Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar waren jullie op 11 September 2001?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Waar waren jullie op 11 September 2001?
Wat een prachtig gedicht Petra.
Knap dat ze haar gevoelens als 11jarige zo goed onder woorden kon brengen.
Marjon
Knap dat ze haar gevoelens als 11jarige zo goed onder woorden kon brengen.
Marjon
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ben nu de documentaire 102 minutes that changed America aan het kijken (opgenomen van woensdag) en binnen de eerste minuut was ik al aan het huilen. Heel heftig om die beelden na al die jaren weer te zien.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op dit moment is een erg goed documentaire op RTL5 bezig die juist weer heel veel van de complot theorieën weerlegt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Georgie
- Amerika-expert
Ik zat het ook even te kijken Katja, maar heb de tv weer uitgezet. In dat soort dingen ben ik persoonlijk niet geinteresseerd. Ik vond de live beelden ter plekke door de locals echt waanzinnig indrukwekkend en voelde voor het eerst de angst en ongeloof waar de New Yorkers in moeten hebben gezeten.
Ik heb er net over geblogd, over de documentaire en het New Yorkse eten wat ik heb gemaakt, zie http://americahomemade.blogspot.com/201 ... g-911.html
Ik heb er net over geblogd, over de documentaire en het New Yorkse eten wat ik heb gemaakt, zie http://americahomemade.blogspot.com/201 ... g-911.html
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Het is inderdaad een hele indrukwekkende gebeurtenis. Ik heb de afgelopen dagen al diverse films en documentaires gezien.
Wat ik zo indrukwekkend vindt zijn die beelden van al die wandelende mensen die de brug overgaan. mensen zien er zo verslagen uit.
Was er eigenlijk iemand van het forum zelf in New York op 11 september?
Wat ik zo indrukwekkend vindt zijn die beelden van al die wandelende mensen die de brug overgaan. mensen zien er zo verslagen uit.
Was er eigenlijk iemand van het forum zelf in New York op 11 september?
Raar genoeg ben ik die dag jarig ik zat met vriendinnen in de huiskamer gebak te eten , toen het op tv kwam. En het is voor mij zins die dag totaal veranderd ik ben zins dien ook heel anders tegen mijn verjaardag aan gaan kijken . als ik nog de beelden zie schieten de tranen in mijn ogen en ja ik heb ook de beelden gezien van 102 minuten die amerika veranderde het was voor zo wel mijn man als mij erg emotioneel ook omdat mijn man er een vriend door is verloren die dag ....
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb gisteren geen documentaires kunnen kijken omdat ik in België was voor een weekend maar heb erg bij de betekenis van de dag stil gestaan en de documentaires opgenomen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Op die 11 september 2001 was ik s'morgens teruggekomen van mijn vakantie in Tsjechie. Aangezien ik het heel druk had de rest van de dag zag ik de beelden pas s'avonds. In februari 2001 was ik nog in New York geweest en ben ik zelfs binnen geweest in een van die twin towers. Uiteraard wel alleen op de begane grond.
-
- Amerika-ontdekker
Ik kwam net van school en heb gelijk een video in de videorecorder gestopt om alles op te nemen (vanaf 5 minuten voor het tweede vliegtuig ongeveer) Ik heb de video 1 keer opgezet en gelijk zit je er weer helemaal in. Dat ongeloof en de paniek...
- john ny
- Amerikakenner
Waaom uiteraad alleen op de begane grond.... het WTC was een top attractie vanaf het dak...mtl schreef:Op die 11 september 2001 was ik s'morgens teruggekomen van mijn vakantie in Tsjechie. Aangezien ik het heel druk had de rest van de dag zag ik de beelden pas s'avonds. In februari 2001 was ik nog in New York geweest en ben ik zelfs binnen geweest in een van die twin towers. Uiteraard wel alleen op de begane grond.

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Ik was 12 en was op brugklaskamp toen opeens iedereen werd geroepen in een zaaltje en werd verteld wat er gebeurt was.
De betreffende begeleiders deden dat heel goed op enkelen na die helemaal van streek waren.
Ik zal nooit vergeten wat een haat ik voelde toen ik meteen erna op tv ergens in het midden-oosten feestende mensen zag die kinderen snoep uitdeelden.
Als ik daar aan terugdenk heb ik nog steeds af en toe het gevoel dat ze er gewoon een bom op hadden moeten gooien, zo erg was het gevoel wat ik toen had bij die beelden.
De betreffende begeleiders deden dat heel goed op enkelen na die helemaal van streek waren.
Ik zal nooit vergeten wat een haat ik voelde toen ik meteen erna op tv ergens in het midden-oosten feestende mensen zag die kinderen snoep uitdeelden.
Als ik daar aan terugdenk heb ik nog steeds af en toe het gevoel dat ze er gewoon een bom op hadden moeten gooien, zo erg was het gevoel wat ik toen had bij die beelden.
- john ny
- Amerikakenner
In amsterdam, arnhem en rotterdam liepen op 9/11 2001 ook juichende moslims op straat...

Laatst gewijzigd door john ny op 13 sep 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Tja ik vertrek niet voor niets richting California, maar dit wist ik niet. Ach ja, weer een reden om te vertrekken zullen we maar zeggen, wel triest dat Nederland niet meer is wat het geweest is.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Een dominee die korans wilt verbranden is mijn inziens ook niet echt het toonbeeld van goed gedrag.
Je moet ook niet direct alle moslims over dezelfde kam scheren.
Katholieken en protestanten hebben tijdlang mekaar ook met wreed geweld willen uitmoorden. Nog niet zo lang geleden in Noord-Ierland b.v.b.
Je moet ook niet direct alle moslims over dezelfde kam scheren.
Katholieken en protestanten hebben tijdlang mekaar ook met wreed geweld willen uitmoorden. Nog niet zo lang geleden in Noord-Ierland b.v.b.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-expert
gut, GJK, ik moest even gniffelen toen ik jouw reaktie las. Als je niet in een maatschappij met extremen wilt wonen, moet je vooral naar amerika verhuizen. En helemaal naar californie
NOT. Maar da's mijn mening.

lol? extremen zijn goed, zolang er ALTIJD tolerantie en respect voor een andersdenkende blijft.
Dit is echt TOTAAL niet het geval als je gaat feestvieren als anderen hun meest dierbaren hebben verloren. Ik snap echt totaal niet wat je bedoelt, sorry, maar er zit verschil tussen bijvoorbeeld arm/rijk groot/klein of elkaar zo erg haten dat het wordt gepraktiseerd.
Echt totaal anders!
Dit is echt TOTAAL niet het geval als je gaat feestvieren als anderen hun meest dierbaren hebben verloren. Ik snap echt totaal niet wat je bedoelt, sorry, maar er zit verschil tussen bijvoorbeeld arm/rijk groot/klein of elkaar zo erg haten dat het wordt gepraktiseerd.
Echt totaal anders!
-
- Amerika-ontdekker
Ik snap beide jullie reacties wel. Maar ook voor tolerantie hoef je niet echt in Cali te zijn denk ik. Daar werd via een referendum het homohuwelijk weggestemd. Nouja ook niet echt tollerant natuurlijk.
Aan de andere kant, ik ben jaloers! Ik wil ook naar Cali!
Aan de andere kant, ik ben jaloers! Ik wil ook naar Cali!

- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dat zouden Amerikanen inderdaad nooit doen. Echt niet. Dat zijn allemaal van die fijne, tolerante figuren...GJK schreef:Dit is echt TOTAAL niet het geval als je gaat feestvieren als anderen hun meest dierbaren hebben verloren.
(niks specifiek tegen de VS, idioten heb je nu eenmaal overal)
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
-
- Amerika-ontdekker
Wow, dat is echt ziek! Ik had wel van de WBC gehoord, maar dat ze zo ziek zijn! 

Oke, oke ik geef de discussie op
Feestende mensen vanwege een ramp is niet een goed argument naar Cali te verhuizen, maar ik moet zeggen dat ik het vooral een beetje als understatement zei om de walging van die betreffende mensen uit te drukken die zoiets doen en ik moet ook zeggen dat ik zo 100 andere echte redenen kan opnoemen waarom ik verhuis 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1502 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties