Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropical storms

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Redneck schreef:Ik hoop dat de schade meevalt PeeJay. Je hebt zoveel werk in je basement project gestopt!

De foto's geven een goed beeld van alle ellende die een flash flood kan veroorzaken. Ik neem aan dat het deze keer niet zo erg was?
Nou alles weer opgeruimd en schoon gemaakt is ziet het er weer minder erg uit, alleen nog wat natte vloer bedekking, maar we zijn al hard aan het drogen.

Het riviertje wat vorig jaar die overstroming veroorzaakte stond weer zo hoog met water tot de rand, maar alles wordt deze keer goed in de gaten gehouden, overal politie en brandweer die meteen ingrijpen als het dreigt verkeerd te gaan. We hebben er vertrouwen in :)

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wow Petra en PeeJay wist niet dat er nog zoveel activiteit zat in Ivan!

Ik hoop dat er geen slachtoffers zijn gevallen en ook niet komen met het opruimen, oftewel wees voorzichtig met eventuele opruimen (veel slachtoffers vallen dan door "onkunde")

Maar het is weer voorbij en alle ogen zijn gericht op Jeanne en zelfs al op Karl, maar ze lijken gewoon een rondje te dansen in de Atlantic!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jeanne is terug in onze weersvoorspelling en net zag ik, dat Ivan weer een tropische storm in de Golf van Mexico is :shock: . De overblijfselen zijn terug naar het zuiden gedreven door het hoge druk gebied hier en hebben zich nu weer zo georganiseerd, dat ze een tropische storm zijn.
Misschien wil ik toch meteorologe worden, het is eindeloos interessant, maar ook wel heel erg voor de getroffen gebieden :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wij blijven in ieder geval wakker hier en de palen van het hek krijgen een extra lading cement erin :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ja, dat Ivan scenario werd vorige week al als een mogelijkheid voorspeld, maar als zeer onwaarschijnlijk beschouwd. Zo zie je maar weer; een tweede rondje Ivan.

Men denkt dat Jeanne af zal buigen naar het noorden en de Carolina's zal treffen. Da's weer dicht bij Washington... :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Wij blijven in ieder geval wakker hier en de palen van het hek krijgen een extra lading cement erin :wink:

Richard
Misschien dat je die palen beter ook van cement kunt maken? :dunno:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Jeanne heeft een enorm aantal slachtoffers gemaakt op Haiti...terwijl het volgens mij daar slechts een tropische depressie was.

Het begint erop te lijken dat Jeanne van gedachten is veranderd. In plaats van lekker uit te blazen op de Atlantic, lijkt ze zich nu om te draaien en richting het vasteland van de VS te gaan.....
DIt wordt dus weer afwachten wat die gaat doen :?

Afbeelding
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

:? Hmmm...blijft maar steeds westerlijker gaan...niet NW richting de Oceaan

Zo als het er nu uitziet neemt Jeanne ongeveer hetzelfde pad als Frances... De mensen in dat gebied zijn ongeveer net klaar met het opruimen van de rommel van Frances...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Daisydog,

Zit je zelf toch aan de goede kant of moet je ook nog ramen dichtspijkeren.
Gr.
Rob
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Zoals het nu uit ziet zitten we aan de goede kant. En het is zeer onwaarschijnlijk dat hij zuidelijk af zakt. Ik verwacht hetzelfde weer als met Frances. Dat was een flinke storm, maar niet buitengewoon gevaarlijk in dit gebied.

Veel van de mensen die 3 weken geleden de luiken en 'stormshutters' voor de ramen hadden gedaan, hebben deze nog steeds hangen. ER is dus niet zoveel last-minute bedrijvigheid als de vorige keer.

Gelukkig beweegt deze storm zich veel sneller voort dan Frances. Vorige keer was het wachten alleen al zo vervelend.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Ik ben volgende week in Ft Lauderdale, ik hoop dat een en ander dan voorbij is!
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

DaisyDog, sterkte! Ik hoop dat jullie er weer genadig afkomen. Het is onderhand wel genoeg voor 2004. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Nou, ik denk inderdaad dat het zuidoosten z'n portie wel gehad heeft. Laten we hopen dat de storm inderdaad oostelijk langs de kust omhoog trekt. De westkant van de storm is volgens mij minder schadelijk.

Sterkte weer.

René
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ook vanuit hier de sterkte gewenst in Florida, alweer eentje! :(

Trouwens, Georgia, South Carolina, North Carolina, Virginia, New York watch your weather :!: :!: :!:

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Zo, dat is ook weer voorbij....

Het viel deze keer harstikke mee. De orkaan nam hetzelfde pad als Frances dus ver genoeg hiervandaan aan land. De regen en wind die wij dit keer kregen was veel minder dan de vorige keer. Zo ver wij kunnen zien is hier in Broward County nauwelijks schade. Zelfs de stroom is dit keer niet uitgevallen, we hebben slechts een paar powersurges gehad gisteravond.

In Stuart/ Ft.Pierce zal het wel anders wezen. Twee Orkanen die binnen 4 weken op precies dezelfde plek aan wal gaan...ik vraag me af wat de statistische kans op dat is....

Ben benieuwd waar Jeanne nu naar toe gaat!
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Weer geluk gehad DaisyDog! Wij zijn nog aan het wachten om te zien wat Jeanne precies gaat doen. Voor ons hangt het er vanaf hoever de storm naar het westen gaat voordat zij afbuigt.

Dus Richard, wij blijven het weer goed in de gaten houden vandaag. :idea:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

yep hier ook, wij zijn aan het opletten, maar het lijkt erop dat Jeanne naar het noord-noordoosten gaat afbuigen en het is "gelukkig" al afgezwakt naar een Tropical Depression!

Richard
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer