Left Turn:
Turn on the left turn signal before you make the turn and slow down.
Look both ways and make sure that the oncoming lanes are clear.
Make the turn from the designated lane (use left lane).
Do not enter into the right lane. In some states it is illegal to enter the right lane after the turn is completed.
Some states (e.g., Alabama, Alaska, Arizona, Arkansas,Colorado, Connecticut, Delaware, Florida, Nevada, and North Carolina) prohibit entering the right lane when making the left turn.
Some states are less strict and allow drivers to complete a left turn into either lane of the cross street, e.g., California, Missouri,Texas. Consult your state's Drivers handbook for details.
The graphic shows which lanes are used by cars turning from a two-way street onto a one-way street and from a one-way street to a two-way street. After coming to a complete stop, you may make a turn onto a one-way street from another two-way street (unless otherwise indicated).
Here is an example of making turns in California and Texas. Notice that the driver may complete the turn in any lane open to traffic, if it is safe to do so as shown by arrows.
Right Turn against a Red Light: Signal and stop for a red traffic light before the stop line (or limit line), if there is one, or before entering the intersection. If there is no sign that prohibits a right turn on the red light, you may turn right. Be careful that you do not interfere with pedestrians, bicyclists, or vehicles moving on their green light. Note that a right turn on red light is prohibited by law in New York City.
bron: https://driversed.com/driving-informati ... turns.aspx
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
Blijkbaar verschilt het per staat toch meer dan ik dacht:
Big Mo en Big Al, bedankt voor jullie reactie
. Het is dus toch heel anders dan ik dacht
. De kaart heb ik opgeslagen,
erg handig!

erg handig!
- Big Al
- Amerika-expert
Graag gedaan! Ik ben er zelf een beetje verbaasd over dat het toch anders was dan ik dacht; ik was niet op de hoogte van de grote verschillen tussen de staten m.b.t. de verkeersregels!
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het stay in your lane principe heb ik in NY ook wel op de snelwegen gezien.
Dan wordt er van je verwacht dat je zoveel mogelijk je eigen baan houdt, ook als je helemaal links zit.
Liever rechts inhalen dan elke keer maar steeds van baan wisselen.
Andere bijzondere staatregels die ik ken vanuit NY (als ze nu nog steeds tellen, het is even geleden allemaal):
-Rechtsaf door rood mag in de hele staat, tenzij het anders wordt aangegeven; behalve in NYC, daar is het andersom.
-Als je je ruitenwissers moet gebruiken, ben je ook verplicht je lichten aan te hebben.
Oh en iets waar in de laatste keer in Las Vegas achter kwam.
Weet niet of dit een regel is of een gebruik en of het landelijk is...
Wij zaten op een strook met 5 banen en er kwam een fire truck aan.
Ik dacht die heeft meer dan genoeg ruimte om te passeren, maar alle andere weggebruikers gingen meteen zoveel mogelijk naar rechts en zetten hun auto stil langs de kant tot hij voorbij was.
Dan wordt er van je verwacht dat je zoveel mogelijk je eigen baan houdt, ook als je helemaal links zit.
Liever rechts inhalen dan elke keer maar steeds van baan wisselen.
Andere bijzondere staatregels die ik ken vanuit NY (als ze nu nog steeds tellen, het is even geleden allemaal):
-Rechtsaf door rood mag in de hele staat, tenzij het anders wordt aangegeven; behalve in NYC, daar is het andersom.
-Als je je ruitenwissers moet gebruiken, ben je ook verplicht je lichten aan te hebben.
Oh en iets waar in de laatste keer in Las Vegas achter kwam.
Weet niet of dit een regel is of een gebruik en of het landelijk is...
Wij zaten op een strook met 5 banen en er kwam een fire truck aan.
Ik dacht die heeft meer dan genoeg ruimte om te passeren, maar alle andere weggebruikers gingen meteen zoveel mogelijk naar rechts en zetten hun auto stil langs de kant tot hij voorbij was.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook zo met schoolbussen. Dat had ik de eerste keer ook niet zo in de gaten dat je daar kruipend langs moest ook al kwam er niemand uit.
En de stoplichten aan de overkant vd kruising. Heeft me ook een remmomentje opgeleverd in Miami
De stopstreep voor de kruising en de stoplichten 20m verder.
En de stoplichten aan de overkant vd kruising. Heeft me ook een remmomentje opgeleverd in Miami

De stopstreep voor de kruising en de stoplichten 20m verder.
- Thierry73
- Amerikakenner
De stoplichten was inderdaad even wennen (net als een 4way stop en rechtsaf door rood trouwens), maar ik moet zeggen dat ze voor mij wel ideaal zijn hoor.
Als ik in Nederland als eerste voor een stoplicht sta dan moet ik soms half op mijn dashboard hangen met mijn bijna 2 meter om het stoplicht te kunnen zien. In Amerika heb ik dat nooit.
Ben ook eenmaal langs de kant van de weg gezet door oom agent.
Waar je in Nederland nog een bordje volgen krijgt, is het in Amerika de bedoeling dat je gewoon stopt.
Waar je ook bent.
Heeft mij weer een remmomentje opgeleverd toen ik de snelweg af kwam en daar aan de afrit iemand aan de kant was gezet, vlak in de bocht.
Als ik in Nederland als eerste voor een stoplicht sta dan moet ik soms half op mijn dashboard hangen met mijn bijna 2 meter om het stoplicht te kunnen zien. In Amerika heb ik dat nooit.
Ben ook eenmaal langs de kant van de weg gezet door oom agent.
Waar je in Nederland nog een bordje volgen krijgt, is het in Amerika de bedoeling dat je gewoon stopt.
Waar je ook bent.
Heeft mij weer een remmomentje opgeleverd toen ik de snelweg af kwam en daar aan de afrit iemand aan de kant was gezet, vlak in de bocht.
Verkeerslichten die 20m verder staan dan de stop streep is zo herkenbaar.
Had ik het in het begin echt lastig mee.
Verder erger ik me aan weinig in de States. Ben zelf eerder een type die zen blijft. Enigste waar ik mij wat ongemakkelijk bij voel is het tippen. Geeft mij altijd het gevoel alsof ik die arme stakkers wat geld moet toesteken. Heb ook altijd het gevoel dat ik te weinig tip. Daarnaast weet ik ook niet altijd wanneer je nu wel of niet moet tippen. Voorbeeld: De valet. Had eerst vergeten te tippen en daarna blijkbaar te weinig getipt. Stond ik wel even voor jan met de korte achternaam. Is iets wat ik nog moet leren aanvoelen.

Verder erger ik me aan weinig in de States. Ben zelf eerder een type die zen blijft. Enigste waar ik mij wat ongemakkelijk bij voel is het tippen. Geeft mij altijd het gevoel alsof ik die arme stakkers wat geld moet toesteken. Heb ook altijd het gevoel dat ik te weinig tip. Daarnaast weet ik ook niet altijd wanneer je nu wel of niet moet tippen. Voorbeeld: De valet. Had eerst vergeten te tippen en daarna blijkbaar te weinig getipt. Stond ik wel even voor jan met de korte achternaam. Is iets wat ik nog moet leren aanvoelen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat tippen blijft elke keer een dingetje. In de horeca weet ik nu wel hoe het werkt. Maar toen ik naar de kapper ging en netjes afgerekend had, en er toen nog subtiel bijgezegd werd 'Would you like to tip your dresser for her services?' schaamde ik me echt en wist ik niet hoeveel ik dan diende te tippen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Een schoolbus met zijn lichten in werking (en stopbord uitgeklapt) mag je helemaal niet passeren, ook niet vanuit de andere richting.Ook zo met schoolbussen. Dat had ik de eerste keer ook niet zo in de gaten dat je daar kruipend langs moest ook al kwam er niemand uit.
Rechtsaf door rood is trouwens in de ganse VS normaal de regel.
De weg vrijmaken voor de hulpdiensten is overigens ook wetgeving, is overigens één van de redenen dat ze hoofdzakelijk rode zwaailichten voeren. Algemeen geld: "move to the right for lights and sirens" en dat geld dan ook als je uit de andere richting komt.
Verschillende staten hanteren ook de regel dat je op een snelweg naar links moet als er een voertuig met zwaailichten staat op de pechstrook.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik blijf dat ook lastig vinden. Ik zou best een topic erover willen met advies, maar het verzandt altijd weer in de discussie over hoe men denkt over het tipsysteem.
- Thierry73
- Amerikakenner
Het is ook iets lastigs, vooral omdat het tegen onze cultuur in gaat.
Waarom extra geven aan mensen die gewoon hun werk doen.
In restaurants heb ik er geen moeite meer mee, dat is wel standaard geworden, als je gewoon goed tevreden bent, rekening door 5 delen.
Ik heb er meer moeite mee dat er restaurants zijn die het gewoon zelf bij de rekening optellen en dat het geen optie meer is.
Als iemand echt heel onbeleefd is dan wil ik de mogelijkheid hebben de tip achterwege te laten.
Het tippen bij andere dingen heb ik meer moeite.
Zo heb ik wel eens een tatoeage laten zetten. Achteraf zag ik op televisie dat het helemaal niet ongebruikelijk is om dan de artiest nog een fooi te geven. Nu is de beste man een goede vriend geworden dus hij zal er niet erg zwaar aan getild hebben, maar ik had daar echt nooit bij stil gestaan.
Het is zeker niet iets wat me ergert, maar meer iets waar je aan moet wennen en dus ook mee moet nemen in de kosten.
Waarom extra geven aan mensen die gewoon hun werk doen.
In restaurants heb ik er geen moeite meer mee, dat is wel standaard geworden, als je gewoon goed tevreden bent, rekening door 5 delen.
Ik heb er meer moeite mee dat er restaurants zijn die het gewoon zelf bij de rekening optellen en dat het geen optie meer is.
Als iemand echt heel onbeleefd is dan wil ik de mogelijkheid hebben de tip achterwege te laten.
Het tippen bij andere dingen heb ik meer moeite.
Zo heb ik wel eens een tatoeage laten zetten. Achteraf zag ik op televisie dat het helemaal niet ongebruikelijk is om dan de artiest nog een fooi te geven. Nu is de beste man een goede vriend geworden dus hij zal er niet erg zwaar aan getild hebben, maar ik had daar echt nooit bij stil gestaan.
Het is zeker niet iets wat me ergert, maar meer iets waar je aan moet wennen en dus ook mee moet nemen in de kosten.
- Big Al
- Amerika-expert
Het is vrij eenvoudig: 20% als de bediening uitstekend was, 15% als het matig was, en 10% als het net door de beugel kon. Wordt overigens berekend over het bedrag voordat de "sales tax" erbij is opgeteld. Mag ook best over het totale bedrag - vinden ze helemaal niet ergnieuwenoord schreef:Ik blijf dat ook lastig vinden. Ik zou best een topic erover willen met advies, maar het verzandt altijd weer in de discussie over hoe men denkt over het tipsysteem.

Om het gemakkelijk te houden deel ik het bedrag door tien en verdubbel het dan, en dan rond ik het vaak af zodat het gemakkelijk op te tellen is. Voorbeeld:
Totaal eten: $45.34
Belasting (6%): $2.72
Totaal: $48.06
$48.06 / 10 = $4.80. Dat is dan 10%. Verdubbelen naar 20% levert $9.60 op. Als de bediening nu héél goed was dan maak ik daar $10 van, anders $9. Ik geef nooit fooien in contant geld - altijd op de "check" (zo heet de nota hier bij een restaurant). Houdt iedereen eerlijk en komt netjes op mijn afrekening te staan.
- Thierry73
- Amerikakenner
Overigens is mij wel eens verteld dat geen fooi geven al een mega signaal is als je een rotbediening hebt gehad (is me 1 keer overkomen zo ver ik me herinner), maar dat het nog erger kan.
Als je 1ct achter laat is dat nog erger.
Maar dan heb je het wel over bedorven eten, asociale bediening die in je eten spuugt nivo
Als je 1ct achter laat is dat nog erger.
Maar dan heb je het wel over bedorven eten, asociale bediening die in je eten spuugt nivo

Probleem is dan ook niet op restaurant. Daar is de % regel duidelijk. Mij gaat het over personen als valet, wc-opzichters (sommige vragen ook een tip), personeel die dingen komt leveren (bloemen, meubels) etc. etc.Big Al schreef:Het is vrij eenvoudig: 20% als de bediening uitstekend was, 15% als het matig was, en 10% als het net door de beugel kon. Wordt overigens berekend over het bedrag voordat de "sales tax" erbij is opgeteld. Mag ook best over het totale bedrag - vinden ze helemaal niet ergnieuwenoord schreef:Ik blijf dat ook lastig vinden. Ik zou best een topic erover willen met advies, maar het verzandt altijd weer in de discussie over hoe men denkt over het tipsysteem.![]()
Om het gemakkelijk te houden deel ik het bedrag door tien en verdubbel het dan, en dan rond ik het vaak af zodat het gemakkelijk op te tellen is. Voorbeeld:
Totaal eten: $45.34
Belasting (6%): $2.72
Totaal: $48.06
$48.06 / 10 = $4.80. Dat is dan 10%. Verdubbelen naar 20% levert $9.60 op. Als de bediening nu héél goed was dan maak ik daar $10 van, anders $9. Ik geef nooit fooien in contant geld - altijd op de "check" (zo heet de nota hier bij een restaurant). Houdt iedereen eerlijk en komt netjes op mijn afrekening te staan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad. Of als je net 100 dollar hebt betaald voor een tour dat dan de beste man ook nog eens met de pet rondgaat?
Dit mag totaal niet! Als de schoolbus stopt en het stop bord komt uit en de rode knipperlichten staan aan, waag het niet om langs de bus te gaan! Of er nou iemand uit komt of niet.PSVwally schreef:Ook zo met schoolbussen. Dat had ik de eerste keer ook niet zo in de gaten dat je daar kruipend langs moest ook al kwam er niemand uit.
Rechts afslaan bij rood is in de meeste staten het zelfde tenzij anders is aangegeven. Overigens moet ik zeggen als je hier gewent aan raakt en je komt weer terug in Nederland

Met emergency vehicles (ambulance, politie, brandweer) ZO ver mogelijk naar rechts en stoppen. Ik heb dit zelfs een keer op de snelweg meegemaakt. Duurt even voor dat iedereen weer met 70mph door rijd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hola.. geen stopborden of knipperlichten bij de schoolbus. Hij stopte gewoon en alles wat erachter reed, reed er met 5mph langs. Ik had geen idee en ben dus tijdens mijn vakanties zo diverse schoolbussen voorbij gegaan. Maar geenéén met knipperende lampen.
Klopt, de schoolbussen gaan wel eens aan de kant om de rits autos die achter hun rijdt voorbij te laten. Zonder stopbord en knipperlicht mag je er gewoon langs.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Thierry73
- Amerikakenner
De schoolbus wist ik wel, maar het kwam toch even als een verrassing toen ik uiteindelijk voor het eerst buiten de schoolvakanties in Amerika terecht kwam en zo een ding al flitsend voor me had 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
@ Big Al: bedankt voor je uitleg. Maar restaurants is inderdaad niet het probleem, maar alles daar buiten. Kapper, nagelsalon, kamermeisjes (elke dag of per verblijf), taxi etc.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht