Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TV Tips - Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door SteveHallemans »

Petra/VS schreef:Je bent zo te zien nog steeds aanwezig ;). Wat ik ook probeer, het lukt niet :(. Bedankt voor het meedenken, trouwens :).
Ja idd :D ben terwijl nog steeds aan het zoeken maar zal morgen frisser kunnen nadenken !!!
I have a dream... but first 'dinner' !
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik heb de shield ook geïnstalleerd maar Hulu wil niets voor mij starten. Het programma blijft zeggen dat ik in het buitenland woon. :(
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Bericht door SteveHallemans »

Dan zal ik het eens vragen aan een paar IT-fanaten die ik ken of zij soms enig idee hebben wat te gebruiken voor mensen die vanuit de V.S. naar bijv. de NOS website willen kijken ! Want zoals je ziet werkt het bij ons prima !

Wat je ondertussen misschien kan doen, en als je kennissen in Nederland kunt vinden die het uiteraard willen doen... :D

Er bestaat zoiets als http://www.jingproject.com waar je heel makkelijk een video kunt maken van uw eigen computer-scherm ! Dus zou je kunnen vragen aan iemand van het thuisfront om een paar video's te maken die je echt wil bekijken, en daarmee door te sturen of te uploaden !Maar zoals ik al zei, ik check nog even voor dat probleem met restricted IP config. en kom hopelijk asap met een answer !!!

Steve
Bijlagen
test.JPG
I have a dream... but first 'dinner' !
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

TV Tip: Grizzly Cauldron

Bericht door Tim1980 »

Mensen,

komende zondag op National Geographic om 21.00 uur Grizzly Cauldron.
Een reportage over de wolven en beren in Yellowstone.
Eigenlijk laat het zien wat het gevolg is voor de grizzlies van de opkomst van de wolven!

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

George Lopez :thumbup:
stephanjolanda
Amerika-ontdekker

Bericht door stephanjolanda »

Vast al genoemd.. de Amerikaanse TVserie Dexter!
Erg spannend en meeslepend.
Het verhaal gaat over een serialkiller die enkel mensen te grazen neemt die het verdienen (moordenaars).
Afbeelding
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Afgelopen maandag is op Ketnet/Canvas (Belgie) deze week de serie ''Deadwood'' begonnen. Iedere werkdag is er een aflevering te zien. Het begint om 23.55 uur.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Weet niet of dit topic ook is om speelfilms, miniseries of documentaires te noemen...? Een echte aanrader als je van kostuumdrama's houdt is de miniserie John Adams. (DVD-box was bij ons te leen in de bibliotheek). Geweldig om meer inzicht te krijgen in de eerste 50 jaar van de USA.
Nooit geweten overigens dat de twee hoofdrolspelers in de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring, John Adams en Thomas Jefferson, op precies dezelfde dag zijn dood gegaan en ook nog op de 4th of July, precies 50 jaar na de Onafhankelijkheidsverklaring :roll:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Voor de geïnteresseerden:
Vanavond gaat de Net5 serie 'Grenzeloos Verliefd' over een meisje die naar haar liefde in Amerika probeert te verhuizen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Uitzending Grenzeloos verliefd

Bericht door Mehaw »

Zelf heb ik vooralsnog geen verhuisplannen die richting de VS zullen leiden momenteel. Maar ik weet dat velen op dit forum hier wel mee bezig zijn. Wellicht is de "Grenzeloos verliefd" uitzending van dit koppel dan wel interessant voor jou om eens te bekijken. Gaat om de Nederlandse Dimphy en de Amerikaanse Casey die naar Seattle zijn verhuisd.

http://www.net5.nl/web/show/id=1292712/langid=43

Veel kijk/leesplezier!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Om het maar voorzichtig te zeggen: die aflevering is een heel mooi voorbeeld voor hoe je het niet moet aanpakken. Mw. gaat op een 'toeristenvisum' van 90 dagen (volgens mij gewoon het Visa Waiver Program) 'emigreren' en denkt even een bedrijf te vinden die een Greencard wil sponsoren. Het zoeken naar werk is volgens mij al een overtreding van het VWP, maar goed. Vervolgens raakt ze twee weken voor de deadline compleet in de stress dat ze nog geen Greencard heeft en is dan gepikeerd dat het aanvragen van het K1 visum vanuit Nederland moet en dat het wel een hele tijd kan duren. Leuke opmerking van de voice-over dan: "Er is erg veel papierwerk voor nodig, wel 99 pagina's". Goh, dan vult zij toch echt een ander I-129F in dan op de website van USCIS staat ;)

Ik heb me behoorlijk geïrriteerd tijdens het kijken naar deze aflevering. Iemand die twee jaar een relatie heeft met een Amerikaan, meerdere malen in de VS is geweest, zou beter moeten weten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik vond dat ze geheel niet gepikeerd overkwam. Ze ging voor een deel op goed geluk ne vol goede moed er heen en hoopte op berschillende manier een langer verblijs vergunning te verkrijgen. Toen ze eea niet binnen die drie maanden geregeld kreeg ging ze zonder verwijten te maken weer terug naar NL om daar de uitslag van het aangevraagde Fiance Visa af te wachten.

Ik heb veel respect voor mensen die gewoon hun hart volgen en niet van te voren alles tot in den treure regelen zodat er niets meer anders kan gaan dan gedacht. Maar uiteraard kwam ook dit op mij ook een klein beetje naief over, maar dat heeft natuurlijk ook zijn charme in mijn ogen.

Van die 99 pagina's wordt trouwens nergens gezegd dat het visa aanvraag formulier zelf zoveel bladzijden heeft. Kan goed zijn dat wellicht dat de "verwarring" veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door Bramster op 21 okt 2010, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bramster schreef:
Heb respect voor mensen die gewoon hun hart volgen en niet van te voren alles tot in den treure regelen zodat er niets meer anders kan gaan dan gedacht
Leuke gedachte, maar niet bepaald realistisch als je wil emigreren. Dat kan nou eenmaal niet op goed geluk.

Wat mij ook enorm irriteerde (en wat niet met het stelletje persé te maken had), was de toon die gezet werd door de voice over (/de redactie). Er werd geopperd dat het raar was dat je op een 'toeristenvisum' (wederom de producenten hadden zelf ook even wat research mogend doen) niet mocht werken. Dat mag een niet Europeaan op een toeristenvisum ook niet in Europa. Het is al met al moeilijker om een Amerikaan(se) hier te krijgen dan om als Nederlander daar heen te emigreren.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik ben misschien niet helemaal fair aangezien ik zelf midden in het proces zit en ik wel alles precies volgens de regeltjes doe. Ik heb het ook gewoon zelf uitgezocht op internet en dan is het gewoonweg een pet pieve dat andere mensen zo naïef er over doen.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ze heeft het geprobeerd. Nmm zeer realistisch dus. Ze probeert het nu op een andere ook zeer realistische manier.

Tis waarschinlijk net als met vakantie. De een planned elk dagdeel en de ander koopt slechts een ticket, boekt een auto, en gaat op pad.

Ik vond het best een leuk stel dus hopelijk krijgen ze het voorelkaar. Verbaasde met trouwens dat haar vriend, die notabne accountant is, niet alles veel beter probeerde te regelen.

Wordt deze aflevering over een poosje "vervolgd" ? Of doen ze dat bij dit TV programma niet ?
Laatst gewijzigd door Bramster op 21 okt 2010, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat kun je hier op de site lezen. Edit: Sorry, ik zie, dat dat toch geen update na haar visum verkrijgen is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Bedankt, leuk stukje, maar daar staat eigenlijk niets meer dan als in het programma bekend was. Ze gaat terug naar NL en wacht daar de uitspraak van de US overheid af.

Ik meen gelezen te hebben dat dit wel 9 maanden of langer kan duren. Klopt dat ?

- - -

Effe wat anders: Wordt Swamp People ook uitgezonden in NL. Ik geloof dat het in de US op het History Channel te zien was.
Laatst gewijzigd door Bramster op 21 okt 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bramster schreef:Ze heeft het geprobeerd. Nmm zeer realistisch dus. Ze probeert het nu op een andere ook zeer realistische manier.
Nee. Als je op het VWP probeert te emigreren, wat niet mag ben je niet realistisch bezig. Ook al had ze een baan gevonden (waar ze dus niet naar mocht solliciteren) had ze het visum/de greencard in Nederland moeten uitzitten. Dan ben je dus effectief niet geëmigreerd. In het begin van de aflevering had dat iedereen al duidelijk kunnen zijn toen er geopperd werd dat ze met een toeristenvisum naar de VS ging emigreren. Een toerist is op bezoek.
De route die ze nu bewandeld, het K1 visum, is inderdaad een realistische route. En gezien haar situatie, haar studie en de Amerikaanse economische situatie op het tijdstip van filmen, is het ook de enige realistische route (DV Lottery daargelaten, maar dat kan jaren duren, als je al wint).
Tis waarschinlijk net als met vakantie. De een planned elk dagdeel en de ander koopt slechts een ticket, boekt een auto, en gaat op pad.
Daar kan ik me echt niet in vinden. Een emigratie gaat niet over een nacht ijs en het is absoluut niet iets dat je niet kan plannen.
Ik vond het best een leuk stel dus hopelijk krijgen ze het voorelkaar.

Wordt deze aflevering over een poosje "vervolgd" ? Of doen ze dat bij dit TV programma niet ?
Daar ben ik het dan wel mee eens. Ze waren erg verliefd en dat was leuk om te zien.
In vorige seizoenen zijn ze wel eens teruggegaan, maar of dat in dit geval ook gebeurd weet ik niet. Ze zouden in feite een hele nieuwe afleveringen erover kunnen maken want als de het K1 visum toegewezen krijgt, emigreert ze pas echt.
Clint's Thoughts
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef: Edit: Sorry, ik zie, dat dat toch geen update na haar visum verkrijgen is.
Dit speelde volgens mij afgelopen zomer. Als ik me de tijdlijn goed herinner is ze ergens in Augustus teruggekomen en dan zou dus de I-129F gefilled zijn. Als ik kijk hoe erg de service centers nu achterlopen (mijn aanvraag van juni is ook nog niet aangeraakt), kan het nog wel een tijd duren voor ze haar visum krijgt.
Clint's Thoughts
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

Je kunt op de website van Grenzeloos Verliefd de koppels blijven volgen, maar in de praktijk zie je toch dat de koppels in kwestie daar niet meer heel vaak een update op hun verhaal plaatsen, wat ik wel jammer vind.

Wat je wel ziet (vind ik) is dat ze zaken dusdanig verknippen en monteren dat je een bepaald beeld krijgt. Terwijl als ik dan sommige verhalen lees op de site, het vaak toch wel een wat genuanceerder verhaal blijkt te zijn. Dat vond ik bij deze aflevering ook.

Deze aflevering vond ik wel passen bij de verhalen die ik op het forum vaak met interesse lees van de forum leden die druk bezig zijn met een emigratie. Persoonlijk ben ik van de 'een goede voorbereiding is het halve werk', en ik vond de poging van dit koppel om haar verblijf te regelen dan ook nogal "uit het losse polsje" overkomen. Dan vraag ik me toch stiekem af; willen ze dit echt wel?
Velen van jullie die deze emigratiewens hebben, zijn volgens mij zo ongeveer fulltime bezig hiermee. Jullie weten precies wat jullie willen, en doen echt alles om dat zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen. Ik wil dus ook wel eens gezegd hebben dat ik hier best wel bewondering voor heb! Chapeau!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanmiddag heb ik die aflevering ook gekeken en ik vond het leuk om te zien, ook omdat ik Seattle een beetje ken, want het hoofdkantoor van het bedrijf van mijn man ligt in die omgeving. Grappig vond ik die eerste dag, dat ze een boterspray in de pan gebruikte om roerei te maken. Inderdaad gebruiken wij dat ook om pannen in te vetten. En die hele schappen vol cereal, dat is "het" Amerikaanse ontbijt, niet de uitgebreide Denny's ontbijten, die je soms op vakantie eet. Ook grappig vond ik haar opmerking, dat je, als je met iemand afspreekt, meestal ergens gaat eten. Dat is inderdaad hier ook zo. Zelden word je bij iemand thuis te eten gevraagd en is dat wel het geval, dan is het meestal een "pot luck", waarbij iedereen wat meebrengt. Ik zeg niet, dat we nooit bij iemand eten, maar vaker is het uit eten. Ook haar standpunt omtrent vuurwapens onderschrijf ik helemaal, gelukkig heb ik een Amerikaan getrouwd, die het met mij eens is wat dat betreft. Al met al vond ik het een leuke aflevering en ik kan me hun frustratie met emigratie ook voorstellen, al zie ik Clints punt ook. Ik ben zelf destijds ook tegen allerlei onverwachte obstakels opgelopen, al was ik in een heel andere positie, maar dan vervloek je de immigratiediensten wel. Net als Clint vond ik de voice over commentaren erbij soms ook ergerlijk, zo verschrikkelijk generaliserend, maar dat maakt waarschijnlijk betere tv.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer