Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eten in Amerika
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Eten in Amerika
Precies! Wij kunnen zeker twee weken iedere avond een andere cuisine eten bij ons in de buurt, rekenden we laatst!
We hebben ook heerlijke banketbakerijen, voornamelijk Grieks en Frans. Maar een slagroomtaart is volgens mij iets Nederlands. We hebben hier trouwens wel Belgische, maar geen Nederlandse restaurants. Een echt pannenkoekenhuis zou het volgens mij goed doen hier.
We hebben ook heerlijke banketbakerijen, voornamelijk Grieks en Frans. Maar een slagroomtaart is volgens mij iets Nederlands. We hebben hier trouwens wel Belgische, maar geen Nederlandse restaurants. Een echt pannenkoekenhuis zou het volgens mij goed doen hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Lag het nu aan mij of heeft momenteel echt ieder restaurant in het Noord-Oosten 'pulled pork' en/of pulled chicken op het menu staan? En was dat 2 jaar terug ook al? Kan me niet herinneren het toen gezien te hebben. Zaten toen wel in een ander deel van de US, dat wel.Ziva schreef:Het lijkt wel alsof niemand durft af te wijken van de standaard. Het zal wel zijn omdat de concurrentie zo hevig is maar dat vind ik echt jammer. Ik moet echt nog meer restaurants bezoeken maar ben nog zoekende naar wat authenticiteits in restaurants.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Bandido
- Amerika-expert
Idem dito hier. Ik denk trouwens ook dat het te maken heeft met waar iemand in NL woonde. In Den Haag kun je te kust en te keur, maar in het plaatsje van 15.000 inwoners waar mijn ouders wonen heb je een shoarmatent en een Chinees, dat is het dan wel.Petra/VS schreef:Precies! Wij kunnen zeker twee weken iedere avond een andere cuisine eten bij ons in de buurt, rekenden we laatst!
In het Zuiden heb je overal "barbecue" restaurants en die hebben allemaal pulled pork op het menu staan. Dat is een typisch en traditioneel gerecht voor deze streek. Wat ze hier "barbecue" noemen is trouwens niet hetzelfde als in NL, want dat noemen ze hier "grill". Barbecue in the South is zeer langzaam roken van vlees. Men is erg trots op deze traditie en er zijn zelfs verschillende wedstrijden voor, maar ook mbt het maken van de bbq saus. En dan zijn er zelfs nog regionale verschillen: Kansas City is er een, maar ook Carolina en Texas smaken weer heel anders.Matrox schreef:Lag het nu aan mij of heeft momenteel echt ieder restaurant in het Noord-Oosten 'pulled pork' en/of pulled chicken op het menu staan?
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In het noord-oosten staat toch niet overal pulled pork op het menu? Tenzij je bij een steak keten of een bbq restaurant gaat eten. Of misschien let ik er wel niet zo op, want dat is niet mijn favoriete eten.
Soms heb je niet echt een keuze om ergens te gaan wonen en om nou ergens te gaan wonen vanwege de restaurants..... Als je in een stad woont heb je veel keuze qua restaurants maar in de stad wonen heeft ook z'n nadelen denk ik zo.
Bovendien bevalt het me prima hier, er is veel en een groot aanbod alleen ik vind het dus soms nogal veel van hetzelfde. Er zijn een heleboel ketens, Sonic, McDonalds, Red Robin, Sparky's, Steak n Shake, Olive Garden, Old Spaghetti Store, Red Lobster, Chinese of Japanse en noem maar op qua restaurants dus keuze genoeg. Wat ik bedoel is meer, als ik als voorbeeld een Italiaans restaurant neem is het aanbod op de menukaart van restaurant A nagenoeg gelijk aan dat van restaurant B. Dat is aan de ene kant praktisch maar aan de andere kant denk ik wat onderscheid restaurant A dan van restaurant B?
Zoals gezegd, ik ben hier pas kort dus ik moet mijn weg nog vinden en dat zal ook echt wel gebeuren. Ik begin al voorkeuren te ontwikkelen voor bepaalde winkels en restaurants.
Wat ik persoonlijk mis aan NL eten is het brood vooral (ik vind het brood hier best wel klef en zoetig en het smaakt niet lekker met alles), het vele broodbeleg (filet, likkepot, ossenworst, zalmsalade etc.), belegen kaas, snoepgoed ala Haribo of drop (dat is hier niet te krijgen of belachelijk duur), gebakjes en taarten van de bakker en junkfood uit de NL snackbar (frikadel, patatje met, kroket, kipcorn). Stomme dingen dus haha. Ik woonde in NL inderdaad in een stad dus was er vanalles.
Aan de andere kant, dan heb je ook wel weer iets om naar uit te kijken als je naar Nederland gaat voor een vakantie ofzo toch?
BBQ vind ik gelukkig wel lekker en dat is inderdaad vollop te krijgen in het zuiden maar ook weer niet elke dag. En inderdaad, het heeft even geduurd voordat ik begreep dat "iets op een bbq leggen zoals we dat in Nederland noemen hier "grillen" heet en dat je echt rare blikken krijgt als je zegt "gaan we bbqen???" en je bedoelt dus grillen want bbq in de USA is een manier van eten bereiden".
Bovendien bevalt het me prima hier, er is veel en een groot aanbod alleen ik vind het dus soms nogal veel van hetzelfde. Er zijn een heleboel ketens, Sonic, McDonalds, Red Robin, Sparky's, Steak n Shake, Olive Garden, Old Spaghetti Store, Red Lobster, Chinese of Japanse en noem maar op qua restaurants dus keuze genoeg. Wat ik bedoel is meer, als ik als voorbeeld een Italiaans restaurant neem is het aanbod op de menukaart van restaurant A nagenoeg gelijk aan dat van restaurant B. Dat is aan de ene kant praktisch maar aan de andere kant denk ik wat onderscheid restaurant A dan van restaurant B?
Zoals gezegd, ik ben hier pas kort dus ik moet mijn weg nog vinden en dat zal ook echt wel gebeuren. Ik begin al voorkeuren te ontwikkelen voor bepaalde winkels en restaurants.
Wat ik persoonlijk mis aan NL eten is het brood vooral (ik vind het brood hier best wel klef en zoetig en het smaakt niet lekker met alles), het vele broodbeleg (filet, likkepot, ossenworst, zalmsalade etc.), belegen kaas, snoepgoed ala Haribo of drop (dat is hier niet te krijgen of belachelijk duur), gebakjes en taarten van de bakker en junkfood uit de NL snackbar (frikadel, patatje met, kroket, kipcorn). Stomme dingen dus haha. Ik woonde in NL inderdaad in een stad dus was er vanalles.
Aan de andere kant, dan heb je ook wel weer iets om naar uit te kijken als je naar Nederland gaat voor een vakantie ofzo toch?

BBQ vind ik gelukkig wel lekker en dat is inderdaad vollop te krijgen in het zuiden maar ook weer niet elke dag. En inderdaad, het heeft even geduurd voordat ik begreep dat "iets op een bbq leggen zoals we dat in Nederland noemen hier "grillen" heet en dat je echt rare blikken krijgt als je zegt "gaan we bbqen???" en je bedoelt dus grillen want bbq in de USA is een manier van eten bereiden".
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mijn vriendin in Alabama woont ook in zo'n stad, waar vrijwel alleen ketenrestaurants zijn. Overigens was een van onze klachten in Italie, dat ieder menu van ieder restaurant er hetzelfde uitzag op misschien een paar regionale gerechten na. Wij wonen ook niet in de stad, maar wel gewoon een heel internationaal gebied. Vanavond hebben we heerlijk Vietnamees gegeten, een van mijn favoriete cuisines. Met de jaren, dat ik hier woon, merk ik, dat ik steeds minder echt mis van Nederlands eten. Het is meer hetzelfde gevoel, als dat ik de echt lekkere croissants uit Frankrijk "mis". Die horen bij Frankrijk en frikandellen bij Nederland, maar hier smaken ze toch ook niet echt hetzelfde, sowieso. Er is ook een bepaalde sfeer/omgeving, die er dan bij hoort voor mij. Ik vind het (duidelijk, ha ha) wel heel leuk om over eten te praten en te schrijven, wat dat betreft pas ik wel in de "foodie" cultuur hier in Washington.
Klopt, vaak zie je dezelde gerechten op de menukaart. Wij hebben ze nog lang niet allemaal gehad, we wonen hier net 2 maanden. Laatst wel bij een Turks/Grieks restaurant geweest hier vlakbij. Dit was echt authentiek, geen aanpassing aan de Amerikaanse smaak. Heerlijk gegeten met een kopje Turkse koffie en Baklava na.
Inderdaad, broodbeleg is een uitdaging. Mijn kinderen vinden nu applebutter helemaal geweldig. Het brood vind ik hier ook niet zo. Ik doe het in de broodrooster, dan valt het mee. De Kroger hier heeft wel eens meergranen stokbrood. Wel met zachte buitenkant. Ik maak het dan een beetje nat en gooi het even in de oven. Dan wordt het lekker knapperig. Ik eet ook vaak granola met yogurt als vervanging. Als ik het echt niet meer uithoud, ga ik proberen zelf brood te bakken.
Ach, ik denk dat het op een gegeven moment ook wel went. Toen ik op vakantie in Amerika voor het eerst een cinnamon roll had gehad, liep ik in NL ook te kwijlen bij de gedachte eraan. Nu kan ik ze elke dag eten, maar ik heb ze nog maar 1 keer gehaald. Zelfde geldt voor Starbucks.
Inderdaad, broodbeleg is een uitdaging. Mijn kinderen vinden nu applebutter helemaal geweldig. Het brood vind ik hier ook niet zo. Ik doe het in de broodrooster, dan valt het mee. De Kroger hier heeft wel eens meergranen stokbrood. Wel met zachte buitenkant. Ik maak het dan een beetje nat en gooi het even in de oven. Dan wordt het lekker knapperig. Ik eet ook vaak granola met yogurt als vervanging. Als ik het echt niet meer uithoud, ga ik proberen zelf brood te bakken.
Ach, ik denk dat het op een gegeven moment ook wel went. Toen ik op vakantie in Amerika voor het eerst een cinnamon roll had gehad, liep ik in NL ook te kwijlen bij de gedachte eraan. Nu kan ik ze elke dag eten, maar ik heb ze nog maar 1 keer gehaald. Zelfde geldt voor Starbucks.
Ik heb al vrij snel een broodmachine gehaald alleen dat ding wil niet kneden
Dus nu wacht ik op een andere en dan kan ik hopelijk lekker weer brood zelf maken. Echt veel werk is het niet gelukkig en je kunt het zo gek maken als je wilt.
Ik ben ook gek op granola, ik ben momenteel verslaafd aan die van Bear Naked en dan de versie "Heavenly chocolate". Vandaag 3 Krogers afgezocht want Walmart heeft die versie niet. Maar gelukkig, ik kan weer even vooruit! En Wasa crackers, heerlijk met kaas die uit Nederland komt dat wel haha.
Wat echt vreemd is, ik dacht echt dat ik kilo's zou aankomen na een tijdje in Amerika maar het tegengestelde is waar: ik ben afgevallen haha. Nou kon ik ook wel een paar pondjes missen dus ik ben er blij mee maar blijkbaar eet ik toch niet zo ongezond als ik dacht hier. Nu ben ik lekker een Meatloaf aan het maken (die lekkere die op AA staat van Rivercola) en dan eet ik weer heerlijk!
Ik heb toch al een paar keer cinnamon rolls gehad hoor (die zelfmaak), die zijn inderdaad niet te versmaden alleen ze zijn zo op hier in huis! Iedereen eet zich een breuk aan dat soort dingen hier (evenals Krispy Cremes) dus ik probeer het een beetje af en toe te doen want anders vliegen de kilo's er juist weer aan
Qua Starbucks... ik hou niet van koffie en ben eigenlijk nog niet echt binnengelopen om te kijken welke lekkernijen er op theegebied zijn. Het is sowieso een uitdaging om hier een "hot tea" te bestellen want veel zaken hebben dat gewoonweg niet. Sweetened Ice Tea wel maar dat vind ik te zoet. Nou ja, zoals je zegt, genoeg keuze en alles went nietwaar.

Ik ben ook gek op granola, ik ben momenteel verslaafd aan die van Bear Naked en dan de versie "Heavenly chocolate". Vandaag 3 Krogers afgezocht want Walmart heeft die versie niet. Maar gelukkig, ik kan weer even vooruit! En Wasa crackers, heerlijk met kaas die uit Nederland komt dat wel haha.
Wat echt vreemd is, ik dacht echt dat ik kilo's zou aankomen na een tijdje in Amerika maar het tegengestelde is waar: ik ben afgevallen haha. Nou kon ik ook wel een paar pondjes missen dus ik ben er blij mee maar blijkbaar eet ik toch niet zo ongezond als ik dacht hier. Nu ben ik lekker een Meatloaf aan het maken (die lekkere die op AA staat van Rivercola) en dan eet ik weer heerlijk!
Ik heb toch al een paar keer cinnamon rolls gehad hoor (die zelfmaak), die zijn inderdaad niet te versmaden alleen ze zijn zo op hier in huis! Iedereen eet zich een breuk aan dat soort dingen hier (evenals Krispy Cremes) dus ik probeer het een beetje af en toe te doen want anders vliegen de kilo's er juist weer aan

Qua Starbucks... ik hou niet van koffie en ben eigenlijk nog niet echt binnengelopen om te kijken welke lekkernijen er op theegebied zijn. Het is sowieso een uitdaging om hier een "hot tea" te bestellen want veel zaken hebben dat gewoonweg niet. Sweetened Ice Tea wel maar dat vind ik te zoet. Nou ja, zoals je zegt, genoeg keuze en alles went nietwaar.
O ja, ik ben van plan om morgen stoofpeertjes te maken, lekker met dit warme weer
. Weet iemand welke peer een beetje lijkt op de Gieser Wildeman stoofpeer? Ik heb nu peren meegenomen op advies van de Kroger groenteman, ze heten Beurre Bosc (volgens de sticker).

Starbucks heeft ook heerlijke ongezoete of minder gezoete icetea. Of icetea gemengd met lemonade... Jum met dit weer!Ziva schreef: Qua Starbucks... ik hou niet van koffie en ben eigenlijk nog niet echt binnengelopen om te kijken welke lekkernijen er op theegebied zijn. Het is sowieso een uitdaging om hier een "hot tea" te bestellen want veel zaken hebben dat gewoonweg niet. Sweetened Ice Tea wel maar dat vind ik te zoet. Nou ja, zoals je zegt, genoeg keuze en alles went nietwaar.
Ik ben ook afgevallen toen ik hier net was, omdat ik vaak niet goed wist wat ik moest eten of halen. Behalve groente en fruit, want dat smaakt hetzelfde!
Echt lekker brood. Zo zacht met een knapperig korstje!cincijansen schreef:Ik moet zeggen dat ik het NL eten helemaal niet mis. Even nieuwsgierig, wat missen jullie dan?
Brood beleg: Heel erg gelimiteerd hier, ik mis verse rosbief, leverkaas, 10 soorten boterhamworst etc.
Snoepgoed. Ben niet zo'n snoeper, maar ik mis toch wel drop. Wat ze hier "liquorice" noemen is geen drop in mijn ogen. Koop wel eens Pandadrop bij de New Seasons Market, maar toch... en doosje met een drop mix zo toch best lekker zijn!
Blader- en hartig deeg: Bladerdeeg hebben ze hier wel, maar tis **** duur en veels te dik. Ik maak hartig deeg zelf, wat best wel veel werk is.
Pasta Meer soorten pasta. Klinkt misschien gek, maar ik mis bijvoorbeeld heel erg (groene) tagliatelle. Jullie zullen wel zeggen "das fettucine", ik vind dat niet hetzelfde, is dikker en smaller. Ik mis vooral de groene versie erg. Papperdelle heb ik hier ook nog nooit gezien.
Voorgesneden groenten Misschien heel verwend, maar ik vond dat echt ideaal van bij de Appie!
Rode pestp dat niet een arm en een been kost. Heb het nog maar 1 keer gevonden (voor een normale prijs), en dat was bij een Walmart in Washington State (ik woon in Oregon). Als ik het hier zie dan betaal je minstens $10 voor een klein potje.
Yogurt en Vla. Yogurt is hier heel dik, ik vind het eerder kwark. Vla, dat zou ik nu zooooo graag eten, vooral met fruitsalade.. Mmmm.
Gebak: Ik mis de lekkere gebakjes. Ik zou best weer eens tompouce eten, en een hazelnoot taartje of chipolata -kwijl-
Kaas: Ben niet de grootste kaas fan, maar ik mis best wel belegen kaas om mee te koken. Hou niet erg van de cheddar smaak.
KOEKJES OMG KOEKJES! Ik mis koekjes :,C Ik heb hier verschillende koekjes geprobeerd, maar er is er geen een die ik nog eens in huis wil halen. Mocca staafjes, café noirs, STROOPWAFELS (van de appie met honing!), Nizza kokoskoekjes, Frou Frou, Digestive, die biscuits met chocolade... en noem maar op.
En nog een boel andere dingen waar ik ff niet op kan komen.
Ik wil niet klinken alsof ik niet graag in Amerika woon, daarentegen zelfs, ik woon hier heel graag. Ik zou het wel onwijs appreciëren als ze al het lekkers van Nederland naar de VS zouden verhuizen!! =D
---
Iedereen vraagt mij "Ben je niet aangekomen in de VS? Met al die hamburgers enzo?!". (Ik ben nooit een smalle geweest, weeg misschien net 10 kilo teveel, dun ga ik nooit zijn). En als ik ze dan zeg dat ik ben afgevallen sinds ik hier ben kijken ze me stomverbaasd aan!Ziva schreef:Wat echt vreemd is, ik dacht echt dat ik kilo's zou aankomen na een tijdje in Amerika maar het tegengestelde is waar: ik ben afgevallen haha.
Ik denk dat het vooral ligt aan het "niet meer stressen om eten". Dat was bij mij het geval. Ik was altijd redelijk gestrest om eten in Nederland. Iedereen die zich altijd met mijn gewicht bemoeide, altijd maar zei van "goh moet je dat wel doen" en de blikken "Amai, zie die dikke eens dat broodje eten!". Hier is een veel relaxtere sfeer om eten, meer "Live and let live". Als jij die driedubbele burger wil eten "good for you!!" mentaliteit!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Machteld, pesto vond ik ook zo ontzettend duur. Ik vind de groene lekker. Ik het laatst zelf gemaakt. Eigenlijk heel simpel om te maken. En het was nog lekkerder dan uit een potje! Ik word hier nog een echte keukenprinses
Misschien ook eens proberen met de rode versie. Ik heb een behoorlijke hoeveelheid gemaakt. Dat wat ik niet gebruikte heb ik ingevroren in zo'n bakje voor ijsblokjes.
Trouwens, bij tompouce begon ik ook weer te kwijlen.......

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een Arnold PalmerSanneN schreef:icetea gemengd met lemonade

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Groene pesto maak ik ook zelf, heel makkelijk!cincijansen schreef:Machteld, pesto vond ik ook zo ontzettend duur. Ik vind de groene lekker. Ik het laatst zelf gemaakt. Eigenlijk heel simpel om te maken. En het was nog lekkerder dan uit een potje! Ik word hier nog een echte keukenprinsesMisschien ook eens proberen met de rode versie. Ik heb een behoorlijke hoeveelheid gemaakt. Dat wat ik niet gebruikte heb ik ingevroren in zo'n bakje voor ijsblokjes.
Het probleem met rode pesto is, je hebt zon gedroogde tomaatjes nodig, die hier helaas ook **** duur zijn @_@;
A Dutch girl in Oregon!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha ha, herkenbaar. Ik kreeg die vraag voor het eerst van het laatste groepje, dat ik rondleidde. Hoe ik zo slank kon blijven met al die hamburgers en hot dogs. Dit was voor de meesten van hen de eerste keer in de VS. Ze waren verbaasd te horen, dat ik werkelijk nooit (ok heel sporadisch) een hot dog en heel af en toe een hamburger eet. Ik denk, dat ik moeite zou hebben met mijn "dieet" (ik probeer toch zo gezond mogelijk te eten) in Nederland. Ik kan hier zoveel gegrilde visgerechten krijgen, zalm, tonijn, tilapia, garnalen, crab, mosselen, noem maar op. Maar elders in de VS heb ik er ook moeite mee, dan neem ik maar een salade met de "dressing on the side" en dat werkt overal wel.Machteld schreef:Iedereen vraagt mij "Ben je niet aangekomen in de VS? Met al die hamburgers enzo?!". (Ik ben nooit een smalle geweest, weeg misschien net 10 kilo teveel, dun ga ik nooit zijn). En als ik ze dan zeg dat ik ben afgevallen sinds ik hier ben kijken ze me stomverbaasd aan!!
-
- Amerika-expert
Het hangt er echt van af waar je woont wat je aan restaurants en producten in de winkel kan vinden. Ik zit in Seattle en heb niets te klagen. Ik neem uit NL nu vrijwel alleen Surinaamse producten mee, en drop (hoewel ik zo 1 a 2 keer per jaar ook een online bestelling doe bij de Dutch Store). Wat ik wel nog steeds mis is de grote selectie aan vleeswaren. Bij de Polish store kan ik nog wel lekkere salami vinden en redelijke ham, maar ik geniet in NL altijd van mijn heerlijk wit brood met maanzaad met salami of sesam met boterhamworst, dat lukt hier niet. Maar verder heb ik niets te klagen. De slagroomtaart van de Hema of een heerlijke vlaai uit het zuiden, heb je hier niet, maar bij Whole Foods kan ik altijd een perfecte taart voor mijn verjaardag vinden en de vele cupcake winkels hebben ook keuze genoeg. Mijn Calve pindakaas is wel bijna op, dat is een probleem. Ik hou van de Amerikaanse, maar Calve (of de AH huismerk versie) is toch wel erg lekker
.
Voor mensen die niet in zo'n buurt zitten waar bijna alles te krijgen is, verwen jezelf eens in de zoveel tijd met een online order. Het is goed om te integreren en aan de plaatselijke kost te wennen, maar het is goed voor je gemoedsrust om af en toe gewoon jezelf terug te voelen in NL en een pak stroopwafels of cafe noir, al is het drie keer zo duur als in NL, kan daar erg bij helpen. Ik ga ook maar weer eens kijken want ik kom dit jaar niet in NL en pas in Dec in Suriname, waar je bij de betere supermarket ook gewoon alles kan kopen, zelfs slagroomtaart, hoewel nog steeds niet van de HEMA
.

Voor mensen die niet in zo'n buurt zitten waar bijna alles te krijgen is, verwen jezelf eens in de zoveel tijd met een online order. Het is goed om te integreren en aan de plaatselijke kost te wennen, maar het is goed voor je gemoedsrust om af en toe gewoon jezelf terug te voelen in NL en een pak stroopwafels of cafe noir, al is het drie keer zo duur als in NL, kan daar erg bij helpen. Ik ga ook maar weer eens kijken want ik kom dit jaar niet in NL en pas in Dec in Suriname, waar je bij de betere supermarket ook gewoon alles kan kopen, zelfs slagroomtaart, hoewel nog steeds niet van de HEMA

SEEING IS BELIEVING
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij vallen op vakantie altijd af. De ene keer wat meer dan de ander. Komt in ons geval omdat we dan veel actiever zijn dan thuis en vaak niet lunchen omdat we ergens midden in de bossen zitten en dan alleen water bij ons hebben. Dit jaar, na een dag of 10 rond klimmen moest ik mijn riem echt een gaatje strakker doen. De laatste 5 dagen toen we in Washington en omgeving rondhingen is dat weer een beetje gecompenseerdZiva schreef:Wat echt vreemd is, ik dacht echt dat ik kilo's zou aankomen na een tijdje in Amerika maar het tegengestelde is waar: ik ben afgevallen haha. Nou kon ik ook wel een paar pondjes missen dus ik ben er blij mee maar blijkbaar eet ik toch niet zo ongezond als ik dacht hier. Nu ben ik lekker een Meatloaf aan het maken (die lekkere die op AA staat van Rivercola) en dan eet ik weer heerlijk!

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, maar ik had op een gegeven moment het idee dat ik het overal zag staan. Ook natuurlijk door al die grote posters van de subway met hun nieuwe pulled pork met bbq sauce. Maar ook bij diverse kleine tentjes kwam ik het tegen en ik meen me te herinneren dat ik het ook bij Ruby Tuesday op de kaart zag staan (is dat ook een steak-keten?) en dacht "nee he, daar heb je het alweer".Petra/VS schreef:In het noord-oosten staat toch niet overal pulled pork op het menu? Tenzij je bij een steak keten of een bbq restaurant gaat eten. Of misschien let ik er wel niet zo op, want dat is niet mijn favoriete eten.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Het is ons niet aan te zien, want we zijn beiden aan de forse kant, maar wij vallen ook een paar kilo af in de VS. Inderdaad omdat we meer bewegen (wandelen) en omdat we niet zo veel eten.
We zijn geen grote vleeseters, dus spareribs en megaburgers o.i.d. zijn aan ons niet besteed.
We eten in de VS veel Japans en dat is licht/mager.
We ontbijten niet vaker dan 3 á 4 x per vakantie uitgebreid in een diner en de rest van de ochtenden kopen een vers croissantje of broodje met een pak melk in de supermarkt. Lunchen doen we óf helemaal niet, of met een broodje van Subway. Lunchen we niet, dan eten we 's avonds vroeg en dat zet ook niet aan.
We zijn geen grote vleeseters, dus spareribs en megaburgers o.i.d. zijn aan ons niet besteed.
We eten in de VS veel Japans en dat is licht/mager.
We ontbijten niet vaker dan 3 á 4 x per vakantie uitgebreid in een diner en de rest van de ochtenden kopen een vers croissantje of broodje met een pak melk in de supermarkt. Lunchen doen we óf helemaal niet, of met een broodje van Subway. Lunchen we niet, dan eten we 's avonds vroeg en dat zet ook niet aan.
Ik ben 3-4 kilo aangekomen sinds ik hier woon, maar dat komt meer omdat ik niet meer overal naartoe fiets zoals ik in NL deed, maar de metro pak. Mijn eetpatroon is namelijk niet veranderd.
Worldmarket heeft zowel trouwens Katja als Haribo drop, en vandeweek hadden we op het werk een soort van slagroom taart van Wholefoods die beter smaakte dan die van de Hema
Worldmarket heeft zowel trouwens Katja als Haribo drop, en vandeweek hadden we op het werk een soort van slagroom taart van Wholefoods die beter smaakte dan die van de Hema

Dit ontving ik vandaag van het thuisfront. Nu snap ik gelijk waarom paprika's zo duur zijn
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky