Redneck schreef:Ik hoop dat de schade meevalt PeeJay. Je hebt zoveel werk in je basement project gestopt!
De foto's geven een goed beeld van alle ellende die een flash flood kan veroorzaken. Ik neem aan dat het deze keer niet zo erg was?
Nou alles weer opgeruimd en schoon gemaakt is ziet het er weer minder erg uit, alleen nog wat natte vloer bedekking, maar we zijn al hard aan het drogen.
Het riviertje wat vorig jaar die overstroming veroorzaakte stond weer zo hoog met water tot de rand, maar alles wordt deze keer goed in de gaten gehouden, overal politie en brandweer die meteen ingrijpen als het dreigt verkeerd te gaan. We hebben er vertrouwen in
Wow Petra en PeeJay wist niet dat er nog zoveel activiteit zat in Ivan!
Ik hoop dat er geen slachtoffers zijn gevallen en ook niet komen met het opruimen, oftewel wees voorzichtig met eventuele opruimen (veel slachtoffers vallen dan door "onkunde")
Maar het is weer voorbij en alle ogen zijn gericht op Jeanne en zelfs al op Karl, maar ze lijken gewoon een rondje te dansen in de Atlantic!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Jeanne is terug in onze weersvoorspelling en net zag ik, dat Ivan weer een tropische storm in de Golf van Mexico is . De overblijfselen zijn terug naar het zuiden gedreven door het hoge druk gebied hier en hebben zich nu weer zo georganiseerd, dat ze een tropische storm zijn.
Misschien wil ik toch meteorologe worden, het is eindeloos interessant, maar ook wel heel erg voor de getroffen gebieden .
Ja, dat Ivan scenario werd vorige week al als een mogelijkheid voorspeld, maar als zeer onwaarschijnlijk beschouwd. Zo zie je maar weer; een tweede rondje Ivan.
Men denkt dat Jeanne af zal buigen naar het noorden en de Carolina's zal treffen. Da's weer dicht bij Washington...
Jeanne heeft een enorm aantal slachtoffers gemaakt op Haiti...terwijl het volgens mij daar slechts een tropische depressie was.
Het begint erop te lijken dat Jeanne van gedachten is veranderd. In plaats van lekker uit te blazen op de Atlantic, lijkt ze zich nu om te draaien en richting het vasteland van de VS te gaan.....
DIt wordt dus weer afwachten wat die gaat doen
Hmmm...blijft maar steeds westerlijker gaan...niet NW richting de Oceaan
Zo als het er nu uitziet neemt Jeanne ongeveer hetzelfde pad als Frances... De mensen in dat gebied zijn ongeveer net klaar met het opruimen van de rommel van Frances...
Zoals het nu uit ziet zitten we aan de goede kant. En het is zeer onwaarschijnlijk dat hij zuidelijk af zakt. Ik verwacht hetzelfde weer als met Frances. Dat was een flinke storm, maar niet buitengewoon gevaarlijk in dit gebied.
Veel van de mensen die 3 weken geleden de luiken en 'stormshutters' voor de ramen hadden gedaan, hebben deze nog steeds hangen. ER is dus niet zoveel last-minute bedrijvigheid als de vorige keer.
Gelukkig beweegt deze storm zich veel sneller voort dan Frances. Vorige keer was het wachten alleen al zo vervelend.
Nou, ik denk inderdaad dat het zuidoosten z'n portie wel gehad heeft. Laten we hopen dat de storm inderdaad oostelijk langs de kust omhoog trekt. De westkant van de storm is volgens mij minder schadelijk.
Het viel deze keer harstikke mee. De orkaan nam hetzelfde pad als Frances dus ver genoeg hiervandaan aan land. De regen en wind die wij dit keer kregen was veel minder dan de vorige keer. Zo ver wij kunnen zien is hier in Broward County nauwelijks schade. Zelfs de stroom is dit keer niet uitgevallen, we hebben slechts een paar powersurges gehad gisteravond.
In Stuart/ Ft.Pierce zal het wel anders wezen. Twee Orkanen die binnen 4 weken op precies dezelfde plek aan wal gaan...ik vraag me af wat de statistische kans op dat is....
Weer geluk gehad DaisyDog! Wij zijn nog aan het wachten om te zien wat Jeanne precies gaat doen. Voor ons hangt het er vanaf hoever de storm naar het westen gaat voordat zij afbuigt.
Dus Richard, wij blijven het weer goed in de gaten houden vandaag.
yep hier ook, wij zijn aan het opletten, maar het lijkt erop dat Jeanne naar het noord-noordoosten gaat afbuigen en het is "gelukkig" al afgezwakt naar een Tropical Depression!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.