminaliteit" beschouwd.
Detroit is zich, na het faillissement, volledig terug aan het opwerken. De stad, de buurtbewoners, de nieuwe investeerders zorgen ervoor dat Detroit terug een betere faam gaat krijgen.
De stad sloopt zoveel huizen mogelijk en maakt van die panden groene zones. De buurtbewoners kopen vervallen huizen op voor $1 en gaan eveneens aan het werk om ze af te breken, de investeerders gaan de verlaten kantoren, pakhuizen, ateliers,...weer in dienst brengen, de buitenlandse eigenaars geven de kans aan de bevolking gerenoveerde huizen te kunnen huren voor een redelijke prijs. De arbeidsmarkt evolueert positief, inwoners komen terug de stad in waar nieuwe baantjes worden gecreëerd, ...
Ik zit nu reeds 2 jaar in Detroit en de waarde van mijn huizen is reeds 10-15 % opgelopen sinds ik ze bezit. Mijn belegging brengt dus een positief resultaat op.
Ik zou er nog uren kunnen over schrijven, maar...
Aarzel niet om met mij in contact te komen indien gewenst.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.